BikeshopLostInLaplandGiantElectrobike
Sivu 32 / 70 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 30 31 32 33 34 42 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 931 - 960 / 2086

Aihe: Uusi maantiepyörä hakusessa

Juttelin tänään myyjän kanssa tuosta Madonesta. Ensimmäinen tuotantoerä on loppuunmyyty, ja nyt toimitusaika menisi todella pitkälle, mahdollisesti ensi vuoden loppupuolelle ja ajoon kesällä 2024 ? Varmaan tuosta myydystä erästä on osa asiakastilauksia, osa jälleenmyyjätilauksia lattiapyöriksi ja osa menee Trekin omiin myymälöihin.

Oli niin tai näin, niin yksittäisen asiakkaan osalta, jolla on aikomus ostaa pyörä paikallisen liikkeen kautta, ja joka liike ei itse tilaa omaan varastoon vastaavia pyöriä, niin odotusajat on näköjään todella pitkiä.

Tähän nyt ei allekirjoittanutkaan pysty, eli tilausta ei tehty. Kattelin samalla vähän Trekin kotisivuja, niin jo nyt on sellaista 5-10 % hinnannousua tarjolla ensi vuodeksi

Pyörävarikolle noita olisi kuulemma tulossa tälle syksylle. Kannattaa ainakin kysäistä sieltä

Hei, lainaan tätä ketjua.

Olen täysin aloittelija pyöräilyn saralla. Poljen kesäisin työmatkat fillarilla. (4x40km / viikko). Nyt olen hankkimassa maantiepyörää ja minun pitäisi valita, että ostaisinko 10v vanhan Trek madonen, jolla on poljettu vain n. 200km, eli pyörä on todella hyvässä kunnossa. Tämä pyörä on ollut kai aikansa huippu. Vai olisiko minun fiksumpaa ostaa samalla rahalla esimerkiksi uusi Canyon Endurance CF 7? Tai jokin muu n. 2000-2500e hintaluokan pyörä.

^Paljon kiinni siitä mitä Trekistä pyydetään?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Paljon kiinni siitä mitä Trekistä pyydetään?
    3000e pyynti, mutta 2500e on minulle maksimi.

F. Kotlerburg Guest
    Ei se ole hullu joka pyytää.

Kiitos vinkistä VIP. Tämä mun pyörähankinta on mennyt vähän sellaiseksi säätämiseksi että taitaa alkuperäinen tilaus pysyä voimassa.

^^ Mikään 10 vuotta vanha pyörä ei maksa 3000 tai 2500 euroa. Ja kun puhutaan normaaleista kaupasta ostettavista pyöristä.

^^^Vaikka olisi kuinka hyvässä kunnossa ja vähän ajettu huippu niin se 10v vanha. 1000-1500€ vois olla lähempänä totuutta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Kiitos vinkistä VIP. Tämä mun pyörähankinta on mennyt vähän sellaiseksi säätämiseksi että taitaa alkuperäinen tilaus pysyä voimassa.

^^ Mikään 10 vuotta vanha pyörä ei maksa 3000 tai 2500 euroa. Ja kun puhutaan normaaleista kaupasta ostettavista pyöristä.
    Tämä. Itse myin just 2017 vm pyörän joka uutena maksoi about 4500 euroa 1600 eurolla ja mielestäni sekin oli pyöräpulasta johtuva onnenkantamoinen. Eri asia toki jos kyseessä on joku harvinainen teräsunelmakeräilypyörä. Monella myyjällä ei ole mitään tajua sopivasta myyntihinnasta ja se 10v vanha pyörä voi myyjän päässä tuntua siltä että "eihän siitä kauaa ole kun ostin ton kalliilla" vaikka todellisuudessa vuodet on vierineet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mattia-Leonardo Katso viesti
    Hei, lainaan tätä ketjua.

Olen täysin aloittelija pyöräilyn saralla. Poljen kesäisin työmatkat fillarilla. (4x40km / viikko). Nyt olen hankkimassa maantiepyörää ja minun pitäisi valita, että ostaisinko 10v vanhan Trek madonen, jolla on poljettu vain n. 200km, eli pyörä on todella hyvässä kunnossa. Tämä pyörä on ollut kai aikansa huippu. Vai olisiko minun fiksumpaa ostaa samalla rahalla esimerkiksi uusi Canyon Endurance CF 7? Tai jokin muu n. 2000-2500e hintaluokan pyörä.
    Kiitos vastauksista yo. Kysymykseen. Ne auttoivat paljon.

Noista pyöristä ja noilla hinnoilla tosiaan uusi Endurace. Eri asia jos haluaisi halvemmalla ja Madonen tällä selvästi edullisemmalla hinnalla saisi. Vaikka just 1600 hujakoilla. (Tietämättä mitkä osat madonessa oli mutta jos hyvät mukaan lukien vähintään ok kiekot myös).

Saisiko olla vielä pyörää puolisolle? Mihin käyttöön tuo tulisi? Entä millaista työmatkaa?

Kun tätä omaa maantiepyörän hankintaa olen täällä käynyt läpi, niin kerrottakoon lopputuleman olevan sellainen että hankin sitten kaiken muun valmiiksi uuteen semiaero/aeropyörään paitsi rungon. Eli olen siis hankkinut jotakuinkin 2/3 osaa uudesta maantiepyörästä.
    Rungon ostan jos sopiva tulee vastaan tai koen muuten tarvetta päivitykselle. Kaikki osat on kiinni nykyisessä Trek Emondassa SL5:ssa, josta on oikeasti jäljellä vain runko,

https://www.yoeleoeurope.com/product...ef=5otij8wk8ry

Oliskohan tommosesta talven projektiksi? Jos siihen 105 di2. Tässä muutamaan vuoteen on projektit kariutunut osasarjojen saatavuuteen, mutta josko nyt helpottaisi?

Huhuja on taas liikeellä uudesta Aeroadista (päivitety versio) ja Tarmacista. Spessulta on myös bongattu uusi yksiosainen aerotanko, jonka epäillään kehitettyn uuden tarmacin/tai aeropyörän ohjaamoksi. Tarkemmin noista esim. bikeradar.com.

Mielenkiintoinen juttu pyörien "jäykkyydestä ja joustavuudesta/mukavuudesta" löytyy oheisessa cyclistin jutussa

https://www.cyclist.co.uk/in-depth/1...rame-stiffness

muutamia sekalaisia poimintoja jutusta:

- lateral (sivulta sivulle) and torsional stiffness (twisting= "miten etu ja takapyörä käyttäytyy suhteessa toisiin esim. käännöksissä ja kaartaessa)
    - miten näihin päästään ja mitkä yleiset tavoitteet valmistajilla, kommentteja mm. Trekiltä, BMC:ltä ja Factorilta
    - hiilikuitu paras materiaali muokattavuuden suhteen, pystytään tekemään eri tavalla ja eri suuntiin erillä lailla joustavia komponentteja
    - periaatteessa pyörän sivuttainen jäykkyys olisi optimi silloin kun se on mahdollisimman jäykkä kuitenkin tukien polkuliikettä/joustaen riittävässä määrin
    - eli asia on selkeästi monimutkaisempi kuin että mitä jäykempi niin sen parempi
    - vaikea juttu myös sen vuoksi että eri ihmiset kokee nämä eri tavalla

Sellainen mielenkiintoinen kommentti noista "kiinanrungoista" oli Chris Milleriltä, joka oli sitä mieltä että noiden laadukkaampien runkojen aikaisempi ongelma on ollut oikeastaan se, että mm. UCI hyväksynnän johdosta niissä on tavallaan pelattu varman päälle runkovahvuuksissa jolloin pyöristä on tullut vähän huonompia ajaa (liian jäykkiä?). Hänen mukaansa tämä on kuitenkin poistunut ja nykyiset rungot olisivat suunnittelultaan parin vuoden takaista sukupolvea vs "highend länsipyörät" (koskisi runkovahvuus, jäykkyys ja joustavuusasiaa). Jotenkin näin jostain olin ymmärtäväni. Ei ollut tässä cyclistin jutussa

Omasta mielestä myös hiilikuidun muokattavuus muodon puolesta on ehkä johtanut siihen, että hiilarirunkoihin on haettu viime vuosina koko ajan uusia muotoja ja pyöristä on osin tullut ulkonäöllisesti oman aikansa tuotteita eli ne ulkonäöllisesti vanhenevat aika nopeasti, koskee erityisesti aeropyöriä. Titaani, teräs-, alumiinipyörät ovat ainakin toistaiseksi säilyneet ajattomampina, ja toki osa hiilaripyöristä esim. aethos

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    ...hiilikuitu paras materiaali muokattavuuden suhteen, pystytään tekemään eri tavalla ja eri suuntiin erillä lailla joustavia komponentteja
    Parin vuoden aikana olen tutustunut hiilikuidun laminointiin. Jo tällaisen aloittelevan harrastajan ja yhden käytössä ole kuidun perusteella ymmärtää paremmin miten jonkun rungon ominaisuuksia voi muuttaa jos on tieto taitoa ja käytössä tarkoitukseen sopivia eri kuituja.

Hakusessa olis Canyonin Aero tai Cube c62 , koko on S tai Cubelta 53, mutta eihän tämmösiä mistään löydä,mistä kaikki ostaa pyöränsä????

Ei mistään. Canyonin Aeroadta jonottanu keväästä asti mutta eipä ole tullut myyntiin asti.

Minulle tuli Canyon Ultimate juuri. Jos Canyonilta jonkun mallin haluaa ostaa, niin joka maanantaita vasten yöllä noin kolmen aikaan niitä tulee myyntiin. Monesti ne on jo myyty ennen aamua. Omani ostin neljän aikaan aamusta ja kuudelta oli jo myyty se koko loppuun. Aika monta maanantaita tuli sitä kytättyä, että pääsin tilauksen tekemään.

Arosusi, toistakymmentä vuotta noiden kanssa touhunnut niin jotain oppii lujuuksista ja jäykkyyksistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miku Katso viesti
    Minulle tuli Canyon Ultimate juuri. Jos Canyonilta jonkun mallin haluaa ostaa, niin joka maanantaita vasten yöllä noin kolmen aikaan niitä tulee myyntiin. Monesti ne on jo myyty ennen aamua. Omani ostin neljän aikaan aamusta ja kuudelta oli jo myyty se koko loppuun. Aika monta maanantaita tuli sitä kytättyä, että pääsin tilauksen tekemään.
    Siis mahtava tieto oli,menin juurikin nyt illalla sivuille ja siellä oli juurikin se pyörä mitä olin hakenut, oli kyllä mahtava homma,kiitooooossss!!!! Saman tien tilattu!!!!????

Mitä vaihtoehtoja on maantiepyöräksi hinnaston alapäässä? Hydrauliset levyjarrut ja sähköiset vaihteet pitää löytyä ja ajoasento saisi olla sieltä rennommasta päästä. Useampi vuosi on tullut 50-120km lenkkejä ajeltua canyon roadlitellä kun jääräpäisesti kammoksuin kipparasarvisia pyöriä. Nyt ollaan tultu siihen että siirtyminen oikeaan maantiepyörään olisi ajankohtainen. Käytettyjä pyöriä olen katsellut mutta tosi huonosti ainakin näin talvella on pyöriä myynnissä. Laittakaas ehdotuksia.

F. Kotlerburg Guest
    No kyllä noihin vaatimuksiin saa nykyään sen kolmisen tonnia laittaa. Eikä olla enää hinnaston alapäässä. Se Canyon Endurace on varmaan hyvä.

^^Canyon Endurance CF7? Näyttäisi olevan kaikkia kokoja S-2XL hyllyssä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    No kyllä noihin vaatimuksiin saa nykyään sen kolmisen tonnia laittaa. Eikä olla enää hinnaston alapäässä. Se Canyon Endurace on varmaan hyvä.
    Jostain hinnat lähtevät noilla vaatimuksilla ja se on silloin hinnaston alapäässä noilla vaatimuksilla. Toki jos ominaisuuksia karsitaan saa pyörän halvemmalla mutta ei karsita ominaisuuksista.

Taitaa tosiaan olla parempi puhua high-end segmentistä silloin kun puhutaan sähkövaihteista.

Tuolle Canyonille ei varmastikaan löydy hintavoittajaa, mutta avarretaan keskustelua kysymyksellä:

105 di2 2x12 vai Ultegra di2 2x11?

Mitä syitä voisi olla valita nimenomaan toinen tai toinen - vai onko niissä sittenkään eroa (kuin takarattaiden lukumäärässä) eli voiko valinnan tehdä hinta edellä?

Onko odotettavissa että tämän vuoden malleja olisi keväällä tulossa jo sellaisia määriä että viime vuoden malleista voisi etsivä löytää tarjouksia? Vai jatkuuko tilanne, jossa tarjonta vastaa kysyntään pienellä viipeellä ja kaikki menee mitä ehditään valmistaa ja toimittaa?

Ääni myös Canyonille. Noilla spekseillä en oikeastaan tekisi muuta kuin laittaisin tilauksen eteenpäin.
    Uusi pyörä, runkotakuu, 35 mm rengastila, ja palautusoikeus jos koko näyttää väärältä.

Markkina on varmasti laskussa ja saattaa olla aika jyrkässäkin tänä vuonna, mutta ei se minun mielestä tuohon pyörään tai sen ostamiseen kovinkaan paljoa vaikuta. Uskon että joillain vähittäiskauppiailla voi näkyä suuriakin alennuksia.

Minulle suurin ero 105 di2 vs ultegra on se, että 105:n hoodsien päihin ei voi ohjelmoida mitään kun siellä ei ole tarvittavia nappeja. Itsellä hoodsien päissä on vaihteenvalitsimet

^Jos sähköisiä harkitsee niin miksi ei langattomia?

Sramit on myös hyvät. Mitä pyörää ehdotat ?

Jos ne on jo pyörässä valmiiksi niin ei mitään väliä. Parempi akunkestokin ja kahvat uudessa 105 on kyllä langattomat. Jos itse kasaa pyörän niin langattomat tietty helpommat. Itselle tuli graveliin pari kuukautta sitten noi uudet 105 sähköt ja hyvin on toiminu näin talvellakin. Kahvojen muotoilu tosi hyvä.

Samanlaisia aiheita

1. Maantiepyörä hakusessa
    By STN in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 22.09.2017, 19.12
  2. Uusi (GPS) mittari hakusessa
    By scalpel in forum Varusteet
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 06.04.2017, 11.37
  3. Uusi maantiepyörä hakusessa
    By jannevaro in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 16