No eihän tuossa trekissä oikeastikkaan ole mitään järkeä grizliin verrattuna. Saa olla melkoinen fillarikuume jos ei tuota jaksa odotella.
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						No eihän tuossa trekissä oikeastikkaan ole mitään järkeä grizliin verrattuna. Saa olla melkoinen fillarikuume jos ei tuota jaksa odotella.
Alumiinirunkoisesta pyörästä hinnat alkaen -kiekoilla melkein kolme tonnia, ei todellakaan mitään järkeä. Kuitu-Canyonia saa kuitenkin parin tonnin pintaan ja silloin tulee DT:n kiekkoja ja kuitutolppaa mukaan. Trek-lisä taitaa olla tonnin verran tällaisissakin pyörissä eikä silloinkaan laatu ole ihan taattua, kaverilla on ollut tuollaisen kanssa aika paljon ongelmia keskiön kanssa.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Noniin. Hyvä! Kiitos teille vastauksista. Juuri tämän takia näitä kyselen kun että saisi rahalle mahdollisimman hyvää vastinetta. Grizl on varmasti hyvä. Saatavuus vaan aika heikkoa. Syksylle menee ainakin osa
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						Niin siinä aiemmassa checkpointissa ei ainakaan ollut vielä t47 keskiötä. En muista muuttuiko nyt tämän vuoden malliin.
8barilta tulee titskuversio Mittestä. Perusnätti ja perusjärkevällä geometrialla. Runkosetti ennakkotilaushinnalla alkaen n. 2200 € (Vähän kalliimmalla, chpillä varustetulla 2in1-haarukalla taipuu myös maantiepyörän korvikkeeksi.)

“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						^Suht simppeli ja kliini...
Vähän räikeä. Jos olis musta pakka & ketjut, mustat renkaat ja kiekot ilman logoja tilaisin heti
Tai no, en mä tarvii tuota.
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						^Nuo renkaat aina mättää, miksi täytyy olla tuollaiset iänikuiset tanwallit? Luulin että nuoruudessa pääsin niistä jo eroon, samaa kuin autoihin tulisi valkosivurenkaat takaisin.
Eiköhän tuon runkosettiin saa rakentaa ihan sellaiseksi kuin haluaa. Tolpan clamppi kyllä näyttää kamalan krouvilta. En osta.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Täysin integroitu ohjaamo ja vain sähköille. Sivuilta en nopealla vilkaisulla saanut selville miten nuo kaapelivedot on toteutettu, mutta minusta ulkonäköä ei olisi pilannut vaikka jarrukaapelit olisi olleet näkyvissä. Ehkä sopineet jopa paremmin siihen, miten minä titaanipyörät näen eli laadukkaasta materiaalista tehtyjä ajattomia ja muotoilultaan peruspyöriä tjsp.
Suhteessa hiilarirunkoihin niin eihän tämä kallis ole. Juu, ja jokin pieni lisäväri olisi ollut ihan ok, edes taustassa
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						No reilulla 7tonnilla saa jotain mutta jos mieleistään tekisi niin hinta kyllä hyppää...
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Runkosetti on 2.200 eur.
Vertaa tätä nyt gravelhiilarirunkoihin tai vaikka alumiinisiin
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						En tiedä mikä on nyt perusjärkevä geometria, mutta onhan toi nykymittapuulla aika lyhyt pyörä: L koossa reach 382mm?
 Jäsen
					
					
						Jäsen
					
					
                                        
					
					
						 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Ihan sen vuoksi että huomaat mikä runkojen hinta on ja sen vaikutus koko pyörän hintaan.
Kommentti oli vastaus Nurelle.
Vaikkapa siksi.
 Jäsen
					
					
						Jäsen
					
					
                                        
					
					
						Täytyy tunnustaa että en ymmärrä nyt kyllä koko keskustelua. Postataan hieno runkosetti, niin yksi mussuttaa kumien väristä ja toinen ohjaamosta. Sitten todetaan että 7 tonnilla saa jotain ja toinen kehottaa vertaamaan alumiinirungon hintaan?
Kannattaa ennemmin verrata muiden valmistajien vastaaviin titaanirunkoihin, jos nyt johonkin täytyy verrata.
Oma kokemus tosin on että speksien vertailu titaanirungon kohdalla on ihan tyhjän kanssa, kun putkien valinta, kuskin paino, ja 100 muuta asiaa vaikuttaa lopputulokseen ihan hullun paljon. Sen verran joustava materiaali että speksaaminen on hankalaa.
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						^Kumien väri oli sarkasmia, ei mussutusta ja tuo 7tonnia oli valmistajan sivuilta listattu. Jko:n kommentti ei upottanut ja sanoinko hinnasta jotain? Tosiaan ainakin alumiiniseen vertaaminen oli huvittavaa.
Aika lyhyt se on tosiaan (nyky)graveliksi ja mutta toiminee siksikin kivasti myös maantiekumit alla, kun konsepti kerran on 2 in 1. Ääripäitä vältellen syntyy ”perusjärkevää”
Vähän sellaiselta huonosti photaroidulta esitepyörältä näyttää mustakin, kun kaikki vaijerit ja letkut on piilossa, mutta tuohon ne varmaan menee pikkuhiljaa kaikki. Kysyntä määrittää tarjonnan vai tarjonta kysynnän?
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Suunta on varmasti tuo, että jollakin konstilla johdot olisivat piilossa. Graveleissa tuntuisi että valmistajien ja ehkä ei myös ostajienkaan puolelta paine tähän ei ole niin suuri kuin maantiepuolella. Jos isoimpien valmistajien mallistoa katsoo niin integroitu taitaa vielä olla poikkeus.
Sen verran tulee yleensä itse säädettyä uutta ja varsinkin uuden tyyppistä pyörää, että sellainen ratkaisu jossa stemmi ja ohjaamo on vaihdettavissa ilman uutta johdotusta ohjaamossa tai jarruletkojen irrotusta on ollut hyvä juttu.
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						^Juuri noin ja lisäksi noiden stemmien/tankojen valikoima (toistaiseksi) vähäistä. Jos joku kehittäisi letkuttomat jarrut niin SRAM kuski kiittäisi, ei johdon johtoa eikä letkuja ja perusosilla mentäisiin.
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						Haluaako nure siis sähköjarrut?
^ Semmoiset muistan nähneeni rullasuksissa. Painonappi sauvassa, levyjarrut suksissa ja langaton yhteys! Jarrutusteho säädettävissä sovelluksella!
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						Toi olisi hyvä. Apsin kautta säätää tosiaan tehoa.
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						Päätön, ei väliä vaikka millä systeemillä mutta ilman letkuja, jotkut suprajohteiset vaikka. Pääsis todelliseen langattomaan tilaan.
Neuroliittymä , jarruttelu ja vaihtaminen ajatuksen voimalla . Tulee sramin valikoimaan ehkä ensivuonna.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Akun loppuessa tai kahvojen&jarrujen välisen yhteyden katketessa sitten hallittu jarrutus ja jarrut lukkoon. Eihän systeemi voi sallia jarruttomalla pyörällä ajamista, eikä ole muuta vaihtoehtoa toteuttaa sähköjarruja turvallisesti.
No nyt tuli selvyys. Ei siis ollut mikään poistumassa oleva OEM-juttu, kuten uumoilin, vaan uutuus. Mä lopulta päädyin tilaamaan ton ennen vuodenvaihdetta ja olen ollut tyytyväinen. Toistaiseksi on pysynyt kurttaantumatta paikoillaan pahemmin pyörähtelemättä. 44-senttisessä droppien leveys pysyi just ja just sellaisissa mitoissa, että sillä kehdannee vielä ajaa helcx:kin.
https://bikerumor.com/easton-ec90-al...ght-handlebar/
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
 Jäsen
					
					
						Jäsen
					
					
                                        
					
					
						Pikainen raportti 399€ alehinnalla hommatusta XXL grävelistä: yllättävän hyvä peli!
- geo tuntuu sopivan hyvin (M-kokoisena paketista otettuna oleelliset mitat oli melkein identtiset L-koon PICKENFLICKIIN verrattuna ja se on asennon puolesta hiottu itselle optimiksi tuollaiseen leppoisaan grävel ajeluun)
- Flare tanko
- 170mm kammet
- rengastilaa ROUTA 50 nastakumeille (eikä kenkäkään ota heti kiinni kumiin)
- yllättävän mukava (toki satulatolppa on vaihdettu kuituiseen ja ROUTA 50 melko pehmeä myös)
- reilusti kiinnityspisteitä
miinuksia ei juuri muusta kuin painosta ja jarruista. Painohan tippuisi helposti esim kiekot vaihtamalla (pelkkä etukiekko levyn ja akselin kanssa noin 1.4kg). Jarrutkin kyllä alkaneet toimia paremmin pienen sisäänajon jälkeen. Takahaarukka levenee hiukan turhan aikaisin jarrun puolelta joten kenkä voi hangata - tämäkään ei enää ongelma kun laitoin Assioma Duo Shi polkimet joilla q-factor hiukan kasvaa

 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Sama pyörä tuli hommattua kans ja tarkotus oli kesän työmatkaa/muuta rälläilyä harrastaa tällä, mutta kun cyclocrossista hajos keskiö, niin siirsin nastat tähän hetkeks. Reilu 100km kerkesin testejä ajella ja yllätti kyl positiivisesti. Jarrut tosiaan parani käytön edetessä. Satulan vaihdoin erilaiseen, kun ei tuo liukas malli oikeen tuntunu omalta. Continentalin 37 levee, 120 nastanen malli oli alla ja kattelinkin että saishan sinne leveempää tunkea helposti.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Taitaa osoite muuttua haja-asutusalueelle. Niimpä alan haikailemaan pyörää sorateille, huonolle asfaltille ja poluille. Budjetti olisi n. 2500€ ja vaatimuksena ainakin hydrauliset levyt. Mikään kisakireä ohjus ei tarvitse olla. Enemmänkin pitkille tutkimusmatkoille sopiva. Kuljetuskapasiteettia en kuitenkaan tarvitse. Onko ideoita?
www.tkudeadsailors.com
-El Presidente-
Ajokuvia:
http://www.flickr.com/photos/samikorhonen/sets/72157609634847056/
Kirjanmerkit