GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 171 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 71 121 161 169 170 171 172 173 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.101 - 5.130 / 5183

Aihe: harjoitusvastus??!!

  1. #5101
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Itsellä Elite Direto xr on pitänyt jo jonkin aikaa oikein kovaa mekkalaa. Jostain luin että jos siinä laakerivika, niin todennäköisesti koko akseli pitää uusia ja siinä akselissa myös tehonmittaus. Kalibrointi vaatii tehtaalla käynnin. Toinen vikavaihtoehto on että alimman "rissan" läpi menevän akselin ja sen päällä olevan metalliholkin kiinnitys on väljentynyt, jolloin tee se itse korjaus on komponenttiliima. Ajoa takana noin 300 h. Päätin että ajan vehkeen loppuun ja sitten kauppaan.

    Oli niin tai näin, niin yllättävän paljon näissä fillarifoorumilaisten Eliteissä on ollut jonkinlaista ongelmaa

  2. #5102
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    No duriksen suito on jo hintansa hankkinut noilla tunneilla. Hyvin on kestänyt.

  3. #5103
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No duriksen suito on jo hintansa hankkinut noilla tunneilla. Hyvin on kestänyt.
    Joo, mutta kyllä se vähän ahistaisi heittää täysin toimiva traneri SER jätteeseen sen takia, että muutaman euron kuluvaa osaa ei saa siitä itse vaihdettua. Kyllä nuo hihnat ja laakerit pitäisi pystyä vaihtamaan vehkeissä.

    Stravasta saa näköjään 50€ alennuskoodin Zwift HUB -traineriin, ihan hyvä peli varmaan tuohon 450€ hintaan. Tai sitten kättä syvemmälle ja Neo2T....

  4. #5104
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    735
    Oma elite suitokin kesti pitkälle päälle 600 tuntia ja toimivana myin eteenpäin. Yllättävän kestävä laite hintaan nähden.

  5. #5105
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Tässä nyt oli raportoitu lyhyessä ajassa muutama tapaus, toki nuo kilometrit/tunnit osassa aika huomattavia.
    Takuuajan umpeuduttua tuollaisen perustrainerin korjaus taitaa olla vähän siinä ja siinä ellei sitä osaa tehdä itse.

    Toki hihnat yms. pitäisi olla helposti vaihdettavia

  6. #5106
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Elite Direton olisi pitänyt kyllä kestää parannetulla kiristyspyörällä pidempään kuin alkuperäisellä, mutta niin vain sain hihnan paikoiltaan ja siis rispautumaan rikki noin 8000 km ajon jälkeen. Minulla on ehkä suht kuluttavaa ajoa (30-160 rpm, 0-1400W) ja vaihtelevat lämpötilat tuuletuksen vuoksi, mutta silti hihnan vaihto aina tuon 7-8 tkm jälkeen on liikaa.

    Tähän asti Elite on mukisematta laittanut uuden hihnan tulemaan maksutta ja nopeasti, kun olen sitä pyytänyt. Nyt halusivat trainerin sinne, mutta huolto ja rahti maksaisi noin 150 €, joten laitoin eilen viestiä että lähettäkääpä kuitenkin minulle vielä yksi hihna. Odotellaan vastausta. Diretolla on ikää yli 4 vuotta, ajoa on kertynyt ehkä 37000 vkm.

    Edellisellä sivulla aiheeseen liittyvä video.
    10k-kerhon jäsen

  7. #5107
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Mulla on varmaan neolla tuo 600h takana, enkä kyllä nää että mitään ongelmia tulee seuraavaankaan 600h eteenpäin.
    Ja tosiaan laakerinvaihto tulee olla kyllä mahdollista. Onhan se vaan tyhmää heittää traineria laakerin takia roskiin.

    Vähän on kyllä kieltämättä alkanut kuulumaan sellainen kevyt napse polkiessa. Viime viikolla piti jo vaihtaa pikaisesti keskiölaakerit siinä mastomäen levikkeellä
    Ei auttanut. Vaparin voisi vielä tsekata. On alkuperäinen, enkä ole tuota millään tapaa huoltanut.
    Tai sitten ääni tulee noista neon jaloista. Joku muukin taisi jutella tästä? Ehkä pitäiis avata ja putsata nuo nivelten välit.

    Ei se siis mitään kovaa ääntä ole, mutta nyt uuden puhaltimen ja ketjuvahan kanssa kun ei oikein mitään muuta kuulu, niin alkaa kyllä ahdistamaan. Vähän kuin maantiellä ajaessa jokin hlvtin satulaputken napse.

  8. #5108
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Mulla ainakin kuuluu Neosta kevyttä muovista natinaa. En ole vielä jaksanut häiriintyä, kun ajan aina kuulokkeet päässä.

    Vähän tämän GPlaman videon mukaista naksetta. Kommenttien perusteella jalustan pulttien rasvaus auttaa.


  9. #5109
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Jalustan pulttien rasvaus? Siis ne alla olevien kumitassujen pultit? Noista laman putsailemista linkuista lähtee vähän erillainen ääni. Minulla se on sellaista terävempää naksetta.

    Edit: Taisi olla kyse noista muovikopan pulteista. Täytyy kokeilla noita, jos naksaminen alkaa ahdistamaan enempää.

  10. #5110
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    223
    Reilu 1300 tuntia mennyt Kickr v2:lla ja edelleen toimii hyvin.

  11. #5111
    Liittynyt
    05/2018
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    42
    Onko järkeä korvata vanhaa Tacx Fluxia tuolla XXL:n alessa olevalla Elite Zumolla?
    Ajatuksena on siirtää Flux vaimon käyttöön ja ottaa itselle Zumo.

  12. #5112
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Jumankekka. Löytyi neon napseen syy. Se vapaarattaan laakeri, joka on ollut tarkoitus vaihtaa jo useampana syksynä ennen ajoja. Olisi uudet laakerit ja kaikki. Vaihtaminen ei vaan ole enää niin iisiä, kun se prkleen laakeri on päreinä ja ulkokooli kiinni vaparin olaketta vasten.

    No kai tuo tuolta vingulla hiomalla lähtee, mutta ei kyllä kannata odotella hajoamiseen asti, tai sitten tilaa uuden vapaarattaan varalle.

  13. #5113
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Olen muuten suht varma, että näihin läpiakseli neohin käy kolme kyntinen novatecin vapari. Hyllyssä sattui olemaan nelikyntinen, joka istuisi muuten, mutta kynsien jako ei tietystikkään sovi.

  14. #5114
    Ostin motion platesit Neoon. Kylläpä muuttui ajotuntuma parempaan suuntaan. 3h peekoo menee heittämällä nyt.

  15. #5115
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Username. Katso viesti
    Ostin motion platesit Neoon. Kylläpä muuttui ajotuntuma parempaan suuntaan. 3h peekoo menee heittämällä nyt.
    No pentele. Nämä on sellaiset mitkä kehtaisi olohuoneeseen laittaa. Huomaa siis selkeän eron?

  16. #5116
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.394
    Täytyy pistää itsekin harkintaan. Nyt äijä liilkkuu satulan päällä enemmän kuin fillari. Aina parempi jos saa tilanteen tasoittumaan.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  17. #5117
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    No lähti onneksi laakerin ulkokooli irti vaparin sisältä, kun hioi kiilaraudasta sopivan koukkumaisen työkalun lyömistä varten.

    Neossahan lämmittää se moottori laakereita aika paljon. Jos haluaa laakereiden kestävän kauan, niin ne kannattaisi joskus avata ja laittaa uudet ohuet vaseliinit. Vapariin ja moottorin laakerointiin.

    Tämän seikan vuoksihan ne 2t laakerit hajosivat. Heikkolaatuinen laakeri ja lämpö ei oikein sovi yhteen.

    Edit: varmaan muuten tämän kiinnileikanneen vaparin vuoksi Neo alkoi näyttämään pitkien vetojen lopussa noin 10w vähemmän, mitä quarqin kammet. Tarttee seurata korjautuiko tuo.

  18. #5118
    Liittynyt
    08/2018
    Viestit
    215
    Netissä ei noi Neon motion platet ole kauheaa ylistystä saanut...ja hintakin kun on luokkaa 300 euroa niin rocker platen saa halvemmalla.
    Täytyy odotella kun hinta puolittuu

  19. #5119
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Joo, mietin samaa. 150e olisi sopiva.

    Rocker platea ei kyllä enää olohuoneeseen pysty laittamaan.

  20. #5120
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    Eliten supportin kanssa muutama valokuva ja video käyty läpi omasta laakeriongelmasta ja lopputuloksena kuitenkin ettei tuota laakeria voi vaihtaa:
    it isn't possible to change the bearings in the Suito because, after the replacement, it is necessary to recalibrate the trainer with special machinery that we have only in Elite.

    Asiakaspalvelija oli kuitenkin sitä mieltä ettei trainerin ääni kuulu siitä risasta laakerista vaan vaparin hammastetusta vastakappaleesta ja nyt sieltä tulossa sellainen postissa

    Tarkemmin kun tuota tutki niin laakerista oli hajonnut pölysuoja ja sisällä oleva kuulakehä joka pitää kuulat irti toisistaan. Noiden palaset kun noukki navan sisältä ja laitto vaseliinia niin kyllä tuo nyt kuitenkin tuntuu toimivan. Eiköhän tuolla aja nyt sitten sen verran mitä kestää ja sitten uutta traineria kun täysin särki.

    Ihan hyvä kuva kuitenkin Eliten tuesta, että varaosia lähettävät ilmatteeksi vaikka 2v takuuaika jo ummessa.

  21. #5121
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No lähti onneksi laakerin ulkokooli irti vaparin sisältä, kun hioi kiilaraudasta sopivan koukkumaisen työkalun lyömistä varten.

    Neossahan lämmittää se moottori laakereita aika paljon. Jos haluaa laakereiden kestävän kauan, niin ne kannattaisi joskus avata ja laittaa uudet ohuet vaseliinit. Vapariin ja moottorin laakerointiin.

    Tämän seikan vuoksihan ne 2t laakerit hajosivat. Heikkolaatuinen laakeri ja lämpö ei oikein sovi yhteen.

    Edit: varmaan muuten tämän kiinnileikanneen vaparin vuoksi Neo alkoi näyttämään pitkien vetojen lopussa noin 10w vähemmän, mitä quarqin kammet. Tarttee seurata korjautuiko tuo.
    Perkules. Joutuuko tästä nyt tyokalukaupoille vähän niinkuin ennakoivasti ennen kuin toi laakeri porsii? Pari kertaa tänä talvena on ollut semmoista lievää palaneen käryä, mutta saattaa toki vain imaista vähän polyä itseensä ja se sitten haisee.
    6.7 WTF/kg


  22. #5122
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No lähti onneksi laakerin ulkokooli irti vaparin sisältä, kun hioi kiilaraudasta sopivan koukkumaisen työkalun lyömistä varten.

    Neossahan lämmittää se moottori laakereita aika paljon. Jos haluaa laakereiden kestävän kauan, niin ne kannattaisi joskus avata ja laittaa uudet ohuet vaseliinit. Vapariin ja moottorin laakerointiin.

    Tämän seikan vuoksihan ne 2t laakerit hajosivat. Heikkolaatuinen laakeri ja lämpö ei oikein sovi yhteen.

    Edit: varmaan muuten tämän kiinnileikanneen vaparin vuoksi Neo alkoi näyttämään pitkien vetojen lopussa noin 10w vähemmän, mitä quarqin kammet. Tarttee seurata korjautuiko tuo.
    Minä kyllä epäilen ettei laakerit Neossakaan käy mitenkään poikkeuksellisen kuumissa olosuhteissa että sitä tarvitsi mitenkään erityisesti huomioida.


    Allaolevassa kuvajassa huonoimmakin rasvan taitepiste on 55C asteen kohdalla.

    Lisää luettavaa: https://evolution.skf.com/en/grease-...ball-bearings/
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

  23. #5123
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Perkules. Joutuuko tästä nyt tyokalukaupoille vähän niinkuin ennakoivasti ennen kuin toi laakeri porsii? Pari kertaa tänä talvena on ollut semmoista lievää palaneen käryä, mutta saattaa toki vain imaista vähän polyä itseensä ja se sitten haisee.
    Se palaneen käry on ihan normaalia. Ja ainakin pikalinkkuversion Neossa vaparin laakerikin kesti sen 5v ajoa, eli ei se ihan ensimmäiseksi hajoa. Olisi vaan vieläkin ehjä, jos olisin ajallaan huoltanut. Tosin 10e laakeri...

    Siihen uudempaan läpiakseli neohon ei kyllä minusta kannata edes alkaa moottorin laakerinvaihtoon, jos ei ole kunnollisia työkaluja. Se koko napa taitaa maksaa noin 70e. Ja tietysti uuden saa takuuseen Garminilta aika pitkään.

  24. #5124
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PMoi Katso viesti
    Minä kyllä epäilen ettei laakerit Neossakaan käy mitenkään poikkeuksellisen kuumissa olosuhteissa että sitä tarvitsi mitenkään erityisesti huomioida.


    Allaolevassa kuvajassa huonoimmakin rasvan taitepiste on 55C asteen kohdalla.

    Lisää luettavaa: https://evolution.skf.com/en/grease-...ball-bearings/
    Niin se riippuu siitä vassusta laakerin sisällä. Huono rasva palaa kiinni. Uskon että tuo oli syynä läpiakseli neon laakeriongelmiin. Kyllähän laakeri kestää muuten lämpöä vaikka miten.

    Se napa lämpenee kyllä aika paljon kiri ja low cad seteissä. Vaparin sisällä olevaan holkkiin oli palanut rasvaa/öljyä aika tehokkaasti kiinni. Eli lämmintä on kyllä ollut.

    Varmasti enenmän kuin tuo 60c siellä sisällä. Polttaahan se moottorin ulkopuolikin kättä ja tuossa kohtaa on jo aika paljon rautaa jäähdyttämässä.

  25. #5125
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Se palaneen käry on ihan normaalia. Ja ainakin pikalinkkuversion Neossa vaparin laakerikin kesti sen 5v ajoa, eli ei se ihan ensimmäiseksi hajoa. Olisi vaan vieläkin ehjä, jos olisin ajallaan huoltanut. Tosin 10e laakeri...

    Siihen uudempaan läpiakseli neohon ei kyllä minusta kannata edes alkaa moottorin laakerinvaihtoon, jos ei ole kunnollisia työkaluja. Se koko napa taitaa maksaa noin 70e. Ja tietysti uuden saa takuuseen Garminilta aika pitkään.
    Juu siis mulla ei ole edes tota ulosvetäjää vielä. Se on kai nykyään ihan perus tyokalu.

    En tied
    ä onko noissa trainereissa se kuumuus siellä navassa vai kehällä. Kickrissä ainakin vauhtipyorän ulkopinta oli yleensä jäähdyttelynkin jälkeen niin lämmin että pystyi koskemaan muttei pitämään kiinni. En ole hipeloinyt Neoa tarkemmin.
    6.7 WTF/kg


  26. #5126
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    686
    Metallien lämmönjohtavuus on niin suurta että kaikki yli 55-60 asteiset tuntuvan koskettaessa polttavan kuumilta.
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

  27. #5127
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Tuo kai huonoille laakereille/vassuille riittääkin. Pitäisi pintamittarilla mitata mihin Neo lämpeää.

    Olisi myös jännä tietää, onko laakerimerkkiä vaihdettu Neo 2t osalta.

  28. #5128
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Niin joo, oli muuten vanha Neo uskomattoman hiljainen taas uusilla vaparin laakereilla. Pystyy helposti juttelemaan ja kuuntelemaan telkkaria normi volumella, vaikka puhallin ja Neo ovat käytössä.

  29. #5129
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    Eliten supportin kanssa muutama valokuva ja video käyty läpi omasta laakeriongelmasta ja lopputuloksena kuitenkin ettei tuota laakeria voi vaihtaa:
    it isn't possible to change the bearings in the Suito because, after the replacement, it is necessary to recalibrate the trainer with special machinery that we have only in Elite.

    Asiakaspalvelija oli kuitenkin sitä mieltä ettei trainerin ääni kuulu siitä risasta laakerista vaan vaparin hammastetusta vastakappaleesta ja nyt sieltä tulossa sellainen postissa

    Tarkemmin kun tuota tutki niin laakerista oli hajonnut pölysuoja ja sisällä oleva kuulakehä joka pitää kuulat irti toisistaan. Noiden palaset kun noukki navan sisältä ja laitto vaseliinia niin kyllä tuo nyt kuitenkin tuntuu toimivan. Eiköhän tuolla aja nyt sitten sen verran mitä kestää ja sitten uutta traineria kun täysin särki.

    Ihan hyvä kuva kuitenkin Eliten tuesta, että varaosia lähettävät ilmatteeksi vaikka 2v takuuaika jo ummessa.
    Itsehhän en taaskaan uskoisi ohjeita, vaan vaihtaisin sen laakerin. Tehomittari sinulla kuitenkin on, jonka avulla voi tsekata eliten näyttämän. Ja onko tuon tarkkuudella edes merkitystä erillisen mittarin kanssa?

  30. #5130
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Itsehhän en taaskaan uskoisi ohjeita, vaan vaihtaisin sen laakerin. Tehomittari sinulla kuitenkin on, jonka avulla voi tsekata eliten näyttämän. Ja onko tuon tarkkuudella edes merkitystä erillisen mittarin kanssa?
    Jep. Enköhän tuon pura ja koita vaihtaa laakerin kun trainerikausi ohi. Nyt ei uskalla koskea ettei ihan lahoa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •