Alkujaan tämän lähetti moukari
Katso viesti
Power tap ja muut voimamittarit!!
Collapse
X
-
1x voimansiirto. Aika vähän tulee sellaista maastoa joissa kammet osuisi kiviin. Lähinnä pienemmät tekniset polut joita tulee harvemmin ajeltua olisivat riski. Mutta >99% ajoista on sellaista missä ei isompia kiviä ole. Hintaa näkyy olevan myös noilla Garminin mtb-polkimilla. Netissä myös ollut raportteja vikaantuneista polkimista, ovat lakanneet toimimasta. Voisi olla tuo NGeco siis ehkä järkevämpi ratkaisu, se on vissiin aika kestävä.
-
Lisäksi Garmin ei oikein ”tykkää” jos ajaa pyörällä ilman wattimittaria. Ei oikein osaa arvioida kokonaisrasitusta, ym. Mikä on sinänsä kummallista, kun esimerkiksi mun kohdalla pitäisi olla riittävästi mitattua teho/sykedataa, jotta voisi pelkän sykkeen perusteella sitten arvioida tehoja.Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viestiKallishan se on - itse ostin omani käytettynä - mutta tehojen seuraaminen on ihan mukavaa.
Comment
-
Jep, mullakin toiminut tosi hyvin. Gravelissa yhdessä kisassa kesti uittamista monta kertaa veteen, kun taas muilla Quarqit ja Stagesit pimeni. Ilman tehomittaria ajellessa sykedatan kanssa pärjää ihan hyvin, jos lenkki on tasatehoinen, mutta maastossa ajaessa harvoin näin on. Toisaalta maastossa tehot jäävät myös aika alhaisiksi ja siten rasitus jäisi siten vähän alhaiseksi. Hyvänä apuvälineenä toimii, mutta pitää seurata kokonaisuutta.Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti^mulla on ngeco gravelissa ja täysjäykässä läskissä (ja kohta läskitäpärissä). Fätissä joskus kolisee kammet/polkimet ja ainakin tähän asti on p2m toiminut hyvin. Tehopolkimia en uskalla hankkia juuri tuon kestävyyden vuoksi.
Comment
-
Juu, itse pärjää kyllä, mutta garmin on usein sitä mieltä, että liian kevyt lenkki. Havaitsin tämän, kun Fenix 7 pudotti tehomittauksen pois päältä, mutta Edgessä se oli päällä. Fenixin PTE ei noussut millään, ennen kuin sain taas kammet paritettua.Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viestiIlman tehomittaria ajellessa sykedatan kanssa pärjää ihan hyvin, jos lenkki on tasatehoinen, mutta maastossa ajaessa harvoin näin on.
Comment
-
Ei ole omia kokemuksia, mutta takuun kannalta firma ei ole kuulemma ollut kovin luotettava. En ehkä itse ostaisi tuolta.Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
Comment
-
Comment
-
-
Jep, mittareina nuo eivät mitään huonoja varmasti ole. Integroitu akku kuitenkin arveluttaa, että pimeneekö 2-3 vuoden päästä. Power2maxiin laittaa vaan uuden patterin ja matka jatkuu.Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti...ja tässä toinen video
Comment
-
^Tuo akku ei minuakaan näissä oikein viehätä. En ymmärrä mitä käytännön etua akku tuo. Paitsi että on helpompi tehdä vesitiiviiksi. Joka kai sitten on se pointti, Sigeye näyttäisi olevan IP67, eli sen kanssa voi ajaa veden alla. Ainakin jonkin aikaa.
Comment
-
No se vesitiiviys on iso juttu. Sen sisään päässeen veden vuoksi ne mittarit hajoavat. Toinen vikaantumisen kohde on patterin kontaktipinnat. Ne hapettuvat.
Ehkä myös pakkasen kestossa on eroa. Nappiparistoilla toimivat ainakin valittavat aika herkkään talvella.
Mutta tuossa kiinanmittarissa en kyllä nää ideaa, koska quarqia saa niin sopivaan hintaan.
Comment
-
Se mitä olen tukea tarvinnut näiden kanssa, P2M:ltä on vastaus tullut aina viimeistään seuraavana päivänä. Eli siinäkin mielessä ehkä väärä paikka säästää parisen sataa.Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viestiEi ole omia kokemuksia, mutta takuun kannalta firma ei ole kuulemma ollut kovin luotettava. En ehkä itse ostaisi tuolta.
Comment
-
Totta. Mtb-käyttöön Quarq on tosin aika kallis. Power2maxin luotettavuus tuli todettua hyvin The Riftissä, kuulin maalissa että ainakin Stagesin ja Quarqin mittarit olivat pimentyneet gravelpyörän uidessa islantilaisessa tunturipurossa. Mulla kävin ja kukkui, vaikka pannutinkin kerran mittarin päälle virtausta ylittäessä. Mä uskalsin ostaa läskipyöräni P2M:n käytettynä eikä ole vielä ollut mitään ongelmia siinäkään.Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viestiNo se vesitiiviys on iso juttu. Sen sisään päässeen veden vuoksi ne mittarit hajoavat. Toinen vikaantumisen kohde on patterin kontaktipinnat. Ne hapettuvat.
Ehkä myös pakkasen kestossa on eroa. Nappiparistoilla toimivat ainakin valittavat aika herkkään talvella.
Mutta tuossa kiinanmittarissa en kyllä nää ideaa, koska quarqia saa niin sopivaan hintaan.
Comment

Comment