above_forum

Collapse

Power tap ja muut voimamittarit!!

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • aepyli
    Nöösi
    • 11/2022
    • 5

Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Onko sulla 2x vai 1x voimansiirto? Jos on 1x, niin sitten ei tuota double-mallia vaan tavallinen boost-mitoituksella. Mulla on NGeco SRAM boost-mallisena ja kampina NX Eaglet. Kampien sisäpuolelta piti viilata jonkun verran, jotta ratas istui paikalleen kunnolla. Silloinkin se piti asentaa spiderin ns. väärälle puolelle, jotta mahtui pyörimään eikä ottanut takahaarukan alaputkeen. Se, että kannattaako spider-mallia valita, riippuu siitä missä ja miten ajat. Vaihtoehtona on esim. Garminin mtb-polkimet tai Faverot modattuna, jos riski sille, että kammet osuvat kiviin, on pieni. Muuten tuo spider on oikeastaan ainoa realistinen ratkaisu läskipyörään. Kallishan se on - itse ostin omani käytettynä - mutta tehojen seuraaminen on ihan mukavaa.
    1x voimansiirto. Aika vähän tulee sellaista maastoa joissa kammet osuisi kiviin. Lähinnä pienemmät tekniset polut joita tulee harvemmin ajeltua olisivat riski. Mutta >99% ajoista on sellaista missä ei isompia kiviä ole. Hintaa näkyy olevan myös noilla Garminin mtb-polkimilla. Netissä myös ollut raportteja vikaantuneista polkimista, ovat lakanneet toimimasta. Voisi olla tuo NGeco siis ehkä järkevämpi ratkaisu, se on vissiin aika kestävä.

Comment

• MRe
      *****ilordi
      • 09/2006
      • 8582

^mulla on ngeco gravelissa ja täysjäykässä läskissä (ja kohta läskitäpärissä). Fätissä joskus kolisee kammet/polkimet ja ainakin tähän asti on p2m toiminut hyvin. Tehopolkimia en uskalla hankkia juuri tuon kestävyyden vuoksi.

Comment

• MRe
        *****ilordi
        • 09/2006
        • 8582

Kallishan se on - itse ostin omani käytettynä - mutta tehojen seuraaminen on ihan mukavaa.
        Lisäksi Garmin ei oikein ”tykkää” jos ajaa pyörällä ilman wattimittaria. Ei oikein osaa arvioida kokonaisrasitusta, ym. Mikä on sinänsä kummallista, kun esimerkiksi mun kohdalla pitäisi olla riittävästi mitattua teho/sykedataa, jotta voisi pelkän sykkeen perusteella sitten arvioida tehoja.

Comment

• moukari
          Jäsen
          • 07/2017
          • 756

Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
          ^mulla on ngeco gravelissa ja täysjäykässä läskissä (ja kohta läskitäpärissä). Fätissä joskus kolisee kammet/polkimet ja ainakin tähän asti on p2m toiminut hyvin. Tehopolkimia en uskalla hankkia juuri tuon kestävyyden vuoksi.
          Jep, mullakin toiminut tosi hyvin. Gravelissa yhdessä kisassa kesti uittamista monta kertaa veteen, kun taas muilla Quarqit ja Stagesit pimeni. Ilman tehomittaria ajellessa sykedatan kanssa pärjää ihan hyvin, jos lenkki on tasatehoinen, mutta maastossa ajaessa harvoin näin on. Toisaalta maastossa tehot jäävät myös aika alhaisiksi ja siten rasitus jäisi siten vähän alhaiseksi. Hyvänä apuvälineenä toimii, mutta pitää seurata kokonaisuutta.

Comment

• paaton
            Moottoriturpa
            • 05/2015
            • 17450

Uudet 4iiii kammet ovat muuten akulla. Tuo tuli mulle yllätyksenä. Voisi kestää paljon vanhaa paremmin.

Comment

• MRe
              *****ilordi
              • 09/2006
              • 8582

Ilman tehomittaria ajellessa sykedatan kanssa pärjää ihan hyvin, jos lenkki on tasatehoinen, mutta maastossa ajaessa harvoin näin on.
              Juu, itse pärjää kyllä, mutta garmin on usein sitä mieltä, että liian kevyt lenkki. Havaitsin tämän, kun Fenix 7 pudotti tehomittauksen pois päältä, mutta Edgessä se oli päällä. Fenixin PTE ei noussut millään, ennen kuin sain taas kammet paritettua.

Comment

• MRe
                *****ilordi
                • 09/2006
                • 8582

Kenelläkään tästä kokemuksia?

Olisi ollut n. 30% halvempi kuin P2M NGeco.

Comment

• moukari
                  Jäsen
                  • 07/2017
                  • 756

Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
                  Kenelläkään tästä kokemuksia?

Olisi ollut n. 30% halvempi kuin P2M NGeco.
                  Ei ole omia kokemuksia, mutta takuun kannalta firma ei ole kuulemma ollut kovin luotettava. En ehkä itse ostaisi tuolta.

Comment

• Juha Lehtinen
                    Yöhöpisijä
                    • 10/1999
                    • 11428

GPLama on noita testaillut. Pistän tähän molemmat videot jos niistä nyt mitään hyötyä on.

Comment

• Juha Lehtinen
                      Yöhöpisijä
                      • 10/1999
                      • 11428

...ja tässä toinen video

Comment

• moukari
                        Jäsen
                        • 07/2017
                        • 756

Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
                        ...ja tässä toinen video
                        Jep, mittareina nuo eivät mitään huonoja varmasti ole. Integroitu akku kuitenkin arveluttaa, että pimeneekö 2-3 vuoden päästä. Power2maxiin laittaa vaan uuden patterin ja matka jatkuu.

Comment

• MRe
                          *****ilordi
                          • 09/2006
                          • 8582

^Tuo akku ei minuakaan näissä oikein viehätä. En ymmärrä mitä käytännön etua akku tuo. Paitsi että on helpompi tehdä vesitiiviiksi. Joka kai sitten on se pointti, Sigeye näyttäisi olevan IP67, eli sen kanssa voi ajaa veden alla. Ainakin jonkin aikaa.

Comment

• paaton
                            Moottoriturpa
                            • 05/2015
                            • 17450

No se vesitiiviys on iso juttu. Sen sisään päässeen veden vuoksi ne mittarit hajoavat. Toinen vikaantumisen kohde on patterin kontaktipinnat. Ne hapettuvat.

Ehkä myös pakkasen kestossa on eroa. Nappiparistoilla toimivat ainakin valittavat aika herkkään talvella.

Mutta tuossa kiinanmittarissa en kyllä nää ideaa, koska quarqia saa niin sopivaan hintaan.

Comment

• MRe
                              *****ilordi
                              • 09/2006
                              • 8582

Ei ole omia kokemuksia, mutta takuun kannalta firma ei ole kuulemma ollut kovin luotettava. En ehkä itse ostaisi tuolta.
                              Se mitä olen tukea tarvinnut näiden kanssa, P2M:ltä on vastaus tullut aina viimeistään seuraavana päivänä. Eli siinäkin mielessä ehkä väärä paikka säästää parisen sataa.

Comment

• moukari
                                Jäsen
                                • 07/2017
                                • 756

Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
                                No se vesitiiviys on iso juttu. Sen sisään päässeen veden vuoksi ne mittarit hajoavat. Toinen vikaantumisen kohde on patterin kontaktipinnat. Ne hapettuvat.

Ehkä myös pakkasen kestossa on eroa. Nappiparistoilla toimivat ainakin valittavat aika herkkään talvella.

Mutta tuossa kiinanmittarissa en kyllä nää ideaa, koska quarqia saa niin sopivaan hintaan.
                                Totta. Mtb-käyttöön Quarq on tosin aika kallis. Power2maxin luotettavuus tuli todettua hyvin The Riftissä, kuulin maalissa että ainakin Stagesin ja Quarqin mittarit olivat pimentyneet gravelpyörän uidessa islantilaisessa tunturipurossa. Mulla kävin ja kukkui, vaikka pannutinkin kerran mittarin päälle virtausta ylittäessä. Mä uskalsin ostaa läskipyöräni P2M:n käytettynä eikä ole vielä ollut mitään ongelmia siinäkään.

Comment

Working...