GiantHephaGarminElectrobike
Sivu 83 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 73 81 82 83 84 85 93 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.461 - 2.490 / 2876

Aihe: Zwift.com

Mulle kävi tänään talvicup kisassa näin, D-luokassa kisan voitto,sitten hylkäys koska vauhti 20min liian kova, siitä vähän sitte viestittelyä ja lopputuloksena että kerran D luokassa ajettu niin sillä mennään ja ens kerralla C:hen ,no siinä luokassa sitte saakin vetoapua tai ei ,voipi olla ettei pysy mukana ??

Joo, C:ssä ottaa ohrakyrsä, jos sinne joutuu pakosta. Siellä polkee ukkoja, jotka pystyvät polkemaan 4W/kg ja ylikin tehoilla. Itse kykenen nykykunnossa 3W/kg pitkässä vedossa, jos on tasamaastoa. Tässä se merkittävin ero, josta syystä nyt taistelen sijoista ynnä muut :-)
    Samaan joutuvat nyt ne, jotka vetivät ylinopeudella tämän päivän kisoissa. Huomenna ajavat B:ssä.
    Mutta vielä löytyy koitoksia, joissa tehorajoja ei ole. Ne löytyvät, jos kisassa ei ole ns. harmaata varoituskolmiota.

Täytyy tietysti huomioida sekin, että porukoissa saattaa olla painodouppaajia. Näin myös Youtube-videon, jossa joku älypää oli laittanut traineriin kiinni sähköpyörän, mikä on heti +250W.

Itse olen nähnyt YouTube videon jossa yksi Suomalainen kilpailee Zwiftissä hiihtosimulaattorin kanssa. Eli ei sitä tiedä millä vehkeellä porukat avataria liikuttaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pesuman Katso viesti
    Joo, C:ssä ottaa ohrakyrsä, jos sinne joutuu pakosta. Siellä polkee ukkoja, jotka pystyvät polkemaan 4W/kg ja ylikin tehoilla. Itse kykenen nykykunnossa 3W/kg pitkässä vedossa, jos on tasamaastoa. Tässä se merkittävin ero, josta syystä nyt taistelen sijoista ynnä muut :-)
    Samaan joutuvat nyt ne, jotka vetivät ylinopeudella tämän päivän kisoissa. Huomenna ajavat B:ssä.
    Mutta vielä löytyy koitoksia, joissa tehorajoja ei ole. Ne löytyvät, jos kisassa ei ole ns. harmaata varoituskolmiota.

Täytyy tietysti huomioida sekin, että porukoissa saattaa olla painodouppaajia. Näin myös Youtube-videon, jossa joku älypää oli laittanut traineriin kiinni sähköpyörän, mikä on heti +250W.
    No eipä tässä ole tarkoituskaan eikä kyllä ikäkään anna myöden voittajaksi tulla ku itselle ja omia rajoja kehittää,mutta mukavaa olla mukana, ja se euforinen tunne rasituksen jälkeen on se juttu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pesuman Katso viesti
    Yhdessä ryhmässä tuli puhetta kun yksi oli saanut kuukauden bannit kun käytti sähköpyörää ihan vaan kuntoajossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tipityy Katso viesti
    Mulle kävi tänään talvicup kisassa näin, D-luokassa kisan voitto,sitten hylkäys koska vauhti 20min liian kova, siitä vähän sitte viestittelyä ja lopputuloksena että kerran D luokassa ajettu niin sillä mennään ja ens kerralla C:hen ,no siinä luokassa sitte saakin vetoapua tai ei ,voipi olla ettei pysy mukana ??
    Talvicup siitä mukava että C,D & Naiset ajaa samassa lähdössä. Jos sut nostettiin C:hen jatkokisoihin niin löytyy kyllä edelleen peesiseuraa ja henkisesti ainakin itselle kun nousin D:stä C:hen niin sitä vahvemmin jaksoin hakea alussa sitä kovempaa peesiä ja yllättävän helposti jäi niitä C-kuskeja taakse maalissakin. Podium-paikasta ei heti kannata uneksia mutta itse aloitin D:ssä ja olen löytänyt nousun jälkeen eväät mitaleille useastikin C:ssä, kun katsotaan "virallisempaa" Zwiftpower tuloslistaa.

Ei noita kisoja ihan numeroilla voiteta. Jos vaikka talvicupin tuloksia sorttailee W tai w/kg mukaan niin aika sekaisin menee järjestys suhteessa sijoitukseen.
    C:ssä kyllä voittajalla oli eniten tehoa, mutta isoimmat W/kg löytyy sijalta 26. B:ssä vastaavat sijoitukset oli 26. (tehoilla paras) ja 30. (W/kg paras).

Ehkä peesialgoritmit sen verran parantunut että tulokset alkaa muistuttaan yhteislähtökisaa eikä aika-ajoa.
    Sijoitukseen vaikuttaa enemmän kyky toistaa kovia lyhyitä vetoja kun vetää kerran pitkään kovaa.
    Taktisella osaamisellakin näyttää olevan tosi suuri merkitys.

Mut joo noi kategorioiden rajat on aika epäreiluja kohtia ja aina jonkun kannalta epäreilussa paikassa.
    Jos kisaa jossain muussa kun A:ssa niin painodouppaus kannattaa tehdä niin päin että painoa nostetaan just niin että W/kg pysyy rajan alla. Kaikki muut kun mäkimaalikisat voitetaan kuitenkin W (eikä W/kg) mutta rajat on W/kg. Douppausta vielä parempi on varaan kisata niin korkealla tasolla kun pystyy. Tulee parempi treeni ja muutenkin mielenkiintosempaa.

^koskahan joku virittää polkimilla olevan sähkömopon kiinni traineriin? Siinä voisi olla wateissa ihmettelemistä.

Tänään zwift päivityksen jälkeen ei toiminut normaalisti, esim. ylämäet tuntuivat kuin trainer difficult olisi ollut 0%. Näytti pacer ajossa muillakin olleen samoja ongelmia viestien perusteella. En kesken ajon viitsinyt asetuksiin koskea. Jokin bugihan tuo on. Toivottavasti tulee pian korjaussarja.

Ihan putkeen ei ilmeisesti tämä uuden päivityksen kehitys ole mennyt. Myös ERG-moodi on lakannut toimimasta aika monella, liekö yhteys tuohon trainer difficulty ongelmaan myös. Erikoista myös että uusi kartta Skotlanti on julkaistu uuden päivityksen myötä, sitä ei kuitenkaan pääse ajamaan kuin vasta Helmikuussa ja ilmeisesti silloinkin vasta eventeissä. Olisivat saaneet jättää julkaisun vaikkapa Helmikuuhun. Itse olen siirtynyt ajamaan hiljattain Rouvyllä joten ehdin odottamaan että saavat Zwiftin takaisin ruotuun.

Mulla ei ollut mitään ongelmia äsken lutcheria ajaessa. Ihan toimii niinkuin ennenkin.

Tuo trainer difficult 0% kuulostaa vaan siltä, että jokin laite ei tunnistu automaattisesti oikein. Tarttee painaa search ja valita uudelleen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tmh Katso viesti
    Mulla toimi neo ihan täysin tunti sitten. Kiinni tietokoneessa garminin ant+ tikulla. Tehot kyllä tulee quarqista nyt näköjään bluetoothin kautta.

Toimi minullakin muuten, mutta kääntymisnuolet tuli ihan miten sattuu (sekä tietokoneen ruudulla että Companion Appissä). Arvelen, että Zwift oletti minun olevan jollain muulla reitillä, eikä myöskään tajunnut että olen kisassa jossa ei tarvitse risteyksiä näyttää.
    10k-kerhon jäsen

Näyttäisi myös siltä, että companion on päivittynyt ja eipä enää toimikkaan nykyisessä puhelimessani (android 8.0) ja ilmoitti vaan ettei toimi enää puhelimessasi eli puhelinkauppaan meno edessä.

^ Samasta syystä Samsungin tabletti jäi hyllylle pölyyntymään.Oli kätevä käyttää , esim. kommunikointi oli helppoa. Puhelimella ei vauhdissa oikein pysty /ehdi kuin "peukutella".

^siinä on kyllä kauan palvelleet luurit ja tabletit, jos kasilla on menty.

Itsellä on ollut käytössä Android 6.0 -laite Zwiftin kanssa. Eilen lopetti toimintansa. Toinenkin Android 6 -laite on päivittäisessä käytössä. Kännykässä on 13. Eihän siinä ole minkään kannalta järkeä, että puhelin muuttuu romuraudaksi esim. parin vuoden jälkeen.

Itselläni on reilut 2-vuotta vanha iPhone. Onneksi ohjelmat toimii vielä sen kanssa, tosin ikinä ei tiedä koska yhteistyö loppuu. Pahin skenaario olisi jos läppärin ja puhelimen joutuisi samaan aikaan uusimaan. Onneksi on muitakin ohjelmia kuin Zwift jos se sattuu olemaan ainoa ohjelma joka ei suostuisi toimimaan puhelimen tai tietokoneen kanssa.

Muuten pyörii kivasti jopa 8 vuotta vanhassa läppärissä (ja Companion 3 vuotta vanhassa puhelimessa), mutta Neokyon keskustassa on hiukan liikaa rendattavaa. Se tuotti grafiikkakolmioiden sotkua syksyllä, mutta ilmeisesti marras-joulukuun uusi zwift-versio oli paranneltu tältä osin, koska nyt taas on ollut käyttökelpoinen.
    10k-kerhon jäsen

Eilen illalla TdZ 6. etapilla aika monella oli kaikenlaista ongelmaa viestittelyn perusteella. Itellä ei mitään ongelmaa Apple TV:n kanssa. Tai toisinaan se kuva vähän lagaa kun ilmeisesti liikaa tavaraa näytollä tolle laitteelle, mutten ole loytänyt asetuksista, että mistä voisi säätää virtuaalimaailman grafiikkaa vähän pienemmälle. Voisin vannoa että toi säätomahdollisuus on Zwiftissä ennen ollut.
    6.7 WTF/kg

Huomasin tänään sellaisen seikan, että näissä kategorisoinneissa käytetty zFTP ei ole todennäköisesti FTP laisinkaan (ei zwittin testin mukainen eikä 20 min x 0,95 tms), vaan
    Critical Power = ( 12 x 12 min teho miinus 3 x 3min teho) jaettuna 9:llä
    ja laskettuna 60 päivältä taaksepäin ajetuista ajoista ja tehoista

pitäisi kuvata paremmin 30-40min tehoja, jos olen oikein ymmärtänyt ja verrattuna FTP lukuun niin laskennassa mukana tuo 3 minuutin teho eli selvemmin anaerobinen komponentti vähentämässä pitempiaikaista tehoa

lisäys: korjataan tuota laskentakaavaa siten, että jokin moninaisempi kaava siellä takana varmaan on mutta idea jotakuinkin tuo
    lisäys 2: korjataan alkuperäinen väite ja kaava oikeaksi, ehkä

Zwift ei edelleenkään toimi, ajoin tänään epic comin 100% trainer difficultilla ja maksimi välityksellä ylös, oli niin kevyttä...taitaa huomisesta talvi cupin kisasta tulla ankea ajettava. Kaikkea olen säätänyt, mutta ei auta. Laitteisto:Pc, win10, ant+ , tacx flux 2 smart traineri (hieman yli vuoden vanha), pelkästään bluetoothia en ole vielä kokeilut, täytyy aamulla vielä se testata.

Mitä siellä laiteikkunassa on näkyvillä? Olet varmaan testaillut eri vaihtoehtoja?

En itse asiassa ole, vaan niissä oli fe-alkuiset, kuten yleensä.
    Unpair ja pair en tehnyt, kun näyttivät kaikki olevan paritettuna oikein. Pitääkin aamulla käydä kaikki nuo läpi.

No joku laite ei vaan tunnistu oikein. Varmaan riittää tuo unpair/pair ja toimii jo sen jälkeen.

Joku valitti, että päivitys veti trainer difficultyn nollille. Itsellä oma fiilis on, että kävi päinvastoin.
    Olisi mukava laittaa se, ettei ajaminen oikein maita, päivitysten piikkiin, mutta pakko myöntää, etteivät jalat ole oikein palautuneet, kun lumettomasta talvesta johtuen tulee ajettua myös työmatkat polkupyörällä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No joku laite ei vaan tunnistu oikein. Varmaan riittää tuo unpair/pair ja toimii jo sen jälkeen.
    Tänä aamuna tehty koeajot ja homma pelaa taas kuin ennen zwiftin päivitystä. Aamulla tosin zwift teki jonkun päivityksen en tiedä johtuiko siitä vai mistä. Pääasia, että voi luottaa nyt traineriinsa. Kohti talvicuppia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti KJM Katso viesti
    Tänä aamuna tehty koeajot ja homma pelaa taas kuin ennen zwiftin päivitystä. Aamulla tosin zwift teki jonkun päivityksen en tiedä johtuiko siitä vai mistä. Pääasia, että voi luottaa nyt traineriinsa. Kohti talvicuppia.
    Jep. Zwift julkaisi korjaavan version 1.33.1

Minä puolestani jäin seisomaan kuin tikku paskaan Three Sisters-etapin startissa eilen illalla kun Zwift ei ollutkaan yhdistänyt traineriin (Wahoo Kickr Snap + Ipad ja bluetooth). Monta minuuttia siinä sitten yritin, Bluetooth pois ja päälle ja mitä kaikkea ja sitten yks kaks lähti. Meitä oli siinä ehkä viisitoista joilla jotain häikkää. Ajon aikana vastukset tuntui olevan suurin piirtein OK vaikka en ollutkaan ehtinyt tehdä spin downia. Muuten pientä häikkää oli kyllä - sitä hologrammia ei esimerkiksi näkynyt kertaakaan vaikka oli ennestään ajettuja nousuja ja sprinttejä. Myös polkijoita näkyi katoavan ja ilmestyvän ajavien listalle vähän kuin itsestään. Nyt aamulla sitten tullut update ainakin Windowsille joten ehkä se sitten korjaa ongelmat.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •