En tiedä kuvitelmista. Duden keskiö ei ole ihan ainoa koneenosa jonka kanssa on tullut oltua tekemisissä. Esimerkiksi sorvin 18-portaiseen siirtohammaspyörävaihteistoon on tullut laakerit vaihdettua. Niitä meni n. 30. Karassa mm on esijännitettäviä laakereita. Ilman mitään räjäytyskuvia ei ollut ihan yksinkertainen operaatio. Ja tuolla se on autotallissa ihan toimivana ollut monta vuotta. Jokuseen muuhunkin laitteeseen on tullut tehtyä remonttia. Joten uskon että osaan tunnistaa laakereiden asennuksen ja sen että onko ne kokonaan pesissään vai ei. Samoin kuin senkin että jotain vikaa alkaa olla. Ja kyllä pressfitt- keskiö on tuttu muutenkin. Trek Stachessa esimerkiksi on semmoinen ja sekin on tullut korjattua ja aika paljon tullut sen jälkeen sillä ajeltua.
Ja Duden laakeroinnin pettämisestä on ollut tällä foorumilla niin paljon juttua että sitä tuli tarkkailtua ja koeteltua ketjut irrotettuna aika usein.
Mutta ei tästä kannata vääntää. Jokainen täällä saa ihan vapaasti kuvitella muista mitä haluaa. Pääasia on että on tyytyväinen omaan tekemiseensä.









Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit