GiantBikeshopLostInLaplandElectrobike
Sivu 47 / 54 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 37 45 46 47 48 49 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.381 - 1.410 / 1611

Aihe: www.bike24.de

F. Kotlerburg Guest
    24.2 tilattu pyörä ja tarvikkeita. 1.3. lähetettyjen tarvikkeiden pitäisi tulla tänään PostNordilla, pyörä ei ole vielä edes lähtenyt.

Edelleenkään minun 17.2 lähteneestä paketista ei ole mitään havaintoa

Postin chatin mukaan satamalakon jäljiltä on Saksasta tullutta tavaraa ruuhkautunut ja odottaa järjestelmään kirjautumista.
    Minun tilauksesta ( 27.2.) viimeinen seurantapäivitys Saksan puolelta 1.3.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Asd13 Katso viesti
    Edelleenkään minun 17.2 lähteneestä paketista ei ole mitään havaintoa
    Oma 17.2. lähtenyt tuli aamupäivällä. Piti tosin käsin lisätä omapostiin jostain syystä että seuranta toimi.

Mihinkähän jätevuoreen noita tilauksia on haudattu? Mun 3.3. tilattu bike24-tilaus pitäisi olla huomenna jakelussa.

Se perinteinen FIMLO(First in, maybe later out) -varastosysteemi

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

F. Kotlerburg Guest
    Kai se vähän riippuu onko se toimittaja Posti vai PostNord? Nuo Postin tilaukset on ilmeisesti haudattu johonkin terminaaliin.

Oma 1.3 lähtenyt paketti tuli PostNordin tuomana kotiovelle tänään.

Joo, eiköhän se Posti ole se avainsana. Mulla on tulossa 23.2. mukamas briteistä ulos shipattu paketti, josta ei ole mitään tietoa. Sitten 15.2. on Saksasta lähtenyt toimitus, josta ei siitäkään ole mitään käryä.

No, brittipaketilla ei ole kiirettä. Saksan paketille sen sijaan olisi koko ajan tarvetta. Sisältö ei olekaan pyöräilyaiheinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Se perinteinen FIMLO(First in, maybe later out) -varastosysteemi

Ehdotan kilpailevaksi järjestelmäksi EVVK

Jalkkis, siinä vaiheessa kun paketti Saksasta siirtyy Postille tulee aina pätkä jolloin ei kummallakaan osapuolella ei tietoa sijainnista vaikka esim. DHL:ltä tulee Postin seurantatunnus.

Itsellä yksi alkoholipaketti kaksi kuukautta "matkalla", Tullissa lienee mutta siitäkään ei kukaan tiedä, ei Shippii eikä Posti, täytynee ensi viikolla alkaa soittokierros...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Christof Katso viesti
    Tilaus lähti matkaan 16.2 ja vielä odotellaan pakettia. Ahtaajien lakko varmaan hieman vaikuttaapi.
    No nyt lähti liikkeelle

Niin näköjään minullakin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Joo, eiköhän se Posti ole se avainsana. Mulla on tulossa 23.2. mukamas briteistä ulos shipattu paketti, josta ei ole mitään tietoa. Sitten 15.2. on Saksasta lähtenyt toimitus, josta ei siitäkään ole mitään käryä.

No, brittipaketilla ei ole kiirettä. Saksan paketille sen sijaan olisi koko ajan tarvetta. Sisältö ei olekaan pyöräilyaiheinen.
    Aivan, mun brittipaketti jonotteli tullissa. Ei tullut kuluja, kun kaikki oli jo maksettu. Sitten vaan ootellaan, että paketti lähtisi tullista liikkeelle.

Bike24:een liittyen, postin ninja löi paketin käsiin viime to. 4 arkipäivää meni normitoimituksella. Ei huono.

Taidettu tehdä postissa isompi urakkahomma noista paketeista. Mun 23.2 Hampurista lähtenyt paketti kanssa nyt illalla rekisteröity Suomen järjestelmään Vantaalle.

Pakettia en nähnyt mutta ikkunasta näin kun kusti polki u-käännöksen ja häipyi horisontin taakse pihaan ajamisen sijaan.
    Oli ollu pakottava este.

Sunnuntaina illalla tilaus ja äsken toi DHL:n poika paketin käteen.

Toimiva kioski, ei yllätä.

Viime tilaus tuli päivän myöhässä mutta siitä tuli kyllä hyvissä ajoin ilmoitus, jänskästi kylläkin ilmoitus tuli ekana Bike24:lta ja vasta 4-6h myöhemmin näkyi DHL:n seurannassa että toimitusaika muuttuu.

8.4. tilattu hiukan kampetta, lähettivät 11.4. ja tänään saapuivat. Paketti oli oudosti revennyt, mutta kaikki kamat onneksi kunnossa ja pakettia oli jossain vaiheeessa ilmeisesti vahvistettu pakkausvanteella tms.

Lisäksi eräs (lopulta positiivinen) tarina asiakaspalvelukokemuksesta:

Ostin Mavicin halvemman pään kiekkosetin vuonna 2021 kesällä Bike24:sta. Kiekkosetti on ollut ok, mutta Mavicin HG vapaarattaan alumiinirunko ei lopulta oikein tykännyt SRAMin NX kasetista, joka porsi toisen kesäkauden ja melko vähäisten ajokilometrien (> 550 km!) jälkeen niin pahat jäljet runkoon, että kasettia ei melkein millään saanut enää irti. Sama kasetti oli toiminut kuitenkin ongelmitta useamman vuoden ajan toisessa OEM-kiekkosetissä (luultavasti teräksinen vapari).

Tiedustelin takuuta (Mavicilla 2 vuotta), koska luulisi vaparin rungon kuitenkin kestävän hiukan pidempään ja laittelin kuvat vaparista. Ehdotin, saisiko tilalle teräksistä vaparia, koska niissä ongelmia on käsittääkseni harvemmin ilmaantunut. Bike24:lta kerrottiin aluksi, että sori vaan, kyseessä näyttäisi nyt olevan asennusvika, koska rasvaa olisi ollut liian vähän, mikä edistäisi ongelman ilmaantumista. Olin kuitenkin laittanut asennusten aikana reilusti ja ajanutkin lähinnä kuivilla keleillä. Ehdottivat, että voisin halutessani tilata heiltä uuden vapaarattaan - jota heillä ei kuitenkaan ollut varastossa eikä toimitusajasta vielä tietoa sillä hetkellä.

Tiedustelin myös Mavicilta asiaa ja he suoraan suosittelivat, että alumiinisen rungon kanssa kannattaisi käyttää sellaisia kasettia, jossa kaikki rattaat ovat spiderin varassa, teräksisen kanssa ongelmaa ei niinkään olisi irrallisilla rattailla.

Jatkoin keskustelua Bike24:n kanssa kysyen olisiko muuta ratkaisua asiaan, koska alumiinisen rungon kanssa ongelma todennäköisesti vain uusiutuisi. Ehdottivat, että lähettäisin kiekon heille takaisin ja he laittaisivat sen Mavicille tarkistusta varten. En tähän suostunut, koska palautuksessa luultavasti kestäisi pitkään ja ajoaikaa menisi hukkaan - plus ei olisi varmuutta, miten asia edes ratkaistaisiin.

Lopulta Bike24 ehdottikin epätyypillistä ratkaisua: heidän kilpailijallaan on kyseistä vaparia varastossa, voisin sen ostaa sieltä ja Bike24 korvaisi kulut. Hämmästyin, mutta suostuin tähän, tein tilauksen ja lähetin kuitit eilen. Tänä aamuna ilmoitettiin, että summa korvattaisiin postikuluineen kortilleni. Lopulta siis mallikkaasti hoidettu asia, vaikka alkuun vaikuttikin, että asiakas jäisi nuolemaan näppejään. Eipä ihan vastaavaa ole tullut vastaan pyörien takuuasioita hoidellessa.

4 kpl Vittorian Corsa Speediä tuli tilattua. Tämän lafkan kanssa on kyllä hommat toimineet. Jos rahanmäärässä mittaisi niin eniten on tullut laittettua tähän firmaan rahaa.

^Itsellä varmaan Nallekarkkikauppa kärjessä, 24:nen kakkosena, nytkin R2:sta paketti tulossa.

Är kakkoseen ei ole tullut tuhlattua kuin reippaat kolme tonnia parin kolmen vuoden aikana. B24 vähintäänkin triplamäärät. Johtunee siitä että siellä tavara löytyy heti toimitukseen. Viimeisimmät kolme kiekkoparia on tullut B24 kautta.

^Viimeisitä kiekoista yhdet teetetty R2:ssa, toiset hyllyllystä ja viimeiset 24:sta. R2:ssa enemmän HiFi kamaa ja lienee siksi usein varastomäärät pienenmpiä, itseä ei ole häirinnyt saatavuus koska ovat usein johonkin projektiin eikä kiireellisiin hommiin.

Mites tästä kaupasta (bike24.com) uskaltaako tilata pyörää? Näkyis tarjouksessa olevan yks pyörä jota varastossa 2 kappaletta. Lukee että toimitusaika 6-10 työpäivää. Tuleeko siis Saksasta vai?

Uskaltaa. Saksasta tulee.

^^Takuulla uskaltaa, luotettava ja suht hyvä asiakaspalvelu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Runtumaister Katso viesti
    Mites tästä kaupasta (bike24.com) uskaltaako tilata pyörää? Näkyis tarjouksessa olevan yks pyörä jota varastossa 2 kappaletta. Lukee että toimitusaika 6-10 työpäivää. Tuleeko siis Saksasta vai?
    Uskaltaa kyllä. Itse olen yhden pyörän tilannut sieltä. Ei mitään ongelmia. Saksasta tuli

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Runtumaister Katso viesti
    Sen seitsemää sorttia on tullut tuolta tilattua ja hyvin on tullut kaikki perille ja ollut mitä pitää eikä ole tarvinnut viikkoja odotella.

F. Kotlerburg Guest
    Uskaltaa tilata. Kannattaa varautua vähän pidempään toimitusaikaan kuin 6-10 päivää.

Kiitos vastauksista, eli tarvittaessa tuolta tilausta vaan. Aika ei ole niin päivän päälle, mutta tokihan sitä näillä keleillä mielellään jo päästelis menemään.

Tilasin aamulla pikkurompetta Bike24:stä, nyt vasta tajusin, ettei välttämättä ehkä ehdikään, kun reissuun pitäisi päästä jo ensi viikon perjantaina. Miten nopeasti sieltä on viime aikoina tullut tavara Suomeen?

Helsingin Polkupyöräilijät

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •