Hyvä pyöräteline mutta ei pitkäaikainen
Hyvä pyöräteline mutta ei pitkäaikainen
6/5 kevätfiilikset eilen. Lappohja-Hanko-Lappohja 60 km pitkin Hangon (Suomen?) parhaita neulaspolkuja gravelilla kesäkiekot alla. Takas Lappohjassa just, kun aurinko laski.
![]()
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Eilen Uutelassa…
![]()
Luistelemaan menossa
Läskillä kaupungissa? Siellä pitää toki olla fiksi slikseillä, tosin kun itse tulen kaukaa Espoosta niin cyclo 35mm cyclokumilla edessä ja
25mm GP5000 maantiekumi takana että jaksaa polkea sinne asti. Tai nyt talviversio tuosta.
Ytimessä muinoin asuessa tuli ajettua kyllä ajoittain kiskojen välissä Esim. Runskia Töölön suuntaan, silloin kyllä oli täysjäykkä 26 maasturi.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
......
Sent from my SM-S901B using Tapatalk
Mieli lepää.. kroppa kituu
![]()
Lumi kirkastaa maisemat
![]()
Juppiter, kuu, Venus tai mitä niitä onkaan taivaalla
![]()
Fiilistelyä kuuden vuoden takaa. Silloin talvipyöräily vielä maittoi niin että hiihtäminen jäi selvästi kakkoseksi. Tosin se johtui myös siitä että olin onnistunut kaatumaan talven ensimmäisena liukkaan kelin päivänä ja joutunut siksi pitämään kuuden viikon tauon. (Pyöräilyn aloittaminen oli kivutonta, mutta hiihtäessä tunsi kyllä jotain...)
PS Kaikki Itä-Uudellamaalla ajavat osaavat varmasti tunnistaa paikan pienen karttaan sovittelun jälkeen. Mäen päälle tosin harvemmin ajetaan, koska tie päättyy pian kuvaajan selän takana.
Tuusulanjärven jäätie keskiviikon maalissatkulta.
![]()
Suomalainen sopii Suomen luontoon.
Ehkä viimeinen (kevät)talvipäivä ennen lumien sulamista:
![]()
Kauniithan ne eivät ole mutta antaa ihmisten käyttää jos haluaa. Ei pitkäjoustoisiin maastopyöriin oikein kauniita lokasuojia saa millään varsinkaan taakse. Ei siinä auta raha. Etulokariksi jos riittää vähän lyhyempi niin keulan renkaan yläpuolella olevaan kaareen saa toki (moniin ihan ruuveilla nykyään) asennettua lyhyen pätkän siististi. Kuten tuohon zebiin. Takalokari nyt on niin helppo ottaa pois ja asentaa että kieltämättä tuollaisilla keleillä jos se ei ole tarpeen niin pois sen kyllä ottaisin itse. Ja taitaa tuo etummainenkin olla parin sekunnin homma.
Paljon rumemmat kuin helvetin rumat, makuasia tosin. https://www.youtube.com/watch?v=DeKq...lyCartoonChaos
Novus Ordo Mundi
Tuolta https://visionvelo.eu/sklep/ saa tilattua Voimaan tehtyjä lokasuojia, jotka eivät näytä ihan noin rumilta.
SKS Mudrocker ei ole pahannäköinen ja istunee tuohon Voimaankin.
Tänä talvena etelässä on lokareille ollut käyttöä, kun purot eivät ole jäätyneet lainkaan. Kesällä ei haittaa, vaikka housut kastuvatkin, mutta talvella tällainen kypsään ikään ehtinyt ei enää halua ajaa märissä bibseissä.
Yritin etsiä, josko mulla olisi mitään kuvaa omasta toteutuksesta, mutta en löytänyt. Sanoisin kuitenkin, että tuo Polen toteutus ei juuri suojaa. Lokarin pitää olla mahdollisimman lähellä rengasta ja riittävän pitkä.
Lokasuojat tekee pyörästä enduron näköisen. Enskoissa lokarit on aina ylhäällä ja katupyörissä rengasta vasten.
Ite tykkään enska lookista mutta syy niihin on ihan käytännöllisyys. Jotkut haluaa olla kuraperseitä, minä en![]()
Tuollainen kaukana renkaasta oleva lokasuoja ei oikein suojaa edes sitä persettä. Suojauksen kannalta on parempi mitä lähempänä rengasta lokasuoja on. Prätkäenskassa sitten voi ajaa vaikka kumipuvussa, joten se kuran lentäminen ei ole niin tarkkaa.
IMHO tuollaiset korkealla olevat kikottimet tekee pyörästä lähinnä halvan näköisen, mutta jos omistaja tykkää, niin mikäs siinä.
Kirjanmerkit