GiantGarminElectrobikeEfat
Sivu 31 / 33 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 29 30 31 32 33 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 901 - 930 / 986

Aihe: Viimeisin kaatumisesi

Olisko se ollut 25.11. kun satoi sitä vettä Espoon puolella joka jäätyi tiehen kiinni. Silloin viimeksi. Lähdin Hesasta silein renkain ja jossakin kohtaa alkoi tihuuttaa. Kokelin matkalla että pitääkö rengas ja sillä kohdalla piti. Niinpä matka eteni vauhdikkaasti, vaan jossakin kohtaa havahduin ihmettelemään että miksi tie näyttää märältä, mutta vesi ei lennä renkaista. Seuraavaan mutkaan otin vauhdin alle kävelyvauhdin ja päädyin kyljelleni. Piti lopulta soittaa nouto kun en enää uskaltanut kotiin ajaa. Kotona sittn olikin kuivat tienpinnat. Ei kalustevaurioita. Aivan mielettömän upea mustelma kankun kulmilla.
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

Eilen oli lähellä, vaikka olin sisällä trainerin päällä. Intervallilenkki, ja vanha vara-raineri ei ole kaikkein tukevin.
    10k-kerhon jäsen

^Mä aikoinaan kauan kauan sitten kaaduin vauhdikkaasti rullien päältä pienen yksiön keittokomerossa tiskipöydälle. Jengi katsoi ihmeessään kun kerroin urheilulajistani tietämättömille "Ajoin keittokomerossa ja lensin tiskipöydälle" kun valittelin mustelmaani kädessä.

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    ^Mä aikoinaan kauan kauan sitten kaaduin vauhdikkaasti rullien päältä pienen yksiön keittokomerossa tiskipöydälle. Jengi katsoi ihmeessään kun kerroin urheilulajistani tietämättömille "Ajoin keittokomerossa ja lensin tiskipöydälle" kun valittelin mustelmaani kädessä.
    Kääk! noi rullat, voi elämä sentään että voi olla kamalaa ja totesin että on vähän liian vaarallinen harjoitusmuoto mulle. Ennätys on 2 tuntia rullilla-ajoa ja samalla kuuntelin musikkia. Palautin laina-laitteen.
    En varsinaiseesti kaatunut kun olin varautunut ja oli seinä siinä vieressä. Mikä idea tässä rullailu-ajossa on? jäi epäselväksi.

Tiistaina. Pitkän kivikkopätkän jälkeen maasto rauhoittui ja päätin hörpätä juomapullosta energiaa. Virhe. Kuitenkin sattui eturengas johonkin esteeseen ja ilmalento seurasi. Ohjaustanko survoutui kylkeen kainalon alapuolelle ja polvet ruhjeilla.

Kipeää on. Typerä virhe, olisin voinut pysähtyä juomaan kun kiire ei ollut minnekään.
    JackOja muokkasi tätä : 11.07.2020 at 05.07

Tuohon voisi sanoa että älä välitä, tuohan on moka jollaisia sattuu pro-tason kuskeillekin. Mm. Kjell Carlström kertoi kaatuneensa (ja muutaman muun kaatuneen hänen peräänsä) kerran (muistaakseni Tour of Californian jollain etapilla) pelkästään sen takia että sattui osumaan kuoppaan juuri silloin kun toinen käsi piti juomapullosta kiinni.

Ja voisi kai senkin kokea - ainakin jälkeenpäin - jonkinlaisena hienona kokemuksena että ajoit lenkin loppuun (jo senkin takia ettei vaihtoehtoa ei ollut).

Mulla on lähinnä neuroottiseksi katsottavan ylivarovainen suhtautuminen yhdellä kädellä ajamiseen. Maantielenkeilläkin jätän pulloon tarttumisen myöhempään jos en näe tienpintaa kunnolla (esim varjojen takia) enkä porukkalenkeillä suostu juomaan kuin ollessani viimeisenä. Gravellenkeillä en yksin ajaessani oikeastaan koskaan hörppäile vaan pysähdyn pitämään piccolissimon tauon ja nauttimaan hetkestä.

Eihän se varmasti ole millään lailla optimaalista juoda kerran tunnissa sen sijaan että joisi ohjeiden ja suositusten mukaisesti vähän (1-2 dl) mutta usein (15-20 min välein), mutta tapa on jo tottumus ja tuntuu sopivan minulle.

Viimeisin kaatumiseni fillarilla tapahtui marraskuun ensimmäisenä päivänä - typerän varomaton käännös mitättömän öisen sadekuuron jäljiltä aamulla sään kirkastuttua jäätyneessä kohdassa - mutta viimeisin kaatumiseni sattui polkujuoksua spontaanisti tutuilla lähikallioilla harrastaessani joulupäivänä. Olkapäävamma ei onneksi haittaa millään lailla ajamista, mutta muistuttaa itsestään aina kun yrittää kiertää kättä tiettyyn yläasentoon.

Jos tänne saa postata melkein kaatumiset, niin tänään grävel-lenkillä Latokartanon niityillä Ilmolanraitilla meinasi tulla kunnon OTB tässä kohden. Tulin tuolta viistosti oikealta tuota alempaa oikopolkua pitkin 25+ nopeudella ja välittömästi oikopolun jälkeen Ilmolanraitilla kunnon sadeveden tekemä monttu/spoori. Ehdin vain ajatella, että hei me lennetään, mutta onneksi pysyin pystyssä eikä takarengaskaan noussut.

Mutta suosittelen varomaan tuota kohtaa.

En minä mutta poika kaatui Rukalla bike parkissa. Onneksi pinta naarmuilla säästyttiin. Harmillinen päätös hauskalle ensimmäiselle yhteiselle hissipyöräilylle.

Tänään läskipyörällä. En tajua miksi, mutta jostain syystä painoin etujarrua, kun oli tarkoitus kääntyä kotipihalle. Juuri ennen pysäytin mittarin ja silloin se tapahtui. Taisi kypärän lippa pelastaa pahemmalta, kun lensin asvalttiin naama edellä. Vieläkin leuasta tihkuu verta. Hieman on leukanivelet kipeänä samoin kuin polvi ja oikean sormi. Mitään ei kuitenkaan tainnut särkyä paitsi Edge. Pyörä lensi päälleni ja mittarista lasi halki, ilmeisesti osui kypärään. Vauhtikaan ei ollut kummoinen.

Uupuneena saattaa tehä epämääräsiä asioita ku aivot ei saa tarpeeksi energiaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    En minä mutta poika kaatui Rukalla bike parkissa. Onneksi pinta naarmuilla säästyttiin. Harmillinen päätös hauskalle ensimmäiselle yhteiselle hissipyöräilylle.
    Pieni nurinmeno parkissa kuuluu asiaan ja toivottavasti poika ottaa tämän enemmänkin "voitonmerkkinä" kuin tappiona

Vedinkö itse tämän topicin pohjat?

Mattohississä lähes tasamaalla, aloin kikkailemaan trackstandia ja tietenkin satula ylhäällä, kun tasapaino sitten meni niin perse otti penkkiin ja jalka haroi tyhjää ja levisin ei kovinkaan arvokkaasti mattohissin viereen. Ja kummipoika seurasi vierestä, totesin että mee ylös vaan, minä keräilen itseäni tässä... Lisäksi säästin rahaa edellisenä päivänä ostamalla vain polvisuojat (ei polvi-säärisuojia), ja nyt sääri on ollut pintakipeä parisen viikkoa, jotain hermokipua kun on niin pirun arka.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

^ Ensimmäinen kommentti oli ettei enää ikinä aja alamäessä mutta kun kotiin päästiin oli jo rakentamassa hyppyriä pihalle.

No eilen. Epähuomiossa ajolinja oli viemässä kohti ojaa. Huomasin liian myöhään, etupyörä humpsahti pehmeään lumeen ja lähdin siitä tangon yli. Onneksi pehmeään lumihankeen, joten ei käynyt kuinkaan. Ja mkä tärkeintä, nähdäkseni kukaan ei ollut näkemässä.

Kokosin itseni, tarkistin että pyörä toimii ja jatkoin matkaa. Ja kohta palasin rikospaikalle poimimaan mukaan myös puhelimeni.
    Canyon Ultimate 7,9 k / GT Grade 26,0 k / Cannondale Quick 4,0 k / Ridley X-Fire 48 k (Myydyt: 44 k)

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ArtoR Katso viesti
    Kokosin itseni, tarkistin että pyörä toimii ja jatkoin matkaa. Ja kohta palasin rikospaikalle poimimaan mukaan myös puhelimeni.
    Ajelitko Fingerporissa hyvä että puhelin löytyi, siksi en pidä lenkillä mukana puhelinta (ja jos niin mielellään vetoketjullisessa taskussa) ja työmatkalla se on repussa.
    Aamulla olisin kaatunu varmaan useammankin kerran jos en olisi ottanu jalkaa avuksi söherökohdissa.

tempokisu Guest
    Tänään työmatkalla ajelin "pitemmän kautta" Rantaperkiöön, ja just kun auto tuli vastaan niin lipat, onneksi lumeen. Mutta TAAS oikea polvi oli se mikä ensin otti vastaan. Se polvi on ruvella muutenkin ja 2017 tärkeän kaatumisen arvetkin vielä jäljellä. Käännyin ja jatkoin matkaa pyörätien kautta.

Eilen Sipoonkorvessa, pyörän päältä jalkautuessa lähti jalat alta ja olkapää sijoiltaan.
    Lanssilla peijakseen ja pitkä tauko taas hyvin alkaneeseen reenaamiseen. Saatana.

^tsemppiä!

Juuri eilen lenkillä tuli idea jos nastoittaisi jommat kummat talviajokengät.

EDIT: olikohan mulla 3 mm poranterää. Nastoja kyllä piisaa.

Aamulla. Ei se pysyny polulla. Pyörä siis.

tempokisu Guest
    ^^^ tsemiä täältäkin. Mä olen tosi varovaisesti ajava, jalka maassa tosipaljon niin että se suojus on ihan kulunut kun osaan vain vasen jalka maassa...eilen ihmettelin että miten täältä ( kelvi) pääsee pois kun ihan peilijäätä, ajoin ajorataa pienen pätkän ja yksi kuorma-auto ohitti niin läheltä että kääk! on kyllä ollu haastavia eli vaikeita ajokelejä.

^Mulla oli nastoitetut kengät fläteillä ajamiseen. Nyt kun on siirtynyt talvellakin lukkoihin, on aika liukasta.

tempokisu Guest
    ^ niin joo siis olen ajellu ihan tavallisilla talvikengillä ( nahkaiset jossa turkisvuori) ja kesälläkin lenkkitossuilla, on tosi paljon turvallisempaa ja mukavampaa, en kyllä aiemminkaan klossimonoilla "nostanut " poljinta mutta piti vaan olla...ihan samalla tavalla se ajaminen sujuu tavallisilla kengillä. Taisi olla kesä 2010 viimenen kesä kun klossikenkiä käytin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    Eilen Sipoonkorvessa, pyörän päältä jalkautuessa lähti jalat alta ja olkapää sijoiltaan.
    Lanssilla peijakseen ja pitkä tauko taas hyvin alkaneeseen reenaamiseen. Saatana.
    Ja melkein neljä kuukautta se toipuminen kestikin että pääsi jälleen pyörän selkään.
    Olikin sijoiltaanmenon lisäksi olkanivel murtunut ja loitontajalihas revennyt melkein irti.
    Mutta nyt taas ajetaan, ja toivottavasti ei enää kaaduta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    Ja melkein neljä kuukautta se toipuminen kestikin että pääsi jälleen pyörän selkään.
    Olikin sijoiltaanmenon lisäksi olkanivel murtunut ja loitontajalihas revennyt melkein irti.
    Mutta nyt taas ajetaan, ja toivottavasti ei enää kaaduta.
    Voihan kyrpeliinien takatalvi. Hyvä etteivät kuitenkaan sahanneet koko kättä irti, vaan antoivat pitää toistaiseksi. Tsemppiä ja parempaa onnea ensi kerralla samt kuk tillhör ej mellan dragkjedjan.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Tänään Vartioharjulla yhdessä metsälämpäreessä onnistuin pannuttamaan viidesti. Siitä jatkoin Hallainvuorelle, jossa en pannuttanut ihme kyllä lainkaan.

Ja ei, ei ollut polvisuojuksia. Moottorinsuojuksen sen sijaan sain ajettua päreiksi.

Mä olen niin hidas ja kuitenkin joskus liian nopea. Etukumi puhkesi sairaalan mäessä laboratoriosta tullessa, joten sideharso oli valmiiksi oikeassa paikassa. Viimeksi kun katoin mittaria niin oli 40kmh mutta ehkä olin vähän ehtinyt jarruttaa kun olin kääntymässä pois. Toisen teorian mukaan osuin huonosti reunakiveen ja kumi puhkesi sitten. Kyynärpään alapuolinen osuus, olkavarressa on vähän erilaista plänttiä.Olisi ollut ihan kiva jos olisi ollut jotain muuta päällä kuin hihaton paita, muutenhan kävi uskomattoman hyvin. Keskiviikkona.

Kaatumisia on varmasti sattunut tänäkin, mutta niistä ei ole viitsitty tai kehdattu kertoa.

Jotta saataisiin alkanut kevään myötä - niillekin jotka eivät talvella ole ajaneet - alkanut kausi vauhtiin:

Lokakuun 24. pvä eli maanantaina, joka muuten oli YK:n päivä ja Rauhan, ihmisoikeuksien ja kansainvälisen vastuun rukouspäivä.

Pitkän gravel-lenkin koominen hetki koettiin Tomsuontiellä. Se on kapea peltotie, pyöräurien välissä kasvaa nurmea ja urissa on traktorin jäljiltä paikoin syviäkin kuoppia, joissa nytkin oli lätäköitä - ja ne olivat iltapäivällä vielä jäässä. Muutenhan se oli kovapohjainen ja ajettava ja miltei tuulettomassa säässä pyörä kulki niin mukavasti että saatoin kuvitella ajavani pienessä hatkaporukassa jotain ribinouta Tro Bro Leonissa.

Ajoin vasemmanpuoleista pyöräuraa, jossa yksi lätäkkö oli niin iso ja syvältä näyttävä, että väistin sitä keskelle - mutta se nurmi olikin yllättävän liukasta, sillä jotenkin kävi niin että matka jatkui suoraan ulos tieltä sen vieressä kulkevaan ojaan, joka tosin ei ollut kovin syvä eikä vettä täynnä, mutta johon etupyörä tietysti upposi juuri sen verran että kuski lennähti - tai lennähti ja lennähti, vauhtia ei sittenkään kovin kauheasti ollut - tangon yli.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    ...tangon yli.
    Tuo pitäisi rekisteröidä siihen otb-topsuun. Äkkiseltään en löytänyt, onkohan ylläpito SENKIN poistanut

Yleisön pyynnöstä. Housuista ei nyt ole kuvaa. Plussana toki se, että kaatuminen sattui kymmenen hengen porukan edessä. Kommenteista päätellen kauhistuivat suorituksesta enemmän kuin minä. Ja tämä kaatuminen siis paikaltaan, kun ei jalka lähtenyt klossista irti. Säädin klosseja eilen ja tietysti ruuvit jäivät liian löysälle. Kengistä. Päässä oleviin ei ole korjausta tiedossa.

Been there, done that. Ja kerran myös nähnyt kun ajokaveri kaatuu samasta syystä kyljelleen punaisiin valoihin pysähtyessään.

Itsellä oli tosin sen verran parempi tuuri että oli kyse ekasta lenkistä uusilla talvikengillä, talvi oli luminen ja penkka oli vasemmalla eli jalkautumispuolella.

F. Kotlerburg Guest
    Viikko sitten lauantaina maasturilla kyljelleen, kun turhan vauhdilla yritin kiivetä polun peittäneelle jääpatjalle ja väärässä kulmassa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •