Täällä voisi käydä Oulusta käsin vaikkapa päivälenkillä.
Täällä voisi käydä Oulusta käsin vaikkapa päivälenkillä.
px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi
Silta sijaitsee Oulun naapurikunnassa.
px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi
Oisko tässä?
Siinähän se o/
Kauheasti jokia siellä päin.
Mites tällainen
![]()
Rasti 858 on Mäkelänkadulla Helsingissä. Etualalla näkyvä fillari saattoi tulla vastaan Kotkassa toissa kesänä.
Seuraavaksi jotain ihan muuta.
![]()
casanova muokkasi tätä : 27.03.2023 at 23.23 Syy: tarkemmin ajateltuna
Woima-sonni Hyrsylän Mutkassa Lohjalla.
Uudeksi pitkästä aikaa silta:
![]()
Heinolan rautatiesilta (Jyrängön rautatiesilta). Rasti 860.
Tämä voi olla vähän vaikeampi. Kiinnostaisi tietää mitä nämä pallot ovat.
![]()
Pallot sijaitsee Karkkila-Hyvinkää -radan varrella, tässä, rasti 861. Itse olen arvellut noiden olevan säätutkia tms. Olisko paremmin aidattu jos olisivat sotilaskäytössä? Tai sitten vaan lietelanta-altaita, joihin on vitsinä laitettu tuollainen kupu
Ja höh, olin tuon px:n siltarastin joenkin käynyt läpi, mutten ollut tarpeeksi huolellinen sitten![]()
Heinolan sillan voinkin poistaa rastikuvaehdokkaistani, jotka keräsin taannoin erilleen. Otetaan jemmasta nyt vaikka tämä
![]()
Pitäisi kyllä saada joku vuosi aikaiseksi ajaa tuo Pikkupässin reitti. Kovasti tutun näköistä siltaa muuten reitin esittelyissä. En nyt löytänyt varmaa sijaintia, mutta tässä alla ehkäpä?
Kyllä se tuossa mainitussa paikassa taisi olla.
Ja Pikkupässi on mainio reitti, kunhan sen ajaa ratalinjaa pitkin eikä poikkea sille matkailureitille turhaan.
Olisiko gpx:ää suositellusta reitistä? Vai onko siellä jotain ihan selkeitä paikkoja missä näkyy ratalinja ja virallinen reitti menee muualle?
Uusi on tällä kertaa aasinsilta:
![]()
Tuossa on (yksi) ajettava reitti: https://ridewithgps.com/routes/19454408
Katkot voi kiertää muullakin tavalla.
Muutama pätkä ei ole minkäänlaisena urana nykyään mm. Läykän ja Kytäjän välillä vaikka ratapenkka erottuukin. Rata katkeaa myös Kytäjän golfkenttään, mutta pääsee siitä jalkaisin kyllä. Kytäjän pelloilla vielä hämärästi erottuu, vaikka kynnetty toki monta kertaa radan purkamisen jälkeen.
Pikkupässin esite & kartta (pdf-linkki). Matkailureitti sisältää jonkun ihan turhan ja dorkan kiertoreitin.
Tuorein rasti näyttäisi kovasti Tervajoen rautatieasemalta.
Sivuhuomiona itsekin olen katsellut usein tuota Karkkilan vanhaa rataa ja tutkinut uusilta ja vanhoilta kartoilta sekä ilmakuvista sun muista sitä. Pitää sekin käydä joskus ajamassa
Uutta:
![]()
Voisko olla Kelujärveltä?
https://asiointi.maanmittauslaitos.f...dHkiOjEwMH1d-z
Ei ole Kelujärveltä, vaikka onhan sielläkin piipahdettu![]()
Juotasjärventieltä ei ole katunäkymää, mutta olisi puuton pengersilta, sillan päässä voimalinjan tolppa, kuvauspaikan vieressä laavu ja edessä laituri, ja suoraan edessä vastarannalla myös pengertä.
Jos se on tuolta niin oliko laavu viihtyisä?
Oikea paikka. Olin tuolla marraskuussa, ja oli pehmeää, märkää ja koleaa. Järvikin jo hieman jäässä. Tuuli suoraan etelästä tuohon laavulle, joten en pitänyt kovin pitkää taukoa. Tässä vielä pari kuvaa ko. laavulta (kuva 1 ja kuva 2) olisiko penkit nostettu jo talvea varten sisälle suojaan. Penkkatie oli kiva![]()
Olen reissussa ilman tietokonetta; viitsisikö joku päivittää karttaa?
Uutta:
![]()
Vimpelin pyöreähkö kirkko
Ei kun uutta karttaharjoitusta tulemaan sitten![]()
Uutta harjoitusta siis tästä:
![]()
Arvataan tolpan ehdottama paikka Uljuan rannalla.
No rain - no gain.
Ahaa tuollainen, ei varsinaisesti yöpymislaavu.
Asiasta aasinsiltaan... oletko ajellut penkkatiet Kemijärven Luusuassa (on toki luusua pienelläkin ällällä...Penkkatie oli kiva![]()
)? Vähän hotsittais poiketa kun ainakin näyttää kivalta.
Ei ole tämä paikka.
Jackojalle: olen osan, mutta toistaiseksi valitettavasti vain autolla. Hieno paikka silti![]()
Olsiko vastarannalta sitten? Näyttäis sopivammalta.
EDIT: rasti 866.
Vastaranta on paljon parempi vastaus, siinähän se o/
Uudeksi tuosta
![]()
Padas-Joen
Kullas-vuoren
Tuomas-tornit
uusi:
![]()
Kirjanmerkit