GarminElectrobikeGiant
Sivu 37 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 35 36 37 38 39 47 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.081 - 1.110 / 2131

Aihe: Uusi maantiepyörä hakusessa

  1. #1081
    Liittynyt
    06/2021
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    194
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Goomikko Katso viesti
    Tämän talven tosiaan ajanut työmatkat. Canyon Roadlitellä jossa on levyjarrut. Kaikenlaisessa kelissä on menty. Plussa kelistä -15 pakkaseen, lumisateessa, vesisateessa, sohjossa, pakkaslumessa. Märkä pyörä aamulla umpijäässä. Pyörä koko talven ulkona eikä mitään ongelmia levyjarrujen kanssa. Vaihteet on joskus hetken ollut jäässä mutta jarrujen kanssa ei mitään ongelmia.
    Minkälaiset renkaat sinulla on siinä? Minullakin on roadlite mutta päädyn talveksi ostamaan käytetyn orbean jäykkäperän

  2. #1082
    ^Schwalbe Marathon Winter Plus 35mm. Alkuun haukuin nuo renkaat kokeiltuani niitä kuivalla asvaltilla alkutalvella. Talven tultua mielipide muuttui. Renkaat on todella hyvät jäällä ja lumella. Tosin onhan nuo raskaat polkea kesäkummien jälkeen mutta on se lumessa polkeminen muutenkin raskasta. Ensin suunnittelin fatbikea talvipyöräksi työmatkalle mutta ei ole ollut mitään tarvetta kyseiselle pyörälle. Roadlite on mahtava talvipyörä.

    Mitäs raati on mieltä S vai M

  3. #1083
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    88
    Juu, Shimanosta puhun. Ostin syksyllä uudet jarrut työmatkafillariin ja riemua kesti ensimmäiseen 20 asteen pakkaseen asti. Silloin jarrut menivät ihan jäykäksi, eli vapaaliike loppui käytännössä kokonaan ja tehot hävisivät. Pakkasten loputtua jarrut alkoivat ulista ja ne vähätkin tehot hävisivät. Otin jarrupalat irti ja oli käynyt juuri se mitä uumoilinkin, eli mäntien tiivisteet olivat korkanneet ja palat öljyisinä. Poltin palat puhtaaksi hellalla ja putsasin jarrusatulat brake cleanerilla. Sen jälkeen toimivat päivän verran normaalisti, joten pakkasvahinko oli näemmä lopullinen. Onneksi sain uudet satulat takuuseen. Pitää nyt miettiä, että mitä litkua noihin seuraavaksi laittaisi. Citroenin hydrauliöljy on ilmeisesti ihan ookoo ja kestää pakkasta. Pienenä huomiona entiset Hayesin DOT-jarrut toimivat 11 vuotta moitteetta joka säällä.

  4. #1084
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.306
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Goomikko Katso viesti
    Mitäs raati on mieltä S vai M
    Ehkä käyn katsomassa. Olen täsmälleen saman mittainen kuin sinä. Kannattaa varautua selkälihasten treenaamiseen

  5. #1085
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.306
    Omassa maantiepyörässä nyt stack 549 reach 384. 120/10deg stemmi ja 105 reach tanko. No stemmin ja tangon pituudet voi unehtaa, mutta rungon mittoja voi pitää oikein sopivina.

    S-koon endurance stack 557 ja reach 376.
    Eli tuo on 18mm korkeampi ja 8mm lyhyempi mitä oma maantiepyörä.
    Omaan korvaani nuo kuulostaa just sopivilta mitoilta jos haluaa rennomman geon. Mulla on tietysti kanssa slammattu stemmi niin alas kuin saa, eli saat helposti tuon 3cm korkeammalle.

    En oikeastaan edes katso M-kokoa, koska S on mielestäni just oikea. Jos tuohon saisi valita ohjaamoa, niin ottaisin itse niin pitkän ja kapean kuin saa. Mutta se ei varmaankaan ole mahdollista, eli ostat tarvittaessa halpoja alumiinisia tankoja/stemmejä ja kokeilet oikeaa kokoa. Canyonin isompi emäputki tekee tosin tuostakin ihanan kallista. Onneksi endurancessa taitaa kuitenkin olla vielä ulkoiset vaijerinvedot.

  6. #1086
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.035
    Näillä tiedoilla äänestän tyhjää.
    Lisätään nyt vielä, että M ja perusteluna että inseamin/satulakorkeuden johdosta saat rennoksi enduranceksi paljon droppia jo M koossa ja ehkä liikaa S koossa.
    Voin myös äänestää S, jos se helpottaa päätöksentekoa




    Tuossa vielä Canyonin koot S ja M, kun uudemmassa CF:ssä ne vähän erilaiset.
    Trek Domanea suositellaan sinulle koossa 56 (olet ihan 56:n yläreunassa) , jossa stack on 591 jaa reach 377, eli suunnilleen sama kuin CF M koossa.


    CF:ssä 35 mm rengastila ja erillinen stemmi/ohjaustankosysteemi, sekä hinta halvempi




  7. #1087
    Liittynyt
    10/2020
    Viestit
    156
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tommy Katso viesti
    Maantiepyörän renkaista minulla ei ole oikein kokemusta. Onko siis 35 millin esimerkiksi selkeästi mukavampi, kuin vaikkapa 28-millinen?
    Mitenkäs muuten osasarjan kanssa? Onko esimerkkipyörässä oleva Tiagra ihan toimiva, vai kannattaako muutaman satkun satsaus 105:een?
    Sanoisin että 28mm on riittävä maantiefillariin. Sillä pärjää aika hyvin myös soratiellä. Toki soralla 35mm on mukavampi. Tiagra mielestäni toimiva osasarja. Tyttärellä tuo Endurace 6 eikä sen kanssa ole ollut mitään ongelmaa. Kaveri ajanut vuosia Tiagralla ja vannoo sen nimeen.

  8. #1088
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.331
    ^28millisillä ajanut länsiSuomen soratietkin vastaan tullessa ja kun suurinosa kuitenkin päällystetyllä niin pärjää oikein hyvin. Mielestäni esim. 32millinen tuottanut yhtään lisää mukavuutta.

  9. #1089
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tommy Katso viesti
    Katselin Canyonin sivuilta paria erilaista mallia ja tuli mieleen, että onko Endurace 6 RB:llä (https://www.canyon.com/fi-fi/road-bi...nfarbe=BU%2FBK) ja Endurace 6:lla (https://www.canyon.com/fi-fi/road-bi...farbe=R074_P05) mitään muuta käytännön eroa kuin vannejarrujen vaihtuminen levyjarruiksi ja akselit pikalinkuista läpiakseleiksi? Hintaeroa on 200€ ja tässä tapauksessa kalliimpi malli on 700g painavampi. Pyörän hintaluokaksi olen kaavaillut noin 1000-1500€, eli otan toki vastaan vinkkejä muistakin fillareista, kuin näistä kahdesta esimerkkitapauksesta.
    Enpä huomannu tilatessa tätä, että RB-mallissa on tosiaan pikalinkku vielä. Canyonin sivuilla lukee, että läpiakselista pyörämallia ei saa käyttää, kun DirectDrive trainerissa, mutta ymmärtääkseni tätä mallia voi siis käyttää myös halutessaan rullamallisessa trainerissa, kun tuo pikalinkku löytyy? Canyon ei mainitse pikalinkullisista malleista erikseen mitään.

    Sori pienestä offtopicista.

    EDIT: Peruinpa lopulta koko tilauksen ja tilasin tuon levyjarrullisen version.

  10. #1090
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Perapyöräilijä Katso viesti
    Enpä huomannu tilatessa tätä, että RB-mallissa on tosiaan pikalinkku vielä.
    Enpä ole huomannut vielä yhtäkään vannejarrullista pyörää läpiakseleilla.

  11. #1091
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.306
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Perapyöräilijä Katso viesti
    EDIT: Peruinpa lopulta koko tilauksen ja tilasin tuon levyjarrullisen version.
    No se oli ainoa oikea vaihtoehto. 200e hintero on naurettavan pieni noille laitteile.

  12. #1092
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    88
    Tilasin itsekin levyjarrullisen version, kun hintaero ei tosiaan ollut tuon suurempi.

  13. #1093
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vivve Katso viesti
    Enpä ole huomannut vielä yhtäkään vannejarrullista pyörää läpiakseleilla.
    Olen vasta alkaja tässä pyöräilyharrastuksessa niin en ihan hirveän paljoa vielä tiedä, mutta nyt tiedän tämänkin.

  14. #1094
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tommy Katso viesti
    Tilasin itsekin levyjarrullisen version, kun hintaero ei tosiaan ollut tuon suurempi.
    Nopeasti lähettävät varastossa olevat pyörät. Eilen 20.30 tilattu ja tänään tuli ilmoitus mailiin, että pyörä on lähetetty.

  15. #1095
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    88
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Perapyöräilijä Katso viesti
    Nopeasti lähettävät varastossa olevat pyörät. Eilen 20.30 tilattu ja tänään tuli ilmoitus mailiin, että pyörä on lähetetty.
    Samaa ihmettelin. Ensi viikolla pitöis olla jo fillari hyppysissä, jos lakko ei sotke toimitusta. Kevääseen on toki aikaa, että ei kiirettä.

  16. #1096
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.035
    Ohessa myös omaksi muistutukseksi eilisen illan surffailun satoa.

    Hakusessa oli runkosetti (tai kokopyörä), jossa rungon lopulliseksi hinnaksi olisi tullut 2-3 teur.
    Näistä eilen ostettavaksi löytyi vain tuo Aeroad, mutta aamulla koot M ja L oli jo menneet.

    Ohessa siis 3/4 pyörää ja väritystä, jotka miellytti itseäni po. hintaluokassa.


    2023 Allez Sprint. Väri jo näytillä jollain spessun sivustoilla, ei tilattavissa. Hinta noin 2 teur.
    Tarmacin geometria, paino runko noin 1.500 g ja etuhaarukkka 450 g. Väri on minusta cool, samoin suunnittelija ja hitsaustekniikka, ainoa miinus on tuo paino kun sillä kuitenkin ainakin ajatuksellista merkitystä

    2021/2022 mallin Supersix evot, EF:n/Raphan väreillä, sini-vaalenapunaista oli myynnissä bike24:ssa 2.600 eur, ei enää.
    Jos uudet Supersixit (samoin kuin Tarmacit) miellyttäisi, niin ehkä sen 4 teur voisi maksaa, todennäköisesti ei.
    Lab71:iin ja s-wokseihin ei vain pysty.

    Canyon aeroad SL8, 4.200 eur, sinivalkoisena, satulatolppaongelma kuitenkin olemassa, uusi parannettu malli ilmeisesti tulossa, vanhan di2:n patterin asennus ei mene tuohon mekaaniseen vissiin ihan heittämällä, muiden po. pyörien ohjaamon johdotus hoidettu siistimmin


  17. #1097
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.331
    Vekkulia että vertaat kuituista ja alumiinista, vaikkakin tuo Spessu hauskan värinen. Itseä nuo poikkeavat tolpat epäilyttää kuten kaikki integroidut stemmitkin mutta jos on varma geometrioista niin mikäs siinä.

  18. #1098
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.306
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Ohessa myös omaksi muistutukseksi eilisen illan surffailun satoa.

    Hakusessa oli runkosetti (tai kokopyörä), jossa rungon lopulliseksi hinnaksi olisi tullut 2-3 teur.
    Näistä eilen ostettavaksi löytyi vain tuo Aeroad, mutta aamulla koot M ja L oli jo menneet.

    Ohessa siis 3/4 pyörää ja väritystä, jotka miellytti itseäni po. hintaluokassa.


    2023 Allez Sprint. Väri jo näytillä jollain spessun sivustoilla, ei tilattavissa. Hinta noin 2 teur.
    Tarmacin geometria, paino runko noin 1.500 g ja etuhaarukkka 450 g. Väri on minusta cool, samoin suunnittelija ja hitsaustekniikka, ainoa miinus on tuo paino kun sillä kuitenkin ainakin ajatuksellista merkitystä

    2021/2022 mallin Supersix evot, EF:n/Raphan väreillä, sini-vaalenapunaista oli myynnissä bike24:ssa 2.600 eur, ei enää.
    Jos uudet Supersixit (samoin kuin Tarmacit) miellyttäisi, niin ehkä sen 4 teur voisi maksaa, todennäköisesti ei.
    Lab71:iin ja s-wokseihin ei vain pysty.

    Canyon aeroad SL8, 4.200 eur, sinivalkoisena, satulatolppaongelma kuitenkin olemassa, uusi parannettu malli ilmeisesti tulossa, vanhan di2:n patterin asennus ei mene tuohon mekaaniseen vissiin ihan heittämällä, muiden po. pyörien ohjaamon johdotus hoidettu siistimmin

    Kieltämättä alkanut itsekkin funtsimaan tuota alles sprintiä. Tosi vähän on nyt vaihtoehtoja, varsinkin jos katselee runkosettiä.

  19. #1099
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.306
    Tullut tässä muutaman päivän aikana vähän kartoitettua vaihtoehtoja. Ohjaamo ja satulatolpan säädettävyys tarttee katsella tarkkaan.

    FSA:n ACR kannattaa ehkä välttää. Se poikkeaa muista ratkaisuista, eikä tuohon saa vaihdettua kai mitään integroitua hyttiä tai stemmiä järkevästi. Sinällään tuossa FSA:ssa ei olis mitään vikaa, mutta stemmejä/ohjaamoja ei saa muita kuin 6deg kulmalla. Myös ohjaamojen mitat ovat tosi rajallisia.

    Satulatolpan osalta tykkäisin, että on olemassa zero-setback vaihtoehto. Tuotakaan ei ole kaikissa. Tuossa kannattaa ottaa myös huomioon satulaputken kulma.

    Tämä bh olisi taas ihan siisti, jos sattuisi espanjan reissulta löytämään edullisesti. Muttei noitakaan näytä enää runkoina saavan ja hinnat ovat karanneet taivaisiin. bh:ssa minusta fiksusti tehty fsa:n hytti, eli riittävän matala emäputki. Tuonkin kanssa kyllä tulee mitoitus ongelmia. Todennäköisesti integroitua ohjaamoa ei löydy 130mm pitkänä ja 36-leveänä. Eli viisainta vaan pysyä tästäkin erillään.


  20. #1100
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.035
    Olen katellut vähintään pari kertaa viikossa spessun ja bike-componentsin sivuilta onko allezeja myynnissä.
    Kuukauden sisällä olisin voinut ostaa 2022 mallistossa ja koossa 56 sellaisen rosegold-sand tai alumiini/musta etuhaarukka- mallin, jos olisi tehnyt päätöksen tosi nopeasti. Eli noita ei ole ollut paljoa tarjolla.

    Supersix on nyt mukana jos evo3:sta saisi noilla väreillä 2-3 teurin haarukkaan. Tämä on se hi-mod malli.



    Tuosta linkistä näkee 2023 Allezin muutkin värit.

    https://99spokes.com/en-EU/bikes/spe...print-frameset

  21. #1101
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.035
    Itse olen tykästynyt sellaiseen, joissa letkut voidaan kuljettaa myös tangon ja stemmin alapinnassa ja sieltä emäputken etuosan kautta runkoon. Ainakin Trekisssä ja Spessussa on tällainen. Tangoksi ja stemmiksi käy kenen valmistajan tahansa systeemit.

    Materiaalista vielä. Tämä allez on sillä tavalla poikkeus että se on vahvana vaihtoehtona minullmyös tässä hintaluokassa.
    Todennäköisesti Cannondale caadin kanssa parhaita alumiinimaantiepyöriä.
    Caad12 levyjarrullisena olisi myös aika hieno

  22. #1102
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.306
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Itse olen tykästynyt sellaiseen, joissa letkut voidaan kuljettaa myös tangon ja stemmin alapinnassa ja sieltä emäputken etuosan kautta runkoon. Ainakin Trekisssä ja Spessussa on tällainen. Tangoksi ja stemmiksi käy kenen valmistajan tahansa systeemit.
    Niin suurimmassa osassa on tuollainen. FSA:ssa etujarrun putki menee hölmösti kaulaputken yläpäästä haarukan sisään. Eli kaulaputkessa ei ole puolivälissä reikää, jonka muut sydeemit vaatisi jarruputkea varten.

  23. #1103
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.035
    Cannondalea saa nyt ihan ok hintaan. Systemsixin ja supersixin hi-mod runkosetit olleet varmaan 4-5 teur lähtöjään.
    56 tai jopa 58 tuosta mallista olisi mulle sopiva.

  24. #1104
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Jos aerorungot oli yhtenä kriteerinä niin uutta Look Blade RS saa ainakin 3,2 teur. Ei hajuakaan millaisia ajossa tai muutenkaan tarkemmista spekseistä. Max 30 mm rengastila ja rungon paino tiputettu kiloon. Stemmi ja tolppa noissa oli ensimmäisessä versiossa tosi painavat, mutta ehkä niissäkin jotakin päivitystä (aero post 3?). Ainakin hinnan puolesta Lookit on kilpailukykyisiä.



  25. #1105
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.035
    Tätä valkoista löytyy oikeassa koossa. Pidän noista väreistä top- ja downtubessa
    Johdotukset näytti ihan hyviltä, akselit mavicin "pika-akseleita".





  26. #1106
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Pidän noista väreistä top- ja downtubessa.
    Osa pitää niitä välttämättömyyksinä harkittaessa Lookin.
    Toi valkonen näyttää myös omasta mielestä hyvältä. Jos vaan speksit kunnossa.

    https://www.theproscloset.com/blogs/...ondrian-colors

  27. #1107
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.169
    Se on jäänyt mieleen, että eräs tänne palstalle aikanaan linkitetty nettivideon tekijä kehui Lookin ja Timen pyöriä varmoiksi valinnoiksi, jos haluaa ehjän, viimeistellyn ja toimivan rungon. Ilman valmistusvirheitä ja liian suuria toleransseja. Tavallaan yllätti minut, kun olettama ranskalaisista automerkeistä on päinvastainen.

  28. #1108
    Siinä se nyt on. Pyörä saapui ehkä liian nopeasti. 30pv palautusoikeus lähti kulumaan. Pieni testilenkki ajettu ja hyvältä tuntuu ja S koko lienee oikea valinta. Saiskohan tohon vielä Di2 vaihteelle lisänapit ylätangolta ajettaessa
    https://aijaa.com/MJ3rNY

  29. #1109
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Se on jäänyt mieleen, että eräs tänne palstalle aikanaan linkitetty nettivideon tekijä kehui Lookin ja Timen pyöriä varmoiksi valinnoiksi, jos haluaa ehjän, viimeistellyn ja toimivan rungon. Ilman valmistusvirheitä ja liian suuria toleransseja. Tavallaan yllätti minut, kun olettama ranskalaisista automerkeistä on päinvastainen.
    Ranskalaisissa pyörissä on automerkkien tavoin omapäisiä ratkaisuja mistä täytyy tykätä. Onneksi ne ei vaadi sähköä toimiakseen. Esimerkiksi tuossa ylläolevassakin Lookissa taitaa olla käännettävä satulatolppa jos haluaa TT-tangot laittaa kiinni ja asennon sen mukaiseksi. Ainakin vanhemmassa mallissa oli. Timellä taas on perinteisen haarukan lisäksi AKTIV-vaimennuksella varustettu malli missä on heiluri sisällä vähentämään tärinää, toimii lähinnä karkean asfaltin kanssa. Varsinkin jos niin haluaa uskoa.

    Lookilla ja Timellä on omat tehtaat mikä osaltaan saattaa parantaa valmistuslaatua. Myös Factorin ja Giantin laatu sekä omat tehtaat nostetaan usein esiin puhuttaessa hyvin valmistetuista rungoista. Mutta jos itse vertaisi pelkästään viimeistelyn tasoa vähän vanhempien Timen ja Cervelon runkojen välillä niin pelkästään viimeistelyssä ero on lähes kuin yöllä ja päivällä, Timen eduksi.

  30. #1110
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.169
    Minut yllätti myös aikanaan oman kuituisen (muttei italiassa tehty c-malli) Colnagon laatu. Esim keskiön seudulla etuvaihtajan vaijerin ulostuloreikä oli sen verran sivussa, että vaijeri hankasi reiän reunaa. Sitä edeltävä Colnago, elämäni ensimmäinen maantiepyörä, oli vielä made in Italy aikakaudelta ja virheetön. Se oli alumiinimalli kuituisella haarukalla ja seatstay-putkella.

    Ja samaa olen lukenut tosiaan itsekin esim Cervelosta, että laatu on heikkoa ja valmistaja ei meinaa ottaa valituksia tosissaan. Todella ärsyttävää kun useiden tuhansien eurojen rungoista kyse.

Samanlaisia aiheita

  1. Maantiepyörä hakusessa
    By STN in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 22.09.2017, 20.12
  2. Uusi (GPS) mittari hakusessa
    By scalpel in forum Varusteet
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 06.04.2017, 12.37
  3. Uusi maantiepyörä hakusessa
    By jannevaro in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 05.07.2016, 14.00
  4. Maantiepyörä hakusessa
    By humala in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 14
    Viimeinen viesti: 21.04.2016, 16.37

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •