HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 12 / 20 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 593

Aihe: Hengittävä takki pyöräilyyn

Tässä siis tuo uusin alpha. Luulisin nykyisen ros2 mallin poistuvan.

https://www.castelli-cycling.com/DK/...507_414_52_3XL

^Ok. En ollut huomannutkaan

2016 shakedry

2018 infinium

tuommoinen rakenne infiniumissa

https://www.gore-tex.com/technology/...um/windstopper

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    20.PS Ohiampujan softshell näkyy olevan joku Haglöfsin takki. En kiistlä olevani vahvasti ennakkoasenteinen, mutta yhdistän merkin erilaisiin ulkoilutamineisiin pikemmin kuin kuntoliikuntaan suunniteltuihin vaatteisiin, mikä panee lähtökohtaisesti epäilemään takin hengittävyyttä riittämättömäksi.
    Kyllä vaan, mutta on tuo aika hengittävä. Minun käytössä jopa liikaakin, piti laittaa kunnon tuulitakki siihen päälle.

Mutta joo. Jokainen siis pukee itselleen sopivan määrän sitä vaatetta. Mistä lie johtuu, mutta minua tuppaa palelemaan ympäri vuoden. Hiukan kadehdin teitä jotka pärjäätte kevyillä ja mukavilla vaatteilla.

Goren sivustolta löytyy tällä hetkellä 8 "erilaista" kangasta Gore-Tex -brändin alla: pelkkä Gore-Tex, sitten Performance, Pro, Active, Shakedry, Paclite, Paclite Plus ja Infinium. Siihen soppaan vielä vanhat versiot kankaista, yhdistelmiä eri kankaista ja eri valmistajien tekemistä lopputuotteista niin tilanne on melko sekava jo ennen muiden kangasvalmistajien tuotoksien huomiointia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Kyllä vaan, mutta on tuo aika hengittävä. Minun käytössä jopa liikaakin, piti laittaa kunnon tuulitakki siihen päälle.* Hiukan kadehdin teitä jotka pärjäätte kevyillä ja mukavilla vaatteilla.
    Ehkä tarviit vähemmän hengittävän .. tosiaan pärjää vähällä mutta sormet ja varpaat jäätyy.. johtuiskohan siitä

Itse pyrin ajamaan minimaalisilla asuisteilla, kyllä ajaessa lämpiää!

Kyllä vaan, mutta on tuo aika hengittävä. Minun käytössä jopa liikaakin, piti laittaa kunnon tuulitakki siihen päälle.
    Takki voi päästää tuulen ikävästi läp ja olla silti hengittävyydeltään riittämätön.

Et kommentoinut aikaisempaa kommenttiani, joten jatkan vielä nuren tapaan old skool -opeilla:

Jos sinulla ei ole pieni vilu ensimmäiset 10-15 minuuttia, olet pukeutunut liian lämpimästi. Hikoilet turhaan ja kylmällä ilmalla sinulle tulee sen takia ennen pitkää vääjäämättä kylmä.

Kylmällä säällä kannattaa panostaa tuulelta suojaavaan vaatekerrokseen. Usein se merkitsee että alle tulevia kerroksia pitää ohentaa. Niiden suhteen kannattaa siis olla minimalisti. Kts. edellinen kohta.

Vähän kärjistettynä pukeutumisesti olisi ollut onnstuneempi, jos olsit jättänyt soft shellin naulakkoon eli päällä olisi ollut merinoalusasu, paksu pyöräilypaita ja tuulitakki. Kypärän alle Windstopper-myssy ja käsiin hyvät hanskat, niin se olisi ollut siinä! Vaikket ehkä olisi uskonutkaan sitä ensimmäisen viiden minuutin aikana...

Jos sinulla ei ole pieni vilu ensimmäiset 10-15 minuuttia, olet pukeutunut liian lämpimästi. Hikoilet turhaan ja kylmällä ilmalla sinulle tulee sen takia ennen pitkää vääjäämättä kylmä.
    Mä olen yrittänyt noudattaa tuota, mutta usein jos mulla on ekan vartin jälkeen pieni vilu, niin puolen tunnin jälkeen on iso vilu. Mä en tiedä miten mun pitäisi pukeutua, mutta hikoilen kuin sika joka paikasta. Lenkin jälkeen hanskat on märät, sukat on märät, paita on märkä, kypärähuppu märkä. Jne. Kesä tai talvi.

Anteeksi että johdatan keskustelua harhaan, mutta tarkennan sen verran että olen verenkierron puolesta varmaankin jotenkin erikoinen. En pärjää Suomen kesässäkään ilman täyspitkin sormikkaita, tai irtolahkeita en voi riisua ellei lämpötila kiipeä kunnolla yli 20 asteen. Konttorillakin istun nykyään tyytyväisenä pitkät kalsarit jalassa, vaikka 10-15 vuotta sitten se olisi ollut mahdotonta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Goren sivustolta löytyy tällä hetkellä 8 "erilaista" kangasta Gore-Tex -brändin alla: pelkkä Gore-Tex, sitten Performance, Pro, Active, Shakedry, Paclite, Paclite Plus ja Infinium. Siihen soppaan vielä vanhat versiot kankaista, yhdistelmiä eri kankaista ja eri valmistajien tekemistä lopputuotteista niin tilanne on melko sekava jo ennen muiden kangasvalmistajien tuotoksien huomiointia.
    Nuo ovat vaan niitä tarroja takin kyljessä. Infinium on se uusin ja pähein jolla kerätään rahat pois.

Kankaita on sitten paljon enemmän vielä, eikä noista tosiaan ota mitään selvää. Mulla on alpa ros ja double espresso, joissa molemmissa infinium 150 kangas. Toinen on kireä kalvotakki, joka blokkaa tuulen ja veden ja toinen normaalin tuntuinen hengittävä takki. Perfetto on taas infinium 205 kangasta ja eroaa noista molemmista reippaasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Mä olen yrittänyt noudattaa tuota, mutta usein jos mulla on ekan vartin jälkeen pieni vilu, niin puolen tunnin jälkeen on iso vilu. Mä en tiedä miten mun pitäisi pukeutua, mutta hikoilen kuin sika joka paikasta. Lenkin jälkeen hanskat on märät, sukat on märät, paita on märkä, kypärähuppu märkä. Jne. Kesä tai talvi.
    Kannattaa pukeutua sopivasti ja laittaa hengittävää vaatetta päälle. Mulla on nyt talvitakkina doube espresso ja se on aika loistava. Alle laitetaan aina mahdollisimman ohutta kerrosta. Yleensä yksi ohut aluspaita riittää. Tuon espresson loistavuus tulee siitä, että hionnut paita kuivaa oikeasti kun tehot ja syke laskee.

Itse en ole ikinä ymmärtänyt sitä hervotonta merinokasaa takin alla. Se on ihan höpöpuhetta että merino olisi lämmintä märkänä. Ei se todellakaan ole sitä.

Käytän myös paljon liiviä. Eli jos puet niin että tiedät alussa olevan kylmä, niin nakkaat vaan sen liivin ekalle vartille päälle. Sitten kun kropan lämpö alkaa nousemaan niin liivi pois. Ja jos loppulenkistä tulee kuitenkin vilu, niin sen liivin voi nakata takaisin päälle. Yleensä noin käy jos pysähdyt pullatauolle. Iso moka pakkasella

Jos sinulla ei ole pieni vilu ensimmäiset 10-15 minuuttia, olet pukeutunut liian lämpimästi.
    Minunkin kohdalla tuo ohje toimii kun hiihtämään lähdetään. Siinä keho tuottaa enemmän ja tasaisemmin lämpöä kuin pyöräilyssä, kun yläkroppakin tekee kunnolla töitä. Eikä tule maastosta maantielle tyyppisiä vaihteluita, ja senhän näkee lenkin jälkeen myös sykemittarista.

Itellä harvemmin mettässä kylmä, ellei sitten tauot venähdä. Talvella pahinta siirtymät aukeilla tuulisilla paikoilla.

Offaria: hikoilevalle tiiviisti ihonmyötäinen verkkoaluspaita on ihan paras. Sellainen jättää ilmaa eristeeksi märkänäkin. Esim. Acliman Woolnetit on hyviä ja kestäviä. Bonarina vaimolta saa aina hymähtelyjä, kun sellaisen vetää päällensä. Välikerroksena Polartec Alpha on paras. Se on kevyttä ja pitää lämmön märkänäkin huomattavaati merinoa paremmin. Noitten kanssa ei tartte jättää pullakahvejakaan väliin paleltumisen pelossa

Ei offaria: mulla on talvityömatkojen luottotakkina ollut monta vuotta 7Mesh Freeflow. Se on ohut tuulitakki, jossa on Alpha-vuori rintamustassa, hartioissa ja hihojen etureunassa. Ei paina mitään ja pakkautuu pieneen tilaan. Vanha väri on keltainen, joten näkyykin kaupunkiliikenteessä.

Freeflow on erikoinen takki, koska se oikeasti hengittää hyvin, mutta siitä huolimatta se pitää mun työmatkan mittaisen (n. 30-40) min sateen ulkona. Jopa sellaisessa tarttuvassa räntäsateessa alla olevat vaatteet pysyy kuivina. Ja se siis toimii edelleeen, vaikka se on pesty noin ziljoona kertaa. Ja siinä ei siis ole minkäänlaista kalvoa eli se hengittää kuin mikä tahansa hyvin hengittävä tuulitakki.

Sadekelien lenkkitakiksi siitä ei ole, koska pidempi yhtäjaksoinen sade tulee läpi ja omaan makuuni se on lenkkitakiksi aavistuksen lepattava, mutta talvikelien mtb-tuulitakkina voisin kuvitella sen toimivan loistavasti.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Itse en ole ikinä ymmärtänyt sitä hervotonta merinokasaa takin alla. Se on ihan höpöpuhetta että merino olisi lämmintä märkänä. Ei se todellakaan ole sitä.
    Oma kokemus tukee tätä ajatusta, itellä toimii parhaiten kun merinoa on ainoastaan yksi kerros joka on yleensa ihoa vasten. Merino merinon päälle ei ole toiminut koskaan, hengittävä ohut fleece niiden välissä on toiminut lämpöeristeenä mutta silläkin alkaa kosteudensiirto sakkaamaan jos lämmöntuottoa on enemmän.

Vaatteita ja yhdistelmiä on ziljoona ja ihmiset erilaisia, yksi yhdistelmä toimii yhdellä ja toinen toisella. Kerrospukeutuminen, kerrosten väljyys (ei saa tulla fiilistä että ollaan vaatteiden puristuksessa) ja kaikkien kerrosten hengittävyys pitää olla hyvällä tasolla aktiivisessa liikunnassa, vaikka johonkin kerrokseen olisi laitettu windstopperia tai kalvoa.

Kalvoissa kannattaa vesipatsaan lisäksi katsoa myös ret arvoa, ensimmäinen kertoo vedenpitävyydestä ja toinen hengittävyydestä. Nämäkään ei aina kerro koko totuutta vaatteen toimivuudesta jos pintakankaan ominaisuudet ei ole kalvoa vastaavalla tasolla.
    Kylätason pyöräilijä

Minulla on aluspaitana joko ohut tekninen tai castellin flanders warm joka on tosi ohutta fleeceä. Kovilla pakkasilla lisään ohuen merinon.

Acliman merinoverkko on myös olemassa, mutta se on tajuttoman kuuma. Ostin hölmöyksissäni poolo mallin, eikä sitä uskalla laittaa päälle. Ehkä pitäisi vielä testata kovemmilla pakkasilla, mutta matala kauluksinen olisi ollut kyllä fiksumpi valinta.

Minunkin kohdalla tuo ohje toimii kun hiihtämään lähdetään. Siinä keho tuottaa enemmän ja tasaisemmin lämpöä kuin pyöräilyssä, kun yläkroppakin tekee kunnolla töitä. Eikä tule maastosta maantielle tyyppisiä vaihteluita, ja senhän näkee lenkin jälkeen myös sykemittarista.
    Oma kokemus puolestaan on sellainen että kun kroppa alkaa lämmetä, lämpenevät kaikki raajat yhtä lailla. Droppitankokuskina kädet ovat tietty pienessä liikkeessä vähän väliä ja rutiiniin kuuluu ajaa alussa jokunen minuutti putkelta, mutta joka tapauksessa sama veri tuntuu alkavan kiertää ja lämmittää niin jaloissa kuin käsissä.

Ymmärsin aikaisemman kommentin siitä että tuli kylmä niin että torsokin paleli. Mutta jos ongelmat ovat nimenomaan raajoissa ja ääreisverenkierrossa, en osaa antaa muuta neuvoa kuin vaihtaa raajoja MRe:n kanssa. Äkkiä ajatellen luulisi että irtohihat ja -lahkeet takin ja housujen alla olisivat toimivampi ratkaisu kuin lämpimämpi takki tai useampi tai paksumpi alusasukerros, mutta parempi kun en luule liikoja asiasta josta ei ole omakohtaista kokemusta.

Joo, no mulla on myös Acliman Woolnet ja sitä käytän, kun pakkasta on enemmän kuin -10. Muuten alle menee joku dhb:n halpis verkkopaita. Sen päällä sitten yksi tai joskus kaksi paitaa ja takki.

Mutta kuten sanottu, ihmisiä on erilaisia. Olen kai tästä ennenkin kertonut, mutta yksi mun kaveri - joka on harrastanut maantiepyöräilyä kansallisella tasolla - omaa sellaiset jalat, ettei ne kestä kylmää yhtään. Mä ajan Sidin gore-tex -kengillä vielä nollassa, kun hänellä ne jää kaappiin jo 15 asteessa.

Jos vartin jälkeen on yhä pieni vilu, on silloinkin pukeutunut väärin. Joskus tuuliliivin pukeminen riittää silloin korjaamaan tilanteen, mutta on minulle käynyt niinkin että olen joutunut palaamaan lähtöruutuun.

Kun vastaavaa taipumusta tai ominaisuutta ei itsellä ole, on helppo tarjota lääkkeeksi sitä että menee kaikissa vaatteissa ja varusteissa hengittävyys edellä ja sitä että hakee sopivaa pukeutumista kylmän kautta. Mutta hitostako minä tiedän miten sekään toimisi - ja voi olla niinkin että jo nytkin pukeudut kevyemmin kuin minä samaan säähän...

Mitähän Infinium varianttia Gore käyttää Spirit GTX -takissa? Ostin sen 5-10C asteisiin mutta tuntuu, että se + tekninen aluspaita ei mun hikoilulla hengitä tarpeeksi.

Joo, no mulla on myös Acliman Woolnet ja sitä käytän, kun pakkasta on enemmän kuin -10. Muuten alle menee joku dhb:n halpis verkkopaita. Sen päällä sitten yksi tai joskus kaksi paitaa ja takki.
    Varmaan tämä (tai sen hihallinen versio)?

Minulla Brynjen polyproyleeni/Meraklon/Isolfil-verkkoalusasut ovat toimineet parhaiten eli olen kokenut ne sekä lämpimiksi että hengittäviksi. Ei välttämättä tarvitsisi paitaakaan välikerrokseksi ja välikerroksen kanssa mahdollistaa takin keventämisen minimiin (kunhan se on tuulenpitävä).

Tunnen Aclimaan syvästi ihastuneen hiihtäjän, mutta hänen pukeutumisensa onkin sitten kelissä kuin kelissä mallia Aclima + sopiva ja tarvittaessa tuulisuojattu välikerros + kondomipuku. (Ja tunnetuista syistä tuulisuojatut bokserit.) Alamäissä mennään kovaa kyytiä ja vauhtiviima viilentää ja ylämäissä hikoillaan, mutta mikään ei kuulemma toimi paremmin kuin Alima. (Craftilla on (ollut?) joku 50% merinoa 50% tekokuitua verkkoalusasu, joka on saanut hyväksynnän "melkein yhtä toimivana")

Juu, tuo linkkaamasi hihallisena ja hihattomana.

Mä olen pohtinut tätä hengittävyyden ja hikoilun dilemmaa. Jos nyt oletetaan, että hikoilu on yksilöllistä ja osa meistä vain hikoilee kuin sika uunissa. Niin hengittävä takki paitsi päästää kosteuden ulos, niin myös ilman sisään. Jos iho on märkä, olo tuntuu viileältä, jollei ihon pintaa saa jotenkin kuivattua siirtämällä hikeä sieltä pois.

Jos taas on windstopper-tyyppinen takki, niin hiki jää sinne sisälle ja kastelee kaikki aluskerrastot. Ja kylmä tulee viimeistään kun pysähtyy.

Mä olen tyytynyt siihen, etten sellaista kuivaa ja lämmintä lenkkiä pysty ajamaan. Ei mulla kuitenkaan ajaessa ole kylmä, vaatteet vaan on märät lenkin jälkeen, mutta sen se kesä kuivaa, minkä talvi kastelee.

Hanskoissa välillä tulee lähdettyä ajamaan liian kevyillä. Eka vartti sormet on jäässä, mutta puolen tunnin päästä hanska on sisältä märkä. En usko (enkä uskalla) että vielä kevyemmät hanskat on se ratkaisu.

Niin siis takin pitää olla tiukka ja hyvin hengittävä. Tuo double espresso oikeasti toimii passelin aluspaidan kanssa. Harmi kun castelli lopetti tuon tekemisen enkä ole keksinyt mitään vastaavaa.

Oikeasti tosi hämärä fiilis kun aluspaita kuivuu ajaessa. Mä tiedän tasan tarkkaan mitä MRe tarkoittaa ja ajaminen on aika penaalista noin. Hikoilen itsekkin paljon ja huonoissa kamoissa ei ole kiva ajaa talvella.

https://www.wiggle.co.uk/castelli-me...spresso-jacket

Ymmärsin aikaisemman kommentin siitä että tuli kylmä niin että torsokin paleli. Mutta jos ongelmat ovat nimenomaan raajoissa ja ääreisverenkierrossa, en osaa antaa muuta neuvoa kuin vaihtaa raajoja MRe:n kanssa.
    Juu, ehkä pintaverenkierto olisi oikea sana. Koska se palelu on aika kokonaisvaltaista.

Jaloissa pelaa hyvin thermo-irtolahkeet ja siinä päällä Endura Singletrack housut. Sitten Bridgedalen paksut sukat ja Salomonin gore-kengät ja niiden päällä Deuterin säärystimet. Sitten kelpaa lähteä Dudea työntämään tuonne lumiseen metsään.

Käsissä Dakinen paksut laskettelu hanskat ja niiden alla ohuet alussormikkaat. Ja hanska / sukka osasto on melkein kuivat 2-3 h lenkin jälkeen. Eli ne on just passelit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niin siis takin pitää olla tiukka ja hyvin hengittävä.
    Tämän kun saisi upotettua rentoon pukeutumiseensa rakastuneiden maastomiesten kalloon Ei se kosteus mihinkään alusasusta siirry, jos takki on kuin teltta

Olen joskus aikoinani kun meille opetettiin kolmekerrospukeutumisen autuaallisuutta joutunut hämmästelemään sitä ettei kakkoskerroksen tiukkuus aina riittänyt pitämään ykköskerrosta kuivantuntuisena, jos kolmoskerros oli väljä - eli kosketus ei siirtynyt kakkosesta kolmoseen.

Mä olen pohtinut tätä hengittävyyden ja hikoilun dilemmaa. Jos nyt oletetaan, että hikoilu on yksilöllistä ja osa meistä vain hikoilee kuin sika uunissa. Niin hengittävä takki paitsi päästää kosteuden ulos, niin myös ilman sisään. Jos iho on märkä, olo tuntuu viileältä, jollei ihon pintaa saa jotenkin kuivattua siirtämällä hikeä sieltä pois.

Jos taas on windstopper-tyyppinen takki, niin hiki jää sinne sisälle ja kastelee kaikki aluskerrastot. Ja kylmä tulee viimeistään kun pysähtyy.

Mä olen tyytynyt siihen, etten sellaista kuivaa ja lämmintä lenkkiä pysty ajamaan. Ei mulla kuitenkaan ajaessa ole kylmä, vaatteet vaan on märät lenkin jälkeen, mutta sen se kesä kuivaa, minkä talvi kastelee.

Hanskoissa välillä tulee lähdettyä ajamaan liian kevyillä. Eka vartti sormet on jäässä, mutta puolen tunnin päästä hanska on sisältä märkä. En usko (enkä uskalla) että vielä kevyemmät hanskat on se ratkaisu.
    Alusasuissa on eroa siinä miten hyvin ne siirtävät kosteutta. Brynje oli aikoinaan minulle vallankumouksellinen, tajuntaa laajentava kokemus, mutta aivan varmasti on tullut uuttakin. Jos stenu jaksaa aina korostaa sitä että renkaat ovat ajomukavuuden kannalta se mihin kannattaa panostaa - ja hän on siinä mielestäni täysin oikeassa (vaikka itse ajan ties millä) - minä voisin sanoa samaa alusasusta

Windstopper on taas yksi näitä trademarkkeja, jolla myydään kovin erilaisia vaatteita. Tuulta pitävä vaate voi olla erinomaisen hengittävä.

Kylmä saa tullakin kun pysähtyy. Tuuliliivi tai taskuun pakkautuva eristävä liivi päälle! Merkitsee tietty pientä lisävaivaa, mutta kannattaa.

Omat näpit ovat iän myötä tulleet herkemmiksi palelemaan. Ennen ei ollut mikään ongelma esimerkiksi kantaa suksia ohuissa Windstopper-hanskoissa, nyt sormet tuntuvat jäätyvän ellen laita ohuita rukkasia niiden päälle. Ehkä lämmittelyhanskat toimisivat sinulla samaan tapaan kuin hiihtäjillä lämmittelyliivi eli ne mahdollistaisivat sitten varsinaiseen treenin ajaksi hullunkin ohuet hanskat, esim. tyyppiä ampumahiihtäjien Windstopper-sormikkaat?

F. Kotlerburg Guest
    Kyllä se on pitkälti niin että jokaisen on etsittävä se oma tapa pukeutua. Tässäkin keskustelussa on niin eri tavalla ajavia ja eri lajia ajavia fillaroitsijoita, että kokemukset on ihan erit. Tiellä ajaessa pakkasella, jos vauhti on 30km/h niin ihan eri tavalla siinä tuulisuojaa tarttee kuin tuolla metsässä rauhallisesti läskipyörällä grillatessa.

Stenua komppaan siinä, että wife beater tyyliset aluspaidat ensimmäiseksi kerrokseksi kosteutta siirtämään on tosi hyviä. Itsellä on yksi Goren tuultakin pitävä ja pari Odlon kevyttä. Tuollaisen kun laittaa teknisen paidan alle niin tarkenee paljon paremmin, kun ihoa vasten on kuivana pysyvä kerros.

K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Lisäksi jos etsii kokemuksia eri kankaista, niin on otettava huomioon arvion ikä -oma erittäin hyvä kokemukseni ohuesta eVent-kankaisesta takista on tänään jo täysin vanhentunut. (kankaan hengittävyys oli loistava, mutta kalvo irtosi nopeasti ulkokankaasta)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Kyllä se on pitkälti niin että jokaisen on etsittävä se oma tapa pukeutua. Tässäkin keskustelussa on niin eri tavalla ajavia ja eri lajia ajavia fillaroitsijoita, että kokemukset on ihan erit. Tiellä ajaessa pakkasella, jos vauhti on 30km/h niin ihan eri tavalla siinä tuulisuojaa tarttee kuin tuolla metsässä rauhallisesti läskipyörällä grillatessa.
    Kaikella ystävyydellä: jos jokin on itsestäänselvyys, niin se on tämä - eikä nähdäkseni yksikään keskusteluun osallistunut ole toitottanut ja tyrkyttänyt omaa pukeutumistaan ainoana oikeana ja sopivimpana kaikille ja kaikenlaiseen ajoon kaikissa olosuhteissa.

Uskon että jokainen lukija osaa poimia esitetyistä pukeutumismalleista sen mitä ehkä kannattaisi kokeilla. En pidä mitenkään haitallisena sitäkään että tuodaan esiin omia ikään kuin perusprinsiippejä, joita seuraamalla jonkun toisenkin pukeutuminen voisi kenties onnistua paremmin ja ajokokemus siten muodostua mukavammaksi.

Hyviä ohjeita tulee ja hyvä niin kun aihe on vaativa. IK32 jäsenenä ollut onni osallistua legendaarisiin Animaltrippeihin by Pasi joiden kesto oli läpi talven noin 7h yhdellä kauppatauolla vajaan 5h kohdalla. Tauko oli sellainen, että kun sai just leivän suuhun, niin maestro sanoi, että eiköhän jatketa. Hienoja päiviä ja jotain ehkä oppi talvivaatetuksesta. kuivat aluhanskat,kypärähuppuja hattu kerkis vaihtamaan leipä suussa eli se toimi. hengittävien takkien lisäksi parhaaksi hikoileville näkisin verkkoaluspaidan. ilma tuntuu kuivalta. mulle paras ollut oisko alturan paksu verkkojuttu. hikeen ja kosteuteen britit ovat oman kokemuksen aika hyvin sopeutuneet eli sieltä kantsii ehkä yleisemminkin ks tän alueen vaatteita.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •