FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 458 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 358 408 448 456 457 458 459 460 468 508 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 13.711 - 13.740 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #13711
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Joo hankalaa on. Mun mielestä tänä talvena ollut kelvit huomattavasti paremmassa kunnossa kun viime talvena, ainakin mun työmatkareitillä. Jopa Vantaa on tsempannut Vaikka aina ei ole just ollut aurattua, niin on aurattu kumminkin säännöllisesti niin pystyy hyvin polkeen kun pohja on kunnossa, vaikka tulee vähän lunta päälle. Sanoisin että ollut oikeastaan nautinnollista talvipyöräilyä.

  2. #13712
    K.Kuronen Guest
    ^^Homma on ihan selvä: satanut aurataan pois ja kylvetään jotakin pientä kiveä liukkautta torjumaan. Joskus on pakko jäätymään päässyttä loskaa jollakin kammalla vähän oikaista.

    Talveen kuuluu, että saattaa olla toisinaan liukasta, johon matkaan käyvä sitten varautuu.

  3. #13713
    Viime talvena oli jotain 20cm polanteita jotka sitten plussalla hajosi mössöksi, mössölle ei tietenkään tehty mitään vaikka oli monta päivää aikaa ja sitten tuli pakkaset ja jäinen perunapelto oli valmiina. Sitten hirveä selittely että kelit sitä ja tätä vaikka viikko olisi ollut aikaa tehdä jotain, ei tehty mitään. Onneksi on plussaa luvattu viikoksi niin sulaa toi paska pois teiltä, ainakin niiltä joiden kunnossapitoa ei ole laiminlyöty. Kehä 3:n varsi on ihan jees, kova pohja paistaa läpi niin pari päivää ja asfaltilla pääsee ajelee. Muutama muu tie on taas täyttä paskaa ja tulevat olemaan jäisiä perunapeltoja, se on kunnossapidon ihan itse aiheuttamaa turha syyttää kelejä.

  4. #13714
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.096
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Mun mielestä tänä talvena ollut kelvit huomattavasti paremmassa kunnossa kun viime talvena, ainakin mun työmatkareitillä. Jopa Vantaa on tsempannut Vaikka aina ei ole just ollut aurattua, niin on aurattu kumminkin säännöllisesti niin pystyy hyvin polkeen kun pohja on kunnossa, vaikka tulee vähän lunta päälle. Sanoisin että ollut oikeastaan nautinnollista talvipyöräilyä.
    Näin on. Uskomaton ero viime talveen, joka oli omiin ajoihin huonoin mitä muistan 30 vuoden ajalta.

  5. #13715
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.919
    Öbaut tähän aikaan viime vuonna kunnossapidon hanskat vasta tipahti etelässä, luntahan alkoi oikeastaan tulemaan loppiaisen jälkeen. Sitten tammikuun lopusta maaliskuulle ei saatu yhtään mitään enää aikaiseksi, Espoossa palautteeseen vastattiin jollain automaattivastauksella. Kotikulmilla oli jalkakäytävällä 30cm polanne

  6. #13716
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    Ei kai sentään. Ei tuolla kesärenkain pärjää.
    Oikein hyvin pärjää, mutta kysymys on tottumuksesta ja siitä että tietää missä ja miten ajaa. Lumella nastasta ei hyötyä ole, kuviosta taas hyvinkin. Analogiana osittain auton renkaaseen, talvirenkaassa on rouheampi ja syvempi kuvio.



    Elämä on kuolemista
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  7. #13717
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    Hirvosen Matti taisi sanoa taannoisessa Ylen talvipyöräilyiltaradiolähetyksessä että tutkimusten mukaan harjasuolatuilla reiteillä pyöräily olisi lisääntynyt. Itsekin olen toki suolalitkua vastaan.
    Suolalla ajateltiin estettävän liukkautta niin että suolalla saadaan pehmitettyä jää harjauksella poistettavaksi. Itse olin testaamassa ensimmäisen vaiheen eri litkujen liukkautta Jätkäsaaressa Kinnusen Matin kanssa silloin kun Matti oli HePon pj. Oli 3 eri rataa johon otettiin vauhtia, jarrutettiin ja mitattiin jarrutusmatkoja. Myös jotain sivuttaispitoja testailtiin.



    Elämä on kuolemista
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  8. #13718
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti el zykkeli Katso viesti
    Viime talvena oli jotain 20cm polanteita jotka sitten plussalla hajosi mössöksi, mössölle ei tietenkään tehty mitään vaikka oli monta päivää aikaa ja sitten tuli pakkaset ja jäinen perunapelto oli valmiina. Sitten hirveä selittely että kelit sitä ja tätä vaikka viikko olisi ollut aikaa tehdä jotain, ei tehty mitään. Onneksi on plussaa luvattu viikoksi niin sulaa toi paska pois teiltä, ainakin niiltä joiden kunnossapitoa ei ole laiminlyöty. Kehä 3:n varsi on ihan jees, kova pohja paistaa läpi niin pari päivää ja asfaltilla pääsee ajelee. Muutama muu tie on taas täyttä paskaa ja tulevat olemaan jäisiä perunapeltoja, se on kunnossapidon ihan itse aiheuttamaa turha syyttää kelejä.
    Olisiko urakoitsijoiden soppareissa vähän parantamista? Siis ettei noissa vaan olisi ollut pelkästään lumen määrän mukaan auraaminen. Loskan poistamista ei ole katsottu tarpeelliseksi?

    Tänä talvena tuo sulanut vanha lumikin on höylätty pois ainakin tuosta tattarisuon kelviltä.

  9. #13719
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Suolalla ajateltiin estettävän liukkautta niin että suolalla saadaan pehmitettyä jää harjauksella poistettavaksi. Itse olin testaamassa ensimmäisen vaiheen eri litkujen liukkautta Jätkäsaaressa Kinnusen Matin kanssa silloin kun Matti oli HePon pj. Oli 3 eri rataa johon otettiin vauhtia, jarrutettiin ja mitattiin jarrutusmatkoja. Myös jotain sivuttaispitoja testailtiin.



    Elämä on kuolemista
    Niin. Ideana tuo on minusta varsin mainio. Helsingissä taitaa kuitenkin olla vielä vähän liikaa normaalia talvea, jotta tuo oikeasti toimisi.
    Sitä suolattua lumiloskaa on vaan liian usein kelveillä. Extrana vielä pahimmilla keleillä hiekkaa mukana.

    Keskieuroopassa kunnon talvea on vähemmän ja harjasuolauksella kelvit pysyvät priimana lähes aina. Veikkaan, ettei hollannissa/belgiassa oltaisi kamalan onnellisia, jos kelvit olisivat täynnä tappajasepeliä koko talven.

  10. #13720
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.627
    ^Taidettiin mennä kaupungilla samaan halpaan kuin moni muukin. Ilmastonmuutos ei tarkoita, että meillä alkoi Berliinin talvi, vaan sitä, että lunta tulee ensin perkeleesti ja sitten se sulaa pois. Repeat. Lisäksi lumentulon ja sulamisen välillä on juuri sen verran aikaa, että satanut lumi on ajettava pois, eikä voi odottaa, että luonto hoitaa.

  11. #13721
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.049
    Kaikkien alojen asiantuntija Mre taitaa tällä kertaa olla väärässä. Ainakin parikymmentä vuotta jo on ennakoitu ja tiedetty että ilmastonmuutoksen myötä Suomessa a) vuotuiset sademäärät kasvavat ja b) kasvu kohdistuu talvikauteen. Toki yksittäisten vuosien välillä on suurtakin vaihtelua, siitä ei voi päätellä mitään, mitä oli viime vuonna ja on tänä vuonna (ja kukaanhan ei muista että talvella 19/20 ei lunta ollut lainkaan, miesmuisti ei sinne asti riitä).

  12. #13722
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.627
    ^Mjoo, mutta jotenkin tuntuu, että tämä ei ole välittynyt väylien kunnossapidolle. Kuten ei myöskään se ajatus, että uusia väyliä suunniteltaessa mallinnettaisiin samalla tyypillinen helsinkiläinen talviviikko, jolloin lämpötila sahaa +5 ja -10 asteen välillä, välissä tulee 15 cm lunta.

    2020 talvi oli aika ikimuistettava, kun samaan aikaan oli korona ja epätalvi. Sitten ihmeteltiin, kun polut kuluvat.

  13. #13723
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Ai että, 5. tammikuuta 2020 Vihdissä päin. Kyllä kelpasi ajella.



  14. #13724
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    417
    Muistaisin, että ainakin kymmenisen vuotta mediassa kerrottu ilmastonmuutoksen tuovan entistä lumisempia talvia, se aiheuttaa polaaripyörteeseen häiriöitä, jolloin kylmää karkaa etelään ja törmään lämpimään kosteaan ilmaan ja siitä tulee lunta. Tuossa vanha uutinen:

    https://yle.fi/a/3-5347608

    2020 oli koko talven vahva polaaripyörre, joka piti kylmän pohjoisessa, siellä oli ennätyskylmää ja paljon lunta. Eli silloin ilmastonmuutos ei päässyt jylläämään.

  15. #13725
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.627
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Kaikkien alojen asiantuntija Mre taitaa tällä kertaa olla väärässä.
    Huom. Kaikkien alojen erityisasiantuntija. Nyt tarkkana siellä. Enkä ollut väärässä, kaikki muut olivat.

  16. #13726
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ai että, 5. tammikuuta 2020 Vihdissä päin. Kyllä kelpasi ajella.

    Tämä vuoden 2020 tammikuinen maisema kolahti sen verran että täytyi tulla avautumaan kun pitkään tullut vain seurattua foorumia. Olin alottanut pyöräilyharrastuksen edeltävänä kesänä ja siitä seuraava vähäluminen talvi oli tosiaan lähes kokonaan todella blissiä pyöräilyn kannalta ainakin varsinais-suomessa, koko talven meni cyclocrossarilla hyvin 3-4 lenkkiä viikossa nastoitta ja vieläpä Shimanon kesäkengillä parin villasukan kanssa. Kun aiemmista talvista ei itsellä ollut kokemusta pyöräilyn merkeissä, niin noiden poikkeuksellisten hyvien olosuhteiden myötä oikein innostuin ympärivuotisesta pyöräilystä, kunnes viime talvena sitten todellisuus iski kunnolla vasten kasvoja. Toki tuo taisi olla sitten poikkeuksellisenkin haastava teiden kunnon vuoksi (ainakin tuossa aiemmin oli kommenttia että vaikeimmasta päästä jopa 30v ajanjaksolla), oli syynä sitten vaihtelevat olosuhteet tai kunnossapidon puutteet tai varmaankin molemmat. Nyt tänä talvena on tainnut jo kolmesti tulla varsin runsas lumipeite joka nyt tämän viikon plussakelien ja sateiden myötä taitaa sulaa yhtä monetta kertaa. Aika näyttää, onko kuluvan talven olosuhteet nyt sitten olla sellaista tulevaisuuden "keskimääräistä/normaalia" odotusarvoa eteläiselle rannikkoseudulle, kuten tuossa yllä oli mainittu ilmastonmuutoksen aiheuttavan sateiden lisääntymistä talveen painottuen. Vaikkakin varmasti aina silloin tällöin tulee poikkeuksia kuten tuo 2019/2020 talvi.

    Olosuhteista johtuen mietin tällä hetkellä tulevia vuosiakin ajatellen, että sijottaisiko nyt useamman satasen asianmukaisiin talvipyöräilyvarusteisiin (talvipyöräilykengät + mahdollisesti akkukäyttöiset lämpösukat, lobsterihanskat tai bar-mittsit, tubeless-nastarenkaat, täyspitkät lokasuojat ym.) vai suoraan laadukkaaseen harjoitusvastukseen, jolla kokonaisuudessaan harjoittelusta saisi laadukkaampaa sekä ajankäytön kannalta tehokkaampaa ja välttyisi varustetaivaan speksaamiselta. Viime talvi meni enimmäkseen sisätiloissa halvalla lähes museokamaa olevalla vastuksella seinää tuijottaen, mihin uskoisin moderneilla vehkeillä saavan melko ison muutoksen. Varsin tangentiaalisesti tosin liittyy ketjun aiheeseen, mutta tulipahan nyt kirjoitettua ylös.

  17. #13727
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Siitä asti kun harjasuolausta on käytetty olen ymmärtänyt että sen tarkoitus on saada talvipyöräily yleistymään yhden pyörä, yksien renkaiden käyttäjien ryhmässä eli siinä suuressa massassa.
    Tyypillistä viheriden höpötystä. Tilastoissa saadaan joku asia lisääntymään ja voidaan esittää omana ansiona, vaikka toimenpiteestä on suoraan haittaa toiminanssa käytettävälle välineelle eli pyörälle. Kiitän korjauksesta, olisi pitänyt sanoa talvirenkaat nastojen sijaan. Joka tapauksessa tämä onnistuu autoille ja meilläkin on jo kypäräpakko, NIIN yhtä hyvin voitaisiin velvoittaa talvipolkijaa ottamaan vastuu itsestään varustautumalla asianmukaisesti. Paremmalla voimansiirrolla ajavana en mene suolatuille tieosuuksille.
    Roots, bloody roots

  18. #13728
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Mä en vaan ymmärrä miten sinne suolatulle kesäkelireitille on tarkoitus kulkea? Taluttamalla? Vai onko tarkoitus palvella vain ihmisiä joiden lähtö- ja päätepiste sattuu olemaan reitin varrella? Täysin absurdia hommaa.
    Maanantaina kotiin ajaessa meni viimeinen kilometri taluttaessa, kun pitää auratulta pyöräväylältä poiketa. Täysin ajokelvottomia olivat koko alueen asukastiet.
    Roots, bloody roots

  19. #13729
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.222
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    Hirvosen Matti taisi sanoa taannoisessa Ylen talvipyöräilyiltaradiolähetyksessä että tutkimusten mukaan harjasuolatuilla reiteillä pyöräily olisi lisääntynyt. Itsekin olen toki suolalitkua vastaan.
    Mitään varsinaisia johtopäätöksiä tuosta ei kuitenkaan voi vetää. Syy suolareiteillä lisääntyneeseen pyöräilyyn voisi olla esimerkiksi se, että talvikunnossapidon laatu muualla on huonontunut, jolloin se ei kerro yhtään mitään siitä, että olisiko pyöräilymäärät lisääntyneet vielä enemmän ilman suolaamista.

    Itse noin 100-prosenttisesti työmatkat (Pajamäki-Keskusta) fillarilla kulkevana kaikkein ikävimpänä talvi-ilmiönä Hesassa pidän tällä hetkellä sitä, että suolaaminen on levinnyt vähän joka paikkaan. Esimerkiksi rantaradan varsi on ollut koko tämän talven suolattu, vaikka speksien mukaan se ei ole harjasuolareitti. Samoin on olleet koko talven Raidejokerin varren uudet kelvit meillä päin. Suola ei tee millään muotoa talvipyöräilystä miellyttävämpää tai parempaa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  20. #13730
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.222
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velohiiri Katso viesti
    …vai suoraan laadukkaaseen harjoitusvastukseen, jolla kokonaisuudessaan harjoittelusta saisi laadukkaampaa sekä ajankäytön kannalta tehokkaampaa ja välttyisi varustetaivaan speksaamiselta.
    Just eilen räntäsateessa parta jääpuikoista painavana Wanhaan Pehtooriin lenkkiä polkiessa mietiskelin, että onkohan Zwiftatessa pullatauotkin vaan virtuaalisia kokemuksia
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  21. #13731
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.297
    Aamulla vielä luntakin työmatkareitillä. Iltapäivällä aikalailla sula kehä III:n varsi En tiedä mikä olisi tälle päivälle ollut se oikea rengastus mutta se edessä alla ollut 3" Minioni se ei ainakaan ollut.

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  22. #13732
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ai että, 5. tammikuuta 2020 Vihdissä päin. Kyllä kelpasi ajella.

    ...
    Hienoa oli. Turussa 19. päivä:



    Taisi olla eka lenkki Cinturatoilla. Kuravellin jälkeen kurvasin kelville, jossa sepeli rikkoi renkaan.

  23. #13733
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Oikein hyvin pärjää, mutta kysymys on tottumuksesta ja siitä että tietää missä ja miten ajaa. Lumella nastasta ei hyötyä ole, kuviosta taas hyvinkin. Analogiana osittain auton renkaaseen, talvirenkaassa on rouheampi ja syvempi kuvio.



    Elämä on kuolemista
    Tänään aamulla en voinut valita sitä, missä ja miten, joten nastat olivat tarpeen:


  24. #13734
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Tänään sitten oli pitoa, mutta aamulla 6-7 välillä suoritettu työmatka länsiväylää pitkin espoosta stadiin taas tarjosi uuden ongelman, eli nollan tuntumassa taivaalta satava ja maassa oleva loska sekä lumi roiskui ja kerääntyi jäänä takapakan pienimmille rattaille. Vähän ikävä oli kun joutu ajaa pari viimestä kilometriä välityksillä, joka riittii vaan noin 20km/h vauhtiin. Toki pääsi silläkin. Onneksi ei täysin jäähän vetäny.

    Onneksi pyörä pääsee töissä sulamaan lämpimähkössä säilytyksessä.

  25. #13735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Deriv Katso viesti
    Älä sano, että olet tosissasi?

    Vilkkuva valo näkyy paljon paremmin kuin jatkuva. Laittakaa ihmeessä se vilkkuminen päälle keneltä se löytyy!

    Olen monesti meinannut ajaa kolarin pyöräilijän kanssa, jolla on jatkuva valo fillarissa. Jatkuva valo sekoittuu taustalla näkyviin kaupungin valoihin ja seurauksena on täydellinen naamiointi. Usein jatkuvaa valoa käyttävän näkee huonommin kuin valottoman tuosta syystä.
    Ja saatte siitä sakon. TLL sanoo että se valo on kiinteä eteen keltainen tai valkoinen taakse punainen.
    Vilkkuvaa ei kielletä joten se siihen kaveriksi näkyyhän se paremmin.

  26. #13736
    Pohjoisissa ajetaan polanteella, Siinä pitää rengas hyvin. Pääkaupunkiseutu ei oo hyväksi ketjuille eikä ihmisille.
    Muutetaan kaikki Lappiin siellä on tilaa huristaa.

  27. #13737
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    yksittäisten vuosien välillä on suurtakin vaihtelua, siitä ei voi päätellä mitään, mitä oli viime vuonna
    Toiveikkaana tulkitsen tämän vihjeeksi pikaisesta paluusta myös kuvarastiharrastukseen

  28. #13738
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.049
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti navajokoira Katso viesti
    Toiveikkaana tulkitsen tämän vihjeeksi pikaisesta paluusta myös kuvarastiharrastukseen
    Kann sein, sanois germaani.

    Parempia ajokelejä ainakin odottelen. Äsken käytin koiraa ulkona, ja peilijäisellä tiellä ei edes jalan meinannut pysyä pystyssä. Lisäksi vettä satoi vaakasuoraan.

  29. #13739
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Jesus mikä pyöräilyviikko pääkaupunkiseudulla! Maanantaina ei meinnannu läskilläkään päästä eteenpäin töistä kotiin tullessa. Niin turpeana olivat paikat lumesta. Tiistaina lähdin fiksusti Piikkisika/ISP-combolla, mutta tuuli ja vesi käytännössä täysin jäisten KLVien päällä ei juuri naurattanut vaikka pitoa oli. Kotiin tultiin myötätuulessa kesänopeuksin.

    Minä(kään) kun en ole suolauksen ystävä niin tällä viikolla on ollut tarjolla sellaista jääkenttää mm. Pohjois-baanalla, että olen jopa salaa toivonut suolausta. Eli kerrankin kun suolausta voisi edes ajatuksen tasolla harkita, niin sitten sitä suolaa ei ole kylvetä. No, eilen sitten rohkaistuneena töihin gravelilla ja hyvin Roudat pitivät. Kunnes Oulunkylässä Jokeri-radan ja pääradan välissä kulkevan KVLn kohdalla pyörätien ja jalkakäytävän erottava pieni ajolinjan suuntainen koroke osui tielleni. En sitä huomannut eli ihan oma moka. Sitten minusta tuli sellainen satakiloinen elävä curling-kivi. Kumma kyllä, mittarit eivät hälyttäneet (Garmin eikä Apple) eli ilmeisesti sen verran tasokas oli kaatumiseni. Mutta. Sinä joka ajoit perässäni yhtä lujaa pyörällä kunnes kaaduin: yleensä on tapana, kele, pysähtyä sentään kysymään että kuinkas kävi. Olin kuulevinani jotain mutinaa. Toivottavasti ei ollut "pääsinpäs ohi".

    No, enpä oikein osaa muutakaan kuin työpäivän päätteeksi lähteä pyöräilemään...

  30. #13740
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.096
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Mutta. Sinä joka ajoit perässäni yhtä lujaa pyörällä kunnes kaaduin: yleensä on tapana, kele, pysähtyä sentään kysymään että kuinkas kävi. Olin kuulevinani jotain mutinaa. Toivottavasti ei ollut "pääsinpäs ohi".
    Ei siinä kesken tempon kerkeä pysähdellä, tappio vaanii aina

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •