Suomi-kuplasta katsottuna törkeän kalliita on vaikkapa gironalaisten pyörämatkajärjestäjien all-iclusive-reissutkin, mutta jenkeille, joilla on se pari viikkoa vuodessa lomaa ja budjetti "rajaton" sille parille viikolle, ne kuitenkin käy kaupaksi. Jonkun huhun mukaan FNLD odottelee, että suurin osa osallistujista tulisi ulkomailta. FNLD:n somemarkkinointi on hienosti toteutettua ja onnistuu näyttämään Suomi-gravelin parhaat puolet, mutta kilpailu ulkomaalaisista fillarituristeista on kovaa ja aika paljon ne mun mielestä luottaa markkinoinnissaan Bottaksen ja Cromwellin imuun. Näiltä nurkilta katsottuna vaikkapa se Girona näyttäytyy huomattavasti mielenkiintoisempana kohteena kuin Lahti, mutta sitä, että miten ulkomaalainen näkee asiat, on vaikea arvioida. Ja alkaa toki kilpailu osallistujista olla jonkinmoista täällä kotimaassakin, kun NGS kehittyy myös koko ajan isommaksi ja toivottavasti myös kansainvälisemmäksi jutuksi.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit