TUo on noissa griswoldeissa ihan normaalia. Jos pintaa on hyvin, niin laita uudet nastat.
TUo on noissa griswoldeissa ihan normaalia. Jos pintaa on hyvin, niin laita uudet nastat.
Siinä on uusi ISP Evo LiteSkin versiona. Litkutin Stanin normilitkulla eikä vielä vajaan viikon jälkeen pidä täydellisesti ilmaa muttei vuoda kyljistä ja pitää yhden reissun ajan. Vanteena Mavic Crossmax alu i25mm. Mitattu 54mm nappuloista.
Vaihdan kuiten heti eteen samanmoisen 2,6" leveänä kun näyttää boost-haarukalle päivitettyä ihan lirulta ja on takarengasta kapeampi.
Takana on Suomi Tyresin WXC'R 27,5x2,25" (57mm) tubelessina omasta vanhasta varastosta ja mittasin nappuloista 56,5mm. Runkoon menee max 2,35" niin sen takia sekarengastus ja WXC'R toimii lumessa ISPia paremmin. Siksi tykkään siitä takana vetopidon vuoksi.
Kesti aikoinaan vain puoli talvea että tämä alkoi pitämään kunnolla ilmaa tubelessina.
Osaakohan joku arvailla, minkä kokoista Piikkisikaa uskaltaisi Orbea Laufeyn kanssa lähteä tilailemaan? 29x2.6 mahtunee varmasti, mutta menisiköhän myös 2.8? Vai onkohan noilla mitään käytännön eroa muutenkaan. Omat talviajot on perus polkutuuppaamista, ei mitään hc enduroa.
Onko joku punninnut tätä uutta kruununastaista 29x2,6 Piikkisika TLR SL:ää? Mainostetaan, että alumiinirunkoiset nastat ovat kevyemmät kuin edelliset teräsrunkoiset, mutta muistaakseni viime talvena sille ilmoitettiin sama paino (1170 g).
Mullakin alkoi pysymään ilmat sisällä vajaan viikon työmatkailuilla. Torstaiaamuna ei tarvinnut enää pumppailla.
Tänään asentelin Gravan talvi-/dynamokiekoille 60tpi tubeless-Gravdalit. Aika kauheet verrattuna vanhaa 120tpi sisuriversioon. Järkkypaksut ja jäykät kyljet. Myös verrattuna 30tpi Griswoldiin. Ilmat kyllä pysyi Gravdaleissa heti, mutta vähän tuli sellaiset vibat, että nyt ei hinta ja laatu ihan kohtaa. Huomenna pitäisi polkea 8 tuntia Porvoon urban rogainingia niillä. Toivottavasti ei ole niin kauheat ajaa kuin, mitä ensivaikutelman perusteella voisi olettaa..
Ja kiitos Fedu ISP-mitoista. Pitää tutkailla, joska ne mahtuisi Stiggyyn.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
HihiMinäkin olen varovaisesti kavereille sanonut, että nämä uudet eivät taida enää olla yhtään nopeammat, mitä esimerkiksi contit tai roudat. Keskari on sen 20km/h, kun vanoihlla gravdalleilla ei kamalaa eroa pistosuojattuihin nappuloihin tullut.
Mutta on ne minusta suht pehmeät ajaa, kun laskee paineet 2bar tuntumaan.
Huomasitko muuten griswoldista tulleen uuden 60tpi version?
Edit:
Niin joo, kävitkö siis ajamassa renkailla, vai huomioitko vaan paksummat kyljet?
Suomi Tyres Routa W248 Ebike TLR 54-584 tuli hommattua Kona Dr Dew pyörään.
"...runko on vahvistettu, jotta renkaan kantavuus riittää moderneille sähköpyörille".
Joskaan tuo ei ole sähköpyörä, niin pienellä mutulla otin nuo Ebike versiot. Hinta ei juuri pompannut ja eikai se rengas tiedä tuleeko ylimääräinen paino pyörästä vai kuskista![]()
Helppo asennus ja eka pari päivää meni ~2 barin paineilla, sen mitä käsipumpulla sai vaihdon yhteydessä.
Odotin, ensimmäisiltä nastoilta, paljon raskaampaa ajoa, mutta pyörähän tuntui oikein ketterältä edelleen noillakin paineilla.
Paljaalla asfaltilla yms oli vähän suossa ajamista, mutta lumella ja jäällä rullas omasta mielestäni todella sutjakkaasti.
Aavistuksen pidemmällä reissulla huomasi hengästyvän normaalia enemmän, kun varmaan yritti mennä samaa tuttua nopeutta, mutta ero ei todellakaan ole paha noihin slikseihin kesärenkaisiin.
Toissapäivänä laitoin huoltsikalla 4 baria kokeeksi. Varsinkin aftaltilla rullaus parani huomattavasti. Pientä puskemista havaittavissa, mutta en tiedä onko se pelkästään paineen takia vai puuroutuneen lumen syytä tietyillä paikoilla.
Pitää jatkaa testausta. Jospa kokeilis kolmella seuraavaks.
Minkälaisia paineita olette tottuneet käyttämään talvella verrattuna kesään?
^Työmatka ajossa sen mitä rengas sallii. Maastossa ja poluilla olosuhteiden mukaan. Kesä/talvea paha verrata kun eri renkaat mutta omalla kohdalla suht samoilla kuin talvellakin.
Joo se uusi 60tpi Griswold taisi olla ilmoitettu samanpainoiseksi kuin vanha 30tpi. Kyljet ehkä tiiviimmät, mutta epäilen, että muuten ei juuri eroa. Paremmat nastat toki myös. Vanhan Griswoldin tasapäänastat ei oikein pure kovaan jäähän. Griswoldit on vaan vähän turhan isot lutteroon, siksi Gravdalit siihen. Ja en tosiaan ehtinyt tänään ajaa vielä ollenkaan.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Onko joku jo nähnyt uutta 60tpi Griswoldia jossain pks kivijalassa?
EDIT: vai olisiko Roudasta mihinkään? Niitä saisi parin yhden Griswoldin tai Gravdalin hinnalla. Jos laittaisikin 42-milliset.
Tämäkin hiljainen ketju oli
https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...83#post3038683
Laitoin piikkisian talvipyörän etukiekolle, syystä tai toisesta vemputtaa sivusuunnassa melko kovin. On nostettu vanteelle liukkarin kanssa ja ilman ja kiekko on suora eikä suvikumin kanssa vemputa yhtään. Onkohan nyt joku laatuongelma. Kokeilin ice spikerin myös samalle kiekolle ja ei vemputa yhtään.
Hunt 4 season gravel (muistaakseni 2017) ja olisko sisämitta maltilliset 21 mm. Ja rengas mitattuna 40 mm. Otin tuon kapeamman kun maasturipuolella löytyy sitten tarvittaessa leveämpää jälkeä. Jos olis ainoa nastallinen pyörä niin ehdottomasti 50 mm ottaisin. Ja ostaisin.
Noniin, eli on alle ilmoitetun. Tosi hyvä. Mahtuu omaankin nineriin.
Korjaan 149/kpl. Ei järkeä juu. Mutta ei ne olleet niin kauheet kuin mitä pelkäsin. Asfaltilla rullaa surkeasti Griswoldeihin tai 120tpi Gravdaleihin verrattuna, mutta lumella ihan ok. Eikä olleet mitenkään kivireetkään. Kyllä noilla ajelee ja Gravdalin kuvio on hyvä pöppölumessa. Superhelppo ja varman oloinen tubelisointi on plussaa. Silti olisin edelleen mieltä, että huonoin hinta-laatusuhde niissä on tällä hetkellä markkinoilla olevista kapeista nastoista.
Jos uusi 60tpi Griswold ei ole paksukylkisempi kuin vanha ja uusi istuisi vanteelle vähän vanhaa tiukemmin, niin se olisi kyllä mun valinta nyt, kun nastatkin niissä on päivittyneet parempiin. Mutta Griswold on tosiaan sen verran reilusti Gravdalia korkeampi, että vaatii jonkun verran enemmän tilaa.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Mullakin nuo piikkisiat vemputtaa sivusuunnassa aika hemmetisti, koossa 29x2.6.
Ei haittaa polkuajossa eikä hiihtoladuilla kun on sähkäri, mutta ottaa päähän katsella sitä vemputusta, etenkin kun on kuitenkin kalleimmasta päästä nuo nuo renkaat.
Vaikka tämänhetkisen kokemuksen valossa en kadukaan Routien ostoa, niin olisin saattanut panostaa noihin Griswoldeihin. En vain tajunnut, että niistä on tullut uusi versio. Ajattelin että siitä vanhasta en maksa yli satasta. Onnekseni kuulen sitten, että nyt myynnissä oleva 149 € Gravdal ei olekaan se legendaarinen. Olisin jo ostanut mutta nyt on mennyt niin paljon rahaa tällä osastolla.
Kävin kaivelemassa pyöräpajan roskiksesta Routien mukana tulleen vyötteen, jossa lukee pienellä 42-622/700 x 40 c. Myynnissä korostetaan tuota 42 millisyyttä..
Sent from my iPad using Tapatalk
Tais nuo sian vemputukset olla taittuvakylkisissä, itellä vaiheriversiot ja on suorat, näissä taas tuo bead on jotai pyrsotusröpelöä mikä epätasainen ja murenee herkästi ja rengas ei pidä tubeleksena..
Kyllä tuo omakin 29x2.6 vaijeriversio piikkisika vähän vispaa, mutta "ongelma" on ainoastaan visuaalinen. Rengas ei siis täristä ja tuo sivuheittokin on hyvin pientä, mutta kyllä sen näkee. En välitä asiasta, ihan hyvin pelaa kuitenkin.
Takana se renkaan vipotus ei juuri tunnu eikä ainakaan näy.
Juuri tänään näiden kanssa taas askarrelleena en ole täysin samaa mieltä... Renkaat tosin ovat alkuvuodelta. Kiekkoina Fulcrumin Rapid Redit. Eivät tahtoneet napsahtaa tai sitten pysyä hyllyllä millään.
Edit: hankin renkaat alkuvuodesta 2022, kirjoittelin aluksi höpöjä.
jkiviluoto muokkasi tätä : 28.11.2022 at 17.46
Kirjanmerkit