ElectrobikeHephaGarminGiant
Sivu 425 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 325 375 415 423 424 425 426 427 435 475 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 12.721 - 12.750 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #12721
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    No eihän tuossa trekissä oikeastikkaan ole mitään järkeä grizliin verrattuna. Saa olla melkoinen fillarikuume jos ei tuota jaksa odotella.

  2. #12722
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No eihän tuossa trekissä oikeastikkaan ole mitään järkeä grizliin verrattuna. Saa olla melkoinen fillarikuume jos ei tuota jaksa odotella.
    Alumiinirunkoisesta pyörästä hinnat alkaen -kiekoilla melkein kolme tonnia, ei todellakaan mitään järkeä. Kuitu-Canyonia saa kuitenkin parin tonnin pintaan ja silloin tulee DT:n kiekkoja ja kuitutolppaa mukaan. Trek-lisä taitaa olla tonnin verran tällaisissakin pyörissä eikä silloinkaan laatu ole ihan taattua, kaverilla on ollut tuollaisen kanssa aika paljon ongelmia keskiön kanssa.

  3. #12723
    Liittynyt
    06/2021
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    188
    Noniin. Hyvä! Kiitos teille vastauksista. Juuri tämän takia näitä kyselen kun että saisi rahalle mahdollisimman hyvää vastinetta. Grizl on varmasti hyvä. Saatavuus vaan aika heikkoa. Syksylle menee ainakin osa

  4. #12724
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Niin siinä aiemmassa checkpointissa ei ainakaan ollut vielä t47 keskiötä. En muista muuttuiko nyt tämän vuoden malliin.

  5. #12725
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.252
    8barilta tulee titskuversio Mittestä. Perusnätti ja perusjärkevällä geometrialla. Runkosetti ennakkotilaushinnalla alkaen n. 2200 € (Vähän kalliimmalla, chpillä varustetulla 2in1-haarukalla taipuu myös maantiepyörän korvikkeeksi.)


    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #12726
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^Suht simppeli ja kliini...

  7. #12727
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.145
    Vähän räikeä. Jos olis musta pakka & ketjut, mustat renkaat ja kiekot ilman logoja tilaisin heti

    Tai no, en mä tarvii tuota.


  8. #12728
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^Nuo renkaat aina mättää, miksi täytyy olla tuollaiset iänikuiset tanwallit? Luulin että nuoruudessa pääsin niistä jo eroon, samaa kuin autoihin tulisi valkosivurenkaat takaisin.

  9. #12729
    F. Kotlerburg Guest
    Eiköhän tuon runkosettiin saa rakentaa ihan sellaiseksi kuin haluaa. Tolpan clamppi kyllä näyttää kamalan krouvilta. En osta.

  10. #12730
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Täysin integroitu ohjaamo ja vain sähköille. Sivuilta en nopealla vilkaisulla saanut selville miten nuo kaapelivedot on toteutettu, mutta minusta ulkonäköä ei olisi pilannut vaikka jarrukaapelit olisi olleet näkyvissä. Ehkä sopineet jopa paremmin siihen, miten minä titaanipyörät näen eli laadukkaasta materiaalista tehtyjä ajattomia ja muotoilultaan peruspyöriä tjsp.

    Suhteessa hiilarirunkoihin niin eihän tämä kallis ole. Juu, ja jokin pieni lisäväri olisi ollut ihan ok, edes taustassa

  11. #12731
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    No reilulla 7tonnilla saa jotain mutta jos mieleistään tekisi niin hinta kyllä hyppää...

  12. #12732
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Runkosetti on 2.200 eur.
    Vertaa tätä nyt gravelhiilarirunkoihin tai vaikka alumiinisiin

  13. #12733
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    En tiedä mikä on nyt perusjärkevä geometria, mutta onhan toi nykymittapuulla aika lyhyt pyörä: L koossa reach 382mm?

  14. #12734
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Runkosetti on 2.200 eur.
    Vertaa tätä nyt gravelhiilarirunkoihin tai vaikka alumiinisiin
    Miksi?

  15. #12735
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Ihan sen vuoksi että huomaat mikä runkojen hinta on ja sen vaikutus koko pyörän hintaan.
    Kommentti oli vastaus Nurelle.
    Vaikkapa siksi.

  16. #12736
    Täytyy tunnustaa että en ymmärrä nyt kyllä koko keskustelua. Postataan hieno runkosetti, niin yksi mussuttaa kumien väristä ja toinen ohjaamosta. Sitten todetaan että 7 tonnilla saa jotain ja toinen kehottaa vertaamaan alumiinirungon hintaan?

    Kannattaa ennemmin verrata muiden valmistajien vastaaviin titaanirunkoihin, jos nyt johonkin täytyy verrata.
    Oma kokemus tosin on että speksien vertailu titaanirungon kohdalla on ihan tyhjän kanssa, kun putkien valinta, kuskin paino, ja 100 muuta asiaa vaikuttaa lopputulokseen ihan hullun paljon. Sen verran joustava materiaali että speksaaminen on hankalaa.

  17. #12737
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^Kumien väri oli sarkasmia, ei mussutusta ja tuo 7tonnia oli valmistajan sivuilta listattu. Jko:n kommentti ei upottanut ja sanoinko hinnasta jotain? Tosiaan ainakin alumiiniseen vertaaminen oli huvittavaa.

  18. #12738
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.252
    Aika lyhyt se on tosiaan (nyky)graveliksi ja mutta toiminee siksikin kivasti myös maantiekumit alla, kun konsepti kerran on 2 in 1. Ääripäitä vältellen syntyy ”perusjärkevää”

    Vähän sellaiselta huonosti photaroidulta esitepyörältä näyttää mustakin, kun kaikki vaijerit ja letkut on piilossa, mutta tuohon ne varmaan menee pikkuhiljaa kaikki. Kysyntä määrittää tarjonnan vai tarjonta kysynnän?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  19. #12739
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Suunta on varmasti tuo, että jollakin konstilla johdot olisivat piilossa. Graveleissa tuntuisi että valmistajien ja ehkä ei myös ostajienkaan puolelta paine tähän ei ole niin suuri kuin maantiepuolella. Jos isoimpien valmistajien mallistoa katsoo niin integroitu taitaa vielä olla poikkeus.
    Sen verran tulee yleensä itse säädettyä uutta ja varsinkin uuden tyyppistä pyörää, että sellainen ratkaisu jossa stemmi ja ohjaamo on vaihdettavissa ilman uutta johdotusta ohjaamossa tai jarruletkojen irrotusta on ollut hyvä juttu.

  20. #12740
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^Juuri noin ja lisäksi noiden stemmien/tankojen valikoima (toistaiseksi) vähäistä. Jos joku kehittäisi letkuttomat jarrut niin SRAM kuski kiittäisi, ei johdon johtoa eikä letkuja ja perusosilla mentäisiin.

  21. #12741
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Haluaako nure siis sähköjarrut?

  22. #12742
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.877
    ^ Semmoiset muistan nähneeni rullasuksissa. Painonappi sauvassa, levyjarrut suksissa ja langaton yhteys! Jarrutusteho säädettävissä sovelluksella!

  23. #12743
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Toi olisi hyvä. Apsin kautta säätää tosiaan tehoa.

  24. #12744
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    Päätön, ei väliä vaikka millä systeemillä mutta ilman letkuja, jotkut suprajohteiset vaikka. Pääsis todelliseen langattomaan tilaan.

  25. #12745
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    kyröskoski
    Viestit
    433
    Neuroliittymä , jarruttelu ja vaihtaminen ajatuksen voimalla . Tulee sramin valikoimaan ehkä ensivuonna.

  26. #12746
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    284
    Akun loppuessa tai kahvojen&jarrujen välisen yhteyden katketessa sitten hallittu jarrutus ja jarrut lukkoon. Eihän systeemi voi sallia jarruttomalla pyörällä ajamista, eikä ole muuta vaihtoehtoa toteuttaa sähköjarruja turvallisesti.

  27. #12747
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.252
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Totta. Tuohan on aika nappi. Miten muistelin noissa olevan paljon enemmän flarea. 38cm ehkä kuitenkin noista.

    Mikähän tanko tämä alx on? En äkkiä löydä eastonin sivuilta...
    No nyt tuli selvyys. Ei siis ollut mikään poistumassa oleva OEM-juttu, kuten uumoilin, vaan uutuus. Mä lopulta päädyin tilaamaan ton ennen vuodenvaihdetta ja olen ollut tyytyväinen. Toistaiseksi on pysynyt kurttaantumatta paikoillaan pahemmin pyörähtelemättä. 44-senttisessä droppien leveys pysyi just ja just sellaisissa mitoissa, että sillä kehdannee vielä ajaa helcx:kin.

    https://bikerumor.com/easton-ec90-al...ght-handlebar/
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  28. #12748
    Pikainen raportti 399€ alehinnalla hommatusta XXL grävelistä: yllättävän hyvä peli!

    - geo tuntuu sopivan hyvin (M-kokoisena paketista otettuna oleelliset mitat oli melkein identtiset L-koon PICKENFLICKIIN verrattuna ja se on asennon puolesta hiottu itselle optimiksi tuollaiseen leppoisaan grävel ajeluun)
    - Flare tanko
    - 170mm kammet
    - rengastilaa ROUTA 50 nastakumeille (eikä kenkäkään ota heti kiinni kumiin)
    - yllättävän mukava (toki satulatolppa on vaihdettu kuituiseen ja ROUTA 50 melko pehmeä myös)
    - reilusti kiinnityspisteitä

    miinuksia ei juuri muusta kuin painosta ja jarruista. Painohan tippuisi helposti esim kiekot vaihtamalla (pelkkä etukiekko levyn ja akselin kanssa noin 1.4kg). Jarrutkin kyllä alkaneet toimia paremmin pienen sisäänajon jälkeen. Takahaarukka levenee hiukan turhan aikaisin jarrun puolelta joten kenkä voi hangata - tämäkään ei enää ongelma kun laitoin Assioma Duo Shi polkimet joilla q-factor hiukan kasvaa


  29. #12749
    Liittynyt
    08/2021
    Viestit
    52
    Sama pyörä tuli hommattua kans ja tarkotus oli kesän työmatkaa/muuta rälläilyä harrastaa tällä, mutta kun cyclocrossista hajos keskiö, niin siirsin nastat tähän hetkeks. Reilu 100km kerkesin testejä ajella ja yllätti kyl positiivisesti. Jarrut tosiaan parani käytön edetessä. Satulan vaihdoin erilaiseen, kun ei tuo liukas malli oikeen tuntunu omalta. Continentalin 37 levee, 120 nastanen malli oli alla ja kattelinkin että saishan sinne leveempää tunkea helposti.

  30. #12750
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Merimasku
    Viestit
    255
    Taitaa osoite muuttua haja-asutusalueelle. Niimpä alan haikailemaan pyörää sorateille, huonolle asfaltille ja poluille. Budjetti olisi n. 2500€ ja vaatimuksena ainakin hydrauliset levyt. Mikään kisakireä ohjus ei tarvitse olla. Enemmänkin pitkille tutkimusmatkoille sopiva. Kuljetuskapasiteettia en kuitenkaan tarvitse. Onko ideoita?
    www.tkudeadsailors.com
    -El Presidente-

    Ajokuvia:

    http://www.flickr.com/photos/samikorhonen/sets/72157609634847056/

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •