HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 96 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 46 86 94 95 96
Näyttää tulokset 2.851 - 2.873 / 2873

Aihe: Silverbackin läskipyörät

Ei riitä. 2 desia on hyvä läskipyörän renkaalle. Desi ei leviä tarpeeksi tiivistämään rengas. Joka kerta olen joutunu lisäämää ku yrittäny selvitä vähemmällä. Nää ei ole mitää tubeless renkaita/vanteita vaan tubeless ready.

2 desiä laittelin tonne ja ainakin eilisen lenkin ja yön jäljiltä etunen tyhjä eli pitää lisätä hieman ja ottaa uusiksi.

Tuossa nyt pähkinöiny myös sitä, että kun tuo takavaihtaja ja korvakko pitää laittaa vaihtoon (kun on ottanu osumaa ja pientä arpomista vaihtamisessa on) niin jos kattos mitä maksas vaihteiston päivitys pikkusen parempaan vai jatkanko SX linjalla. Eilen kävin pyörähuollossa jutulla ja ainakin hänen mukaansa SX Eaglen kanssa on ihan normaalistikkin 1-3 vaihteilla pientä arpomista. Kuulemma jouset on hieman alimitotetut. Tiedä sitten.

Mutta onhan se hauskaa vaikka olikin vähän kylmä jo illalla

Joo saattaa vaatia useamman lenkin ennenku tiivistyy. Viimekesänä ei uusi jumbo jim meinannu pitää paineita usean lenkinkään jälkeen. Aina tyhjänä seisomisen jälkeen.
    Teipit piti vaihtaa. Vanhat ne oliki. 2018 ostettu

Kaksi Stanin pikkupurkkia olen yleensä laittanut, olisiko 120 ml. Vaatii kyllä muutaman lenkin ennen kuin tietää onko tiivistynyt vai ei.

Blaah, etusen vannenauha ei pidä. Hissukseen vuotaa tyhjäksi päivän aikaan. Pitää kattoa jaksaako värkätä vai nakkaako sisurin takasin.

edit: ja syykin selvis. Vanneteippi on näköjään aika vinossa ollutkin alunperin niin tuskin mitään mahista pitääkkään. Tilasin hirvisäkkejä niin uus yritys kun tulevat
    AnttiHar muokkasi tätä : 24.03.2022 at 15.28

https://silverbackbikes.de/products/scoop-fatty
    Halvennuksessa 799€

Edit: jaa mut ei taida pystyä tilaan suomeen?

Alkanu kuulumaan semmonen narskuva ääni ku polkee. Yleensä lenkin lopulla kuuluu.
    Oiskohan tuo keskiö vaihtokunnossa vai mikä.

Double 2018

^Voi olla. Tai takanavan laakerit. Tai vaparin laakerit. Tai polkimen laakerit. Tai "keskiö naksuu" -topicissa mainitut syyt. Tai joku muu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^Voi olla. Tai takanavan laakerit. Tai vaparin laakerit. Tai polkimen laakerit. Tai "keskiö naksuu" -topicissa mainitut syyt. Tai joku muu.
    Joo ei se auta ku yksitellen alkaa hakemaan vikaa

Lähetetty minun Nokia T20 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcf Katso viesti
    Joo ei se auta ku yksitellen alkaa hakemaan vikaa

Lähetetty minun Nokia T20 laitteesta Tapatalkilla
    Mulla narsku omassa läskipyörässä kulunut eturatas, tosin vain lähinnä silloin kun joutu raskaammin polkeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräilevä Hullu Katso viesti
    Mulla narsku omassa läskipyörässä kulunut eturatas, tosin vain lähinnä silloin kun joutu raskaammin polkeen.
    Aijaa. Totta se tuoki alkaa olemaan kulunu ku 5v ajettu.
    En muista loppuko ku vaihto ratasta. 2 tossa.

Kuormitusta kyllä oli viimeksi ku eksyin suolle rämpimään muutaman kilometrin pätkän. Tiellä sit alko narinat

Silverbackin Scoop Single 2019 mallia alla satunnaisessa ajossa. Tuohon uudesta asti sovitellut kiinan kuituista satulatolppaa aluksi ja sittemmin jotain metallista (alumiini?) joustotolppaa. Molemmissa sama vika, ettei pyörän mukana tulleella pikakirstimellä meinaa tolpat pysyä ylhäällä, vaan pikkuhiljaa valahtavat alas. Kokeiltu puhdistaa nuo kunnolla, kuten myös jotain kitkatahnaa ja hammastahnaakin. Näistä ei ainakaan mitään apua ongelmaa. Onko muilla vastaavia kokemuksia ja kenties vinkkejä aiheeseen. Tolpan halkaisijat tilattu pyörän speksien mukaisella 31,8mm halkaisijalla.

Orggistolpalla ajosta en edes muista mitään, en sillä varmaan montaa lenkkiä ajanut ja se lienee jo myyty. Periytyi Spessun Fusestani nämä tolpat muistaakseni ja siinä ei koskaan mousia ongelmia.

Vinkkejä?

Lähetetty minun SM-A528B laitteesta Tapatalkilla

Ei kyllä ole vastaavaa ongelmaa ilmennyt vaikka monenlaista tolppaa olen kokeillut käyttää, speksien mukaan tolppa kyllä on halkaisijaltaan 30,9 joten tuskin olet tuota ks. tolppaasi saanut sopimaan ilman ongelmia. Eli oikean kokoinen tolppa halkaisijaltaan hankintaan ja toivottavasti kiristyskohta ei ole ottanut pahaksi väärästä koosta että saat sen vielä palautettua ennalleen normi kiristyksellä. Noita tolpan halkaisija mittoja on monen laisia, aivan lähellä toisiaankin olevia eli saa olla tarkkana.

Voi olla rungon tai tolpan toleranssit suuntaan jos toiseen hieman erilaiset. Mulla oli whiten läskipyörä jossa alkuperäinen tolppa pysyi paikallaan mutta Thomsonin tolppa luisti. Laitoin sinne sen Thomsonin tolpan käytön ajaksi tölkistä leikatun ohuen shimmin, joka oli ihan riittävä korjaus ongelmaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
    Ei kyllä ole vastaavaa ongelmaa ilmennyt vaikka monenlaista tolppaa olen kokeillut käyttää, speksien mukaan tolppa kyllä on halkaisijaltaan 30,9 joten tuskin olet tuota ks. tolppaasi saanut sopimaan ilman ongelmia. Eli oikean kokoinen tolppa halkaisijaltaan hankintaan ja toivottavasti kiristyskohta ei ole ottanut pahaksi väärästä koosta että saat sen vielä palautettua ennalleen normi kiristyksellä. Noita tolpan halkaisija mittoja on monen laisia, aivan lähellä toisiaankin olevia eli saa olla tarkkana.
    Kiitoksia vastauksista! Tuossa vielä tsekkasin tuon koon sähköpostista ja kyllähän nuo tilatut tolpat oli nimenomaan 30,9mm, eikä 31,8mm (joka ei taida mikään standardin mukainen koko satulatolpalle ollakaan!). Nopeasti guuglaamalla vain ennen edellistä postiani taisin hakea joltain (saksan kieliseltä) sivustolta tuon 31,8mm pyörän satulatolpan speksiksi, mutta taisikin olla stemmin halkaisija kun itse rajoittunut linjalle FI-EN-SE kielissä. Sen muistan että oikeaa kokoa olen aina tilannut ja sen monesti tarkistanut. Eli ei löytynyt tolpan koostakaan tuo ongelma siis valitettavasti. Alla vielä mailista tuo nyt kiinni oleva tolppa, eli oikea halkaisijakin siis pitäisi olla. On tosiaan molemmat osat puhdisteltu, käytetty kitkatahnaa ja hammastahnaa. Voisko paremmasta kiristimestä olla apua? Tai sitten toinen kiristin suoraan satulatolppaan putken yläpuolelle(?). Joku jossain oli kai kokeillut menestyksesslä myös tölkistä leikata siivua ja ilmeisesti toiminut. Mystinen ongelma kyllä sinällään, kun järkisytä on tuohon löydä ja (ainakin) kaksi tolppaa tuossa luistanut, joten ei pitäisi olla pelkässä tolpasakaan vika - ja tolpat siis lopulta vielä (nimellisesti) oikean kokoisia.

Nyt kun tuli pitkästä aikaa suuta täällä avattua, niin joskus ollut mielessä katsella tuohon ovaalia eturatasta. Jonkun tilasinkin, vain todetakseni, ettei ollutkaan mitään standardia tuo rattaan kiinnitys, kun näissä eksoottisemmat kammet näkyy olevan. Minulle vieraampia aihe nuo kammet, niin osaako joku suorilta sanoa mitkä olisi (keskiöön) sopivat vaihtokammet tuohon pyörään, joihin saisi ovaalit fiksusti hankittua? Joskus taisin aihetta selvitellä muutama vuosi sitten, mutta ehtinyt jo aihe kokonaan unohtumaan, kun terveyshuolien takia pyöräilyä jäänyt elämässä vähän aiempaa enemmän taka-alalle.

Edit. Samaan hengen vetoon vielä: onko kammen pituuksien suhteen näkemyksiä mitä kannattaisi laittaa? Pyörä M-kokoinen, kun tykkään suht tiukasta geosta ja ohjattavuudesta. Itselläni mittaa 181 cm ja pitkähköt jalat. Muistelen joskus että joku taisi omiani (olikohan ne 175 mm) lyhyempiä kampia mulle tarjota aiemmin tuohon pyörään, mutta en uskaltanut ottaa. Eli kannattaako miettiäkään eri pituisia kampia, jos nykyisiin ollut tyytyväinen? Vaihtuuko se tuntuma tuosta reilusti jos pykälän menee suuntaan/toiseen?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reiska79 Katso viesti
    Kiitoksia vastauksista! Tuossa vielä tsekkasin tuon koon sähköpostista ja kyllähän nuo tilatut tolpat oli nimenomaan 30,9mm, eikä 31,8mm (joka ei taida mikään standardin mukainen koko satulatolpalle ollakaan!). Nopeasti guuglaamalla vain ennen edellistä postiani taisin hakea joltain (saksan kieliseltä) sivustolta tuon 31,8mm pyörän satulatolpan speksiksi, mutta taisikin olla stemmin halkaisija kun itse rajoittunut linjalle FI-EN-SE kielissä. Sen muistan että oikeaa kokoa olen aina tilannut ja sen monesti tarkistanut. Eli ei löytynyt tolpan koostakaan tuo ongelma siis valitettavasti. Alla vielä mailista tuo nyt kiinni oleva tolppa, eli oikea halkaisijakin siis pitäisi olla. On tosiaan molemmat osat puhdisteltu, käytetty kitkatahnaa ja hammastahnaa. Voisko paremmasta kiristimestä olla apua? Tai sitten toinen kiristin suoraan satulatolppaan putken yläpuolelle(?). Joku jossain oli kai kokeillut menestyksesslä myös tölkistä leikata siivua ja ilmeisesti toiminut. Mystinen ongelma kyllä sinällään, kun järkisytä on tuohon löydä ja (ainakin) kaksi tolppaa tuossa luistanut, joten ei pitäisi olla pelkässä tolpasakaan vika - ja tolpat siis lopulta vielä (nimellisesti) oikean kokoisia.

Nyt kun tuli pitkästä aikaa suuta täällä avattua, niin joskus ollut mielessä katsella tuohon ovaalia eturatasta. Jonkun tilasinkin, vain todetakseni, ettei ollutkaan mitään standardia tuo rattaan kiinnitys, kun näissä eksoottisemmat kammet näkyy olevan. Minulle vieraampia aihe nuo kammet, niin osaako joku suorilta sanoa mitkä olisi (keskiöön) sopivat vaihtokammet tuohon pyörään, joihin saisi ovaalit fiksusti hankittua? Joskus taisin aihetta selvitellä muutama vuosi sitten, mutta ehtinyt jo aihe kokonaan unohtumaan, kun terveyshuolien takia pyöräilyä jäänyt elämässä vähän aiempaa enemmän taka-alalle.

Edit. Samaan hengen vetoon vielä: onko kammen pituuksien suhteen näkemyksiä mitä kannattaisi laittaa? Pyörä M-kokoinen, kun tykkään suht tiukasta geosta ja ohjattavuudesta. Itselläni mittaa 181 cm ja pitkähköt jalat. Muistelen joskus että joku taisi omiani (olikohan ne 175 mm) lyhyempiä kampia mulle tarjota aiemmin tuohon pyörään, mutta en uskaltanut ottaa. Eli kannattaako miettiäkään eri pituisia kampia, jos nykyisiin ollut tyytyväinen? Vaihtuuko se tuntuma tuosta reilusti jos pykälän menee suuntaan/toiseen?
    Tuossa ainaki näyttäs olevan 24mm akselilla kammet niinkuin 2018 mallissaki eli vaikka race face ride kammet tilalle, niihin saa ab:lta ovaalinki, ite laitoin ab:n 32t rattaan fattyyn 11-46 sunracen pakan kaveriksi, oli oikein hyvä kombo.
    Ensin oli blackspiren snaggletooth 30t ratas joka kulahti aika äkkiä ja tuo ab:n ovaalius paremman tuntonen mitä blackspiren + sopivampi rattaan koko.

Ite en ainakaan ole huomannu isoa eroa kampien pienellä pituuserolla, kengän pohjan paksuuskin vaihtelee talvella enempi mitä tuo pituus ero, se hyötyhän niistä lyhemmistä on että ei ota kiviin ym niin herkästi, noin niinku keskiverto polokialle.

Saahan sen tolpan tieten kiriämmälle ihan pultilla kirittävällä pannalla, eri asia miten esim se panta kestää kirimistä, siinä mielessä siis oisi se shimmin väsääminen parempi vaihtoehto.

Lähetetty minun JSN-L21 laitteesta Tapatalkilla
    Kona kikapu deluxe 2004

Kiitos tästä. Taidampaa ottaa asiaksi alkaa katselemaan kampia ja AB:n ovaalia. AB:n ovaali mulla jo tosiaan olikin, mutta totesin että eihän se (tai mikään muukaan ovaalia oikein) noihin kiinan kampien pulttijakoihin sitten osunutkaan...

Kellään käryä mikäs keskiölaakeri se tohon 2018 scoop doubleen meni?
    Vois uusia sen samalla ku muutaki voimansiirtoa

Jos nuo google-haun tuottamat speksit pitää paikkansa:
    CRANKSET RaceFace Aeffect, Fat Bike Specific, 36/26T, L: 175mm All Sizes, Black
    niin noihin kampiin löytyy virallisesti RF team 100mm BSA kierteellä oleva keskiö.
    https://www.raceface.com/products/te...31976319909970

Tai sitten periaatteessa voit siihen laittaa myös Shimanon 24mm akselille tehdyn BSA laakerin. SM-BB52 tms.
    Esim. https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...XTR-BSA-kierre

^jees kiitti

Ja laita sitten vaseliinia reilusti koko paketin ympärille ennen paikalle laittoa.

Menisköhän 11-46 pakka tohon 2018 doubleen?
    Entinen o 11-42.
    Olis tarjouksessa

Edit: jaa ei ellei vaihda 1x

Lähteekö tällä
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/4501...men-ulosvetaja

?
    Yritin lidlin pyöränkorjaustyökaluilla jossa oli kammen ulosvedinki mutta siitä puuttuu toi paksumpi pää.
    Piruku ei ole käryäkään mikä systeemi tässä on niin osais oikean ostaa

Edit: Jaha toimiva löytyi ku tuo parktool oli loppu

hcf muokkasi tätä : 26.05.2023 at 12.23

Samanlaisia aiheita

1. Canyon Läskipyörät
    By Ski in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3847
    Viimeinen viesti: 29.07.2025, 11.20
  2. Whiten läskipyörät
    By rjrm in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 5827
    Viimeinen viesti: 27.06.2024, 15.00