^Ala vaikka selaamaan tätä topicia taaksepäin, kyllä löytyy neuvoja ja vaihtoehtoja.
^Ala vaikka selaamaan tätä topicia taaksepäin, kyllä löytyy neuvoja ja vaihtoehtoja.
Yt- industriella -25 % ale.
Szepter voisi olla yksi ihan mielenkiintoinen, jos sopii sun tarkoitukseen ja ajatukseen. Enemmän sinne sora-rankempi polku suuntaan ehkä.
https://www.yt-industries.com/produc...ariant=variant
Kelpaako alumiini vai pitääkö olla hiilikuiturunko?
Saako olla etuvaihtajakin vai pitääkö olla 1x11?
Rose Backroad Al GRX 600 mahtuisi juuri ja juuri budjettiin, jos siihen ei kuulu kovin paljon tilpehööriä. Sen pitäisi ainakin juuri nyt olla heti saatavissa. Satanen lisää, niin saa gravelimman hiilikuituisen 1x -osasarjalla ja leveämmillä ja ehkä paremmillakin kiekoilla, mutta sitä joutuu odottamaan jonkin aikaa.
PS Ei kokemusta eikä suoran käden kokemuspohjaista tietoa juuri tästä pyörästä, mutta noin yleisesti Rose on postimyyntifirmalähtökohdastaan huolimatta onnistunut tuomaan markkinoille varsin onnistuneita ja arvosteluissakin menestyneitä pyöriä.
^ & ^^ Noista ehdottomasti YT, Rose häviää reippaasti. YT:n joustokeula tietenkin tuotuu oudolta mutta pelkästä mielen kiinnosta... SRAM:n sähkövaihteet ja kuiturunko, pitääkö muuten perustella. Eihän Rosessa mitään vikaa mutta ei ehkä tuossa hintaluokassa enää alumiinirunkoja kannata katsella, lisäksi nuo täysin kätketyt vaijerit voi tuottaa ongelmia kun haluaa/täytyy vaihtaa stemmi sopivaan.
YT:ssä on outo kuralipare takapäässä: liian lyhyt suojatakseen edes satulatolpan kiristintä ja alaosastaan kapea suojatakseen voimansiirtoa. Kunnon kotimainen märkä ja savinen kylätie kyllä opettaa, jos tuolla sellaiselle eksyy: selkä ja perse vat kurasta märät ja ketju huutaa kuolemaa.
Ei jatkoon, vaan kummajaisten romulavalle.
Ajatuksena olisi hiilikuitu tai teräs. No, miksei alumiinikin. YT:ssä ehkä vieroksun joustokeulaa. Tallissa tarpeeksi huollettavaa.
www.tkudeadsailors.com
-El Presidente-
Ajokuvia:
http://www.flickr.com/photos/samikorhonen/sets/72157609634847056/
Heissulivei tuplakolmiorungoille..?
https://bikerumor.com/next-gen-speci...liance-patent/
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Jotain on ehkä YT:n suunnittelussa mennyt pieleen kun hiilikuituinen gravelpyörä painaa 10 kiloa.
* 9.8 kg Average weight for smallest size available, without tubes, pedals, and bottle.
^Niinpä ja mitähän UCI sanoo moisesta?
Nuren vieroksumaa alumiinia eikä johdottomia sähkövaihteita, mutta omalla tavallaan kiinnostava ja saatavilla (ainakin jos M on oikea koko) oikeasta pyöräkaupasta kotimaassa (olkoonkin että Porvoo ei ehkä ole ihan naapurikaupunki): https://bassobikesnordics.com/products/tera-gravel
Tai Saksanmaalta GRX 600 2x https://www.bike24.com/p2694009.html
PS Ihan vain nähdäksemme millaisia erilaisia fillareita kahdella ja puolella tonnilla saa (ellei onnistu nappaamaan jostain hyvää tarjousta).
Hyvistä tarjouksista ja hiilikuidusta ja teräksestä puheen ollen, goldsprintillä olisi 3T Exploro 2200€ koossa L jos sattuu sopimaan. Myös Bombtrack Hook EXT C juuri hintarajalla, All-Cityn Gorilla Monsoon 2000€… kaikesta vain hajakokoja.
En vieroksu alumiinia, olen vain päässyt sen iän ohi. Lähtökohtaisesti vain sitä mieltä miksi moisen hankkii jos kuituisen ja jopa teräksisen saa samaan hintaan kuten Navajokoiran postauksesta huomaa.
Lähtökohtaisuus voi joskus tarkoittaa myös täysin turhaa periaatteista kiinnipitämistä tai menneiltä ajoilta peräisin oleviin kokemuksiin perustuvaa jääräpäisyyttä
Kun kysyt, niin vastataan: alumiinirunkoisen pyörän hankkii siksi ettei se samanhintainen hiilikuituinen tarjoa sen kummempaa ajokokemusta eikä mitään muutakaan, jonka ajaessaan huomaisi. Toisin sanoen: jos ei koe iloa siitä tiedosta että fillari on periaatteessa samaa materiaalia kuin hienommat ja kalliimmat pyörät tai jos ei osaa ajatella että 8.9 kg painavan fillarin täytyy olla parempi kuin 9,4 kg painavan, niin ei ole mitään syytä olla hankkimatta alumiinista, jos se muuten täyttää vaatimukset ja se muuten osuu kohdalleen.
Jack, eiks fossiili aja hiilellä?
Opulus, ei ole tuosta painoluokasta pahemmin kokemuksia joten en kommentoi.
^Stenun linkkaamasssa uuden tyyppisessä rungossa voi sanoa hyvästit myös etuvaihtajalle
^^On niitä ennekin keskiöön kiinnitetty jos moisen haluaa.
Näköjään sitten sen etuvaihtajan kiinnitys onnistuu ainakin parilla erillä tavalla. Mitään varsinaista paikkaa en itse rungossa havainnut, mutta patentti toki koski muuta asiaa
^Ei tarvi ainakaan keskiöön kiinnitettävä mitään "paikkaa", onhan niitä ennekin ollut ja toisaaltaan pitkä matka ennenkuin tuollainen tuotannossa.
^mahtaako olla kovinkin yleinen uusissa pyörissä, itselle ei ainakaan ole tullut vastaan
^^ Ei taida olla niin pitkä matka kuitenkaan. Spessu ehkä myöhästyi patenttinsa kanssa: https://bikerumor.com/rondo-ruut-2-0...-to-the-punch/
Esteettisyyssyistä toivon kyllä hartaasti, että evoluution suuntaviivat ei ole tollaset.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
^^JKO, en tarkoittanut että on nykyään käytössä muttei mikään uusi keksintö. Tuossa mallia https://www.bike-discount.de/en/shim...-bracket-plate
Yritin selata foorumilta osumia, mutta en löytänyt vastaavaa: Shimano GRX-kahva jumissa, kahva on isommalle rattaalle vaihdettaessa ikään kuin jumissa jo pohjassa, vaikka vaihde on pienehköillä rattailla ja vaijeri on löysällä. Pienemmälle rattaalle vaihtamisen napsuttaminen lyö tyhjää.
Pyörä oli tämän takia jo kerran huollossa kun en silloin jaksanut perehtyä, mutta onko tämä joku Shimano GRX:n tyyppivika?
En valitettavasti löytänyt englanniksikaan mitään järkeviä ohjeita asiasta. Joku youtubevideo oli, mutta siinä ei näytetty ongelman ratkaisua, vain kuvaa kahvasta ja puhetta tsekiksi tms.
Ongelma kuitenkin vaikutti samalta. https://www.youtube.com/watch?v=jyq9Hi9s5uI
Mistä tuo kahva voi kanittaa? Onko vaijerin mennyt johonkin väliin kanittamaan? EI jaksaisi ryhtyä opiskelemaan koko kahvan irroittamista ja purkamista.
Vuoden vanha pyörä, vaihdatin vaijerin kun en viitsinyt itse huoltaa syksyllä, sen jälkeen ajettu ehkä 500 km.
Jos vaijeri olisi vain poikki, kahvahan kyllä toimisi. Nyt se on jumissa.
Edit: vaijeri siis on ihan ehjä, liikkuu vapaasti, sen voi vaikka vetää pois kahvasta, mutta kahva silti jumissa.
https://www.youtube.com/shorts/IP_yy3L4LQ4
Edit2: kahva lähti toimimaan, mutta en tiedä miksi. Vedin siitä vaijerin pois, se oli edelleen jumissa. Sorkin, kääntelin, vääntelin, painoin lukkoöljyä kaikista aukoista, sorkin lisää pienellä ruuvimeisselillä, ja sitten kahva alkoi taas toimia molempiin suuntiin. Vaijeri paikalleen ja huomenna 110:lle.
ptaipale muokkasi tätä : 22.02.2023 at 21.58 Syy: lisäsin videolinkin
Kirjanmerkit