GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 91 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41 81 89 90 91 92 93 101 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.701 - 2.730 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #2701
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Soiski Katso viesti
    Onko Steilacoomit ylilyönti kesän kuiville keleille?
    Jos ajaa muualla kuin Kepun tapaisilla hyvin tasaisilla pinnoilla niin eivät.

    ... mietin että pitääkö kesää varten hommata jotkut paremmin rullaavat. Pääosa kilsoista kyllä tulee hiekalla, jotain siirtymiä toki asfaltilla.
    Mitä täällä olen täältä lukenut Rene Herse asiantuntijan käyttökokemuksia niin pitäisi hiekalla rullata kuten toisten valmistajien sliksit. Mitä epätasaisempi niin sitä paremmin.

    Itsellä EL versiot ja yllättävän hyvin rullaa. Toisilla vanteilla Pirellin sliksit millä tulee ajettua vain palautusajoja Keravan joen rantoja ja Kepussa tai asfalttia muuten Renet alle. Mukavuudessa noilla kahdella suuri ero.
    Ja jos nappulat kuluu niin kaupasta saa uusia.

  2. #2702
    BRR on testannut juuri Hurricane Ridge (42mm) Extralight ja aiemmin Hurricane Ridge standardin ja Steilacoom (38mm) standardit. Kaikki mainitut häviävät kaikissa mittauksissa, paitsi keveydestä, Pirellin Cinturato Gravel M 40mm:lle. Pirelli on verrattain jäykkäkylkinen, eli matalilla paineilla Herset kaventavat Pirelin etumatkan rullausvastuksessa nollaan. Hyviä kumeja molemmat, itse tykkään RH Hurricane Ridge enduranceista, hyvä pito mudalla ja lumessa ja kiva tuntuma myös asfaltillakin, mutta ei kai niissä mitään parempaa ole kuin Pirelleissä, päin vastoin, pois lukien paino.

    Ostin Hersen HR Endurancet vähän etukenoon Pirellien korvaajiksi, mutta nuohan kestää mitä vain, joten menivät nyt puolison pyörään ja saavat nyt olla siellä. Varmaan hankkisin nyt uudet Pirellit, jos olisi tarve.

  3. #2703
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Juu. Ei kyllä vaan pysty extra lighteja ostamaan, vaikka mieli tekisikin. Hinta vs riski kylkien hajoamiseen ei vaan kohtaa.

  4. #2704
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    ^^ Tufon Swamperot rullaa Pirelliäkin paremmin eikä todennäköisesti häviä niille pidossa tai muissakaan ominaisuuksissa.

    Herset on silti kivemmat ajaa. Extra Light Hurricanet kesti ainakin Hangon single trackeillä liian pienillä paineilla (takarengas ei ollut tiivistynyt kunnolla) kaahailun, mutta lupaan tulla raportoimaan, kun saan kyljen ratki jonnekin. Onhan ne nimittäin ihan sikamaisen ohuet ja joustavat. Samanlaiset kortongit kuin vaikkapa originaalien Ralliranejen kyljet sillioin muinoin sisuriaikaan.

    Lisäksi sellainen huomautus, että ollakseen EL Hersen kanssa yhtä mukavat, pitää esimerkiksi Swamperoita ajaa varmaan 0,5 baria pienemmillä paineilla. Brr:n testipaineet ei siksi ole musta ihan vertailukelpoisia. Esim. extra low taisi brr:ssä olla 1,7 vs 1,9 ja jotta tärinänvaimennus olisi samalla tasolla, pitäisi eron olla suurempi. Brr:n tapa määrittää vertailupaineet huomioi painuman jollain tapaa, mutta ei renkaiden mukavuuseroja.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  5. #2705
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Mun mielestä se määritelmä ei huomioi painumaakaan. Siis sitä eroa, mikä tulee kova vs lutterorengas. Eikä huomioi renkaan korkeudesta tulevaa ilmatilamuutosta. Korkeammassa renkaassa on enemmän ilmatilaa, eli painetta pitäisi laskea, tai muuten rullaustulos on liian hyvä.

    Käsittääkseni siis brr laittaa paineet pelkästään leveyden mukaan.

  6. #2706
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    70
    Kiitän vastauksista! Viime kesä meni Pathfindereilla, mutta eturengas halkes kyljestä sen verran pahasti että litku ei enää paikkaa niin taidanpa tilata siihen tilalle vaan hden renkaan, nyt kun viimein näyttäisi olevan saatavilla. Noilla sitten kesäkelit.

  7. #2707
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    https://www.bikeradar.com/news/huthchinson-50mm-tyres/

    Hutchinson’s Touareg, Tundra and Overide gravel bike tyres are now available in a 50mm-wide option for 700c wheels.

  8. #2708
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    https://www.bikeradar.com/news/huthchinson-50mm-tyres/

    Hutchinson’s Touareg, Tundra and Overide gravel bike tyres are now available in a 50mm-wide option for 700c wheels.
    Hutchinson says the increased width makes the new tyres particularly suitable for electric gravel bikes.

    argh.

  9. #2709
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Pathfindereista nyt myös 47mm versio.

    Product Name: Specialized Pathfinder Pro 2Bliss Ready Gravel Folding Tire 47-622 - Black
    Manufacturer: Specialized Equipment
    Item Code: SPZ551044
    activity: Cycling
    usage bikesport: Allroad / Gravel
    wheel size: 28" (29") (622mm)
    Air pressure: 2.4-4.5bar
    ETRTO: 47-622
    carcass density: 120TPI/EPI
    tire width: 47mm
    puncture protection: Endurant Casing & Blackbelt™
    tire compound: Gripton®
    Model year: 2022
    Collection: Full year
    weight: 580g
    The older I get the faster I was

  10. #2710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^^ Tufon Swamperot rullaa Pirelliäkin paremmin eikä todennäköisesti häviä niille pidossa tai muissakaan ominaisuuksissa.

    Herset on silti kivemmat ajaa. Extra Light Hurricanet kesti ainakin Hangon single trackeillä liian pienillä paineilla (takarengas ei ollut tiivistynyt kunnolla) kaahailun, mutta lupaan tulla raportoimaan, kun saan kyljen ratki jonnekin. Onhan ne nimittäin ihan sikamaisen ohuet ja joustavat. Samanlaiset kortongit kuin vaikkapa originaalien Ralliranejen kyljet sillioin muinoin sisuriaikaan.

    Lisäksi sellainen huomautus, että ollakseen EL Hersen kanssa yhtä mukavat, pitää esimerkiksi Swamperoita ajaa varmaan 0,5 baria pienemmillä paineilla. Brr:n testipaineet ei siksi ole musta ihan vertailukelpoisia. Esim. extra low taisi brr:ssä olla 1,7 vs 1,9 ja jotta tärinänvaimennus olisi samalla tasolla, pitäisi eron olla suurempi. Brr:n tapa määrittää vertailupaineet huomioi painuman jollain tapaa, mutta ei renkaiden mukavuuseroja.
    Swamperot unohdinkin, hyvä huomio. Unohduksen syynä lienee, ettei siitä ole tuota 40mm leveämpää versiota, joka on tiputtanut sen omalta tutkalta. Lisäksi on tullut vastaan kritiikkiä Tufon renkaiden kestävyydestä eli vaikka Total Puncture Score Tread eroa Gravel M ja Swamperon välillä on vain 4 pistettä Pirellin eduksi, on Gravel M.stä lukenut lähinnä "kestävin rengas ikinä" ja "ei kulu loppuun millään" kommentteja, joita oma kokemus vahvistaa. Mutta kunnolla kuvioituja kumeja hakevalle Gravel M ( ja uusi Gravel S), Hersen nappulakumit, Swampero ja WTB Resolute lienevät niitä parhaita vaihtoehtoja. Swampero nopein, Gravel M kestävin ja toiseksi nopein ja Hersen ohuemmat ja Resolutet kai sitten mukavimmat. Tai jotain, varmasti kaikki hyviä kumeja ja en usko, että siinä ajossa, mihin näitä kumeja hankitaan, esim itsellä loppukauden mutaisemmille keleille ja talvella takarenkaaksi, jollain muutamalla vatilla on mitään merkitystä.

  11. #2711
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Ja pidossa on eroa. Brr rullalla tuo vastus taitaa korreloida aika suoraan nappulan korkeuteen ja kuvion avoimuuteen keskellä. Hurricanessa on 3mm nappula kuin muissa on 2mm.

    Siis minusta hurricanea ja resolutea ei edes voi verrata keskenään. Niin raju pitoero noilla on mudassa ja pehmeässä hiekassa.

  12. #2712
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.393

  13. #2713
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ja pidossa on eroa. Brr rullalla tuo vastus taitaa korreloida aika suoraan nappulan korkeuteen ja kuvion avoimuuteen keskellä. Hurricanessa on 3mm nappula kuin muissa on 2mm.

    Siis minusta hurricanea ja resolutea ei edes voi verrata keskenään. Niin raju pitoero noilla on mudassa ja pehmeässä hiekassa.
    Hurricane on syksyn parin lenkin perusteella todella pitävä rengas. Mutta niin on Gravel M:kin, tosin mitään vertailukelpoisia lenkkejä en ole lyhyen ajan sisään vetänyt. Molemmilla kuitenkin paitsi normaaleja sorateitä, niin myös melko mutaisen ajan polkuajoja Sipoonkorven vihreillä ja keltaisilla poluilla ja molempia voin vilpittömästi suositella tuollaiseen ajoon.

  14. #2714
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Odotin ajofiiliksen perusteella parempaakin rullaustulosta, mutta ihan gravel-renkaiden keskikastiahan ne ovatkin.

    Mitenhän Pirellin 40-, 45- ja 50-milliset uutuudet Cinturato All Road ja Adventure sitten kulkisi? 50-millinen Adventure voisi ollakin yksi vaihtoehto kesäksi Vagabondiin, kunhan näistä selviäisi speksejä edes painon verran.
    https://www.bikeradar.com/news/pirel...ture-all-road/

  15. #2715
    Mielenkiintoista. Pirellillä alkaa oleman Citurato Gravel sarjassa jo melkoinen valikoima kun H, M, RC ja S seuraksi tulee vielä noi All Road ja Adventure. All Road vielä H:ta sileämpi ja rullaavampi ja Adventure sitten jonnekin H ja M välille ehkä. Pitääkin toivoa noit BRR testiin. H't menee varmasti vielä yhden kesän, mutta noissa uutuuksissa voi olla aineksia korvaajiksi.

  16. #2716
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    261
    Minkähän renkaan sitä sitten täksi kesäksi tilaisi. Sen verran nyt mietin, että Pirellin vaihtoehtoja olisin kokeilemassa ja H - M -akselilla liikutaan, mutta valinta on vaikea. Tarkoitus on käyttää rengasta siitä, kun jäät on sulaneet siihen, että syksyllä on taas jäätä, kun on ne litkut ja olen niin kovin laiska, että en halua rengashommiin kuin pakon edessä

    Ajot olisi valtaosin hiekka-/sorateitä ja jonkin verran asvalttisiirtymiä. Satunnaisesti tulee "eksyttyä" leveähköille poluille, tai tietyllä lenkillä joka kerta, koska muutama polku on osa mun "sitä" reittiä. Olisikohan tuo M ehkä parempi muuhun/muuten kuin, että haluaisin noiden asvalttisiirtymien ajoon tuon H:n parempaa rullausta, kun osalla mun ajamistä reiteistä pitää ajaa useita kilometrejä väärällä alustalla ja on muutamakin asvaltti-siirtymä, kun sora-/hiekkatietä ei vaan ole tarjolla tiettyjen välien suorittamiseen. Olisiko jollain helpotusta valintaan?

  17. #2717
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Terra Speed ja uutta rengasta aika kun kuluu.

  18. #2718
    Mulla on molemmat, H't ja M't. Jos ajaa ns kovilla ja hyvillä sorateillä ja jonkin verran asfaltilla, niin H. Jos ajaa lähes pelkästään soralla ja myös pehmeällä, eli vähän mutaisemmilla poluillakin ja/tai lumella, niin M. H on yksi nopeimmista leveistä renkaista ja kohtuullisen kestävä ja M on yksi nopeimmista kunnon kuviolla olevista renkaista, ja pommin kestävä eli ei ole moksiskaan esim tappajasepelistä. Tossa yhden ja saman hessun arviot H, M ja vielä uudesta RC:stä.

    M: https://www.youtube.com/watch?v=vgsetJcvjds
    M, uudelleen arvioituna: https://www.youtube.com/watch?v=9i_zb0fm6ok
    H: https://www.youtube.com/watch?v=C4zfDIatTfI
    RC: https://www.youtube.com/watch?v=JqyCDhGsTWU

    Terra speedin kaltaisiin kertakäyttörenkaisiin verrattuna nämä M't ovat vahvaa tekoa. Mulla on M alla keväällä ja syksyllä, kun tiet ja polut ovat märkiä ja myös sepelikautena. M läytyy myös talvikaudella takarenkaana, pito riittää lumelle. Edessä on nastarengas, joinain talvina välillä myös takana, mutta tänä talvena olen mennyt M takana koko talven. Ajan työmatkaa stadissa, ennen varsinaista hiihtokautta myös jotain soratielenkkejä.

    edit. M't hankin alunperin ihan vain talvea ja sepelikautta varten. Kun sitten huomasin että kuinka kykenevät renkaat nämä ova, niin tuli laajennettua reviiriä melkoisesti perus sorateitltä ihan Trailpain vihreille ja keltaisille poluille. H't alla kun kerran kävin keltaisilla poluilla ja maasto oi vähän märkää, niin ei tullut fiilistä, että pitääpä ottaa uusiksi. M'llä ei jäänyt enää renkaista kiinni. Vaikka eivät ole yhtä nopeat kuin Hoot, niin ihan BRR datankin mukaan pärjäävät ihan keskiverto-sorarenkaille ja jotkut Vittoria Terreno Dryt pesevät ihan huolella. Jos jotain huonoa haluaa näistä Pirelleistä löytää, niin ovat vähän painavia ja jäykkäkylkisiä eli renee herse-miehet älkää vaivautuko.

    tossa vielä 50x650b ja 35x700 M testattuna
    https://www.youtube.com/watch?v=fx9j8Ejo7lc
    https://www.youtube.com/watch?v=lVUE7f_5SLw
    Gambinamiäs muokkasi tätä : 03.03.2023 at 21.49

  19. #2719
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    261
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Terra Speed ja uutta rengasta aika kun kuluu.
    Joo, sinänsä houkutteleva rengas kyllä, mutta toiveena vedellä koko sulan aika yksillä renkailla, eikä jo heti etukenossa pedata itselle rengashommia. Paljonkos yks takarengas kestää Terra Speedeissä? 1500km? Meneekö 2000km? Vai onko 1500km jo yläkanttiin...

    Mutjoo, ei kai se auta kuin koittaa tehdä valintoja ennen kuin tiet on sulat ja/tai verkkokauppojen varastoista mun valitsemat renkaat mahdollsiesti loppu. ^ tuo hehkutus kyllä pistää kovasti miettimään tuota M:ää kevääksi ja syksyksi vähintään, mutta sit voi olla edessä rengashommat kesää ennen ja sen jälkeen, mikä ei nappais. Toisaalta ei huvittais jurnuttaa renkaalla, millä ei ole kiva ajaa siellä missä ajaa, ehkä renkaanvaihto pari kertaa vaikkei riekaleina olisikaan on sit kuitenkin pienempi paha viime kädessä...

  20. #2720
    Sama hessu, joka testasi noi Pirellit, on testannut noi Terra Speedit myös, löydät otsikolla Live Fast Die Young!

  21. #2721
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bomb Katso viesti
    Joo, sinänsä houkutteleva rengas kyllä, mutta toiveena vedellä koko sulan aika yksillä renkailla, eikä jo heti etukenossa pedata itselle rengashommia. Paljonkos yks takarengas kestää Terra Speedeissä? 1500km? Meneekö 2000km? Vai onko 1500km jo yläkanttiin...
    Toissa kesänä oli kaverilla nuo alla BMC URSissa ja tuli ajettua tuona kesänä kaikki lenkit melkein yhdessä. Takarengas oli ajettu varmaan 1200-1400km kun puhkesi Mosabackantiellä Sipoonkorvessa. Paikkapullolla pääsi kotiin vielä ajamalla, mutta rengasta silloin ihmeteltiin siinä paikkautumista odotellessa, niin olihan se aika slicksinä jo. Ajot varmaan 70/30% sora/asfaltti. En itse juuri tuosta syystä ole ostanut noita, kun ei jaksa kerros talossa olla reilun kuukauden välein rengashommissa. Jos on hyviä kelejä ja paljon vapaa-aikaa, niin voi tulla tuollainen 1500km ajettua kuukaudessakin.

  22. #2722
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.297
    Miettinyt josko raaskisi korvata 27,5" kiekkojen Rocket Ronit joillain oikeilla 50mm leveillä sorarenkailla.

    Miten iso ero pidossa on Pirellin M vs H renkailla?

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  23. #2723
    No onhan tuota H vs M eroa nyt käsitelty useamman vietitn verran ja laitettu videoitakin, joissa tekijämiähet testaa ja kertoo. Lyhyesti nyt vielä, H pitää hyvin kovalla ja tasaisella pinnalla ja esim märällä asfaltilla. Noissa olosuhteissa pitää varmaan yhtä hyvin ja asfaltilla varmasti paremminkin kuin M. M sitten ihan ylivoimainen pehmeillä ja irtonaisemmilla alustoilla ja esim kosteilla poluilla tulee itsellä omat kyvyt ennen renkaan pitoa vastaan. Todella hyvin puree rengas pehmeään alustaan ja esim lumella ajaessa ei juurikaan lipsu ylämäissä, jollein nyt ihan putkelta voimalla runttaa.

  24. #2724
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.297
    Joo, perusidea noille ihan tuttu. M perusvarma roudasta rospuuttoon ja takaisin. Itse jätän ne kevään mutalenkit suosiolla väliin ja noilla tulee ajettua asvalttiakin välillä. Niin ei viitsisi liian jyrää ostaa.

    Jos nyt ajattelee eteläsuomalaista ulkoiluväylää tai ihan hiekkatietä, tai vaikka esim Reitti2000

    Kuinka hyvin H siellä selviää jos vaikka vähän märkää tai irtosoraa? Kulmanappulathan siinä on että mutkissa voisin kuvitella pitävän vielä.

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  25. #2725
    Kyllä H ihan normaalilla hiekkatiellä pärjää. Olen ajanut M edessä ja H takana Sipoonkorven vihreillä ja keltaisilla reiteillä kun maa on ollut vielä/jo vähän märkä, mutta ne rajat noissa olosuhteissa tulee vastaan. Itse olen kesät ajanut H'lla ja loppusyksystä kevääseen taas M:llä tai sekarengastuksilla. Tänä vuonna ajattelin siirtyä tubelesiin eli voi olla, että kokeilen vetää Millä myös kesän. Tai sitten ostan toiset kiekot.

  26. #2726
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    261
    Kauhean jahkaamisen ja pähkimisen jälkeen päätin vihdoin, että kyllä koitan ne Pirellin M:t tässä kohtaa ja pistin tilaukseen. Jos Terra Speedit jää johonkin 1200km per takarengas (tuplat km eturengas?) ja kesä menee suunnitellusti, niin Terra Speedeillä tulisi enemmän vaihtoja kuin jos nyt pistän Pirellin M:t ja kesäksi vaihdan esim Pirellin H:t alle ja syksyllä M:t takaisin. Toivottavasti on rengas mun makuun
    Bomb muokkasi tätä : 08.03.2023 at 08.58

  27. #2727
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.529
    Enpä olisi T Speediä ottanut jos tosiaan noin lyhytikäinen, onneksi oli halvennuksesta ja ehkä kevyellä mulla kestää kauemmin mutta pitää välttää sepeliä ja asvalttia sitten

  28. #2728

  29. #2729
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    ^ Noniin, noihan onkin sitten just täydelliset Stigmataan. Kuvio näyttäisi samalla tapaa tehdyltä kuin Oracle Ridgessä eli olisi yksi nappularivi enemmän ja vähän pienemmät nappulat kuin Hurricanessa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  30. #2730
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Mä tilasin Bike24:stä S-Works Pathfinder Pro:t ensi kesän kisarenkaiksi, kun olivat alessa. Olikohan 45 e kpl tai jotain sellaista. Normaaliin hintaan en näitä kyllä ostaisi. Saa nyt nähdä millaiset ovat, vähän huonompi pito kuin tavallisessa Pathfinder Pro -mallissa, mutta toisaalta huomattavasti kevyemmät. Pistosuojaus pitäisi olla parempi kuin Tufon renkaissa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •