HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 11 / 21 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 10 11 12 13 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 301 - 330 / 621

Aihe: Bosch moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset

  1. #301
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Niilo Gardajärvi Katso viesti
    Purionin piuha irti moottorista ja Kiox-näyttö kiinni moottoriin niin sillä saa säädettyä renkaan ympäryysmittaa tiettyjen raja-arvojen sisällä. Jos siis sattuu oleen Kiox saatavilla tai vastaava muu näyttö.
    Kiitos vinkistä! Ei ole vain kaveripiirissä muilla boschin vehkeitä.

  2. #302

    Bosch CX Performance Gen2? akkuongelmia

    Osaisikohan joku kokeneempi auttaa. Minulla ollut 2019 FOCUS JARIFA2 3.9 29 11AH SILVER noin 3 vuotta käytössä hyvin säännöllisesti ajettu varmaan noin 25 000km. Nyt pyörään iski akku vika (PowerPack 400).

    Aamulla akku latasi normaalisti ja asetin sen pyörään. Tämän jälkeen ledit 2 ja 4 vilkkuvat eikä virtaa tule. Käyttöoppaan mukaan pitäisi olla yhteydessä valmistajaan, mutta ei ainakaan helsingin seudun pyöräkaupoilla ollut mitään ajatuksia tai ratkaisuja akun korjaukseen. Akun kapasiteetti pysynyt todella hyvänä joten olisi harmillista vaihtaa se uuteen.

    Onko kellään tullut tällaista vastaan.

  3. #303
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.732
    Antoiko mitään vikakoodia?
    tietysti noilla kilometreillä vaara siihen että akku on entinen, on tuossa tilanteessa valitettavan suuri.

  4. #304
    Ei näyttö käynnistynyt. Täytyisi viedä varmaan jonnekkin pyöräkorjaamoon piuhan päähän.

  5. #305
    Mikä näyttö tässä on? Onko näyttö irrotettava ja käynnistyykö näyttö kun se on irti pyörästä? Mutta noin yleisesti ottaen näissä Boschin ja Shimanon akuissa on ollut ongelmia eikä niitä pystytä ihmeemmin korjaamaan normikorjaamoissa. Akun "aivoja" ei myydä erikseen. Onko takuu/virhevastuuasiat selvitetty?

  6. #306
    Heippa,

    Näyttö ei käynnisty ilman akkua ja ei ole irrotettava.

    Selvitin hieman asiaa ja youtubesta löytyy ohjeet kyllä (ainakin saksaksi) https://www.youtube.com/watch?v=D_hRULSZN6s . Ainakaan tämän mukaan akussa ei mitään ongelmaa mutta pitäisi vain päästä kuittamaan virheet tietokoneella. Olisiko apuja mistä helsingistä tai espoosta löytyisi sopiva paja?

    Pyörä jo noin kolme vuotta vanha joten takuuasiat voidaan unohtaa

  7. #307
    Mutta aika jännä ettei näitä akkuja korjata (ainkaan ei helposti löydy paikkaa) vaikka olisi vain ohjelmisto vika kun kuitenkin kyseessä suhteellisen kallis osa. Olisiko siinä bisness saumaa jollekkin sähköasioita tuntevalle

  8. #308
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.732
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hele.ele Katso viesti
    Mutta aika jännä ettei näitä akkuja korjata (ainkaan ei helposti löydy paikkaa) vaikka olisi vain ohjelmisto vika kun kuitenkin kyseessä suhteellisen kallis osa. Olisiko siinä bisness saumaa jollekkin sähköasioita tuntevalle

    Tuossa hieman juttua vanhemmista/viallisista akuista ja niiden mahdollisista korjaamisista
    https://ebiketips.road.cc/content/ad...place-3763?amp

  9. #309
    Itse itselleni vastaten
    - nyt tuli päivitys ja toivotaan että se korjasi tuon pyörimisnoupeusanturin virheen. Ei vaan taida päästä kokeileen kun ens kesänä..
    - sammuiluun ajettiin raportti bosch laitteella rtechillä. Jotain vikakoodia oli, mutta ei selkeää vastausta. Testattiin uudella controllerilla ja johdolla ilman vaikutusta. Sit vaihdettiin akun pohjalevy, mikä pikaisesti testattuna vaikutti toimivan. Täytyy vielä testata pyörää hieman enemmän. Samalla laitoin akun kannen väliin tiivisteet, jotta akku istuu paremmin paikallaan, eikä ainakaan pääse heilumaan.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ylisuutari Katso viesti
    Moro tietäjät,
    Bosch 4th gen smart system kanssa seuraavia ongelmia. Onko kenelläkään ollut vastaavia tai jotain ajatusta mistä voisi johtua:
    - Alamäkihommissa isoissa hyppylinjoissa menee vikatilaan ja tulee herja pyörimisnopeuden anturista. Tästä ilmeisesti taitaa olla keikka boschilla auki ja seuraavassa päivityksessä kaiketi korjaatuu. Tämä siis tulee esim. Sappeen uudella firestarterilla joka kerta. Ei ole siis kauheen haittaava feature.
    - Toinen paljon ärsyttävämpi ongelma on moottorin sammuilu kun akun varaustila laskee. Kun mennään alle 50%, alkaa muutaman kilsan välein sammumaan ja sit kun varaus menee alle 30%, sammuu moottori todella usein, eikä menaa enää lähteä päälle. Melkoisen ärsyttävää kun sattuu joku tiukempi nousu kohdalle. Ei ole vikakoodeja tästä.

  10. #310
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.615
    Uusin softa vaihdettiin pajalla kun valotlähtö pistettiin käyttöön.
    Tänään alle 5min välein kymmenkunta kertaa näyttö oranssiksi. Virta pois ja päälle ja taas... Sitten kun pistin appin tulille ja päivitin sen. Selailin appia mutta en löytänyt mistä virhekoodit saisi näkyville.
    Appilla räpläilyn jälkeen laite toimi paluumatkan normaalisti.
    Vaikka näyttö oli oranssina niin modet toimi silti. Näytöstä ei tietty nähnyt mikä mode oli päällä.

  11. #311
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Jos haluaa Gen 3 Performance line moottoriin pienemmän eturaattaan kuin 38t, niin pitääkö vaihtaa paikalle spideri vaikka 4 pulttijaolle ja siihen sitten pienempi ratas?

    Pyörä on Boost perällä.

  12. #312
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.732
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Jos haluaa Gen 3 Performance line moottoriin pienemmän eturaattaan kuin 38t, niin pitääkö vaihtaa paikalle spideri vaikka 4 pulttijaolle ja siihen sitten pienempi ratas?

    Pyörä on Boost perällä.
    Oletko jostain löytänyt tuohon Gen3:een sopivan spiderin joka olisi jollain muulla kuin tuolla 104mm jaolla? Ja sitten taasen itse en ainakaan oli missään pienempää ratasta tuohon löytänyt kuin tuo 38T, olisi sitten kyse spideriin tulevasta taikka "yhtä palaa" olevasta rattaasta.

  13. #313
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Oletko jostain löytänyt tuohon Gen3:een sopivan spiderin joka olisi jollain muulla kuin tuolla 104mm jaolla? Ja sitten taasen itse en ainakaan oli missään pienempää ratasta tuohon löytänyt kuin tuo 38T, olisi sitten kyse spideriin tulevasta taikka "yhtä palaa" olevasta rattaasta.
    Löytyy noita 4X104 bcd:n rattaita moneen makuun. Ilmeisesti täytyy tuon spiderin kautta pienentää, kun itsekkään en äkkiseltään alle 38t kiinteää löytänyt.

    Tässä pari nopeaa tärppiä. Nuo on kyllä alumiinisia, ehkä sähkäriin teräsratas olisi kestävämpi. Ja tuossa FSA:n spiderissä ei kerrota kuinka pienen rattaan siihen saa kiinni.

    Itsellä 34t ratas olisi jo paljon järkevämpi.



    https://shop.fullspeedahead.com/en/p...ch-gen3-spider



    https://www.superstarcomponents.com/...arrow-wide.htm


    Edit:

    Tässä halpa sramin teräslimppu.

    https://www.bike-discount.de/en/sram-x-sync-eagle-12-speed-chainring-34t-104mm?number=20095226&__delivery=8&__currency=1&gc lid=CjwKCAiAzp6eBhByEiwA_gGq5GSqI_Ld0qRKI1SJtAgfW5 hshwvvD6IztIykHYMGGg41g2U68w4DUxoCAxEQAvD_BwE

    Noita sramin Eagle rattaita olen käyttänyt sramin 11spd ja shimanon 10spd kanssa ilman ongelmia.
    Benny muokkasi tätä : 18.01.2023 at 22.28

  14. #314
    Lohjan jk-shopilla on aika kattava korjaamo- ja varaosapuoli. Boschin osalta ei ole ollut tarvetta ja siten tietoakaan (itsellä gen4). Broseen laitoin alumiinisen 32T:n (104) samaan spideriin toiselle puolelle kuin alkuperäinen 38. Pidemmät mutterit toki. Oli aika suolainen hinta (en muista enää tarkkaan).

  15. #315
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.151
    Yksi ratasavaihtoehto lisää: 4130.fi – Burgtec E-bike Steel 4/104 mm -ratas

  16. #316
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.615
    Performance Line CX moottorin valojen akitvointihuoltokeikan raportissa lukee PowerTube 750 akusta että
    Akun korkein sallittu lämpötila 27.1 astetta
    Akun matalin sallittu lämpötila 8.9 astetta

    Pistää hiukan miettimään nuo lämpötilarajat ja mihin ne vaikuttaa...?

  17. #317
    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    204
    Onko kukaan vielä hankkinu käyttöön tuota connect modulia?

  18. #318
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.734
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Performance Line CX moottorin valojen akitvointihuoltokeikan raportissa lukee PowerTube 750 akusta että
    Akun korkein sallittu lämpötila 27.1 astetta
    Akun matalin sallittu lämpötila 8.9 astetta

    Pistää hiukan miettimään nuo lämpötilarajat ja mihin ne vaikuttaa...?
    Eivät vaikuta mihinkään, akussa itsessään lukee varmasti sekä käytön että latauksen lämpötilarajat.

  19. #319
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.732
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Performance Line CX moottorin valojen akitvointihuoltokeikan raportissa lukee PowerTube 750 akusta että
    Akun korkein sallittu lämpötila 27.1 astetta
    Akun matalin sallittu lämpötila 8.9 astetta

    Pistää hiukan miettimään nuo lämpötilarajat ja mihin ne vaikuttaa...?
    Eikö nuo raportissa olevat lämpötilat ole alin/ylin akusta mitattu lämpötila, eikä korkein/matalin sallittu lämpötila?

    sallittu käyttölämpötila kun oli muistaakseni -10’c (vaiko muuttuiko jossain vaiheessa -5’c) ja yläpää taisi olla +40c’

  20. #320
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    500 Powertubessa lukee max 50 astetta, alimmasta ei ole mainintaa.

  21. #321
    Liittynyt
    09/2017
    Viestit
    249
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    500 Powertubessa lukee max 50 astetta, alimmasta ei ole mainintaa.
    Varastoidessa -20 - 70 astetta, käytettäessä -5 - 50 astetta
    Novus Ordo Mundi

  22. #322
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Kumpi kuolee kovemmassa pakkasessa ensin? Moottori vai akku?

  23. #323
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.615
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Eikö nuo raportissa olevat lämpötilat ole alin/ylin akusta mitattu lämpötila, eikä korkein/matalin sallittu lämpötila?
    Ei vaan siinä lukee kuten kirjoitin eliskä kyse sallitusta lämpötilasta. VOihan toki olla että se on väärin suomennettu huollon työkaluun.

    Silti, jopa -10 on naurettava tänne Suomeen. Kyllä sillä keskieuroopassa pärjää. Tuota asiaa mitenkään tuoda esiin pyöriä myydessä, millään merkillä. Sen vuoksi myyjä tietysti on vastuussa vaikka käyttö olisi -20 pakkasella ja kun lämpötila olisi sen mukainen.

  24. #324
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.734
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Ei vaan siinä lukee kuten kirjoitin eliskä kyse sallitusta lämpötilasta. VOihan toki olla että se on väärin suomennettu huollon työkaluun.

    Silti, jopa -10 on naurettava tänne Suomeen. Kyllä sillä keskieuroopassa pärjää. Tuota asiaa mitenkään tuoda esiin pyöriä myydessä, millään merkillä. Sen vuoksi myyjä tietysti on vastuussa vaikka käyttö olisi -20 pakkasella ja kun lämpötila olisi sen mukainen.
    Meillä ajetaan perheessä läpi talven noilla sähköpyörillä, pakkanen ei ole mikään ongelma ajaessa, toki harvemmin on ollut alle -10 ja silloin alkaa naamakin jo jäätymään. Puhelimissa on samanlaiset akut, pitäisi olla kaikille tuttua miten ne käyttäytyy eli turha vedota myyjän vastuuseen kertoa että Suomessa on haastavat olosuhteet sähkölaitteille/akuille. Toki tuleehan talvikin yllätyksenä joka ikinen syksy autoilijoille...

  25. #325
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.209
    Se on vaan sen akkuteknologian (lithium ion) kemiallinen rajoite, mistä nuo lämpötilarajoituksen tulee. Ilman aktiivista lämmitystä tai akkuteknologian kehitystä ei tähän tule muutosta.

  26. #326
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.732
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Ei vaan siinä lukee kuten kirjoitin eliskä kyse sallitusta lämpötilasta. VOihan toki olla että se on väärin suomennettu huollon työkaluun.

    Silti, jopa -10 on naurettava tänne Suomeen. Kyllä sillä keskieuroopassa pärjää. Tuota asiaa mitenkään tuoda esiin pyöriä myydessä, millään merkillä. Sen vuoksi myyjä tietysti on vastuussa vaikka käyttö olisi -20 pakkasella ja kun lämpötila olisi sen mukainen.
    Itse sanoisin että kyseessä on "huono suomennos", englannin kielellä diagnostiikkaraportti kertoo tuon vastaavan asian seuraavasti:
    "min/max battery temperature over lifetime"
    ja itse kääntäisin vapaasti tuon muotoon: "akun (mitattu) minimi/maksimi lämpötila käytön/käyttöiä aikana"
    Ja kun kyseiset arvot vaihtelevat jokaisen akkuyksilön mittausraportin väleillä, niin kyseessä on kyseisen akkuyksilön mitatut tiedot (tallennetut min/maks lämpötilat) eikö mikään yleinen arvo.




    Tuossa vielä kuvakaappaus vuoden 2021 Bosch:n akkujen ohjekirjasta noiden lämpötilojen osalta:


  27. #327
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.615
    Aika harva on ostanut Boschin akkua. Useimmat osti pyörän minkä myyntitiedosissa ei kyllä miainita mitään käyttölämpötilarajoista. Ei ole asiakkaan tehtävä selvittää jokaisen komponentin soveltuvuutta Suomen olosuhteisiin. Näin se vaan menee.

  28. #328
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.734
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri;[URL="tel:3197940"
    3197940[/URL]]Aika harva on ostanut Boschin akkua. Useimmat osti pyörän minkä myyntitiedosissa ei kyllä miainita mitään käyttölämpötilarajoista. Ei ole asiakkaan tehtävä selvittää jokaisen komponentin soveltuvuutta Suomen olosuhteisiin. Näin se vaan menee.
    Ihan höpöjuttuja. Jännä asia yleisesti että ihmiset luulee että itsellä ei ole mitään vastuuta esim. lukea käyttöohjeita tai esim. kysyä myyjältä jos joku asia askarruttaa. Aina on jonkun muun vika, yleensä myyjän tai valmistajan. Ja sitten itketään kun takuu ei katakaan.

  29. #329
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    Ainakin sen yhden kotimaisen pitkäjoustoisen sähköpyörän manuaalissa on maininta käyttämämpötilasta, nimenomaan akku teknologian kannalta..

  30. #330
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.732
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Aika harva on ostanut Boschin akkua. Useimmat osti pyörän minkä myyntitiedosissa ei kyllä miainita mitään käyttölämpötilarajoista. Ei ole asiakkaan tehtävä selvittää jokaisen komponentin soveltuvuutta Suomen olosuhteisiin. Näin se vaan menee.
    Itsellä tullut kolme uutta Bosch:n tekniikalla ollutta pyörää (Cube Stereo Hybrid, GZR Dominanc-e ja Ghost Teru) ja jokaisen naiden mukana tuli myös täydelliset Bosch ohjekirjat käyttölaitteista, akuista yms.
    Tässä esimerkki Ghost:ilta Bosch:n virallinen akkuohjekirja (jossa mm. nuo lämpötilat) jossa vain Ghostin logo lisättynä




Samanlaisia aiheita

  1. Shimano moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset
    By Canno in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 869
    Viimeinen viesti: Eilen, 17.45
  2. Yamaha moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset
    By Canno in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 35
    Viimeinen viesti: 08.09.2025, 20.13
  3. Brose moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset
    By Canno in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 53
    Viimeinen viesti: 23.11.2024, 17.19
  4. Moottoreiden (Shimano, Bosch, Steps jne.) luotettavuus ja huollon tarve
    By Speedgoat in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 26
    Viimeinen viesti: 02.08.2023, 12.29
  5. Moottoreiden tehot?
    By Fat Boy in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 19
    Viimeinen viesti: 04.06.2018, 20.39

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •