GarminGiantElectrobike
Sivu 12 / 21 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 621

Aihe: Bosch moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset

  1. #331
    Liittynyt
    09/2017
    Viestit
    249
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Ainakin sen yhden kotimaisen pitkäjoustoisen sähköpyörän manuaalissa on maininta käyttämämpötilasta, nimenomaan akku teknologian kannalta..
    Samaa moottoria käyttävän Saksalais merkin ohjekirjassa myös selvät maininnat. Ja EP8:n manuaalissa kanssa, manuaalit on tehty luettavaksi ja ne täytyy olla saatavilla.
    Novus Ordo Mundi

  2. #332
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.615
    Tuo on aivan eriasia. Kun saat nuo manuskat olet jo tuotteen ostanut. Tieto rajoituksista pitää antaa ennen ostotapahtumaa varsinkin tällaisessa kylmässä maassa kuin Suomi.

  3. #333
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.748
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri;[URL="tel:3198051"
    3198051[/URL]]Tuo on aivan eriasia. Kun saat nuo manuskat olet jo tuotteen ostanut. Tieto rajoituksista pitää antaa ennen ostotapahtumaa varsinkin tällaisessa kylmässä maassa kuin Suomi.
    Teet nyt itsellesi ongelmaa asiasta mikä ei ole ongelma. Ihan samalla tavalla kun pyörän akkuunkin, pakkanen vaikuttaa myös iskareihin, vaijereihin, vaihtajan akkuun yms. Onko nekin myyty sinulle väärin?

  4. #334
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    Esim täällä on hyvää yleistietoa sähköpyörän akuista, niiden säilytys, lataus, ja käyttölämmöistä yms.
    https://www.greencycle.fi/page/102/s...en-kayttaminen

    Sieltä lainaus mm.näin:
    "Monia litiumakkuja voi käyttää jopa yli -20°C pakkasilla, sillä akku lämpenee käytössä ja pitää itsensä riittävän lämpimänä. Akkua ei kuitenkaan tule säilyttää kylmässä, alle 0°C lämpötilassa pidempiä aikoja"

    Asioita mistä kannattaa ottaa selvää, ennenkuin edes harkitsee sähköpyörän ostamista, ettei tule yllätyksiä.

  5. #335
    Liittynyt
    09/2017
    Viestit
    249
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Tuo on aivan eriasia. Kun saat nuo manuskat olet jo tuotteen ostanut. Tieto rajoituksista pitää antaa ennen ostotapahtumaa varsinkin tällaisessa kylmässä maassa kuin Suomi.
    Jos myyjä ei ole rajoituksista maininnut ja manuaalia lukiessasi ne tulee ilmi niin silloin voi kaupan purkaa. Ja sitten vain odottamaan että markkinoille tulee laite jossa noita rajoituksia ei ole. Suurin osa kuitenkin ajaa vain kesäisin ja osa tutustuu laitteeseen ennen ostopäätöstä. Jarrut , iskarit ja geometriat spekuloidaan foorumeilla ennen kuin pyörä on edes tuotannossa mutta mm. käyttölämpötilat jää tarkistamatta.
    Novus Ordo Mundi

  6. #336
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vesku61 Katso viesti
    Jos myyjä ei ole rajoituksista maininnut ja manuaalia lukiessasi ne tulee ilmi niin silloin voi kaupan purkaa. Ja sitten vain odottamaan että markkinoille tulee laite jossa noita rajoituksia ei ole. Suurin osa kuitenkin ajaa vain kesäisin ja osa tutustuu laitteeseen ennen ostopäätöstä. Jarrut , iskarit ja geometriat spekuloidaan foorumeilla ennen kuin pyörä on edes tuotannossa mutta mm. käyttölämpötilat jää tarkistamatta.
    Nopeasti guukkeloin, niin en löytänyt minkään kaupan myyntipuheista mitään mainintaa käyttölämpötiloista, kuinka tosissasi olit tuon kaupan purun suhteen tuollaisella perusteella?

  7. #337
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.748
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vesku61 Katso viesti
    Jos myyjä ei ole rajoituksista maininnut ja manuaalia lukiessasi ne tulee ilmi niin silloin voi kaupan purkaa. Ja sitten vain odottamaan että markkinoille tulee laite jossa noita rajoituksia ei ole. Suurin osa kuitenkin ajaa vain kesäisin ja osa tutustuu laitteeseen ennen ostopäätöstä. Jarrut , iskarit ja geometriat spekuloidaan foorumeilla ennen kuin pyörä on edes tuotannossa mutta mm. käyttölämpötilat jää tarkistamatta.
    Ei tuo ole mikään kaupanpurun peruste, etenkään kun pyörän käytölle suomen talvessa ei ole mitään esteitä, muita kun omassa päässä itse keksittyjä. Kyllä täälläkin foorumilla löytyy varmasti paljon sähköpyöräilijöitä jotka ajaa ympäri vuoden. Kaupan purusta vielä, että teoriassa noinkin ihmeellinen syy voisi toimia heti kun pyörän on saanut eikä ole ajanut sillä metriäkään, mutta jos huollon papereista asia selviää niin aivan turha nillittää sillä siinä vaiheessa paljastuu että ei olla käyttöohjeita luettu ja se on ostajan VELVOLLISUUS.

  8. #338
    Liittynyt
    09/2017
    Viestit
    249
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Nopeasti guukkeloin, niin en löytänyt minkään kaupan myyntipuheista mitään mainintaa käyttölämpötiloista, kuinka tosissasi olit tuon kaupan purun suhteen tuollaisella perusteella?
    Lähinnä sarkastinen heitto eli en ollenkaan tosissani. Joillekin se on ongelma kun ei etukäteen ole tiennyt rajoitteita. Mutta eikö se riittäisi purkuun jos noin olennainen tieto on pantattu? Varsinkin jos myyntipuheissa ei ole mainittu mutta käyttöohjeissa rajoitteet selvästi mainitaan.
    Novus Ordo Mundi

  9. #339
    Liittynyt
    09/2017
    Viestit
    249
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Ei tuo ole mikään kaupanpurun peruste, etenkään kun pyörän käytölle suomen talvessa ei ole mitään esteitä, muita kun omassa päässä itse keksittyjä. Kyllä täälläkin foorumilla löytyy varmasti paljon sähköpyöräilijöitä jotka ajaa ympäri vuoden. Kaupan purusta vielä, että teoriassa noinkin ihmeellinen syy voisi toimia heti kun pyörän on saanut eikä ole ajanut sillä metriäkään, mutta jos huollon papereista asia selviää niin aivan turha nillittää sillä siinä vaiheessa paljastuu että ei olla käyttöohjeita luettu ja se on ostajan VELVOLLISUUS.
    Seuraava kopioitu EP8 käyttöohjeista ei kenenkään omasta päästä keksitty.

    Akun käyttölämpötila-alueet on ilmoitettu alla. Älä käytä
    akkua näiden lämpötila-alueiden ulkopuolella. Jos akkua
    käytetään tai varastoidaan ilmoitettua lämpötila-aluetta
    kuumemmassa tai kylmemmässä, seurauksena voi olla
    tulipalo, loukkaantuminen tai toimintahäiriö.
    1. Purkautumisen aikana: -10 °C–50 °C
    2. Lataamisen aikana: 0 °C–40 °C
    Novus Ordo Mundi

  10. #340
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.748
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vesku61 Katso viesti
    Seuraava kopioitu EP8 käyttöohjeista ei kenenkään omasta päästä keksitty.

    Akun käyttölämpötila-alueet on ilmoitettu alla. Älä käytä
    akkua näiden lämpötila-alueiden ulkopuolella. Jos akkua
    käytetään tai varastoidaan ilmoitettua lämpötila-aluetta
    kuumemmassa tai kylmemmässä, seurauksena voi olla
    tulipalo, loukkaantuminen tai toimintahäiriö.
    1. Purkautumisen aikana: -10 °C–50 °C
    2. Lataamisen aikana: 0 °C–40 °C
    En ymmärrä mitä tarkoitat? Kaikissa käyttöohjeissa lukee lämpötilat ja yleensä myös akussa itsessään. Tässähän oli kyse siitä jos kuluttaja EI lue ohjeita ja valittaa sen jälkeen ettei tiennyt. Tai että myyjällä olisi joku velvollisuus erikseen painaa tämmöistä tekstiä MYYNTI/MARKKINOINTI materiaaleihin.

  11. #341
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.615
    Volkkarin sähköautojen ohjekirjassa lukee että alle -30 pakkasella käyttö lopettaa takuun. Pitäisikö tämä kertoa autoa myydessä?

    Jos tuo olisi -10 astetta pitäisikö se silloin kertoa ostajalle autoa myydessä?

  12. #342
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.739
    En nyt oikein tiedä mitä tässä keskustelussa nyt on enempää saavutettavissa, kun kukaan palstalaisista ei varmastikkaan noita takuuehtoja säädä.
    Tuo asia nousee varmastikkin sitten vasta mahdollisestim esille jos puhutaan takuuasioista yms. esimerkiksi jos akku on hajonnut ennen takuun loppumista ja siitä saadaan vielä "irti" se asia että on käytetty (tai siis akun sisäinen lämpötila on laskenut) alle ohjearvojen olevassa lämpötilassa.
    Ainakin itse ole ajanut omilla pyörilläni kylmimmillään noin -20´c luokkassa ilman että mitään on hajonnut (tosin, en tiedä mikä on ollut akun sisäinen lämpötila).
    Ehkä ongelmallisin tilanne on jos pyörä on kovassa pakkasessa ulkona ilman että akku on otettu sisään lämpimään jolloin akun lämpötila oikeatsikkin voi laskea selvästikkin alle noiden ohjearvojen ja saattaa jopa vaurioitu (akun antama virtamäärä joka tapauksessa pienenee todella selkeästi).

  13. #343
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    ^^
    Asian vierestä, mutta ainakin sisarmerkeillä on ohjeena että älä jätä autoa yli 24 tunniksi yli 30 pakkaseen.
    Toisin sanoen akku ei saisi jäähtyä 30 astetta pakkasen puolelle. Eri asia kuin pakkasella käyttäminen.

    Ei se fillarinkaan akku varmaan syväjäähän lenkillä mene, en kyllä kovaan pakkaseen jättäisi seisomaan, varsinkaan tyhjänä tai heikossa varauksessa.

  14. #344
    Kun nyt viestiketjun aihe on Boschin vehkeet niin päätinpä rekisteröityä ja ajattelin jakaa omat 6 vuoden kokemukseni sähköfillaroinnista Boschilaisella jos siitä jollekin jotain hyötyä olisi. Itse täällä lurkannut vuosia ja etsinyt ratkaisuja milloin mihinkin probleemaan, kun henkeen ja vereen Tee-Se-Itse mies olen .

    30 000 ajokilometriä tuli joulun alla täyteen. Työmatkat ja vähän muutkin matkat taitettu siis pääsääntöisesti fillarilla kesät ja talvet. Pääkaupunkiseudulla asun ja omat työmaat (remonttireiska olen) hyvin usein paikoissa jossa autolla pysäköinti olisi käytännössä mahdotonta tai ainakin maksaisi pirusti. Eli siis sähköpyörä on lyömätön siinä suhteessa. Ikinä ei oo pyörää pöllitty. Käytössä ollut sellasia sadan euron U-lukkoja, joilla aina tolppaan kiinni.

    Fillari on Cuben jäykkäperäinen vm. 2017 ja gen2. Akusta alkoi BMS sammuttelemaan virtoja viime vuoden puolella ja matkaa pääsi aina jatkamaan pitämällä akun nappia pohjassa 10 sekkaa. Nykyään käyttelen emännän pyörän akkua joka on pari vuotta tuoreempi. Mutta siis 5 vuotta toimi moitteetta mun powerpacki. Ja toimii vieläkin, mutta sammuilee satunnaisesti mikä ei ole kivaa. Enempää ei varmaan voi noilta akuilta vaatiakaan. Akun otan aina pois ja lataan ja säilytän sisällä. Ja aina lataukseen ajon jälkeen.

    Takapakkaa, ketjuja ja eturatasta on nyt menossa 4. kierros. Vaihtajia on mennyt 2 eli nyt kolmas. Keula on vaihdettu kertaalleen ja nyt lonksuttelee taas, et vaihtokunnossa. Yhdessä vaiheessa alkoi pyörä sammuilemaan satunnaisesti töyssyissä ja ongelmaksi paljastui pyörässä olevan akkuliittimen napojen kuluminen kuopalle. Eli niissä näkyi selvästi kuopat niissä kohdissa johon akun liitinjouset pitäisi osua. Mutta kun on Boschi niin kaiken saa varaosina ja uudella liitinpulikalla homma hoitui kuntoon. Tämä oli about 20 000 km:n kohdalla joten olettaisin, että muutkin powerpackit tekevät saman noilla kilsoilla. Sitä tyyppivikasta laakeristefaa oon kans aina parin vuoden välein vaihdellut, kun siinä korjauspaketissa tuli niitä useampi kappale mukana. Moottorissa ei ole ollut minkäänmoista mekaanista vikaa tai hälyttäviä laakeriääniä koskaan.

    Viimeisin "hajoaminen" tapahtui tuossa juuri joulun alla kun edellispäivänä oli tullut 30 000 kilsaa täyteen. Ajattelin heti, että ohjelmoitu hajoaminen . Pyörä meni tilaan jossa se vaan buuttasi koko ajan itsensä. Eli syttyi, oli 5 sek päällä ja sammui. Ei mitään vikakoodeja. Olin jo varma, että nyt meni joku elektroninen ohjaus paskaksi ja uutta pyörää tilalle . Tai ainakin moottoria. Ongelma oli kuitenkin vain oikarissa oleva takavalo. Nyppäsin takavalon pois ja taas toimii... Oma pähkäilyni oli, että softa huomaa jonkun olevan pielessä ja sammuttaa kaiken varotoimenpiteenä, mutta eikö näistä pitäis tulla vikakoodit. Huollossa en siis (tietenkään ) pyörää käyttänyt joten en tiedä mitä se huollon tietokone olis kertonut. Ehkäpä se olisi näkynyt sieltä...

    Kaiken kaikkiaan täytyy sanoa, että hienosti pelittänyt Boschilainen ja Cube kanssa. Uutta tulee aina välillä kateltua enkä näe mitään syytä ostaa muuta kuin Cube ja Boschi. Hinta/Laatu ainakin kohdallaan. Oishan joku Spessu varmaan ihan kiva, mut saattais kuumotella pölliminen aika pahasti sen kanssa. Tän kanssa on kuumottelu jo mennyt ohi, kun ei oo enää tarpeeks seksikäs varkaille

  15. #345
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.739
    Kovat on kilsat, itsellä ei tiedossa yhtään Bosch:n tekniikalla olevaa pyörää jolla olisi enempää ajettu (kaksi pyörää tiedossa jotka molemmat noin 20tkm. luokassa).
    Tuo Gen2 + powerpack on kyllä käsitykseni mukaan ihan kestäävä yhdistelmä JOS moottori on välttynyt mallin varsinaiselta isolta ongelmalta, eli kosteuden/lian pääsemisestä moottorin rataspuolelta sisään laakereita tuhoamaan. Muuta isompaa tyyppivikaa käsittääkseni moottorissa ei ole.
    Itselläni tuo vanhin pyörä (Ghost Teru II vm.2017) tuolla samalla Gen2 (Performance) + Powerpack kombolla, tosin yhäkin alle 8000km. ajettuna. Tuo laakerivaurio omaan koneeseen tuli jossain 3500-4000km:n kohdalla ja korjattu (korkjaaminen onneksi helppoa, kun Bosch:lta löytyy suora vara-osa tapaukseen jonka saa itsekkin vaihdettua ilman isompia erikoistyökaluja/osaamisia). Muuten ei juuri vikoja ole ollut, paitsi juurikin tuolla akun liittimissä.

  16. #346
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    124
    Fillari-lehdessä 2/2018 oli juttu Keravalaisesta Jorma Pietiläisestä joka oli ajanut kolmessa kaudessa n.43000 kilometriä Bosch Performance Line moottorisella Crescent pyörällä. Olisipa mukava tietää vieläkö Jorma pyöräilee olihan hän jo jutun tekohetkellä 69 vuotta vanha.

  17. #347
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    447
    Eihän tuollainen 30 000km ole kuin about kahden vuoden ajelut. Kyllähän motin kuin motin ja pyörän kuin pyörän pitää se kestää helposti. Se 4-5v nyt ainakin pitäisi kestää eli 60 - 75 000km ainakin. Itsellä omassa diy pyörässä nyt n 35 000km alla ja pyörä ollut ajossa n 2.5v

  18. #348
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.739
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nixuu Katso viesti
    Eihän tuollainen 30 000km ole kuin about kahden vuoden ajelut. Kyllähän motin kuin motin ja pyörän kuin pyörän pitää se kestää helposti. Se 4-5v nyt ainakin pitäisi kestää eli 60 - 75 000km ainakin. Itsellä omassa diy pyörässä nyt n 35 000km alla ja pyörä ollut ajossa n 2.5v
    Varmasti niitä löytyy joille tuo 15000km/vuosi on "normaali" ajosuorite, mutta itse en henkilökohtaisesti tunne yhtäkään henkilöä joilla nuo kilometrit vuodessa täyttyvät (siis kuten sanoin, heitä varmasti löytyy, itse en vain ketään tunne).
    Tuossa kun kirjoituksia lukee, niin maantiepyöräilyssä harrastajalle tuollainen 10 000km/kausi on sellainen tavoiteltava rajapyykki ja keskimääräisellä Sm tasonkin pyöräilijöillä kilometrit liikkuu siinä +20 000km/kausi (sitten varsinaiset ammattilaiset on oma asiansa) Tässä tietysti huomio että kilometrit lähinna sulan maan ajalta, kun nuo puhumasi kilometrit varmastikkin tulevat ympärivuoisesti.

    Mutta kaikesta huoliomatta nuo 15 000km. / vuosi ei missään tasolla edusti mitään "tavanomaisuutta". Tuon "Sähkis-Sähkärinkin" 30 000km näyttää tulleen 6:ssa vuodessa (jos pyörö oettu käyttöön tuolloin 2017 alkupuoliskolla, eli tuollainen 5000km/vuosi

    Itseäni kyllä tosiaan kiinnostaisi kuulla muistakin enemmän ajetuista pyöristä ja tietysti lähinnä Bosch:n tekniikalla, kun ketju juurikin kyseistä tekniikkaa käsittelee.

  19. #349
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.615
    Mitenkäs nuo Boschin akut mahtaa vanheta?
    Poluilla matkaa ei paljon tule (nopeudet paljon pienempiä kuin tiellä) ja tehostuskin keskimäärin on aika maltillista joten oletetttavasti akku tulee kuolemaan iän vuoksi.
    Ajan ainakin neljä 1.5h lenkkiä latauksella ja ehkä 150 lenkkiä vuodessa (3x viikossa keskimäärin). Eli vuodessa alle 40 täyttä latausta.

  20. #350
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.739
    Itselläni vanhin Powerpack (400) tullut koodien mukaan tehtaalta ulos loppuvuodesta 2016 (eli akulla ikää kohta se 6,5v.) tullut vm.2017 pyörään jonka sitten allekirjoittanut ostanut uutena, "ylivuotisena" vuonna 2018
    Täsmällisistä kilsoista ei ihan varmuutta kun vaihdellut useampia akkuja eri pyörissä, mutta jossain 6000-7000km:n välissä varmaankin.
    Mittarissa akku ei ole ollut kiinni, mutta kyllä siitä alkaa huomaamaan että ei enään yhtä hyvin kestä kuin uudemmat verrokit, etenkin viime pakkasjaksolla ajaessa tuntui että kyseinen akku tiputti kapasiteettiä suuhteellisen nopeasti, lämpimällä kelillä ero ei ole mielestäni ollut yhtä huomattava.

    Yksi toinen Powerpack (500) sitten "kuolikin" aivan täysin alle 300km. ajettuna ja se sitten menikin takuuseen (Verkkokauppa.com), mutta ajankohtana akkujen saatavuus oli heikkoa ja uutta akkua saikin odotella yli 1,5kk. mutta onneksi oli silloin tuo jo yllämainittu Powerpack 400 myös toisessa pyörässä käytössä, joten sen sai siksi aikaa tuohon toiseen pyörään käyttöön.

    Noita Bosch:n akkuja tuppaa olemaan tällä hetkellä vähän "liikaakin" (3kpl Powerpack 400, 2kpl Powerpack 500 ja 2kpl Powertube 625), mutta se hyvä puoli että pidemmillekkin lenkeille löytyy vara-akkuja mukaan ja jos yksi lopettaa toimimasta, niin löytyy toinen tilalle.

  21. #351
    Santtu, tiedätkö, onko boschin tehokkaammissa (4 ja 6 A) latureissa tuuletinta ?

  22. #352
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.739
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Travelkicking Katso viesti
    Santtu, tiedätkö, onko boschin tehokkaammissa (4 ja 6 A) latureissa tuuletinta ?
    Itselläni löytyy kaikki nuo kyseiset laturiversiot (2A, 4A ja 6A) ja ei kyllä mielikuvaa että noissa(kaan) isommissa latureissa tulletinta olisi, koko/paino niissä aina hieman kasvaa lataustehon noustessa.

  23. #353
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.739
    Onko kukaan käyttänyt Kiox:n ja/tai Nyon:in kanssa niiden mahdollisuutta tallentaa ajonaikaista sydämen syketietoja ajodatan yhteyteen?
    Jos on, niin mitä sykevyötä olet käyttänyt, onko toiminut hyvin ja onko kerätty data ollut hyödyllistä?
    syketietojen pitäisi käsittääkseni tallentua ajokohtaisesti Bosch:n eBike sovellukseen samalla tavalla kuin vaikka ajonaikaiset, nopeus, kadenssi, teho, korkeus yms. tiedot koko ajomatkan ajalta.

  24. #354
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Onko kukaan käyttänyt Kiox:n ja/tai Nyon:in kanssa niiden mahdollisuutta tallentaa ajonaikaista sydämen syketietoja ajodatan yhteyteen?
    Jos on, niin mitä sykevyötä olet käyttänyt, onko toiminut hyvin ja onko kerätty data ollut hyödyllistä?
    syketietojen pitäisi käsittääkseni tallentua ajokohtaisesti Bosch:n eBike sovellukseen samalla tavalla kuin vaikka ajonaikaiset, nopeus, kadenssi, teho, korkeus yms. tiedot koko ajomatkan ajalta.
    Mä oon käyttänyt Garmin hrm dual vyötä. Kiox ei suoranaisesti tue tuota nimenomaista vyötä, mutta kun oli valmiina niin pitihän se kokeilla. Samsung watch 4 kello antoi keskisykkeeksi 112 krt/min.

    Kannattaa hommata se malli jota se laite varmasti tukee.
    Satunnaisesti se ei yhdistä, ainakaan tuohon mun vyöhön mutta kun yhdistää niin ei se yhteys ole katkennut. Sen sykkeen saa näkymään siihen kioxiin, jos haluaa säädellä sitä ajon aikana, siis sitä sykettä.

    Mulla ei varsinaisesti tarvetta kun on tuo kello.


    Edit:
    Tässä vielä asiaan liittyvää juttua.
    https://www.pedelecforum.de/forum/in....40691/page-17

  25. #355
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.739
    Näyttääkö syketietoja samalla tavalla kuin muitakin tietoja, eli pystyy katsomaan syketason ajolenkin eri kohdissa, eli samalla tavalla kuin vaikka nuo korkeustiedot:




    Sent from my iPhone using Tapatalk

  26. #356
    Toimii juuri kuvaamallasi tavalla.

  27. #357
    Ekan sähkärin hommaaneena lueskellut näitä valmistajan käyttö- ja varastointilämpötiloja, niin sellanen tuli mieleen et onko moottorissa jokin anturi joka kertoo missä lämpötilassa sitä on varastoitu tai käytetty..eli siis näkeekö huolto jos pyörä on ollut varastoituna -30€ pakkasessa (ilman akkua tietysti)? Lähinnä tätä mietin siltä kantilta et jos varastoi pyörää kylmemmässä mitä ohjekirja sanoo ja tulee takuuhomma eteen jostain muusta syystä niin voivatko sitten evätä takuun koska on ollut varastoituna kylmemmässä kuin mitä saa olla.

  28. #358
    Liittynyt
    12/2019
    Viestit
    217
    Hankin Canyon Spectral:ON CF8 2023 mallin joulukuussa. Tähän mennessä kilsoja kertynyt noin 700km. Lämpötila vaihdellut tänä aikana +3-27 välillä ja ajolenkit 45min-3 tuntia. Pyörää säilytetään +5 tallissa. Ei ole ollut ongelmia akun kestossa, tai toiminnassa. Edellinen Canyon Neuron 2019 oli myös ympärivuotisessa ajossa, eikä siinäkään mitään eroa ollut kesäkäyttöön.
    Näissä toki Shimanon tekniikka, vaikka Boschin koneista ketju onkin, mutta pakkasen vaikutus lienee sama molempiin merkkeihin.

  29. #359
    Liittynyt
    09/2022
    Viestit
    72
    Boschin tekniikalla oleva pyörä seisonu kylmässä tallissa, max joku -20'C eikä mitään ongelmia. Akku tietysti aina tuotu sisälle lataukseen. En usko että kylmässä varastointi tekee mitään pyörälle, mutta akkua ei kannata kylmässä säilöä.
    Rydman muokkasi tätä : 24.02.2023 at 14.30

  30. #360
    Liittynyt
    11/2018
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    579
    Iso nestekidenäyttö voi ottaa herneen nenään tosi kylmissä olosuhteissa. Hyvin nekin kyllä nykyään kestää kylmää.

Samanlaisia aiheita

  1. Shimano moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset
    By Canno in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 869
    Viimeinen viesti: 28.10.2025, 17.45
  2. Yamaha moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset
    By Canno in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 35
    Viimeinen viesti: 08.09.2025, 20.13
  3. Brose moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset
    By Canno in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 53
    Viimeinen viesti: 23.11.2024, 17.19
  4. Moottoreiden (Shimano, Bosch, Steps jne.) luotettavuus ja huollon tarve
    By Speedgoat in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 26
    Viimeinen viesti: 02.08.2023, 12.29
  5. Moottoreiden tehot?
    By Fat Boy in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 19
    Viimeinen viesti: 04.06.2018, 20.39

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •