Tunturi eMax
Mies sai jo oman fullafatin harmaa/oranssina koossa L. Itse vielä odottelen kokoa M, CE-värissä.
Ensipuraisu: Makea laite! Pitkä kun mikä, mutta ei kömpelö. Huomaa kyllä selvän eron pelkkään etujousitettuun malliin (jota tullut vuokrapyöränä ajettua) - onhan se selvä.
Kulkee kyllä pehmeästi yli kaikista töyssyistä ja tosi kivantuntoinen ajaa. Ei yhtään helpota odotella omaa pyörää
Toki lumella nyt ei pääse testaamaan vielä samalla tavalla kuin kesän polkutykityksillä, mutta ensikokemukset pelkästään positiiviset. Tilaukseen pistettiin heti jo moottorin pohjapanssari, sitä ei tässä nimittäin ollutkaan. Jännä juttu, kun paikallisen Kesportin rivissä olevissa jäykkäperämalleissa sellainen näkyi olevan paikallaan... Samalla tilattiin myös vähän lämpösuojaa akulle sekä iskaripumppu niin saa säädöt kuskille sopivaksi.
Iskarista puheenollen.. Vähän ihmeteltiin pyörän saavuttua miksi takaiskari on "väärinpäin?" eli ilmakannu alaspäin, mutta myyjäliikkeen vastaus (Bikeshop) oli kysymykseen, että se toimii noinkin päin, eikä pitäisi olla vaikutusta ajamiseen, vaikka myyntikuvassa sen on kyllä toisinpäin.. Noh, sen voi kuulemma ensihuollossa kääntää jos haluaa, itse ei saa mennä takuun vuoksi irrottelemaan. En tiedä miksi tehtaalla se on sitten laitettu noin päin
jos jollakin on jotain ideaa, niin saa kertoa.
Molemmilla oli haussa yksi jokapaikanhöylä -pyörä, jolla pääsee ajamaan talvipolut sekä kesäpolut, jotka voivat olla soratietä, tai sitten juurakkojumppaakin. Tykätään käydä pyöräreissuissa ja Lapissakin ajamassa, niin kyllähän ne mäet sähköllä sujuvat aika paljon kevyemmin. Siksi päädyttiin tähän pyörämalliin...Oli ylläri, että tämä saapuikin nyt kun edellinen arvioi oli elokuu.
Nykyiset tai "entiset" pyörät Kona Wo ja Silverback Scoop Deluxe. Eihän se Konalla ajaminen enää kovin innostele kun itsekin odottelee tuota uutta Tunturia...
Ps.. Onko porukalla tiedossa kuinka paljon takuunalaiseen pyörään saa vaihdella mieleisiä osia? Itse olin tuumaillut vaihtavani omaani sitten satulan, polkimet, tupit ja tangon.. Onkohan joku näistä nounou? Meneekö takuu?
Tunturi Emax Fullfat ~ CE
Instagram @ Bikemilia
Kirjanmerkit