FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 32 / 37 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 30 31 32 33 34 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 931 - 960 / 1088

Aihe: Continental GP 5000

  1. #931
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.210
    Opulus voisi tiivistää tekstiään ja vähentää sanahelinää että ydinkin voisi löytyä...

    Jos foorumin jutut ja mielipiteet perustuisi johonkin epämääräisiin ja vahvistamattomiin Youtube/blogeihin niin tylsäähän tämä olisi. Kokemukset ja mielipiteet ovat elämän suola!

  2. #932
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Snakebitet hyvin harvinaisia maantiepaineilla... Lisäksi modernit sisurit kestää niitäkin hyvin.
    Sama kokemus, eli ovat harvinaisia kyllä ja muunlaisia reikiä ei omalle kohdalle ole juuri osunutkaan. Snakebiteissa on vaan se ikävämpi homma että niitä tulee helpoimmin porukassa ajaessa jolloin todennäköisyys vakaville seuraamuksille on suurempi. Pyrin minimoimaan turhat riskit itselleni ja muille ja siinä tubeless mielestäni auttaa.

    Tarkoitat ilmeisesti TPU-sisureita? Kerro lisää.
    The older I get the faster I was

  3. #933
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.210
    ^Tubolito, Revoloop ja Pirellin kyseiset olleet käytössä siitä asti kuin tulleet markkinoille. Ekoissa Tuboissa oli laatu ongelmia mutta sen jälkeen en ole saanut puhki ajamalla, yhteen jokin metallinsirpale jäikun duunissa vaihdoin kesärenkaat alle.
    Painoltaan aivan ylivoimaisia ja olleet erinomaiset kestävien renkaiden kanssa. Maastokumit litkuttanut joskus ja vieläkin voisin mutten maantierenkaisiin muita harkitse.

  4. #934
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.873
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Mielestäni asioita saa tarvittaessa kyseenalaista = kysyä perusteluita esitetyille mielipiteille, vaikka "asioista ei ole joko lainkaan tai ei riittävää kokemusta".
    Meillä on sitten eri käsitys siitä mikä on kyseenalaistamaista ja mikä jotain ihan muuta.

    Mielipiteille voi toki kysyä perusteluita, mutta ei ole kovin hedelmällistä kysyä perusteluita mielipiteille, joiden on juuri kerrottu perustuvan omille kokemuksille.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Goomikko Katso viesti
    ^
    ^Mikä on riittävä kokemus että saa kirjoittaa omista kokemuksista. Kenellä kuuro korvalla ei ollut riittävää kokemusta osallistua keskusteluun?
    (1) Pitempi kuin 12 min. Useampi kuin yksi kokeilukerta. Suurempi kuin jokseenkin olematon. Valitse mieleisesi!

    (2) Ketjua lukeneille olisi luullut olevan selvää sen kenellä tällä kertaa oli kuurot korvat. Keskusteluun osallistumista en ollut rajoittamassa keneltäkään.


    Aiheetta enempään - ja tämäkin vain sen takia että pidän hyvänä tapana vastata kommentteihin, jos joku viitsii sellaisen kirjoittaa ja pysyy edes jossain määrin asiallisena.

  5. #935
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.210
    ^Sanahelinää ilman asiaa. Et edes tainnut sanaa "rengas" kertaakaan ;-)

  6. #936
    Saako laittaa dataa vänkäämisen väliin?Grand Prix 5000 S TR 25-622 Rolling Resistance Test Results
    Grand Prix 5000 S TR 25-622 Rolling Resistance Test Results


    Inner Tube Type Weight RR
    100 psi
    6.9 bar
    RR
    80 psi
    5.5 bar
    RR
    60 psi
    4.1 bar
    Grams Watts Watts Watts
    Tubeless (20 ml sealant) ~ 20 9.2 10.3 12.1
    Vredestein Latex Latex 50 9.4 10.5 12.4
    Vittoria Latex 25/28 Latex 80 9.4 10.6 12.6
    Revoloop Ultra TPU 25 9.6 10.9 13.0
    Tubolito S-Tubo Road TPU 22 9.9 11.2 13.2
    Revoloop TPU 39 10.2 11.4 13.5
    Schwalbe Aerothan TPU 43 10.3 11.4 13.5
    Conti Race28 Light Butyl 75 10.5 11.8 14.2
    Schwalbe SV20 Light Butyl 72 10.7 12.0 14.6
    Tubolito Road TPU 39 10.7 12.2 14.9
    Conti Race28 Butyl 102 11.3 13.0 15.9

  7. #937
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Eli rullaus ei olisikaan "mielipide kokeilematta" -kysymys.


  8. #938
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    233
    Vaikea kyllä uskoa tuota Tubolito Roadin heikkoa vierintävastusta, verrattuna normaaleihin butyylisisureihin..
    edit. Jatketaan vielä, että tuo GP5000 All Season TR voisi olla hyvä korvaaja nykyisille Pirelli Cinturato Velo 35mm-renkaille. Ei vaan tällä hetkellä taida saada tuota leveämpää versiota oikein mistään, ja on tuo melkein 90e kpl hintakin aika suolainen.

  9. #939
    Pirelli Zero Race TLR SpeedCore 35mm varmaan ihan pätevä vaihtoehto? Nopeus aika samaa luokkaa kuin GP 5000 AS, pistosuojaus parempi. Pistosuojaus toki molemmissa aljon heikomppi kuin Cinturato Velo. Vittoria NEXT 34mm toki myös ykis vaihtoehto. Noista itsekin arvon maantiepyörään retkirenkaan, kunhan BRR saa GP 50000 AS 35mm ja NEXT 34mm testit ulos.

    https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/compare/continental-grand-prix-5000-as-tr-vs-pirelli-p-zero-race-tlr-28-vs-vittoria-corsa-next-tlr-28

  10. #940
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petewow Katso viesti
    Vaikea kyllä uskoa tuota Tubolito Roadin heikkoa vierintävastusta, verrattuna normaaleihin butyylisisureihin..
    edit. Jatketaan vielä, että tuo GP5000 All Season TR voisi olla hyvä korvaaja nykyisille Pirelli Cinturato Velo 35mm-renkaille. Ei vaan tällä hetkellä taida saada tuota leveämpää versiota oikein mistään, ja on tuo melkein 90e kpl hintakin aika suolainen.
    Tuleeko ylimääräistä tasoitusta kuinka paljon siitä, että tubeless-kumekseen tungetaan ylipäätään sisuria?

    Mulla menee seuraavaksi Aerothanit GP5k:n seuraksi.

  11. #941
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.873
    ^ Mysteerio kuitenkin säilyy - siis jos Tuboliton rullaavuus muiden (TR tai ei-TR) renkaiden kanssa on ollut lähempänä lateksia ja selvästi parempi kuin butyylilla (kuten TPU-sisureilla valmistajien testien mukaan on):

    Mikä tässä renkaassa voisi aiheuttaa sen että Tuboliton testitulokset ovat noin heikot?

  12. #942
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Tuleeko ylimääräistä tasoitusta kuinka paljon siitä, että tubeless-kumekseen tungetaan ylipäätään sisuria?
    Michelin Latex A1 (80 gr) + gp5000 6,9 bar 8,9 w
    Eli noin 0,5 w

    https://www.bicyclerollingresistance...000-latex-tube

  13. #943
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.164
    Ei nyt rullaavuuteen vaikuta mutta 20ml litkua renkaaseen on lähinnä vitsi. Kolminkertainen määrä vähintään jos jotain luottoa haluaa pidemmäksi aikaa.

  14. #944
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    Onko missään testattu miten litkun määrä, esim 30, 45, 60 ml, vaikuttaa vierintävastukseen maantierenkaassa?

  15. #945
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Pari testiä ainakin löytyy. Muutenkin noita testejä voi katsoa vähän ristiin

    aero-coach: https://www.aero-coach.co.uk/tubeles...ing-resistance

    brr: https://www.bicyclerollingresistance...beless-sealant

    ja vielä sisureista : https://www.aero-coach.co.uk/inner-t...ing-resistance

  16. #946
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    Muistin että jossain oli testattu.
    Kisaan mahdollisemman vähän ja muuten niin paljon että pääsee kotiin.

  17. #947
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.210
    Joskus vaan miettii että jos renkaan paine esim. 6baria niin mistä johtuu ero siinä mitä renkaan sisällä on? Miksi painavampi sisuri on parempi ja mikä muka tekee litkusta noilla paineilla paremman?
    Toisaaltaan jos keväällä laitat esim. 60ml renkaaseen niin missä vaiheessa joudut lisäämään? Kuinka paljon lisäät renkaan elinikänä litkua?

  18. #948
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Luin tuon kolmasti, enkä vieläkään tajua mitä et tajua, vaikka olet ollut foorumilla tietäjänä varmaan 20 vuotta.

  19. #949
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.210
    ^Lienee kyse myös siitä ettemme muutenkaan tajua toisiamme. Ja mistä minä edes sinun tajuamisen kapasiteettiakaan tiedä?

  20. #950
    Liittynyt
    10/2021
    Viestit
    154
    Just tuli tilattua varasisuriksi tollanen tavallinen tubolito. Huono rullaus nyt ei niin haittaa taskussa olevan sisurin kanssa, mutta pettymys oli myös koko; se ei ole merkittävästi butyyliä pienempi. Kevyempi kuitenkin on. Ehkä S-malli olis ollut oikea valinta.

    Aiheeseen enemmän liittyen mulla on noi S TR mallit menny vanteille tosi mukavasti kaikki. TL mallien kanssa oli samoille vanteille tosi hikistä punnerrusta. Yhtään ei nykyään jännitä saako sisurin laitettua jos tulee iso viilto lenkillä. Toisaalta ei oo kyllä yhtään S TR rengasta vielä hajonnutkaan, mutta otantakin on pieni.

  21. #951
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.210
    ^Joskus S mallia suositettiin vararenkaaksi koon vuoksi mutta ainakin 4Seasoneissa kesti kauden verran. Itse en ole noita "Ultra" versioita käyttänyt kun normitkin keveitä.

  22. #952
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.210
    https://r2-bike.com/GOODYEAR-tire-Ea...tion-700-x-28C Tuollaiset tilasin testiin viistonnisten sijaan, kevyet ainakin ovat ja halvat!

  23. #953
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    https://r2-bike.com/GOODYEAR-tire-Ea...tion-700-x-28C Tuollaiset tilasin testiin viistonnisten sijaan, kevyet ainakin ovat ja halvat!
    Miehille jotka mittaavat pyörästä ainostaan painon ja ripustavat sen jälkeen laitteen seinälle.

  24. #954
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    https://r2-bike.com/GOODYEAR-tire-Ea...tion-700-x-28C Tuollaiset tilasin testiin viistonnisten sijaan, kevyet ainakin ovat ja halvat!
    Näyttää ainakin nopeilta. Laita kokemuksia sitten kun olet päässyt testaamaan. Mä tyypittelin tänään 32 mm GP5000 S TR nakkeja soralla, rikkinäisellä asfaltilla ja hiekalla. Hyvin riitti pitoa kantata mutkiin eikä tullut flättejä.

  25. #955
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.210
    ^^Voi sua rassukkaa ja sun juttuja, oletetusti aikuinen mies!

    ^Mennee vasta Gatorien jälkeen testiin jos pyörä muuten sopiva.

  26. #956
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Nuren ja paatonin keskusteluun offtopicina vielä - tässä harrastuksessa on myös tämä speksailupuoli, joka on myös kivaa. Tuskin esimerkiksi Dangerholm ajaa kovin paljoa omilla pyörillään. Kevyet pyörät on nätin näköisiä. Entisöin vuosi sitten teräsrunkoista Rossinia nykypäivän vaatimusten mukaiseksi enkä ole ajanut sillä metriäkään, oli hauskaa joka tapauksessa. Moottoripyöräporukoissa on paljon sellaisia, jotka ajavat kilometreinä vähemmän vuodessa kuin vakuutusmaksut ovat euroina, mutta silti sellainenkin on hyvä harrastus.

    Aiheeseen sen verran, että tuo mun pari on 19,5 mm vanteella tasan 32 mm. Sen verran jää sivuille tilaa, että ehkä tuohon maantiepyörään sopisi jopa 35 mm terraspeed alle. Siinä ei näytä kuitenkaan olevan sen kummempi pistosuojaus kuin GP5000 S TR:ssä, joten voisiko tästä päätellä että molemmilla pärjäisi esim. hiekkateillä yhtä hyvin. Ehkä voisi kokeilla inserttienkin kanssa näitä. Nyt alla on noin 500 km ja sen perusteella nämä ovat ainakin paremmat kuin Gravelking slicksit ja samaa tasoa G-One Speedin kanssa omien havaintojen perusteella todetun pistosuojauksen osalta.

  27. #957
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.210
    ^Jotkut vaan ei hyväksy kaikkea/kaikenlaisia kuten ei eräs puoluekaan ;-)

    Se mitä maantierunkoihin menee niin tuohon SuperStariin menisi hyvin 32millinen, taakse jopa leveämpikin vaikka valmistaja ilmoittaa maksimiksi 28mm.

  28. #958
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    No mutta 9gr tosiaan säästää painoa ja vaihtokaupassa saa selvästi hitaamman renkaan.
    Ei vaan pysty käsittämään.

    https://r2-bike.com/CONTINENTAL-Tire...VectranBreaker

  29. #959
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.210
    ^Ajankuluksi ja vaihtelun vuoksi... Äläkä taas aseta sitä käsityskykyäsi kyseenalaiseksi...

  30. #960
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No mutta 9gr tosiaan säästää painoa ja vaihtokaupassa saa selvästi hitaamman renkaan.
    Ei vaan pysty käsittämään.

    https://r2-bike.com/CONTINENTAL-Tire...VectranBreaker
    Ai se painoero on noin pieni. Pari flatspottia GP5000 renkaaseen ja sitten ne painavat saman verran.

Samanlaisia aiheita

  1. Continental Gatorskin
    By kmw in forum Renkaat
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 17.09.2018, 14.55
  2. Continental Mud King
    By MK79 in forum Renkaat
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 19.05.2018, 11.42
  3. Merida cyclocross 5000
    By Seniori in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 01.12.2017, 21.13
  4. Continental Racesport litkutus?
    By T.K. in forum Renkaat
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 07.06.2017, 20.22
  5. Continental X-King
    By Mikko Kivi in forum Renkaat
    Vastaukset: 184
    Viimeinen viesti: 28.03.2015, 16.01

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •