HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 73 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 63 71 72 73 74 75 83 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.161 - 2.190 / 2876

Aihe: Zwift.com

  1. #2161
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    En tosiaan tiedä sääntöjä, mutta tietenkin jos jossain kohdassa joudun vakuuttamaan että toimin niiden mukaan niin sitten itse toimin niiden mukaan.

    Mutta joo, oikeastaan ajatus oli se että jos kaikilla oli hyvä kisa ja hauskaa niin formaatti toimii. Tuollaiset mainitut aplikaatiot on hyviä ja parantavat tilannetta
    Jo liittyessäsi jouduit tuota vakuuttamaan, kopsattu Zwiftin EULAsta:
    "If you register for an account to use our Platform, you must provide accurate account information (except that pseudonyms are permitted for usernames) and promptly update this information if it changes."

    Hankaluuden tuottaa se, että on niin monenlaisia tulokulmia Zwiftin käyttöön. Toisten mielestä hyvä kisa on sellainen, jossa jokainen pyrkii tasoittamaan kisaa, toisten mielestä sellainen jossa ajetaan jotakuinkin tuon yllämainitun sekä reaalimaailman kisojen lähtökohdista.
    10k-kerhon jäsen

  2. #2162
    Liittynyt
    03/2020
    Viestit
    128
    Olen täs ny pari kuukautta ajellut Zwiftissä erilaisia ajeluja ja semmonen asia mietityttää,että kun on iso ryhmä ajamassa ja paljon porukkaa lössissä ,niin miten tuo peesi oikeen menee kun eihän isossa porukassa pysty seuraamaan tiettyä vaan paikat elää koko ajan, en ole ainakaan huomannut peesi hyötyä jos olen porukan keskellä. Mietin vaan jos ajaa kisaa ja puhutaan peesi hyödystä niin miten sen pystyy hyödyntään isossa porukassa?

  3. #2163
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Peesihyöty ei näy esimerkiksi vastuksen vähentymisenä, vaan nopeuden kasvuna. Testaile pitämällä teho samana ja polje ensin porukassa, ja sitten jättäydy yli 5 metrin päähän. Oma nopeutesi laskee yksin polkiessa huomattavasti. Tai toisin sanoen tarvitset isot tehot päästäksesi takaisin porukkaan.

    Zwift on pyrkinyt kehittämään peesialgoritmiaan, mutta ei se edelleenkään ole kovin vakuuttava. Jos olet ison porukan kärjessä, niin pientä hidastusta Zwift arpoo sun avatarille, mutta ei ole sellaista valtavaa eroa kuin todellisuudessa. Nyrkkisääntönä: mitä isompi ja tiiviimpi porukka (leveydestä voi päätellä tiiviyden), sitä isompi hyöty nopeudessa.
    10k-kerhon jäsen

  4. #2164
    Liittynyt
    03/2020
    Viestit
    128
    ok,eli paukusta keulaan ja sitten vähän himmaa että pääsee peesiin,veri simppeli,heh ! Toki ku himmaa niin menee hetki ku porukka tulee vauhdilla ohi ja taas pitää kiriä kiinni, mielenkiintoista ja aika paljon opittavaa ennenkuin oppii.

  5. #2165
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Tuon peesiavun huomaa hyvin esim. silloin kun ajat pace partner porukassa vaikkapa D-kategorian Miguel pace partnerin kanssa. Yksin kun ajat niin tasaisella tuokin ryhmä tulee hyvää vauhtia ja ottaa yksittäisen ajajan pikku hiljaa kiinni kun taas ylämäessä ei ole ongelmia tehdä kunnon ero tuohon ryhmään.

  6. #2166
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    649
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tipityy Katso viesti
    ....en ole ainakaan huomannut peesi hyötyä jos olen porukan keskellä....
    Varmaan itsestään selvyys, mutta eihän valittuna ollut TT-pyörää. Sillä ei saa peesiä porukan keskellä vaan täytyy olla maantiepyörä (tai maasto tai gravel).

  7. #2167
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.117
    Zwiftissä peesaaminen on vähän kummallista, mutta saattaa toimia harjoittelun kannalta ihan OK. Esimerkiksi RGT:ssä peesaaminen muistuttaa enemmän normaalia.
    6.7 WTF/kg


  8. #2168
    Peesissä pysyminen Zwiftissä on aika vaikeaa, varsinkin jos peesaa yksittäistä polkijaa. Juuri koska vauhti lisääntyy peesissä joutuu helposti rinnalle ja ohi, himmatessa taas putoaa jne.

  9. #2169
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    357
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kal Pedal Katso viesti
    Peesissä pysyminen Zwiftissä on aika vaikeaa, varsinkin jos peesaa yksittäistä polkijaa. Juuri koska vauhti lisääntyy peesissä joutuu helposti rinnalle ja ohi, himmatessa taas putoaa jne.
    Kuulostaa autopeleistä tutulta kuminauhaefektiltä.

  10. #2170
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.033
    Zwift on jo testaillut uutta peesaus- ja ryhmäajosysteemiä. Tarkoituksena on se olisi lähempänä todellista, ja noita kisoja ajteallen myös sellaista että ryhmän vauhti olisi enemmän "vetovuororiippuvaista", kun nyt vauhti vissiin jotenkin automaattisesti kumuloituu ryhmässä ja vielä aika paljonkin. Tästä uudesta systeemistä on järjestetty muutama ajo/tapahtuma viimeisen kuukauden aikana, joista käyttäjiltä on pyydetty kokemuksia

    The Goal:

    • This new version of PD has the goal of creating a more realistic racing experience (compared to IRL racing). The main changes introduced focus on reducing the forward and backwards movement of cyclists in the pack while also reducing the overall speed of larger groups.
    • We encourage racers to try a more “aggressive” approach and try breakaway opportunities to create more dynamic racing scenarios.

    What you can expect:

    • Less speed in groups of cyclists where there isn’t a concerted effort to “pull” the group by taking pulls at the front.
    • Double draft is activated by default therefore riding in a group should feel a bit easier than with the standard draft model.

  11. #2171
    Liittynyt
    10/2021
    Viestit
    154
    Toi nykyinen peesaus kisoissa on kyllä aika arcadeversio. Etenkin jos on tuota OJ:n mainitsemaa RGT:tä kokeillu niin ero on iso.
    Periaatteet on aika samat kun ulkona, mutta käytännössä riittää tosi "sinnepäin" ajelu kun kenenkään eri tarvi vetää eikä tarvi huolia oletko jumissa porukan takana.
    Zwift-peesaus toimii toisaalta hyvin jos ajeelee kisoja vaan intervallitreenihengessä.

  12. #2172
    Zwiftin peesaus on kyl ihan hanurista. Jos kisoissa tippuu kärkijoukosta ni ei mitään tsäänssiä saada ryhmää kiinni. Just viime viikon Makuri kisassa jäi yksi polkaisu vajaaksi ylämäessä ja en päässyt mäen huipulla kiihdyttämään kärjen mukana. Siinä yksin tuli vedettyä alamäkeen 5W/kg pidemmän aikaa ilman että sain alussa muodostunutta 2s eroa kurottua umpeen kärkiryhmän mennessä 2.5W/kg. Menee tietty noi porukkalenkit ja kisat hyvin nopeasti kun joutuu koko ajan keskittymään ryhmäajamiseen varsinkin paikoissa jossa ylämäki loppuu. Toinen silmä ryhmässä ja toinen silmä oikean yläkulman asteluvussa.

  13. #2173
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Peesialgoritmin kehittely ei näytä olevan kovin helppoa: https://zwiftinsider.com/pack-dynamics-v4-thoughts/

    Tosiaan vaatii tottumista ja pientä ajotavan muutosta, että ajo porukassa on sujuvaa eikä tippuisi välittömästi. Lisäksi mulla trainerin reagointi on hitaampaa kuin Assioma-polkimien, joten näiden välillä vaihtaessa pitää muistaa millä ajaa.
    10k-kerhon jäsen

  14. #2174
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Alamäessä ei kannata pudota joukosta Zwiftissä eikä reaalimaailmassa. Jos peesistä pudonnut kuski on riittävän paljon kevyempi, niin eroa ei ota millään kiinni. Siinä missä peesissä tulee alamäkeen vapaalla, saa yksin tehdä paljon enemmän töitä. Nopea laskuesimerkki: 10% lasku, vauhtia 72 km/h (20 m/s) eli laskija tulee vertikaalisuunnassa 2 m/s alaspäin. Toinen laskija painaa pyörineen 100 kg ja toinen 70 kg. Potentiaalienergiaa vapautuu liike-energiaksi joka sekunti 100 kg kuskilla 2 kJ ja 70 kg kuskilla 1,4 kJ. Painavammalla kuskilla on 600 W etu. Aivan normaali skenaario jossakin vuorilla. Monesti on niin, että painavamman kuskin ilmanvastus on suurempi, mutta sillä ei tuota eroa vielä umpeen kurota.

  15. #2175
    Liittynyt
    10/2021
    Viestit
    154
    Kisojen lopussa kun tulee se tulosnäyttö niin sen perusteella arvailisin että jotkut osaa geimata tota zwiftin peesiä paremmin kun toiset. Siinä on siis keskiwatit ja w/kg. Välillä näkyy kuinka jotkut pääsi helpommalla kun on molemmat luvut alhasemmat kun muilla. "Pituusdoping" on yks mahdollisuus, mutta varmaan toimii myös se että onnistuu ajaan tasasta tehoa kärkiporukan perällä niin ettei mylläysalgoritmi puske porukan keulille eikä joudu polkemaan taaksepuskua vastaan. Hatkat kun ei kuitenkaan onnistu niin perällä on ihan ok olla. Zwiftissä myös puuttu se haitariliike mutkista ulos ja yhteen jonoon meno kun ajetaan kovaa. Ulkona ajaessa noi olsi hyviä syitä olla lähempänä kärkeä.
    Eipä tuo nyt niin haittaa että kuka kisat voittaa jos ite saa hyvän treenin ajettua. Oma maailmansa kuitenkin tuo zwift-fysiikka. Ehkä vaan parempi jos ei tutustu aiheeseen liikaa niin voi omassa mielessään ajaa samalla taktiikalla kun ulkona. Toisaalta jos harrastus on nimeomaan zwift-kisat niin ei auta muu kun opetella optimoinnit.

  16. #2176
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Nummela
    Viestit
    794
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Itselläni ei ole tuosta kokemusta uteliaisuus sai minut etsimään edes jotain tietoa netistä ja Eliten keskustelufoorumilla oli jollain samaa ongelmaa. Hänelle oli annettu yksi vastaus Eliten asiakaspalvelusta jossa kysyttiin käyttääkö hän PML (Power Meter Linkiä), ehdotti että ottaa sen pois käytöstä ja katsoo poistuiko ongelma.
    Tämä ongelma selvisi. Vaihdoin tehomittauspolkimet pois ja homma alkoi toimia. Ilmeisesti Assiomat jotenkin häiritsi, vaikka eivät olleet yhdistetty traineriin.

  17. #2177
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka Häkämies Katso viesti
    Tämä ongelma selvisi. Vaihdoin tehomittauspolkimet pois ja homma alkoi toimia. Ilmeisesti Assiomat jotenkin häiritsi, vaikka eivät olleet yhdistetty traineriin.
    Hyvä kun selvisi, mutta erikoista on. Minulla on Elite Direto, ja varsin usein ajan Favero Assioma -polkimet kiinni. Välillä yhdistän tehot Diretosta, välillä Assiomasta. Ei ole ollut ongelmia yhtäaikaisessa käytössä. (MacOS)
    10k-kerhon jäsen

  18. #2178
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Jukka, ajettiin muuten hetki samassa porukassa muutama tunti sitten.
    10k-kerhon jäsen

  19. #2179
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    410
    Tulipahan ajettua D-kategoriassa gategory enforced kisa Makuri Valley to mountaintop.
    D:ssä siis suurin sallittu keskiteho 2.5W/kg. Kisan voitto meni kuskille, jonka keskitehot olivat 4.43W/kg. Itse olin sijalla 14 ja ensimmäinen kuski, jonka keskitehot olivat prikulleen limiitissä.
    Ilmeisestikään ymmärrys siitä, mitä tehorajoituksilla haetaan, ei ole levinnyt zwiftaajien keskuuteen kovinkaan laajalti, koska ylitehoilla vedeltiin ja raakasti.
    Tulee mieleen katuautojen kiihdytyskisat, joissa on aikaindeksi. Sitä et saa alittaa, tai sinut diskataan.
    Oliko se niin, että Zwift ei diskaa, mutta seuraavaan kisaan saat mennä minimissään C-kategoriaan?
    Itse pystyn luukuttelemaan noin tunnin kisan porukassa 2.5W/kg tehoilla, mutta C:ssä vaadittavaan 3.1W/kg eivät rahkeet vielä riitä. Kerran sitä kyytiä kokeilin ja noutajahan tuli vastaan kaksikierroksisen kisan toisella puoliskolla.
    Tulosta saattaa heikentää hieman huonoon kuntoon päässyt traineripyörä, jolla siis tahkottu liki 37 täyttä vuorokautta trainerissa. Level on nyt 52 ja virtuaalikilometrejä kohta 26 000km.

  20. #2180
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pesuman Katso viesti
    Tulipahan ajettua D-kategoriassa gategory enforced kisa Makuri Valley to mountaintop.
    D:ssä siis suurin sallittu keskiteho 2.5W/kg. Kisan voitto meni kuskille, jonka keskitehot olivat 4.43W/kg. Itse olin sijalla 14 ja ensimmäinen kuski, jonka keskitehot olivat prikulleen limiitissä.
    Ilmeisestikään ymmärrys siitä, mitä tehorajoituksilla haetaan, ei ole levinnyt zwiftaajien keskuuteen kovinkaan laajalti, koska ylitehoilla vedeltiin ja raakasti.
    Tulee mieleen katuautojen kiihdytyskisat, joissa on aikaindeksi. Sitä et saa alittaa, tai sinut diskataan.
    Oliko se niin, että Zwift ei diskaa, mutta seuraavaan kisaan saat mennä minimissään C-kategoriaan?
    Itse pystyn luukuttelemaan noin tunnin kisan porukassa 2.5W/kg tehoilla, mutta C:ssä vaadittavaan 3.1W/kg eivät rahkeet vielä riitä. Kerran sitä kyytiä kokeilin ja noutajahan tuli vastaan kaksikierroksisen kisan toisella puoliskolla.
    Tulosta saattaa heikentää hieman huonoon kuntoon päässyt traineripyörä, jolla siis tahkottu liki 37 täyttä vuorokautta trainerissa. Level on nyt 52 ja virtuaalikilometrejä kohta 26 000km.
    Kuinka pitkä kisa se oli? Tuo 4,43 w/kg on ihan A-kategorian tehoja.

  21. #2181
    Tuo Valley to Mountaintop on yksi 10min/5km nousu. Se kategorialuku ei ole suorituksen maksimiraja vaan sen on pyöräilijän suoritustasoa ilmaiseva luku. Kuten tuossa on aiemmin ollut puhetta, se kategoria lasketaan historiadatan perusteella käyttäen VO2max, MAP ja CP arvoja edellisen 60pv suorituksista.

  22. #2182
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    186
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pesuman Katso viesti
    ...D:ssä siis suurin sallittu keskiteho 2.5W/kg ...
    Meneeköhän tässä keskustelussa nyt jotain koko ajan sekaisin? Zwiftin ohjeet kategorian valinnalle perustuvat arvioituun FTP:hen. Ei siellä kisan keskitehoista puhuta.

  23. #2183
    Ja kannattaa katsoa myös se pyöräilijän paino! Eilisessä omassa vastaavassa C-kategorian lähdössä voitto meni 4.7W/kg(217W), mutta näyttäisi kuskin paino puuttuvan ja täten laskettu 45kg mukaan. Kakkoseksi 3.7W/kg(333W) kuski joka on zwiftpowerin mukaan "almost B". Tuo ei C-kategoriassa ole edes mitenkä erityisen poikkeava suoritus 10m kisassa eli jos alkaa harmittamaan muiden isot W/kg lukemat niin laihduttaa virtuaalisesti saa sitten paremman mielen.

  24. #2184
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti aleksirastas Katso viesti
    Tuo Valley to Mountaintop on yksi 10min/5km nousu. Se kategorialuku ei ole suorituksen maksimiraja vaan sen on pyöräilijän suoritustasoa ilmaiseva luku. Kuten tuossa on aiemmin ollut puhetta, se kategoria lasketaan historiadatan perusteella käyttäen VO2max, MAP ja CP arvoja edellisen 60pv suorituksista.
    Joo niinhän se Zwiftpower tekee. Ajattelin että jostain tunnin kisasta kyse. Silloinhan tuo ei laita Zwiftpowerissa mitään punaisia valoja päälle.

  25. #2185
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    410
    "Meneeköhän tässä keskustelussa nyt jotain koko ajan sekaisin?"

    Voipi olla, kun olen zwift-kisaajana aloittelija.

    Olen vain pitänyt järkeenkäypänä käsityksenäni sitä, että kun kisoihin on laadittu luokat (
    gategory enforced) niin niillä olisi jotain merkitystä kilpailuja tasoittavana tekijänä. Samanlaisessa käsityksessä taitaa olla myös satoja muita polkijoita ympäri maailman, koska usein D-kategorian kisojen kommenteissa ihmetellään kärjen pitämää vauhtia. Kilpailijan hetkittäinen W/kg arvo on julkista tietoa ja näkyy kisoissa kaikille, mutta FTP sen sijaan ei ole. Mitä järkeä lähteä kisaamaan, jos joku kykenee ajamaan pitkän 10% nousun 25km/h keskinopeudella (en viittaa nyt yksittäiseen Valley to Mountain top kisaan vaan yleisellä tasolla) ja samaan aikaan tehorajoissa pysyttelevät ajavat samaa mäkeä 10km/h.

    Jotain on silloin pielessä, jos D-kategorian starttiin osallistuva sijoittuu A, B, C, D luokkien yhteiskisassa ajallisesti B ja C-luokkien väliin tai pärjäisi jopa B:ssä. Tai eihän siinä ole mitään pielessä, vaan reppana on halunnut tulla pätemään kuntoonsa nähden väärään kategoriaan.

    Itse olen valmis siirtymään C-kategoriaan heti, kun saan painoani hieman alemmaksi (siis muutoin kuin Zwiftissä painoa ohjelmallisesti alentamalla) ja peruskuntoni sille tasolle, että pystyn ajamaan tunnin 3.1W/kg tehoilla. Ikämiesluokassa se ei ole enää niin helppoa.

    Aleksirastas:

    "
    eli jos alkaa harmittamaan muiden isot W/kg lukemat niin laihduttaa virtuaalisesti saa sitten paremman mielen."

    Siinä vaiheessa, kun alkaa pettämään itseään pärjätäkseen jossain, kannattaa vetää itsensä narun jatkoksi. Tiedän kyllä, että Zwiftiin ilmoitettua omaa painoa viilaamalla pyörän saa kulkemaan jopa yli 100km/h, mutta saan enemmän henkistä iloa siitä, että pystyn polkemaan aivan oman painoisenani kevyempiä vastaan ja jopa pärjäämään silloin, kun kaikki kisaajat ovat ns. samalla viivalla. Minulla on etuna se, että pystyn puristamaan hetkellisesti reisistä yli 1kW tehot, mutta korostetaan nyt sitä, että vain muutaman sekunnin ajan. Eipä ole koskaan tullut selvitettyä FTP-arvoani. Mistä sen näkee?

    Kommentoijilta odottaisin ohjeita kisaamisesta enemmän kuin ivallisia kommentteja tietämättömyydestä.

  26. #2186
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pesuman Katso viesti
    "Meneeköhän tässä keskustelussa nyt jotain koko ajan sekaisin?"

    Voipi olla, kun olen zwift-kisaajana aloittelija.

    Olen vain pitänyt järkeenkäypänä käsityksenäni sitä, että kun kisoihin on laadittu luokat (
    gategory enforced) niin niillä olisi jotain merkitystä kilpailuja tasoittavana tekijänä. Samanlaisessa käsityksessä taitaa olla myös satoja muita polkijoita ympäri maailman, koska usein D-kategorian kisojen kommenteissa ihmetellään kärjen pitämää vauhtia. Kilpailijan hetkittäinen W/kg arvo on julkista tietoa ja näkyy kisoissa kaikille, mutta FTP sen sijaan ei ole. Mitä järkeä lähteä kisaamaan, jos joku kykenee ajamaan pitkän 10% nousun 25km/h keskinopeudella (en viittaa nyt yksittäiseen Valley to Mountain top kisaan vaan yleisellä tasolla) ja samaan aikaan tehorajoissa pysyttelevät ajavat samaa mäkeä 10km/h.

    Jotain on silloin pielessä, jos D-kategorian starttiin osallistuva sijoittuu A, B, C, D luokkien yhteiskisassa ajallisesti B ja C-luokkien väliin tai pärjäisi jopa B:ssä. Tai eihän siinä ole mitään pielessä, vaan reppana on halunnut tulla pätemään kuntoonsa nähden väärään kategoriaan.

    Itse olen valmis siirtymään C-kategoriaan heti, kun saan painoani hieman alemmaksi (siis muutoin kuin Zwiftissä painoa ohjelmallisesti alentamalla) ja peruskuntoni sille tasolle, että pystyn ajamaan tunnin 3.1W/kg tehoilla. Ikämiesluokassa se ei ole enää niin helppoa.

    Aleksirastas:

    "
    eli jos alkaa harmittamaan muiden isot W/kg lukemat niin laihduttaa virtuaalisesti saa sitten paremman mielen."

    Siinä vaiheessa, kun alkaa pettämään itseään pärjätäkseen jossain, kannattaa vetää itsensä narun jatkoksi. Tiedän kyllä, että Zwiftiin ilmoitettua omaa painoa viilaamalla pyörän saa kulkemaan jopa yli 100km/h, mutta saan enemmän henkistä iloa siitä, että pystyn polkemaan aivan oman painoisenani kevyempiä vastaan ja jopa pärjäämään silloin, kun kaikki kisaajat ovat ns. samalla viivalla.

    Kommentoijilta odottaisin ohjeita kisaamisesta enemmän kuin ivallisia kommentteja tietämättömyydestä.
    Ivallisuuteni viittasi lähinnä tuohon ettei meidän tulisi verrata itseämme näihin "45kg" kisaajiin, joiden todellinen W/kg on varmasti puolet tuosta oikeasta. Tämä heijastuu erityisesti ylämäki-painottaisissa kisoissa.
    Itseäänsä vastaan tässä kisataan. Omat tavoitteet on pysyä kärkijoukon tahdissa kisan ajan ja lopussa katsotaan mihin rahkeet riittää. Eilen oli tuplakisat ja ensimmäisessä kävikin hyvin kun loppukirillä nousin kisan neljänneksi. Painavana ja huonokuntoisena tiesin että ensimmäinen tasainen 10min kisa olisi itselläni helpompi kuin seuraavana tuleva ylämäkikisa. Niin myös kävi etten pysynyt koko ylämäkeä kärjen tahdissa ja näin puoleen väliin tuloksissa.

    Parin viikon päästä alkaa myös suomalainen kisasarja (e-pyoraily.com). Sieltähän voi käydä hankkimassa itselleen muutaman vastuksen, joidenka kanssa voi talven ajan mittelöidä.

  27. #2187
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Olisi mielenkiintoista nähdä kuinka moni Zwiftissä kilpaileva kuski joka kilpailee alemmassa kategoriassa kuin mihin kuuluisi tai harrastaa paino/pituus dopingia ottaa osaa myös niihin kisoihin joita käydään ulkona jossa totuus tulee ilmi. Jonkin verran oletan että on kuskeja jotka kilpailee Zwiftissä mutta ei ota osaa ulkokisoihin.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  28. #2188
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    49
    Tää Zwift ei ole mikään kuolemanvakava kisaympäristö. Muistakaa että teho-arvon mittaritkin on vain rullaavia 90 pv arvoja - paljon on niitä jotka kilpailleet kovemmassa luokassa aiemmin ja tekevät paluun ja saavat aluksi kisata alemmassa ryhmässä. Sitten on nämä alle 23v ja naiset jotka pääsee kisaamaan alemmissa miesten sarjoissa, zpower-varustuksella ajavat saavat usein liika tehoa jne. Zwiftin antamat tulokset sisältää enemmän kohinaa kuin zwiftpowerin karsittu lista jossa siivotaan jonkun verran lopputuloksia. Minä seuraan enemmänkin sijoitusten suuruusluokkaa ja yksittäisiä "päänahkoja" - saa tiettyä iloa siitä jos voittaa korkeammin rankattuja kuskeja lopputuloksissa. Mielestäni ranking-laskenta toimii ok paitsi että laskee mukaan noita alimittaisia kahinoita. Nykyinen dynamiikka zwiftissä on sen verran tyly että parempi yrittää pitää oma kategoriansa lähellä ylärajoja - jos esim C:ssä rankataan Almost B tasolle niin laitetaan enforced-kisoissa B:hen ja siinä joutuu ekat pari minuuttia painamaan maksimisykkeellä jos haluaa pääjoukkoon.

  29. #2189
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    357
    Miten muuten toimitaan Zwiftin vähänkin isommissa kisoissa? Kuka tarkistaa, että siellä ei ole näitä "45 kiloa" painavia kuskeja huijaamassa?

  30. #2190
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    410
    "Miten muuten toimitaan Zwiftin vähänkin isommissa kisoissa."

    Jos isoilla kisoilla tarkoitetaan ns. isojen poikien (isojen nimien) virallisia kisoja, niin niissä on kaiketi käytössä vähän samansuuntainen "varma" tunnistautuminen kuin pankeissa. Eli osallistujat tunnetaan ja kisaajat myös valvovat toinen toistaan. Myös osallistujien käyttämät trainerit on mitä ilmeisimmin rekisteröity/sinetöity. Ainakin osalla näyttäisi olevan myös live-striimaus päällä kisan aikana. Painohuijaus tulee esille myös siten, että tuo salaperäinen FTP hyppää äkisti next levelille.

    CCG:

    "Tää Zwift ei ole mikään kuolemanvakava kisaympäristö."

    Se muuttuu kuolemanvakavaksi siinä vaiheessa, kun huijarit astuvat kehiin. Ei vaiskaan...niin kauan kun kukaan ei voita Zwiftissä rahaa tai tavaraa, varsinkaan huijaamalla, niin omaksi ilokseen sitä itseään rääkkää.

    Huijarit eivät petä kuin itseään.

    Itse joudun lisäämään harjoitustuntimääriä, kun paino ei ota laskeakseen, vaikka kalorit lasken hyvinkin tarkkaan. Kasvavien harjoitusmäärien kautta selän taakse saattaa sitten jäädä jokunen huijarikin ;-)

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •