Onkos missään näkynyt mitään hyviä gravel-kiekkotarjouksia? Voi olla kuituakin.
Onkos missään näkynyt mitään hyviä gravel-kiekkotarjouksia? Voi olla kuituakin.
Tarjouksen hyvyydestä en osaa sanoa enkä osaa edes arvata ovatko kiekot sellaiset joita etsiskelet, mutta gravelkiekkotarjous (joka päättyy tänään) tämäkin https://aerycs.de/products/gcx-terra-31
^^ Tuossa, ei ole pelkästään hyvä
CL Terrat 1.170 eur, dt 350, xdr vapari, paino 1.390 g miinus tubelessventtiilit ja nauhat
CLX 1.375 eur, dt 240, painoa vajaa 100 g vähemmän
myös kenkiä Spessun Reconia S works 235 eur ja muita
https://www.specialized.com/fi/fi/sh...sc#result-list
samalla kun selasin sivustoa niin tuli ostettu recon 3.0:t 135 eurolla, eli jos tarvetta on niin tuolta saa ihan ok hintaan
JKO17 muokkasi tätä : 28.11.2022 at 15.39
Nyt kun on jo ammuttu alas se, ettei hover baria kritisoida kuin foorumeilla ja se, että Canyon ei poikkea muista erikoisratkaisuissa, avaatko yksityiskohtaisemmin mitä tarkoitat tuulipukuosaston ja massatuottajien laadulla ja miten laadun hierarkia pyöränvalmistuksessa menee noin muuten? Mikä ei ole tuulipukua ja miksi? Olethan vastauksissasi yksityiskohtainen ja käytä lähteitä jos mahdollista. Ihan sen takia että jos joku tulee threadiin suosituksia kysymään ja lukee että "canyon on ihan ok mut laadullisesti huono ja muutenkin tuulipuku", on helpompi ymmärtää kuinka vakavasti suositus tulisi ottaa.
BTW, Hambini laittoi vuonna 2018 Canyonin samaan luokkaan Spessun, Cervelon, Scottin ja BMC:n kanssa "valmistustoleranssien" suhteen, mut ehkä tääkin on sittemmin muuttunut. Tai sit ei ehkä liity laatuun.
"Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS
Liittyy hintaan. Lyxys kun pitää olla niin mieluummin kallista. Lisää uskottavuutta pyöräporukoissa.
Vertaat vaikka naisten kasseihin. Viiden tonnin vuittoni on hyvä kassi. Halvemmat on tuulipukuporukalle.
Lueppa uudestaan tuo mun viesti ihan ajatuksen kera.
Ihan omasta kokemuksestakin voin todeta ettei Canyonien laatu ole ollut terävintä huippua, mutta ei poikkea muista suurista valmistajista (esim. noi sun listaamat), jotka tuuppaa samalla tapaa kamaa ulos mahdollisimman nopeasti.
Ja väitätkö tosissasi, että hover bar on ollut menestys Canyonille? Yllättävän vähän niitä näkyy verrattuna muihin malleihin.
Onneksi pyörämedioista löytyy se totuus ja foorumilla on vaan turhanpäivästä valitusta. Jokanen voi itse valita kumpaa arvostaa enemmän.
Luin. Sulla oli siinä pari esimerkkiä jotka käsiteltiin etkä niihin esittänyt mitään vastinetta. Mainitsit siinä laaduttomuuden ja nyt tässä sen saman uudestaan. Kerrotko siis tarkemmin mitä tällä laaduttomuudella tarkoitat, vai perusteletko sitä vain henkilökohtaisilla kokemuksillasi? Mitä ne kokemukset tarkalleen ovat? Henkisiä? Kerro nyt tarkemmin. Sorrut tässä nyt lisäksi olkiukkoilemaan tuon terävimmän kärjen kanssa, kukas niin on väittänyt? Huomiona muuten että itse en mistään luksustuotteista ole puhunut, vaan kiinnosti tietää tämä laadun hierarkia pyöränvalmistuksessa jota tunnut soveltavan, mutta et tunnu olevan kykeneväinen kuvaamaan.
edit: jaahas, oli tullut lisää tekstiä kommenttiin.
En väitä että hover bar on menestys, mistäs niin päättelit ja miten se liittyy laatuun tai tuulipukuisuuteen? Sinä käytit esimerkkinä foorumimielipiteiden paremmuudesta sitä, että siellä voidaan kommentoida hover barien hassuuksia ja annoit ymmärtää ettei noissa arvostelujutuisssa näin tehdä. Olit siinä väärässä, jonka osoitin ihan lähteillä.Ja väitätkö tosissasi, että hover bar on ollut menestys Canyonille? Yllättävän vähän niitä näkyy verrattuna muihin malleihin.
Kun oikeat perustelut loppuu, olkiukkoilu jatkuu? Eihän kukaan näinkään ole sanonut.Onneksi pyörämedioista löytyy se totuus ja foorumilla on vaan turhanpäivästä valitusta. Jokanen voi itse valita kumpaa arvostaa enemmän.
"Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS
Sukkisfactori voisi kokeilla kertoa jotain järkevää juttua gravelleista, eikä harrastaa pelkästään inttämistä ja vänkäämistä.
Tuo tyyli tuo jollain tapaa mieleen takuutöiden vastaavan, joka vääntää jokaisesta pilkusta seuraavat 30 mailia, ennenkuin palataan alkuperäiseen ongelmaan. Eli selkeästi tehdään kirjoittamalla ja aikaa kuluttamalla rahaa...
Tässä esim. muutama omakohtainen. Netistä löytyy vielä enemmän, mutta valitettavasti nekin löytyy foorumeilta.
Hitsaussaumat osittain räitty ja 700 € Whiten maantiepyörässäkin on parempaa saumaa jos katsoo kokonaiskuvaa.
Kasauslaatu vaihtelee. Vaihteet olleet yhdessä täysi pielessä ja Ultegran hydraulisten jarrujen suhteen sai pitkään tapella, kunnes jarruletkusta sai pihalle kuoren palasia tukkimasta.
No menestyksestä mä puhuinkin alkuperäsessä viestissä. En laadusta. Aletaan tekemään liian monimutkaisia virityksiä mitä ostajat vieroksuu tai ne viritykset on itsestään jo ongelmallisia. Canyonin vahvuus ja myyntivaltti on aina ollut halvahkot ja keskitason pyörät ja mun mielestä sen ei kannata niiden suhteen lähtee liikaa kikkailemaan.
Ei edes jaksa alkaa vääntämään, kun en edes ymmärrä mikä ongelma sulla on tai mitä ajat takaa. Tartut johonkin yhteen sanaan ja vänkäät siitä lähdeperusteluita. Paaton jo kirjoittikin samat fiilikset.
Kumman kauan siinä kesti! Satunnaiselle lukijalle on nyt vähän helpompi ymmärtää että yleistät Canyonin laaduttomaksi merkiksi näiden kokemuksien pohjalta. Lukijalle jää sitten toki omalle vastuulle miettiä että löytyyköhän mahdollisesti muilta valmistajilta samanlaisia yksittäisiä kokemuksia ja poikkeaako Canyon tässä merkittävästi muista.
Luepas nyt itse oma tekstisi uudestan. Puhuit järjestyksessä tuulipukuosastosta (jolle et esittänyt mitään perusteluita), laaduttomuudesta (johon vihdoin esitit perusteet) ja erikseen mainitsit Grailin ja Aeroadin huonon menestyksen (jota ei kukaan kiistänyt, mutta tuot sen tässä jostain syystä esiin).No menestyksestä mä puhuinkin alkuperäsessä viestissä. En laadusta. Aletaan tekemään liian monimutkaisia virityksiä mitä ostajat vieroksuu tai ne viritykset on itsestään jo ongelmallisia.
"Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS
Voisko sen Canyonin paskuudesta vänkäämisen siirtää johonkin muualle?
Canyon on kuin Skoda, millä pääsee ihan hyvin paikasta a paikkaan b. Mutta kun on kysynyt mikset ostanut jotain ABM valmistamaa niin vastaus on, olisin muuten mutta hinta.
Jos nyt pitäisi hankkia gravel niin kuitu Grizl olisi varmaan aika korkealla mutta jos resurssit olisi rajattomat niin S-works Crux olisi selvä valinta.
^Jos resurssit olisivat rajattomat niin en tuotantopyörää hankkisi. Ja eiköhän Skodatkin ole ihan laatuautoja?
^ OT.
Ajoin kesällä kaverilta lainatulla Oktavia DSG farkulla Pirkanmaan reissun. Ihan ok. Kuten Canyon.
Mutta jos tilille tulisi vaikka lotosta pari miljoonaa niin ei ensimmäisenä tulisi mieleen että nyt ostetaan Canyon ja Skoda.
Jonkun pitäisi ensin keksiä jotkut mittausperusteet millä näitä pyörämerkkejä laitetaan parhausjärjestykseen, muuten tämä keskustelu on ihan hiekkalaatikkohuutelua siitä kenen iskällä on hienoin auto. Canyonilla on voitettu varmaan aika monta maailmanmestaruutta ja Tour de sitäjatätä niinkuin on Spessulla ja Ferrarilla ja Skodallakin. Millä se paras laatu määritellään? Jos sinä ostit 2019 Canyonin Ultimaten ja siitä piti säätää takavaihtaja uusiksi niin onko Canyonit silloin ihan paskoja? Tai jos ostit 2020 Canyon Grailin ja siinä kaikki toimi heti hyvin niin onko Canyonit silloin tosi hyviä. Tällaisella foorumilla keskustelu siitä millainen mielikuva juuri sinulla on jostain pyörämerkistä on yhtä älykästä kuin Suomi24:lla vääntäminen siitä onko Kuopio vai Vaasa parempi kaupunki.
Nykyään kun montaakaan pyörää ei pääse edes koeajamaan vaan on ostettava sika säkissä, niin ladun ja ajettavuuden arviointi on tehtävä hinna, huhupuheiden, mielikuvien ja vaikka road.cc ym vastaavien testien kautta. Sitä saa mitä sattuu tulemaan.
Ei se ihan noin mustavalkoista pitäisi olla. Minusta fiksu ihminen rakentaa sen oman näkemyksensä eri kokemuksista sieltä täältä. Vähimmäisvaatimus on tietysti osata erottaa sen Canyonin virheet komponenttivalmistajan virheistä. Ja sitten kun kirjoittelee täällä niitä omia painavia mielipiteitä, niin pitäisi edes jotenkin avata mihin se mielipide perustuu.
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Kai se Canyonin "bulkkimielikuva" johtuu siitä, että joka toinen vastaantuleva pyörä alkaa olemaan Canyon. Vähän kun se harmaa skoda tai corolla. Laadussa mitään vikaa mutta on jo niin yleinen ettei erotu massasta. Onneksi nyt alkanut sentään näkymään muitakin värejä kun musta ja harmaa.
En ole samanlaista mielikuvaa jenkkifoorumeilla Canyonin kohdalla huomannut. Enemmän siellä taas pidetään Trekkiä tai Spessua bulkkina
Onko se erottuminen massasta merkki kovastakin laadusta?
Kyse on mielikuvista. Varsinkin maantiepyörissä missä geo on aika säädelty ja kaikki pyörät suurin piirtein samanlaisia ajaa, niin Pinarello vaan aiheuttaa enemmän värinää kuin Canyon tai Cube. Vaikka itse pyörän ajaminen ei varmasti sen kummoisempaa ole, varsinkaan jollekin harrastelijalle.
Kuka täällä on puhunut, että Canyonin laatu on huonoa?
Niinhän se täällä menee että jos kirjoittaa "Laadullisesti ei loistavaa, mutta ei eroa muiden massatuottajien tavarasta.", niin yksi lukee, uskoo lukeneensa tai esittää lukeneensa selvästi: "Laadutonta" ja vähän ajan perästä toinen tulee perässä ja kertoo kirjoitetun "Ihan paskaa"![]()
Melkein kaikki kuitenkin ajavat niillä massatuotetuilla vehkeillä, joissa nyt sattuu olemaan eri valmistajan leima. Todella harva on teettänyt vaikkapa runkoaan joltain käsityönä. Näitäkin toki on, mutta voisin väittää että ovat pienessä marginaalissa.
Itselläni oli titaanista mittojen mukaan hitsattu maantiepyörä. Siitä halkesi molemmat takahaarukat.
Eli ei sekään laatua takaa.![]()
Ohi, kiinanrunko?
On se ainakin Aristoteleen mukaan.
Jollekin laatu on sitä, että mahdollisimman edullisesti myytävään pyörään on pultattu mahdollisimman kalliit osat. Jollekin toiselle jotain muuta.
Case closed.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Niin, se että kohde erottuu muista kohteista ei tarkoita automaattisesti hyvää tai kovaa laatua. Se voi olla täysin paskaakin laatua.
Lada erottui aikoinaan länsiautoista laadullaan, mutta tuskin kenenkään mielestä kovan laadun ansiosta, vaikka takaikkunassa lukikin lujaa laatua Lada.
Kirjanmerkit