GiantElectrobikeGarmin
Sivu 76 / 83 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 66 74 75 76 77 78 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.251 - 2.280 / 2473

Aihe: Pyöräilyhousut

Lähinä meinasin että noi sprayt on ehkä turhan lähellä noita craftin siberian housuja, että josko singletrackeillä pääsisi siitä nollakelistä +10 asteeseen kerrastoilla ja sen jälkeen pelkät bibsit alla shortsikeleihin

Sent from my iPhone using Tapatalk

Singleträkit aika viileet myös, mutta kai niillä nollasta pärjää, ajoin niillä viime talven kylmimpiä kelejä lukuunottamatta. Sprayt on kyllä melkee joka suhteessa mun mielestä paremmat, ei vaan ihan niin hengittävät. Singleträkit myös tiukemmat samassa koossa, niin itellä ei paljon alle mahtunut, mut mä oonki tämmönen manaatti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Singleträkit aika viileet myös, mutta kai niillä nollasta pärjää, ajoin niillä viime talven kylmimpiä kelejä lukuunottamatta. Sprayt on kyllä melkee joka suhteessa mun mielestä paremmat, ei vaan ihan niin hengittävät. Singleträkit myös tiukemmat samassa koossa, niin itellä ei paljon alle mahtunut.
    Varmasti ovat joo paremmat ja jos olisi tarve myös pakkaskeleille housuille niin sprayt olisi valinta, mutta tosiaan kun luulen että nykyiset housut toimii +5 pakkaskeleille, niin sprayt tuntuu siinä mielessä turhan tuhdeilta tuohon rinnalle.

Löytyisikö vinkkejä miten Assoksen Millet istuu jalkaan verrattuna Castellin Free aeroihin? Nykyiset L-kokoon Castellit tuntuvat turhan tiukalta 177cm/+80kg vartaloon. Assoksen mallista tullut mietittyä M ja L välilltä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jarezki Katso viesti
    Löytyisikö vinkkejä miten Assoksen Millet istuu jalkaan verrattuna Castellin Free aeroihin? Nykyiset L-kokoon Castellit tuntuvat turhan tiukalta 177cm/+80kg vartaloon. Assoksen mallista tullut mietittyä M ja L välilltä.
    Itse olen 186cm ja 76kg, Castellissa sopiva on XL ja Assos L.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jarezki Katso viesti
    itsellä suunnilleen samoilla mitoilla molemmista housuista (tosin Assokselta RS) koko L. Castellit tosiaan ahtaat, Assokset just sopivat ja muutenkin istuvat paremmin.

178 ja reilu 80 painoa ja L-koko hyvä Milleistä. Hyvät pöksyt.

Uswelta tulossa uutta mallistoa (näkyvissä vain rekisteröityneille). Mielenkiintoisena siellä on yhdistetty bibsit ja lökäshortsit. Tuollaisia olen välillä etsinyt, eikä ainakaan muualta ole löytynyt. Eli periaatteessa shortsit ommeltu bibseihin kiinni, eikä niin että on vain henkeselilliset lökäshortsit. Ajattelin kokeilla, kun nyt on vielä ennakkotilattavissa "kohtuu" edullisesti. Bibisosaan tehty myös taskut taakse, mikä on hyvä, kun näissä MTB-kamoissa ei useinkaan ole niitä taskuja selässä.

En mitenkään hahmota tuosta selostuksesta mistä on kysymys
    ...yhdistetty bibsit ja lökäshortsit.... periaatteessa shortsit ommeltu bibseihin kiinni, eikä niin että on vain henkeselilliset lökäshortsit...
    Mikäli ymmärsin oikein, niin onhan tuollaisia ollut, mutta luultavasti en ymmärtänyt. Mikä tuossa on etuna verrattuna siihen, että pukee ylleen bibsit ja sortsit?
    Voisitko vaikka kuvakaapata jonkin selittävän kuvan sieltä uswen sisäpiiristä?

..näissä MTB-kamoissa ei useinkaan ole niitä taskuja selässä
    Missä näissä? Paidoissako? Sun mtb-kamoissa vai Uswen kamoissa vai yleensä? Yleensä mtb-paidoissa on taskut selässä. Ainakin mun mtb-paidoissa (eiku onhan mulla yks Goren paita jossa ei).

Assokset laitettu tilaukseen, kiitokset nopeista kommenteista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mikäli ymmärsin oikein, niin onhan tuollaisia ollut, mutta luultavasti en ymmärtänyt. Mikä tuossa on etuna verrattuna siihen, että pukee ylleen bibsit ja sortsit?
    Ei kai siinä varsinaisesti etua ole, muuta kuin että henkselit pitää sitten ne shortsitkin paikallaan. Kun noissa gravity-hommissa pumpataan koko ajan satulaan ja takaisin, niin ei niin helposti jää satulannokkaan kiinni. Jos ei ole ollut ongelma, niin ehkä ne shortsit ei sitten ole sulle tarpeelliset.

Missä näissä? Paidoissako? Sun mtb-kamoissa vai Uswen kamoissa vai yleensä? Yleensä mtb-paidoissa on taskut selässä. Ainakin mun mtb-paidoissa (eiku onhan mulla yks Goren paita jossa ei).
    Olisko mulla yksi mtb-paita, missä on taskut takana, eikä sekään itse asiassa taida varsinaisesti olla mtb. Ettei vaan sun paidat olisi kuitenkin maantielle, eikä maastoon suunniteltuja. Noista mtb-merkkejä kun katsoo, niin harvassa on taskut takana. Kuten vaikka POC, TLD, Endura, ...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ...Ettei vaan sun paidat olisi kuitenkin maantielle, eikä maastoon suunniteltuja. Noista mtb-merkkejä kun katsoo, niin harvassa on taskut takana. Kuten vaikka POC, TLD, Endura, ...
    Höpsis minä mikään maantiepööräilijä ole! Enduran Humvee taitaa olla useimpien mtb-paitojeni malli.

...noissa gravity-hommissa pumpataan koko ajan satulaan ja takaisin, niin ei niin helposti jää satulannokkaan kiinni. Jos ei ole ollut ongelma, niin ehkä ne shortsit ei sitten ole sulle tarpeelliset.
    Jaa ne oli johonkin gravityyn. No pumppaan mää mun xc/dc/trail -ajoissakin satulaan & back, mutta ei ole lökät tosiaan jäänyt kiinni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Höpsis minä mikään maantiepööräilijä ole! Enduran Humvee taitaa olla useimpien mtb-paitojeni malli.
    Kappas, noissa Enduran Hummvee-paidoissa on tosiaan takataskut. Miten olenkaan onnistunut ostamaan paitoja, missä ei ole.

Mitä porukka suosittelee kun pitäisi saada nykyisten MT500 Spray housujen tilalle maastoon jotain pykälää vedenpitävämpää? Kaatosateessa ei tule juuri ajettua, mutta keväällä ja syksyllä tahtoo vesi lentää ja Sprayt pysyy itsellä ehkä 10-15 min kuivana ennen kuin tulee alaselästä ja jostain polven kohdilta vedet sisään. Muuten noi on kyllä pakkasella talvihousuina pitkät bibsit alla oikein toimivat ja märällä torjuu yksittäiset pienten lätäköiden roiskeet ihan hyvin.

Pitääkö laittaa suosiolla MT500 Waterprooffit kokeiluun vai jotain ihan muuta?

Uswelta tulossa uutta mallistoa (näkyvissä vain rekisteröityneille). Mielenkiintoisena siellä on yhdistetty bibsit ja lökäshortsit. Tuollaisia olen välillä etsinyt, eikä ainakaan muualta ole löytynyt. Eli periaatteessa shortsit ommeltu bibseihin kiinni, eikä niin että on vain henkeselilliset
    Spessulla joskus oli tuollaiset xc-sortsit.jarmitti kun ne oli silloin jo loppu kun oli itsellä ostohousut jalassa.
    Itsellä yhdet Pearl Izumin yhdistelmäsortsit(ilman henkseleitä), hyvät työmatkalle tai jos öitää esim istuskella hiekkalaatikon reunalla lenkin ohessa.

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
    tchegge_ muokkasi tätä : 20.03.2023 at 06.41

Gorella myös mutta ei niitäkään enää ole: https://www.tradeinn.com/bikeinn/en/...ts/135964835/p

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Late_h Katso viesti
    Mitä porukka suosittelee kun pitäisi saada nykyisten MT500 Spray housujen tilalle maastoon jotain pykälää vedenpitävämpää? Kaatosateessa ei tule juuri ajettua, mutta keväällä ja syksyllä tahtoo vesi lentää ja Sprayt pysyy itsellä ehkä 10-15 min kuivana ennen kuin tulee alaselästä ja jostain polven kohdilta vedet sisään. Muuten noi on kyllä pakkasella talvihousuina pitkät bibsit alla oikein toimivat ja märällä torjuu yksittäiset pienten lätäköiden roiskeet ihan hyvin.

Pitääkö laittaa suosiolla MT500 Waterprooffit kokeiluun vai jotain ihan muuta?
    Ensiapuna voi kokeilla pinnoitetta joka parantaa veden hylkivyyttä, esimerkiksi Nikwax TX.Direct joka on toimiva pinnoite kalvollisiin ja kalvottomiin asuihin ja kääy myös jalkineisiin. Vaikka asussa on kalvo niin pinnoitteita kannattaa käyttää, pintakangas vettyy vähemmän joka vaikuttaa hengittävyyteen. Viimeisin purkki on Woly Protect 3x3 joka on jalkinesuoja mutta toimii hyvin myös asusteissa.
    Kylätason pyöräilijä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Koheltaja Katso viesti
    Ensiapuna voi kokeilla pinnoitetta joka parantaa veden hylkivyyttä, esimerkiksi Nikwax TX.Direct joka on toimiva pinnoite kalvollisiin ja kalvottomiin asuihin ja kääy myös jalkineisiin. Vaikka asussa on kalvo niin pinnoitteita kannattaa käyttää, pintakangas vettyy vähemmän joka vaikuttaa hengittävyyteen. Viimeisin purkki on Woly Protect 3x3 joka on jalkinesuoja mutta toimii hyvin myös asusteissa.
    Tämä kuulostaa hyvältä vinkiltä, voipi olla että kysyjän housuista on pinnoite kulunut. Omat Sprayt ovat olleet melko vähällä käytöllä, ja kun eilen ajelin reilun tunnin kunnon rapareittiä ne jalassa, niin itse asiassa vähän ihmettelin että pysyin kuivana.

Endura myy myös omaa ”tehostetta” noihin.

Monella vaate- ja kalvovalmistajalla on "oma" tuote tarjolla joka ei kuitenkaan eroa muista tuotteista juuri ollenkaan. Aikoinaan mulla oli gallonan kannu 3M ammattikäyttöön tarkoitettua telttakyllästettä ja se peittosi kestävyydeltään kaikki sen aikaiset kaupalliset pinnoitteet. Pinnoitteella saa kalvottomat asut ja kengät kestämään pienet saderopsaukset ja aamukasteisen heinikon mutta ei niistä kalvoasuja tule.

Mä olen yleensä laittanut pinnoitteet pestyyn ja kosteaan kankaaseen, imeytyy paremmin ja saa tasaisemman lopputuloksen.
    Kylätason pyöräilijä

^juu, heti pesun jälkeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Koheltaja Katso viesti
    Kiitoksia vinkistä! Tätä en tullutkaan ajatelleeksi. Housuilla on ajettu muutama kausi ja ovat nähneet kuraa ja pesuja paljon eli alkuperäinen pinnoite on varmasti jo ehtoopuolella. Täytyypä etsiä tuollainen Nikwax purkki jostain.

Pyöräilyhousut

Uswelta tulossa uutta mallistoa (näkyvissä vain rekisteröityneille). Mielenkiintoisena siellä on yhdistetty bibsit ja lökäshortsit. Tuollaisia olen välillä etsinyt, eikä ainakaan muualta ole löytynyt. Eli periaatteessa shortsit ommeltu bibseihin kiinni, eikä niin että on vain henkeselilliset lökäshortsit. Ajattelin kokeilla, kun nyt on vielä ennakkotilattavissa "kohtuu" edullisesti. Bibisosaan tehty myös taskut taakse, mikä on hyvä, kun näissä MTB-kamoissa ei useinkaan ole niitä taskuja selässä.
    Pöksyt tuli. Päällishortsit aika ohutta materiaalia, bibsit tuntuivat istuvan hyvin. Aika näyttää, onko noi hyvät.

Kooksi otin pykälää suuremmat, kuin mulla yleensä. Oikea valinta.

https://uswe.com/fi-fi/hybrid-mtb-bib-shorts-men-black

Pöksyt tuli. Päällishortsit aika ohutta materiaalia, bibsit tuntuivat istuvan hyvin. Aika näyttää, onko noi hyvät.

Kooksi otin pykälää suuremmat, kuin mulla yleensä. Oikea valinta.

https://uswe.com/fi-fi/hybrid-mtb-bib-shorts-men-black
    Valistakee tyhmää: mihin tarvitaan moinen yhdistelmä? Bibsit ymmärrän mutta shortsit päälle? Sivun myyntipuhe ei pure.

Vai onko tää vaan joku katu... eiku metsäuskottavuusjuttu ettei metsään voi mennä pelkissä bibseissä?

Pyöräilyhousut

^mä tykkään, kun on noi lökäshortsit päällimmäisenä. Eritoten jos liikkuu kaupungilla tai muuten ihmisten ilmoilla. Metsässä lökät suojaa mun mielestä paremmin. Mulla on aina bibsit alla ja lökähousut päällä. Kesällä bibseinä enduran tai POC:n ”alusbibsit”.

Onhan jollain kesällä lippis kypärän alla ja joidenkin mielestä asia on juuri niin kuin pitää. Ei voi ymmärtää.

Onhan jollain kesällä lippis kypärän alla ja joidenkin mielestä asia on juuri niin kuin pitää. Ei voi ymmärtää.
    Oletko tosissasi vai oliko tämä taas sellainen kommentti, jollainen pompahtaa mieleesi ja jonka esittämistä et sitten voi vastustaa?

Mutta jos todella ihmettelet asiaa, niin täytyy pyytää pientä täsmennystä:

Pidätkö vaikeana ymmärtää että kukaan pitää yhtään mitään kypärän alla? Vai pidätkö vaikeana ymmärtää että jotkut pitävät kypärän alla lakkia, vaikka huivi mielestäsi ajaisi saman asian tai toimisi paremmin?

PS Itse en - lainaan nyt toisaalla käyttämääsi ilmaisua - saa mitään kicksejä pyöräilylippiksestä kypärän alla, mutta ei minulla silti ole mitään vaikeuksia ymmärtää miksi jotkut tykkäävät pitää sitä kesälläkin.

Minusta pyöräilylippis on kätevä. Saa tarvittaessa häikäisy- tai sateensuojaksi. Lipallinen kypärä toimisi varmaan yhtä hyvin, mutta kuka ihme sellaista muualla kuin maastossa käyttäisi.

Ei ole liian kuumakaan (kunhan kypärä on oikeanlainen). Imee hien, joka muuten valuisi silmiin tai imeytyisi kypärän pehmusteisiin.

(Joo, kypärän voi huuhdella tai pestäkin ja jotkut tykkäävät enemmän huivista.)

Last but not least, jos ja kun kahvitauolla ottaa kypärän päästään, niin pyöräilylakkinen fillaristi on tyylikkäämpi ilmestys kuin paljaspäinen.

(Mielipide voi toki olla toinenkin.)

Jack, kyllä lipallinen toimii maantiellä kuin maastossakin ja jos mennään ulkopyöräilyllisiin seikkoihin niin maantiekypärä harvinaisen tylsän näköinen kapistus ja lippiskään ei sitä paranna, IMO...

Kiitos MRe:lle housujen esittelystä ja Opulussukalle jälleen tyhjänpäiväisestä liirunlaarumista.

Mutta nuo housuthan voisi olla justiinsa se mitä en tiennyt tarvitsevanikaan. Monesti laitan löysät pyöräshortsit bibsien päälle kylmemmillä keleillä ja arkipyöräilyssä, mutta kyllä nuo vyötäröltä ahdistaa ikävästi. Saisi tulla muiltakin valmistajilta vastaavia.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •