Hyvän näköinen Pexin projekti myös LB:n kiekoilla. Itselleni kelpaisi ihan kummalla kiekkoparilla vaan.
Hyvän näköinen Pexin projekti myös LB:n kiekoilla. Itselleni kelpaisi ihan kummalla kiekkoparilla vaan.
Ehkä sitä aikaa tärkeämpi juttu on tilannetaju. Missä ja miten sen ottaa puheeksi.
^No siinä montunreunallahan se on hyvä kysäistä.
Joo, hankalia asioita. Joku voi kokea haaskailuksi, toinen taas olla helpottunut, että edes yksi asia vähemmän mietittävänä.
Nykertelin valojen kauko-ohjaimelle kiinteämpää asennusta. Huomasin että noi kahvakumit on sen verran halpoja että ei haittaa jos tulee susi.
Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
Mulla on tyhjä runko, niin kumpi kannattaa ostaa eteen ensin haarukka vai rengas?
[QUOTE=Mulla on tyhjä runko, niin kumpi kannattaa ostaa eteen ensin haarukka vai rengas?[/QUOTE]
Entäs viittiikö enää laittaa qr akselia, vai laittaako läpiakselit?
^Tarkoitatko haarukka vai kiekko? Jos sitä tarkoitat niin ehdottomasti läpiakselilla oleva haarukka ja sitten kiekko tai samaan aikaan.
Niin siis kiekko
En kiistä nuren tiukkaa neuvoa akselista, mutta olen omissani päätynyt klassisiin ratkaisuihin; qr akselit - vaikka levarit, ulkopuoleiset vaijerit ja kierteinen keskiömuhvi.
Ajo noilla valinnoilla rauhoittaa mielen.
Riman voi itse asetaa haluamalleen korkeudelle, ja tietenkin olemassa olevan rungon mukaan - kun projektinsa käy toteuttamaan.
Voi se olla korkeallakin.
130mm taitaa olla takahaarukka, alu, mitä tossa Samulione vidii katselin kolmen vuoden takaa… Ei voi rima olla kovin korkealla, kun rahaton mies rakentaa. Aika paljon taitaa tulla vähän käytettyä osaa, mitä tuossa olen tuumaillut, 1x ainakin ja hyrdo levarit, suora tanko ja gravel renkulit. Runko on pieni Pearl White.
TERU, ei kyse siitä että qr olisi syy että hylkää pyörän tai projektin mutta jos mahdollista valita niin ehdottomasti läpiakselit. Toisaaltaan löytyyköhän noihin 130/135 periin muita kuin se akseleita.
Muuten osittain samaa mieltä, kierteinen keskiö ehdoton valinta ja ei sisäisetkään pakollinen valinta vaikka ne nykyisestä löytyykin, ulkoiset kyllä simppelit.
Onks rungossa takana edes levaripaikkaa?
On sentään.
Mulla ei ole vielä yhtään osaa, ei voi laittaa kuvia.
^Eikös jonkin ajan maantiepyörissä ollut tuo 130millinen perä? Teräsrunkoja jotkut ainakin (väittäneet) venyttäen että 135millinen menee.
Se on Rossano Cross, 47cm
Tuohan on ihan kelporunko projektin aihioksi.
Riittääkö vaakapituus suoralle tangolle, joutuuko laittamaan pitkänkin stemmin?
Ei taida kaikkein lyhyin olla mutta paljon kiinni myös siitä millaista ajoasentoa hakee.
Jos ei mun 13v suostu sillä ajamaan, niin sit mä ehkä myyn sen. Tää on suunnitelma.
Hyvä juttu, että junnulle tulossa, ennuste vaan paranee!
Ohjainlaakerin kanssa en o oikein puuhannut koskaan, siinä on IS41 tapered emäputki. Mitä se tarkoittaa alaosassa? Voisiko joku auttaa?
^Oletko varma että on tapered?
Hmm, en. Saattoi olla että haarukka…
Hitto, kun olisi runko tai haarukka näpeissä, niin olisi helpompaa puhua mitoista. Osa kamoista on sentään tulossa.
Kai me hiilarihaarukka sentään laitetaan. Uskaltaisko Alilta tilattua käyttää?
Tarkista kuitenkin millaisen haarukan nielee ennenkuin tilaat. Yhden moisen kasannut ja siinä ainakin oli ihan perinteinen suora purki.
Aye aye, Sir.
Tafi muokkasi tätä : 14.12.2022 at 13.16
Katselkaa ja ihailkaa:
68mm BB, 135mm perä, suora IS41 emäputki, gravel renkaat no problem. Hiilaritolppa ja n.1,4 kg
Tämä ketju on osa pirun pikkusormea. Yhtään uutta pyörää en tarvitse, enkä muitakaan uusia osia koska kaikki pelaa.
Mutta silti joku teräs-projekti kiinnostaisi. Ja siihen teräsjousikeula.![]()
Kirjanmerkit