HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 470 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 370 420 460 468 469 470 471 472 480 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 14.071 - 14.100 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #14071
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Samalla kannalla Howerin kanssa. Ympyrässä muun liikenteen seassa fillaristi helpompi havaita kuin 0-10 metrin päässä ajoradasta ajeleva pyöräilijä.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  2. #14072
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Tämä, siinä on heti konfliktin paikka.
    Ajatteleppa jos saisitkin kiemurtelun sijaan ajella tuossa ympyrässä, ei tulisi auto kylkeen.



  3. #14073
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Tämä, siinä on heti konfliktin paikka.
    Ajatteleppa jos saisitkin kiemurtelun sijaan ajella tuossa ympyrässä, ei tulisi auto kylkeen.
    Juujuu, Sitten näytät sen fillaristin joka tuossakin kuvassa ajaa ruuhkassa tuonne maantielle, jos pyöräkaista ohjaisi sinne. Se tarkoittaa, että sun pitäisi odottaa siinä autoletkassa. Noita kapeita paikkoja on aika monta. Siis ettei sinne mahdu väliin vaikka survoisi. Lopputuloksena pyöriä menisi maantiella autojen seassa pujotellen ja kelvejä pitkin ajaen. Mistä nyt sattuu parhaiten pääsemään.

    Vähän vastaaviahan on jo näillä uusilla pyöräbaanoilla. Esimerkiksi roihupellosta viikintietä viikkiä kohden tullessa. Siinä fillaristi ohjataan valojen kohdalla maantienlaitaan seisomaan niihin punaisiin valoihin. Aiemmin tuossa oli leveä kelvi ilman valoja.

  4. #14074
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Helppo on Howerinkin jeesustella olevansa ajoneuvo, mutta ei se käytännössä noin mene. Tattarisuon läpiajo on tuosta hyvä esimerkki. Iltapäivällä sinne liikenneympyrään jonotellaan varmaan vartin verran. Haluaisin nähdä sen fillaristin joka seisoo kiltisti siinä autoletkassa.

    Näissä uusissa baanoissa on kyllä monta kohtaa mietittävänä, eikä osaa sanoa onko ne ihan jokakohdassa pelkästään hyviä. Mutta kyllä ne siitä varmaan palautteen mukana kehittyvät.

  5. #14075
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    ^ Totta.
    Fillaristin taival näillä kelviratkaisuilla on tehty nopeammaksi ja etuajo-oikeutetuksi. Ja kaiken aikaa kuitenkin valitetaan, että autoilijoilla on kaikki edut.

  6. #14076
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Nyt pyöräilijä johdetaan suoraan auton alle kun väylä loppuu kuin seinään
    Tuollainen fiilis tuli kun ekan kerran ajoin tuohon oikealta. Liikenneympäristöä havainnoidessani oletin että pyöräkaista jatkuu ympyrän reunassa ja siitä pohjoiseen. Melko yllätys oli, kun pyörätie päättyikin ajokaistalle. Kaivarissa varmaankin suurin osa liikkujista on sellaisia jotka pari kertaa kesässä käy, niin yllättyneitä on varmaankin ollut aika monia tuossa paikassa.

    Tuo voisi olla hyvä ympyrämalli, jos se olisi ns vakiomalli eikä yksi miljoonasta poikkeus (jolloin tuollaista osaisi odottaa) ja ilman tuota käsittämätöntä koukkausta ajoradan vasemman puoleiselle pyöräkaistalle. Tod.näk tuota että pyörätie jatkuu ajoradan vasemmalla puolella ei ole mitenkään kyltein opastettu pyöräilijöille eikä autoilijoille. Ainoa mihin se lienee merkitty, on pyöräkaistaan maalattu merkki, jota samasta suunnasta tulevan auton ja toisesta suunnasta tulevan pyöräilijän ei voida olettaa huomaavan.

  7. #14077
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    ^Niin, siksi juuri, sinne vaan muiden sekaan ympyrässä.
    Toimisi jos siellä autojen seassa oltaisiin jo ennen ympyrää. Nyt pyöräkaista menee sinne autojen sekaan ja olettaisi että jatkuisi pyöräkaistana siellä mutta oletkin autokaistan ja kant1tarin välissä.. suurimmassa osasa liikenneympyröitä on pyöräkaista ja nyt yhtäkkiä ei olekaan. Kyllähän me tossa pärjätään mutta miten naapurin mummo?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Tämä, siinä on heti konfliktin paikka.
    Ajatteleppa jos saisitkin kiemurtelun sijaan ajella tuossa ympyrässä, ei tulisi auto kylkeen.*
    Toimisi loistavasti jos siinä olisi pyöräkaista muttei tuokaan toimisi niin että yhtäkkiä kevyen liikenteen väylä loppuu ja olet autojen seassa. Kyllä olen oikonut noita ajoradalla alamäissä hiljaiseen aikaan kun ei vaan jaksa noita vaarallisia shikaaneja ja hidastetöyssyjä jos on vielä hiekoitushiekkaa liukasteena mutta et halua tuonne autojen sekaan Espoolaisten autojen paahtraessa 40-50kmh hihaa hipoen ohi jos ei tuossa ole omaa kaistaa fillareille ajoradalle.

  8. #14078
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    ^ Totta.
    Fillaristin taival näillä kelviratkaisuilla on tehty nopeammaksi ja etuajo-oikeutetuksi. Ja kaiken aikaa kuitenkin valitetaan, että autoilijoilla on kaikki edut.
    Joo ja tuo johtuu oikeastaan vaan meidän kusipäisyydestä Sekin viikintien punainen valo on kyllä sellainen paikka, ettei siinä vaan viitsi jäädä seisomaan punaisissa, kun vieressä on tyhjä kelvi.

    Siis liikennesuunnittelijoiden on viisasta tehdä mahdollisimman nopeat ja sujuvat kelvit fillaristeille, koska muuten siellä poukkoillaan vuorotellen kelveillä ja maantiellä miten sattuu.

  9. #14079
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.873
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti

    Mä inhoan niitä ympyrän laitoja kierteleviä, suojateihin integroituja fillarikaistoja. Koko ajan saa varoa, huomaako autoilija.
    Tuossa kuvan ympyrässä kun menee niin varmasti huomaa.
    "Suojatiehen integroitu fillarikaista" lienee tässä sama kuin jaettu kelvi.

    Fillarikaista on se, joka on samassa tasossa ajoradan kanssa tai siis ajoradasta lohkaistu osa.


    PS Sietämätöntä viisastelua, se myännettäköön, mutta piti kavuta semmoisen "Häh?!"-ymmärrysesteen yli ennen kuin saattoi todeta olevansa tismalleen samaa mietä.

  10. #14080
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.470
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mikko001 Katso viesti
    Vielä en ole nähnyt liikenne ympyrää jossa myös kelvillä olis kolmiot.
    Et myöskään ole löytänyt lainsäädännössä kohtia, missä määritellään liikennemerkkien vaikutusalueita. Tietämättömyyksissään voi olla onnellinen oikeassa olemisen uskostaan.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  11. #14081
    Liittynyt
    04/2014
    Viestit
    101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Et myöskään ole löytänyt lainsäädännössä kohtia, missä määritellään liikennemerkkien vaikutusalueita. Tietämättömyyksissään voi olla onnellinen oikeassa olemisen uskostaan.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Se, että pyöräilijä lähestyessään liikenneympyrää on väistämisvelvollinen jo ympyrässä olevaa, se kolmio koskee jopa pyöräilijää.
    Olettaen että pyöräiliä ajaa autoliikenteen seassa tai pyöräkaistalla jolle on sama kolmio kuin autoille. Muuten auto on liikenneympyrään mennessä ja sieltä poistuessa väistämisvelvollinen kaikkiin muihin liikkujiin. Kelviä ajaessa kun ei mennä missään vaiheessa sinne ympyrään. Voit tietenkin näyttää teorian joka tuon väistämissäännön kumoaa.


    Tuolta voit käydä tarkistamassa mihin asetetut merkit tarkoittavat väistämisvelvollisuutta millekin liikkujalle. Vinki se kolmio on ajoradan oikealla puolella ei kelvin oikealla puolella.
    16 §
    Etuajo-oikeus- ja väistämismerkit sijoitetaan, jollei toisin säädetä, siihen kohtaan, mistä merkin vaikutus alkaa.
    Merkki sijoitetaan ajoradan oikealle puolelle.
    https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1994/19940384

  12. #14082
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    719
    aivan ei ole luottoa, että nettipalstat ja somekanavat ovat oikeita foorumeita parantamaan liikennekäyttäytymistä ja -kulttuuria. Liikenteen pitäisi olla yhteispeliä, jossa ei ole mitään ääripäitä fillarikommarit vs. natsiautoilijat. Jos nyt hakemalla haetaan virheitä ja nimetään niiden perusteella jotain kulkuneuvoa käyttävä joukkio tampioiksi, niin en tiedä paraneeko kokonaisuus vai syntyykö vain enemmän liikenteeseen kuulumatonta vastakkainasettelua.

    Itse olen kaikkea; jalankulkija, pyöräilijä ja autoilija. Lisäksi olen välillä kaikkien kiroama sauvaluistelija, jota inhoaa erityisesti justus6969-pyöräilijä. Mokia, arviointivirheitä ja väärää tilannenopeutta olen aiheuttanut sekä noudattanut harvakseltaan valitettavasti kaikilla kulkutavoilla, ehkä alan sättimään itseäni sekä auto- että fillaripalstoilla? peace and love <3

  13. #14083
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.470
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mikko001 Katso viesti
    Olettaen että pyöräiliä ajaa autoliikenteen seassa tai pyöräkaistalla jolle on sama kolmio kuin autoille. Muuten auto on liikenneympyrään mennessä ja sieltä poistuessa väistämisvelvollinen kaikkiin muihin liikkujiin. Kelviä ajaessa kun ei mennä missään vaiheessa sinne ympyrään. Voit tietenkin näyttää teorian joka tuon väistämissäännön kumoaa.


    Tuolta voit käydä tarkistamassa mihin asetetut merkit tarkoittavat väistämisvelvollisuutta millekin liikkujalle. Vinki se kolmio on ajoradan oikealla puolella ei kelvin oikealla puolella.
    16 §
    Etuajo-oikeus- ja väistämismerkit sijoitetaan, jollei toisin säädetä, siihen kohtaan, mistä merkin vaikutus alkaa.
    Merkki sijoitetaan ajoradan oikealle puolelle.
    https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1994/19940384
    Niin, voihan tietämättömyyden myös korvata tyhmyydellä autuutta uskollaan tavoitellessa.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  14. #14084
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    Kysymyksiä:
    Tulet pyörällä liikenneympyrään oikeanpuoleista kelviä pitkin. Vasemmalta eli ympyrästä tulee toinen pyöräilijä. Kumpi väistää?
    Tulet kolmiolla varustettuun risteykseen vasemmanpuoleista kelvin. Vasemmalta tulee toinen pyöräilijä. Kumpi väistää?

  15. #14085
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.873
    Yksinkertaisin vastaus on helppo: fiksumpi väistää.

    Elämä itse on opettanut, ettei kelveillä voi odottaa noudatettavan sääntöä siitä että oikealta tulevaa väistetään. Samoin täytyy lähteä siitä että suoraan ajava kokee olevansa etuajo-oikeutettu. Kiertoliittymään tulevakin voi kokea olevansa suoraan ajava.


    Itse lähden siitä että olen aina, tilanteessa kuin tilanteessa, se fiksumpi


    PS Oikeasti vaikeita kysymyksiä kaikille muille paitsi mielestään liikennesäännöt syvällisesti ja pohjia myöten ymmärtäneille.

  16. #14086
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.714
    Jos katsotaan pyöräliikenteen suunnitteluohjetta https://pyoraliikenne.fi/risteysalue...steysalueilla/ ja siellä kelataan esimerkkiristeyksiä jonkin verran alaspäin että löytyy pyöräteiden suunniitteluohjeistoa liikenneympyrästä niin sieltä on selvästi havaittavissa se asia että kaksisuuntaisia pyöräteitä ei ole tarkoitettu suunniteltaviksi niin että ne noudattaisivat liikenneympyrässä tuota liikenneympyrän ajoradan kiertosuuntaa.

    Sitten tietysti oma asiansa mikäli kyseessä yhdensuuntainen pyörätie.

  17. #14087
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.714
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Kysymyksiä:
    Tulet pyörällä liikenneympyrään oikeanpuoleista kelviä pitkin. Vasemmalta eli ympyrästä tulee toinen pyöräilijä. Kumpi väistää?
    Tulet kolmiolla varustettuun risteykseen vasemmanpuoleista kelvin. Vasemmalta tulee toinen pyöräilijä. Kumpi väistää?
    Poisto

  18. #14088
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.919
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Kysymyksiä:
    Tulet pyörällä liikenneympyrään oikeanpuoleista kelviä pitkin. Vasemmalta eli ympyrästä tulee toinen pyöräilijä. Kumpi väistää?
    Tulet kolmiolla varustettuun risteykseen vasemmanpuoleista kelvin. Vasemmalta tulee toinen pyöräilijä. Kumpi väistää?
    En nyt itse päin ajaisi, mutta eikö pääsääntö ole se että jos muuta ei ole liikenteen ohjauslaitteilla määrätty niin risteys on tasa-arvoinen? Eli vasemmalta tuleva väistää.

  19. #14089
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Ainoa järkevä väistämissääntö perustuu ajoneuvon massaan. Jos autolla on massaa 1500kg ja pyörällä 15+kuski, niin millään etuajo-oikeudella ei ole merkitystä. Ihan sama mitä laissa sanotaan, pyörän on järkevämpää väistää. Puhdas asennevamma on ajaa eteen ja joutua sairaalaan. Kenelläkään meistä ei ole niin kiire tai kukaan meistä (me=pyöräilijät) ei ole moraalisesti tai muutenkaan missään muussa kuin juridisessa etuajo-oikeudessa.

    Aivan naurettavaa tunkea jotain lakitekstiä tähän, tuo esimerkki on pyöräilijän virhe.
    Roots, bloody roots

  20. #14090
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.714
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Ainoa järkevä väistämissääntö perustuu ajoneuvon massaan. Jos autolla on massaa 1500kg ja pyörällä 15+kuski, niin millään etuajo-oikeudella ei ole merkitystä. Ihan sama mitä laissa sanotaan, pyörän on järkevämpää väistää. Puhdas asennevamma on ajaa eteen ja joutua sairaalaan. Kenelläkään meistä ei ole niin kiire tai kukaan meistä (me=pyöräilijät) ei ole moraalisesti tai muutenkaan missään muussa kuin juridisessa etuajo-oikeudessa.

    Aivan naurettavaa tunkea jotain lakitekstiä tähän, tuo esimerkki on pyöräilijän virhe.
    Entä kun kyseessä on pyöräilijä/pyöräilijä tilanne?

    Kyllä kaikkien pitää ajaa liikennesääntöjen mukaan, mutta sitten taasen myös ottaa huomioon se että jokainen muu liikkuja ei niin tee ja valmistautua myös siihen tilanteeseen.

  21. #14091
    Liittynyt
    04/2014
    Viestit
    101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Niin, voihan tietämättömyyden myös korvata tyhmyydellä autuutta uskollaan tavoitellessa.
    Ilmeisesti Liikenneturva ei ole lukenut samoja teorioita liikennesääntöjä kuin sinä
    https://www.youtube.com/watch?v=v6BucE_75Ec

  22. #14092
    Liittynyt
    04/2014
    Viestit
    101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Ainoa järkevä väistämissääntö perustuu ajoneuvon massaan. Jos autolla on massaa 1500kg ja pyörällä 15+kuski, niin millään etuajo-oikeudella ei ole merkitystä. Ihan sama mitä laissa sanotaan, pyörän on järkevämpää väistää. Puhdas asennevamma on ajaa eteen ja joutua sairaalaan. Kenelläkään meistä ei ole niin kiire tai kukaan meistä (me=pyöräilijät) ei ole moraalisesti tai muutenkaan missään muussa kuin juridisessa etuajo-oikeudessa.

    Aivan naurettavaa tunkea jotain lakitekstiä tähän, tuo esimerkki on pyöräilijän virhe.
    Kommentoija taitaa olla tämä maanteiden ritari jonka mielestä 2- vuotiaallakin oli asennevamma ihan tahallaan ajoi auton alle.

    Nuorukainen ajoi 2-vuotiaan päälle suojatiellä – Pienokainen joutui pitkäksi aikaa hengityskoneeseen
    https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6...d-f2e76b0d5176

  23. #14093
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mikko001 Katso viesti
    Kommentoija taitaa olla tämä maanteiden ritari jonka mielestä 2- vuotiaallakin oli asennevamma ihan tahallaan ajoi auton alle.
    Missäs kohtaa näin on kirjoitettu?

  24. #14094
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    447
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Ainoa järkevä väistämissääntö perustuu ajoneuvon massaan. Jos autolla on massaa 1500kg ja pyörällä 15+kuski, niin millään etuajo-oikeudella ei ole merkitystä. Ihan sama mitä laissa sanotaan, pyörän on järkevämpää väistää. Puhdas asennevamma on ajaa eteen ja joutua sairaalaan. Kenelläkään meistä ei ole niin kiire tai kukaan meistä (me=pyöräilijät) ei ole moraalisesti tai muutenkaan missään muussa kuin juridisessa etuajo-oikeudessa.

    Aivan naurettavaa tunkea jotain lakitekstiä tähän, tuo esimerkki on pyöräilijän virhe.
    Eli kun otan alle kuorma-auton niin voin ajella miten sattuu. Kevyemmät henkilöautoilijat kyllä väistää. On sulla loistava logiikka

  25. #14095
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.423
    Kääntäenhän tuo ajoneuvon massan vaikutus menee niin, että mitä raskaampi tai nopeampi, sitä suurempi on vastuu.

  26. #14096
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    En nyt itse päin ajaisi, mutta eikö pääsääntö ole se että jos muuta ei ole liikenteen ohjauslaitteilla määrätty niin risteys on tasa-arvoinen? Eli vasemmalta tuleva väistää.
    Näin oletan. Siis oletan, kun en ole lakipykäliä tavannut. Ja tasa-arvoisuus riippumatta millaisella välineellä on liikenteessä (esim. jalan tai pyörällä.)

    Mutta mites, koskeeko viereisen ajoradan liikennemerkki tai liikennejärjestely myös kelviä? Esim. taajamassa autotie ja 3m leveän ojan toisella puolella kelvi. Autotien ylittää suojatie. Ulottuuko suojatien väistämisvelvollisuus kelville vai onko siinä tasa-arvoinen risteys?

    Edit: Siis esim: https://maps.app.goo.gl/MyeGm2Dt3EhaGhKa9

    Tuo on siis jatke, ei pelkkä suojatie mutta ajatus sama, kun tulee yli autotien, onko kelville tullessa edessä tasa-arvoinen risteys?

  27. #14097
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Kysymyksiä:
    En ole varma ymmärsinkö näitä oikein, mutta

    Tulet pyörällä liikenneympyrään oikeanpuoleista kelviä pitkin. Vasemmalta eli ympyrästä tulee toinen pyöräilijä. Kumpi väistää?
    Siis jos itse ajat kelviä ja toinen liikenneympyrässä, niin se liikenneympyrää ajava väistää tulee sitten autolla tai pyörällä.

    Tulet kolmiolla varustettuun risteykseen vasemmanpuoleista kelvin. Vasemmalta tulee toinen pyöräilijä. Kumpi väistää?
    Kuka siis tulee kolmion takaa? Vai tuleeko kumpikaan?

    Otso Kivekäs on näitä yrittänyt selittää: https://otsokivekas.fi/2010/08/kuvit...eyspyorailyyn/

  28. #14098
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Laki ei suojele pyöräilijää autolta, jos pyöräilijä kääntyy auton eteen. Laki voi velvoittaa autoilijan korvauksiin tai tuomita rangaistuksia, mutta loukkaantunutta pyöräilijää se ei auta. Jos 2-vuotias ajaa auton alle pyörällä, tekee vanhemmat jotain todella väärin, jälleen kerran riippumatta siitä mitä laki sanoo. Saivarrella voidaan loputtomiin ja postitella jotain siitä, mitä pykälien mukaan olisi pitänyt tehdä. Ennakoinnin vastuu on myös pyöräilijällä. Olen omat lapseni opettanut toimimaan liikenteessä niin, että oletusarvoisesti auto ei sinua näe. Toimi vasta sitten kun sinulla on katsekontakti autoilijaan (esim. ylitä tie). Loppupeleissä ihan sama mitä laki siihen sanoo, järkevä väistää ollessaan pienempi.

    Jos mikko001(mitä ikinä) haluaa tulkita tämän niin, että autoilijoiden pitäisi saada antaa ajella miten haluaa, niin omapa on tulkintanne. Sitä en todellakaan sano. Esitän vain faktan realimaailmasta, että törmäystilanteessa pyöräilijä häviää aina ja parempi olla törmäämättä, kuin ajaa nokka pystyssä lakipykälien "turvin".
    Roots, bloody roots

  29. #14099
    Liittynyt
    04/2014
    Viestit
    101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Laki ei suojele pyöräilijää autolta, jos pyöräilijä kääntyy auton eteen. Laki voi velvoittaa autoilijan korvauksiin tai tuomita rangaistuksia, mutta loukkaantunutta pyöräilijää se ei auta. Jos 2-vuotias ajaa auton alle pyörällä, tekee vanhemmat jotain todella väärin, jälleen kerran riippumatta siitä mitä laki sanoo. Saivarrella voidaan loputtomiin ja postitella jotain siitä, mitä pykälien mukaan olisi pitänyt tehdä. Ennakoinnin vastuu on myös pyöräilijällä. Olen omat lapseni opettanut toimimaan liikenteessä niin, että oletusarvoisesti auto ei sinua näe. Toimi vasta sitten kun sinulla on katsekontakti autoilijaan (esim. ylitä tie). Loppupeleissä ihan sama mitä laki siihen sanoo, järkevä väistää ollessaan pienempi.

    Jos mikko001(mitä ikinä) haluaa tulkita tämän niin, että autoilijoiden pitäisi saada antaa ajella miten haluaa, niin omapa on tulkintanne. Sitä en todellakaan sano. Esitän vain faktan realimaailmasta, että törmäystilanteessa pyöräilijä häviää aina ja parempi olla törmäämättä, kuin ajaa nokka pystyssä lakipykälien "turvin".
    Ihanko totta kävelijään ja pyöräiljiään sattuu enemmän kuin autoon? Ei olisi uskonut, mistä näitä muille tuntemattomia viisauksia ammennat

    Onko sinulla niin paljon vaikeuksia noudattaa yksinkertaisia liikennesääntöjä ja olla vaarantamatta muita.
    Kun joudut perustelemaan autoiljian kyvyttömyyttä noudattaa yksinkertaisia liikennesääntöjä sillä että parempi väistää kuin olla oikeassa. Ja että on asennevamma jos olettaa että autoilija hallitsisi yksinkertaiset liikennesäänöt ja autonsa hallinnan?
    Tuosta länkytyksestä puuttuu enää "mutta enhän mina vaan ne toiset.."



    Oliko sulla lisää elämän_koulu oppejasi joita haluaisit jaakaa.

  30. #14100
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    ^
    Taas tätä normilaatuista internettiä.
    Asennevammaista vttuilua sivukaupalla.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •