Kisasukset ovat aina parempia - niissä on mukavampi jäntevyys. Vaikea keksiä miksi ostaisi jotain muuta kuin jäntevää suksea, toisaalta osassa ei kisasuksia voi olla jokseenkin sama runko kuin siinä huippumallissa, joten ihan suoraan päätelmää ei voi hintalapusta tehdä. Appiukolla oli kisasuksen kanssa vaikeuksia - ei saanut pitämään millään - paitsi kun peesasi jotain oikeampaa hiihtäjää ja hiihti sen oikean hiihtäjän rytmiin. Eli kisasuksi voi olla jollekkin joka on oppinut hiihtämään Veli Saarisen aikoihin käyttäen kahden suksen sujutteluliukua voi olla liian vaativa peli ja silloin halpasuksi on se ratkaisu.
Itse olen hiihtänyt samanmittaisena kummallakin noista suksimitoista. Ehkä nykyajan linja on, että sukset ovat vähän lyhentyneet vaikka itsellekkin se pidempi tuntuu jotenkin luontevammalta. Eli ota pitempi jos saat - mitenkään varmaa ei ole että niitä pidempiä oikeasti löytyy vaan tarjonta on minusta enimmäkseen sitä lyhempää. Ei se lyhyeämpi ole mitenkään erikoisen huonompi hiihtää kun siihen mittaan vaan tottuu. Minä otan seuraavan pertsan siitä 208 kaartista jos vain onnistun sellaisen löytämään.
Kirjanmerkit