GiantHephaGarminElectrobike
Sivu 420 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 320 370 410 418 419 420 421 422 430 470 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 12.571 - 12.600 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #12571
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.147
    Mä vähän haluaisin tota (kakkosgräveliksi jss.) ja kun GK:kin kehuu... mutta en oikeasti tietenkään tarvitse. En tarvitse. Olkoon.

  2. #12572
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Rujo ei rujo hinnaltaan mutta kun CrossCheck hoitaa rahtiruunan virkaa kunniakkaasti niin en ala.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  3. #12573
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Minunkin tekisi mieli, mutta en minä oikeasti tarvitse. Lisäksi olen luvannut itselleni että lukumäärä ei kasva, enkä halua nykyisistä pyöristä luopua.

  4. #12574
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Jatketaan todennäköisillä uusilla tuttavuuksilla

    Origine, ranskasta, ainakin "suunnittelu", kokoonpano ja maalaus (poistettu mallia koskeva kohta, eli vähän epäilin tuota open mold malliksi mutta taitaa olla ihka oma)

    Graxx: hiilikuitugravel, runkosetti 1700 eur ja Trail, alumiininen, runkosetti 800 eur.


    https://www.origine-cycles.com/en-GB/cadre/gravel

  5. #12575
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Rujo ei rujo hinnaltaan mutta kun CrossCheck hoitaa rahtiruunan virkaa kunniakkaasti niin en ala.
    Meinasin just tulla Mr. Ojalle ehdottamaan, että jos tosissaan meinaisi kakkosgraveliin ryhtyä, niin Crosscheck olisi oikeasti erilainen kuin se ykkönen. Notkea teräskeula on näillä perunapeltokeleilla parhautta. Stigmata melkolailla seisoo varastossa tällä hetkellä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #12576
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    Graxxin kuiturunko kevyt hintaisekseen, tuolla pääsee aika lähelle seitsemää...

  7. #12577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Rujo 659 eur runkosettinä + verot yms.
    Kaapelit ulkoisilla vedoilla.
    Geometria näyttää omaan silmään ok:lta, eli pitkähkö reach.
    Paino 2,4 kg koossa L.
    Ihan hyvän oloisen tuosta saisi

    https://www.planetx.co.uk/i/q/FTOORU...ravel-frameset
    Ja planetxltä tilatessa toki kannattaa aina maksaa puntina niin hinnat halvemmat. karvan alle 600€ posteineen antaa hinnaksi kun maksaa puntina (+alv + tullit)

    melkein voisi On-One Pickenflickin päivittää läpiakseliaikaan...hmmm

  8. #12578
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^Eikös tuo olis suht edullinen kokonaisena, kuitenkin Rivalin voimansiirto...

  9. #12579
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    Ja planetxltä tilatessa toki kannattaa aina maksaa puntina niin hinnat halvemmat. karvan alle 600€ posteineen antaa hinnaksi kun maksaa puntina (+alv + tullit)

    melkein voisi On-One Pickenflickin päivittää läpiakseliaikaan...hmmm
    Eiks toi ole liki 900€ Suomessa sis. Alv ja tullit? Melkein jo innostuin mutta sitten en kuitenkaan, jos hinta kasvaa miltei 50%...

  10. #12580
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370
    ^ 640€ verkkokaupassa, mikä tekee 815€ tullauksen jälkeen. Ei nyt ihan mahdoton.

  11. #12581
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViP Katso viesti
    ^ 640€ verkkokaupassa, mikä tekee 815€ tullauksen jälkeen. Ei nyt ihan mahdoton.
    Totta, katsoin tullausprosentin metsään. Joo ei mahoton tuo...

  12. #12582
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Otin äsken päikkärit ja näin unta Rujosta.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  13. #12583
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    354
    ^koskas pyörä saapuu?

    (kuitenkin on jo tilattuna)

  14. #12584
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HeZaH Katso viesti
    ^koskas pyörä saapuu?

    (kuitenkin on jo tilattuna)
    Ei ny sentään, ootan joulupukkia.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  15. #12585
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Satakunta
    Viestit
    518
    Suositusta yhden pyörän taktiikkaan? Kipuraja 1500e, käytetty on aina vaihtoehto.

    Täälläpäin on asfaltti siinä kunnossa ettei maantiepyöräilystä oikein pääse nauttimaan, ja fätti on hiekalla/soralle joka lisäisi lenkkimahdollisuuksia aika overkill.

  16. #12586
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    Joku plussakoko, max 3" renkailla ja jäykällä keulalla tai sitten tuollainen FlatBarGravel?

  17. #12587
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J3K Katso viesti
    Suositusta yhden pyörän taktiikkaan? Kipuraja 1500e, käytetty on aina vaihtoehto.

    Täälläpäin on asfaltti siinä kunnossa ettei maantiepyöräilystä oikein pääse nauttimaan, ja fätti on hiekalla/soralle joka lisäisi lenkkimahdollisuuksia aika overkill.
    Aika laveat on speksit, mutta varmaan mikä vaan gravel mihin menee se +40mm rengas tuohon käyttön sopii. XXL White varmaan halvimmasta päästä, Canyonilta löytyy myös Grizl AL tuohon 1500€ kipurajan tuntumaan.

  18. #12588
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.299
    Nyt saisi Coticia 200 puntaa halvemmalla loppukuun. Onneksi ei ole mitään budjettia tälläisiin. Muuten olisi varmaan tilattu jo Cascade rullaavana runkosettinä.
    Muutenkin erehtynyt liikaa selailemaan noita järeämmän päädyn sorapyöriä.

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  19. #12589
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Satakunta
    Viestit
    518
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Aika laveat on speksit, mutta varmaan mikä vaan gravel mihin menee se +40mm rengas tuohon käyttön sopii. XXL White varmaan halvimmasta päästä, Canyonilta löytyy myös Grizl AL tuohon 1500€ kipurajan tuntumaan.

    No, lisätään 1x voimansiirto ja läpiakselit toivelistalle. Non muuten käyttö olisi rupuasfalttia ja sora/hiekkateitä, ei mitään raffimpaa maastoa.

    Toisaalta työsuhdepyörämahdollisuus saattaa aueta niin budjettia voi nostaa.

  20. #12590
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^Siis suurinpiirtein mikä tahansa gravel täyttää nuo speksit jos droppitankoista hakee. Ja jos ei niin jokin hybridi voi olla sopiva.

  21. #12591
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569
    Gravel-projekti aloitettu Spessun Diverge Pro -rungon ympärille. Muut osat jo valittuina/ostettuina, mutta kuitukiekot aihettavat päänvaivaa.
    Olen rajannut vaihtoehtoja seuraaviin:
    - Enve AG25 Foundation: 1415g, 1406eur
    - Zipp 303 Firecrest: 1412g, 1520eur
    - Roval Terra CL / CLX: 1408g, 1299eur / 1306g, 2089eur (liian kalliit, mutta voisi saada käytettyinä)
    - r2-bike.de custom-kiekot DT 240S/Sapim CX-Ray/Duke World Runner 27R: 1229g, 1456eur

    Mitä mieltä näistä, mitä suosittelisit? Ilmeisesti uudet Zippit on tosi hyvät, ainakin testien kertoman mukaan.
    Samoin on kehuttu Enveä. Näissä kahdessa huolestuttaa napojen kestävyys / huollon tarve & mahdollisten erikoistyökalujen tarve vs. esim. DT-navat.
    Harmi kun Rovalin CLX:t on niin älyttömän kalliit, mutta niitä voisi löytyä nyt talven aikana vähän käytettyinä. CL:t olisi tietty samalla vanteella, mutta vähän sylettää se, että niissä on 350-navat kun tietää, että about samaan hintaan saa kiekkoja myös 240-navoilla.
    Koetin etsiä tietoa Duke Racing Wheelsin vanteista ja näyttää siltä, että ainakin osa Duken vanteista on suoraan Light-bicyclen katalogista. Muuten löytyy tosi vähän mitään tietoa noista Duken vanteista. Ranskalaiset XC-tähdet ml. Ferrand-Prevot näyttävät käyttävän Duken vanteita. Muutenhan tuo custom-setti olisi houkutteleva, painoa todella vähän ja napoina laadukkaat 240S:t.
    Hell_On_Wheels muokkasi tätä : 19.12.2022 at 09.09

  22. #12592
    Mulla noi Envet alla syyskuulta, kun ajoin DT:n CRC 1400:t ns. valmiiksi. Toneilta kun ostin, niin en sen kummemmin napoja sun muita murehtinut. Toistaiseksi Envet vaikuttaneet toimivilta. Stenulla taitaa olla olla kattavimmat todisteet Envejen toimivuudesta. Omat kokemukset smuuttiudesta yms. samansuuntaisia, mutta tosimaailman kilsoja alla vielä aika vähän. Messinkinippelit esim. omasta mielestä kiva homma jne. Paketti ei muuten sisällä cl-lukkorenkaita. Ei iso homma, mutta ihmetytti. Parit kivikot ehdin noilla laskea epähuomiossa liian kovaa ilman että kiekkojen puolesta hirvitti. (Talven yli ajelen alumiinisilla Fulcrumeilla, elikkä ensi keväänä jatkuu kokemuksien kerääminen.)
    Firecresteistä ei ole kokemusta, mutta erikehäiset ja -napaiset 303s:t löytyy. Itselle osui niin aikainen malli, ettei takuu kattanutkaan etukiekon JRA(?)-prakaamista. Zippin osalta siis varmistaisin tuon takuuasian.

  23. #12593
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Oma valintani noista olisi/oli Terra CL, varsinkin tuohon hintaan.
    Tämä perustui dt swissin 350 napaan ja lähikauppaan sekä kiekkojen takuuseen. Ajattelin myös niin, että hooked tarjoaisi ehkä laajemman käytön mahdollisesti myös maantiepuolelle.
    Painoa 1.393 g sramin vaparilla, sisältäen tubeless teipit ja venttiilit.
    En katsonut CLX:ää vaikka hintaero noilla oli tuolloin "vain" 400 euron luokkaa. Arvotin 350:t samaan kuin 240:t, johtuen 350:n testatummasta rakenteesta ja painoero uusien 350:n ja 240:n välillä taitaa olla 60-80 g tjsp.

    Aika paljon merkitystä oli myös sillä että cyclingtipsin toimittajat pitävät terroista

    lisäys: lisätään vielä sen verran, että pari kuukautta sitten kun ostin kiekot, niin CL:t oli 1700 eur ja muistaakseni Envet vielä jonkin verran kalliimmat 1800-2000 eur

  24. #12594
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    Mä en voi verrata kun ei ole kokemusta muista kuituisista kuin Enveistä. Ne täytti ne kriteerit (= mukavuus, keveys, kestävyys ja ulkoiset messinkinippelit), mitkä mä kiekoille asetin ja ovat minusta pitäneet sen minkä lupaavat. Ratchet niissäkin on, vaikkakaan ei minusta ole mikään autuaaksi tekevä asia, mutta siinä mielessä navat ei eroa DT:stä. Vapari on vähän tiheämpi kuin DT:ssä. Tiellä sillä ei ole niin väliä, mutta jos ajaa myös polkuja tai cyclocrossia, niin on, tosin ero on pieni. Laakereiden kestävyys selvinnee sitten joskus vuosien päästä, mutta luotan siihen, että Toneilla saa uudet, kun tulee ajankohtaiseksi. Leveä vanteen reuna on kiva ohutkylkisten Hersejen kanssa, kun ei tartte ihan niin paljoa varoa juurakoita ja kiviä. Mä ajelen myös retkivarustuksen kera ja Enve ilmoittaa AG:lle käyttötarkoitukseksi myös bike packingin, joten ei tarvi arpoa sitäkään.

    Yleisin syy kuitukiekkoihin investoimiseen on kaiketi se aerous ja siihen tarpeeseen Envet ei vastaa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  25. #12595
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569
    Joo, DT:n napojen kanssa menee harvemmin harhaan kuin jonkun muun kanssa.
    Olen ymmärtänyt, että Enven oman brändin navat valmistaa Mavic eli Mavicin vaparit ja muut varaosat sopii. Mutta, ainakin joitakin vuosia sitten Mavicin vaparit olivat ihan umpipaskoja. En tiedä, onko ne korjanneet konstruktion paremmaksi nykyään.
    Zippin uudet ZR1-navat on valmistajan mukaan suunniteltu kuunnellen mm. Ison-Britannian maahantuojien palautetta, joten pitäisi kestää & toimia paremmin kurassa ja vedessä. Tosin joku tyyppi Brittiläisestä Kolumbiasta kirjoitteli yhdellä foorumilla, että siltä oli mennyt laakerit parissa kuukaudessa. No, siellä päin maailmaa taitaa sataa tyyliin 362 päivää vuodessa, joten taitaa osat joutua vähän kovemmalle koetukselle kuin täällä.

    Aeroudella ei mun puolesta ole hirveästi väliä, melkein mieluummin matalaprofiilinen vanne, joka on mukavampi.

  26. #12596
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Todennäköisesti kaikki mainitut kiekot oikeasti täyttävät tarpeensa (speksien puolesta) ja erovaisuuksia on vaikea löytää varsinkin kun niitä ei pääse ajamaan kiekko vs kiekko samalla rengastuksella.
    Eli pitää vain kehitellä jokin itselle hyväksymä peruste luokkaa ulkonäkö, napa, korkeus, hinta tms. Mikäli sinulla on sellainen- minä haluan- fiilis esim. roval clx:iin, niin kerran se vaan kirpaisee eikä tarvi ostaa niitä sitten myöhemmin

  27. #12597
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    ^^ No jos Envet ja Zippit epäilyttää, niin sittenhän sun kannattaa viivata ne listalta yli. Pitäis helpottaa valintaa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  28. #12598
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    lVapari on vähän tiheämpi kuin DT:ssä.
    18, 36 vai 54t DT:ssä?

  29. #12599
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    Kuin 36:ssa, mikä niissä on nykyään pääsääntöisesti kai kiinni ostettaessa. 54 vapari on niin äänekäs, että en jaksanut gg:ssä kuunnella. SSCX:ssä krossikisoissa toimii.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  30. #12600
    F. Kotlerburg Guest
    hmm...mulla on maastopyörässä 54t ja ei se kyllä kynsivapareihin nähden mitenkään äänekäs ole. Pientä sirkutusta toki pitää noihin kahteen muuhun verrattuna.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •