HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 17 / 43 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 15 16 17 18 19 27 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 481 - 510 / 1278

Aihe: Ketjuen uppovahaus (parafiini, Molten Speed Wax yms vastaavat)

  1. #481
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Huomasitko tuon nuren täysin asiattoman kommentin tuossa yllä?
    En, koska nuren postaus... Kieltämättä lähti kierrokset tappiin kun postauksessa viittauksia myös omaan tekstiin.

  2. #482
    ^Se foliohattu ei ollut tarkoitettu vttuiluksi. Foorumeilla keskustellessa tulee helposti väärinkäsityksiä ja väärin tulkintoja kun teksti on kylmää verrattuna sosiaaliseen kanssakäymiseen. Hymiöllä saa joskus sävyä sisältöön mutta niitä ei tule käytettyä jurakaudelta olevassa foorumisoftassa. Pahoittelut jos meni tunteisiin.

    Äsken vaihdoin suvikumit alle ja samalla piti dipata ketjut talven jäljiltä parafiini/Mos2 keitoksessa mutta jatketaan dippaamatta ja katsotaan milloin alkaa kitinä. En muista tarkkaan kilsoja viime dippauksesta mutta joku 350-400km pitäisi olla rullattu eri keleissä, jatketaan ajoa.
    Kylätason pyöräilijä

  3. #483
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    No niin, Rexin Black Diamond -kuumavaha on julkistettu:

    https://rex.fi/fi/bike/blackdiamondhotwax

    Varastosta löytyy ja toimitukset jälleenmyyjille ovat käynnissä. Lisää infoa ja videoita saadaan toivottavasti tehtyä pääsiäisen jälkeen.


  4. #484
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Hinta tuotteelle?

  5. #485
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    ^ Suositushinta on 55,90€, pakkauskoko 480g.


  6. #486
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268

  7. #487
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    No niin, Rexin Black Diamond -kuumavaha on julkistettu:

    https://rex.fi/fi/bike/blackdiamondhotwax

    Varastosta löytyy ja toimitukset jälleenmyyjille ovat käynnissä. Lisää infoa ja videoita saadaan toivottavasti tehtyä pääsiäisen jälkeen.
    Tuleeko tämä ihan markettimyyntiin vaikka Prismaan muiden Rexien joukkoon?

  8. #488
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Tuskin. Muutkin Black Diamondit ovat olleet ainoastaan erikoiskaupan kamaa.


  9. #489
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.150
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Username. Katso viesti
    Siirryn sitten uppovahaukseen, kun Rexin vaha tulee myyntiin. Toivottavasti jo lähivuosina!
    Nysse tuli. Pitäiskö itsekin seota ja kokeilla. Ei oikein ole mitään muutakaan akuuttia "harrastettavaa" kun ei tarvii kasata uusia fillareita tai päivittää palikoita. Olikohan kotona jotain vanhaa kattilaa..?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Tuleeko tämä ihan markettimyyntiin vaikka Prismaan muiden Rexien joukkoon?
    Boonusnäätä


  10. #490
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Boonusnäätä
    Joo!

    Tosin myös ajattelin, että jos ko. lafkan lähetti toisi sen samalla viikkotilauksen kanssa.

  11. #491
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Paistinpannuvertaus Alibabasta tilattavaan jauhemaiseen PTFE:en (mitä lie oikeasti lähettäneet?) ei ole mun mielestä ainakaan täysin yks yhteen vertautuva.

    Myönnän ettei PTFE:n haitoista ole googlen kertomaa enempää kokemusta (PFOS ja PFOA tutumpia, liittyy myös PTFE valmistukseen) eikä tietoa paljonko pitäisi altistua. Muistutus vain ettei kaikki aistinvaraisesti vaarattoman näköinen välttämättä ole vaaratonta ja raaka-ainetta käsitellessä kannattaa suojautua. Ettei täällä ainakaan täysin tietämättään altistu nettiohjeita seuraamalla.

    "PTFE kammo" menee jo toiseen ääripäähän eikä se ollut kommentin pointti. Mulle on aivan sama käyttääkö joku näitä uppovahauksessa ja nyt otan foliohatun pois päästä.
    Sekin kannattanee huomioida, että PTFE-nimikkeen alla myydään vaikka mitä, joten Alibaba-pulvereista varoittelu ei ole tosiaan ole ihan aiheetonta.

    There is a reason that 3M™ Dyneon™ PTFE costs 45,000$ for a 20kg drum 56$ for 25g. And there is a reason that the cheapest nastiest reground PTFE full of toxic PFOA’s sells for as low as 300$ a drum or 37 cents per 25 grams.

    https://chainwaxing.com/ptfewelcome/
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  12. #492
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    2.025
    Jossain oli maininta, että se raeikoko pulverissa pitäs olla minimissään jotain, että on mitään hyötyä tuhlata rahoja ja vaarantaa terveyttä muutenkaan
    ”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”

  13. #493
    Pakkohan tuo on ottaa testiin. Varmaan voi tehdä lisävahauksia normaalilla Black diamondilla, jos ei jaksa uppovahaillla?

  14. #494
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Meinaako tämä, että gravellia ajaessa pitää tosiaan tehdä selvästi paksumpaa seosta. Kuivalla maantiellä moltoni on kyllä kestänyt oikein hyvin.
    Tulee äkkiä aika hinnakkaaksi tuolla 4+1 metodilla.

    Mutta juu, pitää testailla, jos ja kun tuota jostain puujalasta alkaa saamaan.


  15. #495
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Hyvin kesti pari uppovahattuja 105-ketjuja, aika tarkkaan yhteensä 10 000 km eli 5 000 km/ketju 0.5 venymään asti hyvin vaihtelevissa oloissa. Eli käytännössä vuoden ajot gravelilla. Aina kesän torpparinasfaltista loppusyksyn rapakeleihin ja talveen. Voitelu toimi joka kelillä mainiosti. Ennen 1 500 km/ketju 0.7 venymään asti on ollut gravelissa maksimi. Olen käyttänyt ketjua kattilassa noin 200-300 km välein, mutta sade- tai rapakelissä heti lenkin jälkeen.

  16. #496
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    ^^ Rexin 4+1 -version käyttö ei tule sitä kalliimmaksi kuin 11+1-version käyttö. Itse asiassa jopa päin vastoin, koska jos käyttää loput 7 palaa puhdistusvahana, pysyy 4+1-vaha puhtaana pidempään. Paskat valuu valkoisen puhdistusvahan pohjalle, ja ne on mahdollista poistaa sieltä.


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro


  17. #497
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Hyvin kesti pari uppovahattuja 105-ketjuja, aika tarkkaan yhteensä 10 000 km eli 5 000 km/ketju 0.5 venymään asti hyvin vaihtelevissa oloissa. Eli käytännössä vuoden ajot gravelilla. Aina kesän torpparinasfaltista loppusyksyn rapakeleihin ja talveen. Voitelu toimi joka kelillä mainiosti. Ennen 1 500 km/ketju 0.7 venymään asti on ollut gravelissa maksimi. Olen käyttänyt ketjua kattilassa noin 200-300 km välein, mutta sade- tai rapakelissä heti lenkin jälkeen.
    Mun korviin kuulostaa siltä, että kovin montaa euroa ei kannata tuntipalkkaa omalle työlle laskea, jotta tuossa on mitään järkeä, mutta jos on ylimääräistä luppoaikaa eikä keksi parempaa tekemistä, niin saahan sen varmaan kulumaan ketjuja keitellenkin
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  18. #498
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Mun korviin kuulostaa siltä, että kovin montaa euroa ei kannata tuntipalkkaa omalle työlle laskea, jotta tuossa on mitään järkeä, mutta jos on ylimääräistä luppoaikaa eikä keksi parempaa tekemistä, niin saahan sen varmaan kulumaan ketjuja keitellenkin
    Sä alat kuloostamaan nurelta ja trollaat

  19. #499
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.877
    Joku vapaaehtoinen uppovahaaja tarvitaan nyt ehdottomasti kellokalleksi, jotta meillä olisi muutakin kuin arvauksia ja luuloja ja kuvitelmia siitä miten paljon (a) kokonaisaikaa, jona pitää olla jollain tavalla läsnä ja (b) aktiivista työaikaa, jota ei voi käyttää jonkun muun samanaikaiseen tekemiseen.

    Se lienee tässä vaiheessa selvää kaikille, että kahden ketjun systeemiä käyttävä joutuu hommiin 500 ajokilometrin välein, jos haluaa pitää kuluman minimissä - mikä tarkoittanee useimmille viikkoa pitempiä välejä.

    Kolmen ketjun systeemillä ja ajamalla 500 km kullakin niistä, vahan sulattamiseen ei tarvitse ryhtyä kuin 3-5 viikon välein, riippuen siitä miten paljon ehtii ajaa.


    (Joo, sadetta pelläämättömän ja kurakelissä paljon ajavan gravel-fillaristin kohdalla laskutoimitus on varmasti toisenlainen, mutta hänen työmääränsä on joka tapauksessa eli voiteluaineen valinnasta huolimatta suurempi kuin aurinkoisten kelien maantiefillaristin.)

  20. #500
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    321
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    Jossain oli maininta, että se raeikoko pulverissa pitäs olla minimissään jotain, että on mitään hyötyä tuhlata rahoja ja vaarantaa terveyttä muutenkaan
    Näin juuri julkaistun vahan toisena kehittäjänä en nyt ihan hirveästi pistäisi paukkuja PTFE:n tilailuihin. Toki ei ihan hirveän kattavia testejä eri laaduilla ja raekoo'oilla lähdetty tekemään. Oma ajatus on, että teflonin ja molybdeenin käyttö ketjuvahan lisäaineena on hyvään vahaan yhdistettynä jopa huonontava tekijä. Toki jos jotain hyvää löytyy, niin saa vinkata.
    Sprintterin jalat, mäkimiehen nopeus

    www.rex.fi/bike

  21. #501
    Liittynyt
    04/2020
    Viestit
    78
    Eka puhdistussatsi toisessa tärpättipurkissa ja ekaan jäi aikalailla pohjalle sakkaa. Nämä oli kaikki käytettyjä ketjuja joista parit oli enimmäkseen pelkällä squirtilla ajettuja. parin viikon päästä olisi uusi pyörä tulossa ja mietin, että säilyttäisinkö tärpätit purkeissa ja kylvettäisin uudet ketjut samoissa liemissä... Jos sais varovasti ainakin ekasta kaadettua uuteen purkkiin, niin suurin osa moskasta jäisi pois. Nostin pikalinkit purkin pohjalta magneetilla, niin jäi muuten aika hyvin sitä mustaa mönjää kiinni liekö suurin osa ketjusta itsestään vai jostain tien pinnasta peräisin.

  22. #502
    ketjun keitto jokaisen lenkin jälkeen kuulostaa aivan käsittämättömältä. Eikö olisi helpompaa vaan pestä pyörä ja laittaa uudet ketjuöljyt?

  23. #503
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bike futurist Katso viesti
    ketjun keitto jokaisen lenkin jälkeen kuulostaa aivan käsittämättömältä. Eikö olisi helpompaa vaan pestä pyörä ja laittaa uudet ketjuöljyt?
    Niin se kuulostaa käsittämättömältä jos ei aja paljoa. 2x ketju 10tkm vs 6x ketju samaan määrän+entiset rattaat. Tuota se oikeasti on. 1500km on minusta jo aika kova yhdelle ketjulle rospuutto aikaan, jos ajaa öljyllä.

    Vahan kanssa jää se kaikenlainen ketjun hankaus ja putsaus pois. Kattilaan ja paikalleen. Aika ripeää kun tottuu tekemään.

  24. #504
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bike futurist Katso viesti
    ketjun keitto jokaisen lenkin jälkeen kuulostaa aivan käsittämättömältä. Eikö olisi helpompaa vaan pestä pyörä ja laittaa uudet ketjuöljyt?
    Mä ajan yleensä väh. 100 km kerralla, kun lähden lenkille. Voin mä ottaa kellolla aikaa seuraavan kerran. Eihän tuossa kauaa mene, ketju kattilaan muiden toimien yhteydessä ja käy sen sieltä nostamassa pois puolen tunnin päästä. Menisikö puoli minuuttia, kun ketjun ottaa pyörästä ja laittaa kattilaan (joka toki pitää muistaa laittaa päälle). Ketjun nostamisessa kattilasta menee ehkä toinen. Ei tuossa ajassa ehdi kyllä putsata voimansiirtoa. 4 pyörää käytössä ja yhteensä 8 ketjua kierrossa, joten kattila saa olla välillä kauankin kuumana, yleensä tuo vahausurakka tulee tehtyä samalla kun siivoilee tai katselee urheilua tai tekee voimaharjoittelua autotallissa.

  25. #505
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeesu Katso viesti
    Oma ajatus on, että teflonin ja molybdeenin käyttö ketjuvahan lisäaineena on hyvään vahaan yhdistettynä jopa huonontava tekijä.
    Onko leivän päälle laittaa muutakin kun ylähuuli? Eli onko väite mutua vai onko esittää todennettua faktaa.
    Kylätason pyöräilijä

  26. #506
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.877
    Paatonhan tuossa ehti laittaa kuvan yleisesti luotettavana pidetyn testaajan tuloksista. Lisää voi lukea täältä https://bikerumor.com/rex-black-diam...ain-treatment/


    Mutta ai tosiaan, sinähän et toivonut todennettua faktaa Rexin uutuustuotteesta vaan siitä että parafiinin voiteluominaisuudet heikkenevät, kun siihen lisätään PTFE:jä molybdeenidisulfaattia (kuten esimerkiksi Molten Speed Waxiin).

  27. #507
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.877
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bike futurist Katso viesti
    ketjun keitto jokaisen lenkin jälkeen kuulostaa aivan käsittämättömältä. Eikö olisi helpompaa vaan pestä pyörä ja laittaa uudet ketjuöljyt?
    Taisit unohtaa ettei ihan jokainen lenkki ole sellainen, jonka jälkeen ketjun haluaa tai se pitää vahata uudelleen, Ja senkin että kun ketjuja on käytössä kahdet tai kolmet, ei uudelleenvahaukseen tarvitse ruveta heti sen ensimmäisen kurakelisatasen (tai -sataviisikymppisen) jälkeen.

    Toki samanlaista useamman ketjun systeemiä voi noudattaa silloinkin kun käyttää jotain öljyä. Kyse lieneekin siitä tykkääkö öljytyn ketjun putsaamisesta vai pitääkö sitä työläämpänä tai ikävämpänä puuhana kuin ketjun uudelleenvahausta.

    Ja tietysti loppupelissä myös siitä miten suurena plussana näkee ketjun, rattaiden ja pakan pidentyneen keston.

  28. #508
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    Paatonhan tuossa ehti laittaa kuvan yleisesti luotettavana pidetyn testaajan tuloksista. Lisää voi lukea täältä https://bikerumor.com/rex-black-diam...ain-treatment/


    Mutta ai tosiaan, sinähän et toivonut todennettua faktaa Rexin uutuustuotteesta vaan siitä että parafiinin voiteluominaisuudet heikkenevät, kun siihen lisätään PTFE:jä molybdeenidisulfaattia (kuten esimerkiksi Molten Speed Waxiin).
    Tuo oli kyllä mielenkiintoinen artikkeli. Pitää harkita jos ottaisi Rexin vahan kisakäyttöön, esimerkiksi jos Unbound Graveliin lähtisi niin siellähän tuo 4+1 käsittely voisi olla tosi hyvä.

  29. #509
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    321
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Koheltaja Katso viesti
    Onko leivän päälle laittaa muutakin kun ylähuuli? Eli onko väite mutua vai onko esittää todennettua faktaa.
    18kk testattu erilaisia aineita ZFC:llä ja sitä ennen Wheel Energyllä melko paljon. Kyllä noiden testien perusteella voin väittää em. asian olevan lähellä faktaa. Toki jotta olisi julkaisukelpoinen ja opponoitavissa, niin pitäisi testata kohdistetusti tuota asiaa.
    Sprintterin jalat, mäkimiehen nopeus

    www.rex.fi/bike

  30. #510
    Liittynyt
    04/2020
    Viestit
    78
    Sinolin jälkeen vesipesua vai kuivatus ja kattilaan? Tai oletteko pesseet vedellä tärpätin ja sinolin välissä? Kai ei passaa sitä tärpättiä päästää viemäriin edes laimeana.

Samanlaisia aiheita

  1. Eturattaiden / kampisarjan vaihto (Tiagra triple 9-speed vs. 10-speed)
    By juha_snow in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 10
    Viimeinen viesti: 07.07.2018, 18.22
  2. Alfine 11-speed
    By mako in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 80
    Viimeinen viesti: 08.08.2016, 21.00
  3. Continental Speed King 2
    By VSS in forum Renkaat
    Vastaukset: 5
    Viimeinen viesti: 29.10.2015, 22.45

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •