ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 123 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 73 113 121 122 123 124 125 133 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.661 - 3.690 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #3661
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Kiitos. Siinähän se oli kysymykseni heti alussa ja sain vastauksen siihen. Kaupan päälle tuli vielä käyttäjäkokemus, jota olen myös kaipaillut. Vaikka olen ollut Routiin tyytyväinen, niin kiinnostavat muutkin vaihtoehdot.

  2. #3662
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    ...Kaupan päälle tuli vielä käyttäjäkokemus, jota olen myös kaipaillut...
    Onhan mun pitänyt laittaa, mutku oon odottanut enempää kokemusta. Pääsispä ajamaan!


  3. #3663
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Erittäin mielenkiintoisia kelejä tulossa kun kohta alkaa, ainakin ennusteiden mukaan, sulaminen ja sitten taas jäätyminen. Työmatkalla oli aamulla eilisen suojan jäljiltä kovettuneita ajojälkiä. Pohja eli muutaman sentin paksuinen lumipatja alkaa pettää tällä tietoa jo huomenissa. JackOjan sanoin: Pääsispä ajamaan!

  4. #3664
    Moi, onkohan kuinka iso ero 40mm Hile w240 ja 42mm routa? Edeltävät saisin ostettua kätevästi työmatkan varrelta, jälkimmäisten perässä pitäis seikkailla kauemmas. Olisivat tulossa perus hybridinopsaan, lisäksi 42mm saattaa olla jo liian leveä lokareihin. Toki aiemmissa viesteissä mainittiin että nekin olis oikeasti 40mm.

  5. #3665
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Pointsit Suomi Tyresille: lähettävät runkovikaisen Piikkisian tilalle uuden. Toivottavasti tällä kertaa tulee suora rengas. Halusivat vielä viallisen tsekattavaksi tarkempaa tutkimusta varten eli laatuvirheet otetaan selvästikin tosissaan.

  6. #3666
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.919
    Kuinkakohan monta vuotta Suomi Tyres tätä hommaa harjoittelee? En jaksaisi mitään palautusrumbia, vaan kun laatu on kunnossa niin sitten voisi harkita hankintaa.

  7. #3667
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Pointsit Suomi Tyresille: lähettävät runkovikaisen Piikkisian tilalle uuden. Toivottavasti tällä kertaa tulee suora rengas. Halusivat vielä viallisen tsekattavaksi tarkempaa tutkimusta varten eli laatuvirheet otetaan selvästikin tosissaan.
    Samoin hoidettiin homma täälläkin.

  8. #3668
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.532
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti BLah Katso viesti
    Moi, onkohan kuinka iso ero 40mm Hile w240 ja 42mm routa? Edeltävät saisin ostettua kätevästi työmatkan varrelta, jälkimmäisten perässä pitäis seikkailla kauemmas. Olisivat tulossa perus hybridinopsaan, lisäksi 42mm saattaa olla jo liian leveä lokareihin. Toki aiemmissa viesteissä mainittiin että nekin olis oikeasti 40mm.
    W240 on jo melko iäkäs konstruktio mutta toki kumimateriaali on saattanut muuttua, pitävä ja kestävä kumi oli kyllä aikoinaan. Siihen jos päätyy niin voi harkita taakse rullaavampaa W106 versiota. Roudasta ei omakohtaisia kokemuksia.

    Edit: Hile -> Routa
    Smo muokkasi tätä : 23.12.2022 at 12.48

  9. #3669
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.096
    Kyllä lähtisin routaa hakemaan, vaikkei työmatkalta saisikaan. On näillä pahimmilla kaljamilla parempi kuin contact spike, elikkäs oikein hyvä.

  10. #3670
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.532
    ^Kuis vertautuu noiden rullaus? Harkitsin Contact Spikeä takarenkaaksi Gravdalin tilalle graveliin.. tai onko jollain kokemusta Gravdal vs Contact Spike rullaavuus

  11. #3671
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Talven eka suojasää ja loskaa ynnä sosetta piisas, ei ny sentään niin hyvin kuin viime kevään pahimmilla keleillä mutta kuiten. 2,6" Piikkisiat (29/27,5) toimi erittäin hyvin, olen nyt löytänyt ISP:n voittajan ja vielä kotiläänistä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  12. #3672
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    https://foxcomp.fi/45nrth-gravdal-700x45-tr-60-tpi

    Nää vois olla graveliin hyvät.

  13. #3673
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    https://foxcomp.fi/45nrth-gravdal-700x45-tr-60-tpi

    Nää vois olla graveliin hyvät.
    Mitähän näiden paino mahtaa olla? Voisi olla hyvä vaihtoehto Roudille jos ei hintaa katsota - 340 euroa pari, joten minun osaltani ei kiitos.

  14. #3674
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jii.haanpaa Katso viesti
    Tässä juuri ihmettelen tilaamaani Piikkisika-paria, kruununastalliset 29x2.6 SL:t. Toinen on asentamattomana aivan kiemuralla, kuten ohuet renkaat monesti ovat. Kalavaaka näyttää tälle 1040. Toinen on jämäkkä, muotonsa säilyttävä ja suora, aivan eri tuntuinen kuin tuo toinen. Vaaka heilahtaa jälkimmäisellä 1220. Muutama nasta huonosti asennettu ja pitää varmaan niille yrittää tehdä jotakin ennen asennusta ja koeajoja.
    Nyt vasta ehdin askarrella nämä vanteille. Kevyempää en saanut nousemaan hyllylle millään. Ja "millään" tässä tarkoittaa lähinnä sitä, että jos kompuralla ei nouse ilman ähräämistä, en jaksa sen enempää ihmetellä. Sisurilla mennään ja katsotaan, jos joskus jaksaa harrastaa lisää. Tuo painavampi taas meni heittämällä, rengas vanteelle ja kompuralla pieni avustus ja napsnaps. Aivan kuin olisi ollut asennuksessa kaksi eri/erilaista rengasta.

    Molemmissa lievää kiemurtelua, mutta ei siinä määrin, että jaksaisi haitata ollenkaan. Pikalenkki tehty, enkä kehtaa valittaa. Jos jotain, niin 2.6:n on 30 millisellä kehällä lähempänä 2.3-2.4:sta, mikä ei kyllä haittaa. Kesävanteiden ja -renkaiden rinnalla melkoista ylipainovoimaa näinkin.

    Edits: Nyt pari lenkkiä alla ja pari tyhjennyspumppauskierrosta takana. Nyt voisi jo sanoa, että molemmat täysin suorat. Erikoista.
    jii.haanpaa muokkasi tätä : 29.12.2022 at 21.23

  15. #3675
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Kuinkakohan monta vuotta Suomi Tyres tätä hommaa harjoittelee? En jaksaisi mitään palautusrumbia, vaan kun laatu on kunnossa niin sitten voisi harkita hankintaa.

    Näiden laatuongelmien takia en edes harkinnut Suomi renkaita. Tätä ketjua lukiessa oli selvää, että jos tasalaatuista tavaraa ei saada ulos niin antaa olla. Ajellaan ISP:llä kunnes ongelmat selvitetty.

  16. #3676
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wolfberg Katso viesti
    Näiden laatuongelmien takia en edes harkinnut Suomi renkaita. Tätä ketjua lukiessa oli selvää, että jos tasalaatuista tavaraa ei saada ulos niin antaa olla. Ajellaan ISP:llä kunnes ongelmat selvitetty.
    Tänään laitoin alle takuuna saadun uuden Piikkisian ja täysin suora oli. Nousi jälleen vanteelle erittäin kivuttomasti ja täysin tasaisesti. Hienosti hoiti Suomi Tyres jälkimarkkinoinin.

  17. #3677
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    59
    Oletteko uskaltaneet ajaa nastarenkailla Lönnrotinkadulla Helsingissä ja onko poliisi puuttunut renkaisiin? Kieltomerkkihän koskee samalla tavalla pyöriä kuin autoja.

  18. #3678
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    369
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roopea Katso viesti
    Oletteko uskaltaneet ajaa nastarenkailla Lönnrotinkadulla Helsingissä ja onko poliisi puuttunut renkaisiin? Kieltomerkkihän koskee samalla tavalla pyöriä kuin autoja.
    Merkin nimi on "nastarenkailla varustetulla moottorikäyttöisellä ajoneuvolla ajo kielletty" joten ei varmaankaan koske polkupyöriä

  19. #3679
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.096
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsr Katso viesti
    Merkin nimi on "nastarenkailla varustetulla moottorikäyttöisellä ajoneuvolla ajo kielletty" joten ei varmaankaan koske polkupyöriä
    Ja bulevardilla samansuuntainen pyörätie. Sujuvasti olen kyllä nastarenkaisella autolla lönkkaa ajellut.

  20. #3680
    Olisi tarvetta Trekin sähkömaasturiin nastarenkaille. Lueskelin viimeiset muutaman kymmentä sivua läpi, ja sen perusteella piikkisika valikoitui alustavaksi valinnaksi. Alkuperäiset vanteet ovat trekin sivujen mukaan sisäleveydeltä 20mm (ulko ~27mm), niin olisikohan toivoa laittaa 2.6" leveät siat, vai joutuuko tyytymään 2.25"? Alkup renkaina 2.3" leveät Bontrager xr3 compit sisäkumeilla varustettuna.

    Mikä on arvio piikkisian (2.25" tai 2.6") leveydestä ja korkeudesta noin kapealla vanteella? Alkup 2.3" rengas on n. 59mm leveä ja 56mm korkea.

    Sitten vielä sellainen kysymys, eli ilmeisesti vaijeriversiona on parempi mahdollisuus saada kerralla hyvät? Onko tuo uusi nasta tai muutaman kymmenen gramman painoero (vaijeri vs sl) merkityksellinen (sähköpyörä ja renkaat sisäkumeilla)?

    Kiitos vastauksista jo etukäteen.

  21. #3681
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Topelius;[URL="tel:3193857"
    3193857[/URL]]Olisi tarvetta Trekin sähkömaasturiin nastarenkaille. Lueskelin viimeiset muutaman kymmentä sivua läpi, ja sen perusteella piikkisika valikoitui alustavaksi valinnaksi. Alkuperäiset vanteet ovat trekin sivujen mukaan sisäleveydeltä 20mm (ulko ~27mm), niin olisikohan toivoa laittaa 2.6" leveät siat, vai joutuuko tyytymään 2.25"? Alkup renkaina 2.3" leveät Bontrager xr3 compit sisäkumeilla varustettuna.

    Mikä on arvio piikkisian (2.25" tai 2.6") leveydestä ja korkeudesta noin kapealla vanteella? Alkup 2.3" rengas on n. 59mm leveä ja 56mm korkea.

    Sitten vielä sellainen kysymys, eli ilmeisesti vaijeriversiona on parempi mahdollisuus saada kerralla hyvät? Onko tuo uusi nasta tai muutaman kymmenen gramman painoero (vaijeri vs sl) merkityksellinen (sähköpyörä ja renkaat sisäkumeilla)?

    Kiitos vastauksista jo etukäteen.
    En osaa kokoihin ottaa kantaa mutta kannattaa ostaa vaijeriversio niin saa todennäköisemmin suoremman. Toki mistä noista tietää… Painolla ja nastoilla on vain marginaalinen ero joten ei väliä.

  22. #3682
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Ehdottomasti 2.25 leveä, 2.6 on aivan liian leveä 20mm vanteelle. Alkaa muljuamaan ajopaineilla ja profiili menee vatuilleen.

  23. #3683
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    59
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsr Katso viesti
    Merkin nimi on "nastarenkailla varustetulla moottorikäyttöisellä ajoneuvolla ajo kielletty" joten ei varmaankaan koske polkupyöriä
    No niinpäs onkin, eli ei koske sähköavusteisia polkupyöriä

  24. #3684
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Topelius Katso viesti
    Olisi tarvetta Trekin sähkömaasturiin nastarenkaille. Lueskelin viimeiset muutaman kymmentä sivua läpi, ja sen perusteella piikkisika valikoitui alustavaksi valinnaksi. Alkuperäiset vanteet ovat trekin sivujen mukaan sisäleveydeltä 20mm (ulko ~27mm), niin olisikohan toivoa laittaa 2.6" leveät siat, vai joutuuko tyytymään 2.25"? Alkup renkaina 2.3" leveät Bontrager xr3 compit sisäkumeilla varustettuna.

    Mikä on arvio piikkisian (2.25" tai 2.6") leveydestä ja korkeudesta noin kapealla vanteella? Alkup 2.3" rengas on n. 59mm leveä ja 56mm korkea.

    Sitten vielä sellainen kysymys, eli ilmeisesti vaijeriversiona on parempi mahdollisuus saada kerralla hyvät? Onko tuo uusi nasta tai muutaman kymmenen gramman painoero (vaijeri vs sl) merkityksellinen (sähköpyörä ja renkaat sisäkumeilla)?

    Kiitos vastauksista jo etukäteen.
    Ootko nyt ihan varma tuosta vanteen leveydestä? Kuulostaa kyllä enemmänkin jonkun gravelin kiekolta kuin maasturin, Nykyisin taitaa aika standardi olla 30mm sisäleveys maastopyörissä.

  25. #3685
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Jos se 2.6 sika on oikeesti 2.3-2.4 niin vallan mainiosti menee 20 sisäleveelle.

  26. #3686
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    207
    Tuli laitettua 29x2.6 TLR SL Piikkisiat Stumppiin alle ja ekan lenkin jälkeen jäisillä/lumisilla poluilla erittäin positiiviset kokemukset. Pitoa löytyy hienosti mutkiin, kiihdytyksiin ja jarrutuksiin. Rullaakin tosi hyvin ja kevyen oloisesti siihen nähden, että painoa tuli 300-400g/pää lisää kesäsetuppiin nähden ja rohisee nastat alla.

    Enemmän tai vähemmän kieroja oli mullakin molemmat ja laitoin foorumikommenttien perusteella suoraan sisurit kun oli vähän kiirus eikä jaksanut kokeilla pitävätkö ilmaa. Etupäässä tuntuu tuo kieron rungon muljuaminen sen verran, että laitoinkin siitä jo reklamaation videon kera kauppaan.

    Edit: 30mm sisäleveällä kehällä ovat melko tarkkaan 2,4" leveät. Millaisilla paineilla porukka näillä ajelee?

  27. #3687
    Liittynyt
    09/2019
    Viestit
    160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Late_h Katso viesti
    Tuli laitettua 29x2.6 TLR SL Piikkisiat Stumppiin alle ja ekan lenkin jälkeen jäisillä/lumisilla poluilla erittäin positiiviset kokemukset. Pitoa löytyy hienosti mutkiin, kiihdytyksiin ja jarrutuksiin. Rullaakin tosi hyvin ja kevyen oloisesti siihen nähden, että painoa tuli 300-400g/pää lisää kesäsetuppiin nähden ja rohisee nastat alla.

    Enemmän tai vähemmän kieroja oli mullakin molemmat ja laitoin foorumikommenttien perusteella suoraan sisurit kun oli vähän kiirus eikä jaksanut kokeilla pitävätkö ilmaa. Etupäässä tuntuu tuo kieron rungon muljuaminen sen verran, että laitoinkin siitä jo reklamaation videon kera kauppaan.

    Edit: 30mm sisäleveällä kehällä ovat melko tarkkaan 2,4" leveät. Millaisilla paineilla porukka näillä ajelee?
    Mulla on nyt ollut edessä 1,6bar testissä. Tuo on tuntunut hyvältä niin ei ole tullut vielä laskettua alemmas

  28. #3688
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti T33mupa Katso viesti
    Mulla on nyt ollut edessä 1,6bar testissä. Tuo on tuntunut hyvältä niin ei ole tullut vielä laskettua alemmas
    Mulla on takana vähän reilu 20 psi ja edessä tyyliin 16 psi (1,4 bar, & 1,1 bar). Hyvin toiminut tähän mennessä noissa 2.25” Piikkisioissa.

  29. #3689
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Nastarenkaiden kanssa rengaspaineet ei ole niin yksinkertainen juttu, kovemmalla paineella rengas "tukee" nastaa ja puree paremmin jäähän. Eli jos haluaa korostaa sitä jääpitoa niin enempi painetta.

    Ainakin teoriassa näin, sitä on vaikea sanoa kuinka paljon käytännössä vaikuttaa esim 1.5bar vs 2.0bar nastojen purevuuteen. Rengas on kyllä selvästi kovempi 2bar paineella.

  30. #3690
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Nastarenkaiden kanssa rengaspaineet ei ole niin yksinkertainen juttu, kovemmalla paineella rengas "tukee" nastaa ja puree paremmin jäähän. Eli jos haluaa korostaa sitä jääpitoa niin enempi painetta.

    Ainakin teoriassa näin, sitä on vaikea sanoa kuinka paljon käytännössä vaikuttaa esim 1.5bar vs 2.0bar nastojen purevuuteen. Rengas on kyllä selvästi kovempi 2bar paineella.
    Ainakin itse uskon tämän teorian paikkansapitävyyteen.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •