BikeshopLostInLaplandElectrobikeGiant
Sivu 26 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 24 25 26 27 28 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 751 - 780 / 1046

Aihe: VeloViewer

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    Kämmäsin joskus ruudun haun siten, että Explorer helper näytti minun olevan jo ruudussa, mutta jälkikäteen arvioiden pyörän mittarin GPS oli toista mieltä. Tämä ruutu on vieläkin hakematta, vaikka on mökiltä käsin melkein vieressä. Sen sijaan olen ottanut opikseni ja jatkossa raahaudun pystymetsässäkin vähän suuremmalla marginaalilla ruudun sisään, asetan pyörän johonkin toviksi ja napsin muutaman kuvan. Tällä kuvittelen varmistavani sen, että harhaileva GPS-signaali löytyy oikeaan paikkaan, kun vähän malttaa odotella.

Kyllähän näistä turhista pyöränkantotreeneistä täytyy osata ottaa opikseen.

Toinen on luottamus teihin jotka menevät ihan ruudun nurkasta, esim. Senkkerin metsätie ja sen pohjoispuolella juuri ja juuri tietä hipova ruutu. Eipä värittynyt ohi ajamalla eikä pysähtelemällä, vaan lopulta nöyrryin käymään kääntymässä jossain louhoksen tms. portilla.

Kämmäsin joskus ruudun haun siten, että Explorer helper näytti minun olevan jo ruudussa, mutta jälkikäteen arvioiden pyörän mittarin GPS oli toista mieltä....
    Mulla kävi niin jokunen tovi sitten, että laiturin päässä ihmettelin patukkaa mutustellen kun viereinen ruutu olisi siinä muutaman metrin päässä ja laituri liian lyhyt. Puhelimen epätarkemmalla GPS:lla Explorer Helper vaelteli siinä sitten käymään ao. ruudussa, mutta Polar ranteessa ei siellä käynyt ja niin pitää toki ollakin.
    Tuokin ruutu odottaa hakemista jääkautena. Tosin Sköldvikin väylän liikenne pitänee tuon melko avoimena.

Kunnon varmuusetäisyydet ruutujen reunoilta pitää olla tosiaan.

...Paras vaikutelma syntyisi varmasti, jos opettelisi tarpeellisen sanaston ruotsiksi.
    Kyllä sellainen pieni "eksyminen" voisi olla joskus hyvä keino. Kartan kanssa pihaan pyörimään. Tai niinkuin täällä joku joskus mainitsi, voisi laittaa Woltin tai Foodoran repun selkään. Tuossa edellä mainitsemani ruudun tapauksessa voisi ajella talon pihaan tuonne ruudun lounaiskulmaan kyselemään tuliko tää teille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti navajokoira Katso viesti
    Toinen on luottamus teihin jotka menevät ihan ruudun nurkasta...
    Mulla on tämmöinen tapaus, että jälki menee aiwan ruutujen nurkasta nurkkaan eikä kumpikaan ole kirjaantunut käydyksi. Tie sentään menee kartan mukaan toisesta. Kaikki tarvittavat toimet viivan tarkentamiseksi on tehty.

Tuo nyt oli retkiajoa ilman varsinaista ruutukeräilyä, mutta tarkka poika olisi ottanut nuo molemmat ja toisen olisi pitänyt tietenkin tulla ihan itsestään.
    Noh, tulee tuonne varmasti mentyä klusterin laajennushommissa jatkossakin, mut silti harmittaa.

Toinen on luottamus teihin jotka menevät ihan ruudun nurkasta, esim. Senkkerin metsätie ja sen pohjoispuolella juuri ja juuri tietä hipova ruutu. Eipä värittynyt ohi ajamalla eikä pysähtelemällä, vaan lopulta nöyrryin käymään kääntymässä jossain louhoksen tms. portilla.
    Hmm.. hassua. Itse sain ajamalla tuon Senkkerin metsätien pohjoispuolisen ruudun. Näköjään olen tehnyt piston Myllykyläntien suunnasta ko. tietä pitkin ja kääntynyt samaa tietä takaisin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Haasteellisista ruuduista saa extrahauskuutta. Ja onhan tämä elämän tarkoitus.
    Niin totta!

Minulla kuitenkin loppui elämänilo, kun sain neliöksi 50x50. En voi kasvattaa sitä enää pohjoiseen enkä etelään, paitsi ehkä tietenkin kikkailemalla. Se on minulla sääntöjen vastaista.

Pyöräilykilometrit vähenivät ja ylipainoa on kertynyt lisää. Jotain uutta pitäisi keksiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Hmm.. hassua. Itse sain ajamalla tuon Senkkerin metsätien pohjoispuolisen ruudun. Näköjään olen tehnyt piston Myllykyläntien suunnasta ko. tietä pitkin ja kääntynyt samaa tietä takaisin.
    ^Tervetuloa takaisin!
    Pyöräily on kivaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Niin totta!
    Minulla kuitenkin loppui elämänilo, kun sain neliöksi 50x50. En voi kasvattaa sitä enää pohjoiseen enkä etelään, paitsi ehkä tietenkin kikkailemalla. Se on minulla sääntöjen vastaista.
    Viime vuonna totesin että neliön kasvattaminen on muutamien haasteellisten ruutujen (mm lentokentällä) masentavan vaikeaa, joten päätin lähteä klusterin laajentamisen tielle.

^Tervetuloa takaisin!
    Thanks, katsotaan nyt kuinka kauan tätä jaksaa.

Kyllä sellainen pieni "eksyminen" voisi olla joskus hyvä keino. Kartan kanssa pihaan pyörimään. Tai niinkuin täällä joku joskus mainitsi, voisi laittaa Woltin tai Foodoran repun selkään. Tuossa edellä mainitsemani ruudun tapauksessa voisi ajella talon pihaan tuonne ruudun lounaiskulmaan kyselemään tuliko tää teille.
    Olen mä pari kertaa ihan, kun on ollut pihalla porukkaa, kysynyt että saisinko käydä teillä pihan perällä kun ruutu olisi siinä. Aina on lupa tullut. Suhtautuminen on ollut lämmintä ja mukavaa, mutta katse on kyllä kertonut, että kaikenlaisia hulluja sitä....
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Olen mä pari kertaa ihan, kun on ollut pihalla porukkaa, kysynyt että saisinko käydä teillä pihan perällä kun ruutu olisi siinä. Aina on lupa tullut. Suhtautuminen on ollut lämmintä ja mukavaa, mutta katse on kyllä kertonut, että kaikenlaisia hulluja sitä....
    Ystävällisellä käytöksellä pääsee vaikka minne. Eräässä tapauksessa käytiin vähän pidempi ystävällinen keskustelu siitä mistä on kyse, demosin puhelimen ruudulta, ja vanhemmanpuoleisen asukkaan kommentti oli että "tuohan se onkin hauskaa puuhaa".

Niin totta!

Mulla riittääkin vielä tekemistä näihin lukuihin, mutta mihin pohjoisessa törmää?

Pitkästä aikaa tuli perjantaiksi pilvetön päivä ja sateliittikin sattui lentämään silloin yli. Lumetonta olisi jäällä, mutta joku tuossa epäilyttää

Ei kai tuossa pitäisi olla mitään ihmeellistä, jos vaikka tästä rannasta pikaisesti hilpaisisi? Reilu 100 metriä suuntaansa. Ei ole rakojakaan tuossa. Naskalit kaulaan toki.

Hirvittää ajatuskin. Viime viikolla katsoin yhden tutun somevideon retkiluistelusta hämmästellen, että jäät todella ilmeisesti jossain päin pääkaupunkiseutua kantavat miehen painon. Ei minulla ole mitään käsitystä jään paksuudesta ja kestävyydestä, mutta tämä talvi ei ole ollut riittävän talvinen, että itse uskaltaisin jäille. Onneksi talvi tulee miltei joka vuosi.

Ei ole talvet kuin joskus ennen, jolloin käytiin Vanjoen puoleiselta mökiltä potkukelkalla Nummelassa kal**lla.

Hirvittää ajatuskin. Viime viikolla katsoin yhden tutun somevideon retkiluistelusta hämmästellen, että jäät todella ilmeisesti jossain päin pääkaupunkiseutua kantavat miehen painon. Ei minulla ole mitään käsitystä jään paksuudesta ja kestävyydestä, mutta tämä talvi ei ole ollut riittävän talvinen, että itse uskaltaisin jäille. Onneksi talvi tulee miltei joka vuosi.
    Parhaimmillaan jäätä on ollut 29 cm, ei tosin kaikki siitä ole ollut teräsjäätä, mutta hyvin kestävät pääsääntöisesti.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Kävinpähän hakemassa nuo Hiidenveden ruudut. Ei ollut nastoja renkaissa niin köpötteli jäitä pitkin kummatkin ja sitten oioin vielä vastarannalle kun siellä oli vielä yksi ruutu jäänyt hakematta. Tuolla on siis niin paksu jää ettei ole kysymystäkään voiko sinne mennä.

Satuin törmäämään yhteen kaveriini joka oli pilkillä ja katseltiin reikää että reippaasti yli 20cm on jäätä.

Elämä on kuolemista

Mä uskaltauduin eilen Pirkkalan puolelta Pyhäjärven jäälle hakemaan yhden ruudun mutta pysyin kyllä ihan rannassa. Retkiluistelijoita kyllä näkyi selällä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Kävinpähän hakemassa nuo Hiidenveden ruudut. ...
    Jösses, hattua päästä. Kiva kun joku saa aikaiseksi

Jösses, hattua päästä. Kiva kun joku saa aikaiseksi
    Jos totta puhutaan, niin tuo sun aiempi Perjantai-postaus sai mut lähtemään. Olin tarjoutumassa kyytiin, mutta Perjantai ei sopinut niin jäi Lauantaille. Että kiitos vain itselles stimuloinnista .

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Mä uskaltauduin eilen Pirkkalan puolelta Pyhäjärven jäälle hakemaan yhden ruudun mutta pysyin kyllä ihan rannassa. Retkiluistelijoita kyllä näkyi selällä.
    Juuri Bodomilla juttelin ranta-asujan kanssa ja oli käynyt verkkoja laittamassa. Jäätä 30 cm eikä virtauksia. Jos se ei enää riitä niin en tiedä mikä riittää, mutta meitä on erilaisia ihmisiä.

Pyhäjärvi on siis auki osasta kohtaa nyttenkin. Siellä on kovia virtauksia ja en tiedä missä ne menee.

Näitä valitettavasti sattuu joka talvi. Aiemmin mainittu 30 cm jäätä varmasti riittää, mutta edellyttää sitä, että tietää, missä jäätä on tuon verran.

Just kaveri linkkasi stravajäljen jossa oli sunnuntaina käyty ajamassa vajaa 70 kilsaa ruutuja Nässyn jäältä.

edit: YLEn uutisessa mainittiin että pelastuslaitos nosti pyörän järvenpohjasta

edit2: 30 senttiä teräsjäätähän kantaa jo autonkin.

Kas, eilen ollut taas hyvä kuvauskeli ja näyttää tulleen lunta jäälle. Lauantain kuvassa ei vielä ole. Ei kai sitä ole kuin sentti tai pari tullut

Hirveä hinku tuonne olisi ja saisi vv-tulevaisuuden turvattua vuosiksi. Kotoa olisi 105 km lyhyin edestakainen reitti ruutuun. Tosin todella tylsää ajettavaa vanhaa Ykköstä.

Mulla riittääkin vielä tekemistä näihin lukuihin, mutta mihin pohjoisessa törmää?
    No siis siellä Janakkalassa Hakoisten kartanon kulkureitit oli vain aidattu umpeen, ja linnavuorikin on suljettu yleisöltä. En viitsinyt mennä väkisin tunkeilemaan. Minulla ei ole tarpeeksi sosiaalinen tai röyhkeä luonne, kumpi niistä nyt tarvitaankaan
    Eikä isännistä aina tiedä, ennenkin ovat tehneet jekkuja retkeilijöille... Kertokaa kuitenkin, jos huomaatte tilanteen muuttuneen

https://www.strava.com/activities/7409809839

Pyöräily on kivaa!

Mä olisin tetsannnut Ruutuun kolmostien varrelta, josta olisi kaksikin reittiä tai vaihtoehtoisesti Kernaalantieltä käsin.

EDIT: olet käynyt Linnatuulessa! Muistitko mainita ao. topsussa?

Näyttää kyllä helpolta tuosta katsottuna. No odottelen, jos tuonne yleisöä päästetään joskus, niin hilpaisen samalla ruudun.
    Edit1: Toisin sanoen, ei ole hinkua enää laajentaa.
    Edit2: No alkoi sittenkin innostaa jälleen, kiitos!
    Nyt talvellahan se olisi helppo peltoa pitkin käydä.

olet käynyt Linnatuulessa! Muistitko mainita ao. topsussa?
    Muistelisin, on ollut tapana raportoida tärkeät asiat.
    Pyöräily on kivaa!

Edit1: Toisin sanoen, ei ole hinkua enää laajentaa.

Edit2: No alkoi sittenkin innostaa jälleen, kiitos!

Eikö tuossa kolmostien sillan pielessä ole joku venevalkama tai laituripaikka, niin muistelisin. Ja toiselle reitille olisi oikein peltoliittymä, ei tarvitse ojan yli hyppiä.

Mulla kävi niin jokunen tovi sitten, että laiturin päässä ihmettelin patukkaa mutustellen kun viereinen ruutu olisi siinä muutaman metrin päässä ja laituri liian lyhyt. Puhelimen epätarkemmalla GPS:lla Explorer Helper vaelteli siinä sitten käymään ao. ruudussa, mutta Polar ranteessa ei siellä käynyt ja niin pitää toki ollakin.
    Tuokin ruutu odottaa hakemista jääkautena. Tosin Sköldvikin väylän liikenne pitänee tuon melko avoimena.

Kunnon varmuusetäisyydet ruutujen reunoilta pitää olla tosiaan.

Eikös tuon ruudun voi hakea kun menee hieman etelämmäksi
    Itselläkin näköjään jäänyt hakematta

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ei. Aidattuja pihoja siellä. Kävin katsomassa.

Oliko kaikki jo huomannut, että omat ruudut saa nykyään exportattua 3D:nä Google Earthiin?

Ehkä melko tarpeeton ominaisuus, mutta kyllä sillä hetken itseään viihdyttää. Varokaa ettei oma kotiruutu törkkää silmään.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •