ElectrobikeGarminGiant
Sivu 26 / 56 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 24 25 26 27 28 36 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 751 - 780 / 1670

Aihe: Flatbar Gravel...

  1. #751
    F. Kotlerburg Guest
    No onneksi kokemusta on sentään kaikista pyöristä ja pyöräilystä, vaikka ajaminen ei huvitakaan.

  2. #752
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ...ja toiseksi jarrut ilmaamatta ja säätämättä.

    ...
    Että ei ole vuoden pakertamisen jälkeen pyörä edes ajokunnossa ja että kehtaa sen vielä julkisesti tunnustaa!

  3. #753
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    556
    Noh noh.
    Eiköhän meillä kaikilla ole oikeus harrastaa just sopivaksi katsomallamme tavalla.

  4. #754
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Kotler, sanoinko ettei huvita, en vaan viitsi kaikilla keleillä. Kokemus on seikka että miten sen määrittää, 90luvun alussa ekat koonnut, silloin oli vielä enemmän "insinöörimäinen" ote asioihin ja nuoren miehen suunnaton mielenkiinto harrastukseen ennen netin aikaa oli paljon haastavampaa tiedon hakemiseen. Suhtautuminen ns. kokemukseenkin on melko häilyvää, joku pitää sitä kokemuksena että tuntee stack/reach käsitykset kuin omat taskunsa mutta lienee tähänkin kategoriaan mahtuu monensortin kuskia ja kuka sitten tietäviin ja kokenein?

    Ps. Kotler, BMX ja trial pyöristä ei ole mitään kokemusta...

  5. #755
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.879
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Että ei ole vuoden pakertamisen jälkeen pyörä edes ajokunnossa ja että kehtaa sen vielä julkisesti tunnustaa!
    Luin tämän kommentin niin kuin pitääkin eli ystävällisenä liioitteluna ja huumorina, jossa on tarkoitus nauraa nuren kanssa eikä nurelle.

    Mutta tosikko minussa haluaa huomauttaa että vastahan ne jarrut saapuivat viime kuun lopussa. Eikä niitä ymmärtääkseni ole ollut kiire asentaa ja säätää, koska koko ajan on ollut toinenkin ajokunnossa oleva pyörä.

    nure voisi tietysti välillä postata "Koska ajoit viimeksi?" -ketjuun, niin foorumilla ei jäätäisi siihen käsitykseen ettei ajokausi ole paljon koulujen kesälomaa pitempi.

    Eikä ehkä tarvitsisi ihan välttämättä esittää ajamista silloin kun huvittaa ja pakkomielteistä täytyy-ajoa toistensa ainoina vaihtoehtoina. Esim. semmoinenkin on mahdollista että ajaa kun huvittaa ja ajaa silloinkin kun ei erityisemmin huvita lähteä, mutta kun on hieno sää ja kuiva ajokeli.

    (Viimeksi mainituilla lenkeillä käy jopa yllättävän usein niin että on oikestaan hemmetin tyytyväinen että lähti vaikkei huvittanut.)


    Aihetta sivuten sen verran että olen röyhkeästi ottanut omaan käyttööni talosta poismuuttaneen asukkaan pyöräkellariin unohtaman Scott-merkkisen hybridin. Laitoin siihen 40-milliset gravel-renkaat ja säädin satulan ja ohjaustangon paikkaa. Toistaiseksi en ole ajanut kuin lyhyitä pätkiä, mutta suorassa tangossa on ollut pientä totuttelemista, koska ajoin semmoisella viimeksi intissä ja sitä ennen silloin kun alla oli 24-tuumainen.

    (Ajatus oli että jos saamme edes jonkinlaisen hiihtotalven, tuolla voisi ajaa lähimmälle tykkilumiladulle.)

  6. #756
    F. Kotlerburg Guest
    Jaha, en olisi uskonut että joku tunnustautuu pyörävarkaaksi tällä foorumilla. Eihän sinulla mitään oikeutta siihen pyörään ole ja se voi olla alunperinkin varastettu eikä hylätty.

  7. #757
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Kuronen, pyörä oli kesällä ajossa edellisenä versiona mutta kuka sitä nyt kahta kesää samalla kokoonpanolla ajaa?

    Tommi, listasin ne pyörät mitä en ole kokeillut...

    Kotler, ???

  8. #758
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.202
    Se Britango sopii sit paremmin jonnekin DC- tai AM -fillaritopsuun.


  9. #759
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Jaha, en olisi uskonut että joku tunnustautuu pyörävarkaaksi tällä foorumilla. Eihän sinulla mitään oikeutta siihen pyörään ole ja se voi olla alunperinkin varastettu eikä hylätty.
    Hyviä aihioita on meidänkin pyöräkellari pullollaan. Poismuuttaneiden entisiä omia pölyttyneitä konkeleita renkaat tyhjänä maannut jo vuosikausia. Ainoastaan laiskuus on estänyt ottamasta noista jonkun omaksi projektiksi. Selkeä taaksejätetty hylkytavara on hylkytavaraa.

  10. #760
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Hyviä aihioita on meidänkin pyöräkellari pullollaan. Poismuuttaneiden entisiä omia pölyttyneitä konkeleita renkaat tyhjänä maannut jo vuosikausia. Ainoastaan laiskuus on estänyt ottamasta noista jonkun omaksi projektiksi. Selkeä taaksejätetty hylkytavara on hylkytavaraa.
    Niin mutta sen hylännyt voi olla varastanut sen. Ei se ole niin yksioikoista kellä sen omistusoikeus on.

    Laskin eilen meidän pyörävarastosta omaa pyörää hakiessa, että siellä on kymmenkunta lukitsematonta raatoa, vaikka viime kesänä kaikki pyörät käytiin läpi ja hylätyt poistettiin, vaikka lopulta ei löytynyt kuin yksi sellainen. Kaikki muut oli jonkun osakkaan omistamia ja katsoivat niitä tarvitsevansa. Noita raatoja vaan ilmestyy tuonne koko ajan lisää.

  11. #761
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Niin mutta sen hylännyt voi olla varastanut sen. Ei se ole niin yksioikoista kellä sen omistusoikeus on.
    Rikoksenko ne taloyhtiöt tekee kun aika-ajoin ilmoittavat, että turhat pyörät poistetaan kellarista ja kehottavat siltä varalta laputtamaan omat käytössä olevat pyöränsä. Siinä voi mennä tusinan verran varastettuja pyöriä taloyhtiön hallituksen toimesta poistoon...

  12. #762
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Rikoksenko ne taloyhtiöt tekee kun aika-ajoin ilmoittavat, että turhat pyörät poistetaan kellarista ja kehottavat siltä varalta laputtamaan omat käytössä olevat pyöränsä. Siinä voi mennä tusinan verran varastettuja pyöriä taloyhtiön hallituksen toimesta poistoon...
    Sitä ei voi tehdä sillä tavalla, että omalla mutulla ottaa vaan sieltä "hylätyt" pyörät ja dumppaa menemään.

    https://www.kiinteistolehti.fi/polku...ston-tyhjennys

  13. #763
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.879
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Jaha, en olisi uskonut että joku tunnustautuu pyörävarkaaksi tällä foorumilla. Eihän sinulla mitään oikeutta siihen pyörään ole ja se voi olla alunperinkin varastettu eikä hylätty.
    Pitäisikö minun vastata tähän? Esimerkiksi toteamalla että en olisi uskonut että joku tällä foorumilla kehtaa suoralta kädeltä epäillä hänelle tuntematonta ihmistä - ja nyt en tarkoita itseäni - pyörävarkaaksi?

  14. #764
    alkoi ärsyttää MTB keulan liiallinen korkeus niin grävel keula testiin. kulmat muuttui sen verran että voi laittaa suoran tolpan taas paikalleen ja tankoa pitää myös hiukan kääntää. jarruletku pitää reitittää uusiksi jahka tämä asettuu uomiinsa.



  15. #765
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Nopean näköinen laitos. Mikäs idea muuten laittaa isompi ja pitävämpi kumi taakse?

  16. #766
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.429
    Veikkaan että gravel-keula on 12mm akselilla ja ei sattunut siihen sopivalla kiekolla olemaan maastorengasta päällä.

    Olen itse pohtinut jäykän maastokeulan hankintaa jäykkäperään, mutta se n. kilon painoetu ei ole riittävä että sen takia pilaisin pyörän maastokelpoisuuden käytännössä täysin. Mutta kun kyse on gravelista niin mikäs siinä
    Voisihan tuota kokeilla jos sopiva keula tulee vastaan.

  17. #767
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Olen itse pohtinut jäykän maastokeulan hankintaa jäykkäperään, mutta se n. kilon painoetu ei ole riittävä että sen takia pilaisin pyörän maastokelpoisuuden käytännössä täysin.
    Täysjäykkä on täysin maastokelpoinen peli, eikä osaavissa käsissä edes juurikaan hitaampi kuin joustokeulallinen. Alamäessä tietty joutuu hiukan himmaamaan, mutta se nyt ei peruslenkkeilyssä iso asia ole. Kannattaa koittaa, saatat yllättyä.

  18. #768
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.429
    Joo, kyllähän täysjäykällä pääsee aika lailla samoista paikoista kuin joustopyörälläkin, mutta vauhti on väkisinkin hitaampi. Lisäksi se on raskaampaa. Kaksi jäykkää itseltänikin löytyy fatti ja 27+.

  19. #769
    F. Kotlerburg Guest
    Kyllähän täysjäykällä ajaa maastossa, mutta kyllähän tekemistä ja osaamista vaatii, että eteneminen on edes jollain tavalla sujuvaa. Se tekijämies ajaa jokatapauksessa jousitetulla selvästi lujempaa. Tietenkin jos maasto on pelkkää neulaspolkua niin sitten asia on eri.

    Kohta joku tulee kertomaan kuinka 90-luvulla ei ollut joustoja ja hyvin pärjättiin.

  20. #770
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Homman pointti on se että jos gravelillakin ajaa maastossa niin miksei täysjäykälläkin...

  21. #771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Nopean näköinen laitos. Mikäs idea muuten laittaa isompi ja pitävämpi kumi taakse?
    Veikkaan että gravel-keula on 12mm akselilla ja ei sattunut siihen sopivalla kiekolla olemaan maastorengasta päällä.
    Juuri näin, testilenkille meni alle ensimmäinen käteen osunut grävelkiekko. Koska tuon grävel-keulan speksi sanoo että max 700x45c pelkäsin, että maastokumista voi joutua luopumaan. Onneksi haarukka on kuitenkin melko tilava ja 2,1" Thunder Burt sopi aivan heittämällä (noin 52mm kokoinen tuolla i20 kiekolla):





    RaceKing 2.2" mahtunee myös juuri ja juuri. Pitää testata.


    Tässä haarukoita ja renkaita vaihdellessa grävelreittien pintakin muuttui jo pitkälti muhkuraiseksi ja kovaksi lumibaanaksi eli pitää ehkä vaihtaa joustokeula samantien takaisin (onneksi jarruletku jäi vielä lyhentämättä)...

  22. #772
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Hieman asian ulkopuolelta mutta hieno aihio, keulan vaihdolla alle 7kg... https://gelucarboncreation.com/produ...-hardtail-btt/

  23. #773
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Hieman asian ulkopuolelta mutta hieno aihio, keulan vaihdolla alle 7kg... https://gelucarboncreation.com/produ...-hardtail-btt/
    Ei tohon runkoon myydä ja siis taida mahtua kuin 36t eturatas, ei siis gravelrunko ensinkään, mutta poluille XC:hen toki?

  24. #774
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Paha sanoa mikä todellisuudessa mahtuu, usein noissa aina marginaalia on. Ja miten määritelty FlatBarin rattaan koko?

    Mielenkiintoinen runko joka tapauksessa, tanko, tolppa, satula ja spider mukana, rungon paino 930g. Toisaaltaan Mondrakerin runko kevyempi ja halvempikin.
    Saisi oman projektin lähemmäs seitsemää kiloa...
    nure muokkasi tätä : 05.12.2022 at 21.42

  25. #775
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Paha sanoa mikä todellisuudessa mahtuu, usein noissa aina marginaalia on. Ja miten määritelty FlatBarin gravel-pyörän rattaan koko?
    ...
    (Lihavoitu lainaajan lisäämä)

    Voi vaikka tutkia eri valmistajien kyseiseen käyttöön tekemiä kampia:

    Ekar 38T-44T,
    Shimano GRX 40T/42T
    Sram XPLR Rival, Force 40T/46T, Red 36T-50T

    Maastokäyttöön on sitten omat pienemmillä hammasluvuilla.

  26. #776
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Jos REDillä 36 pienin ja Leewi sanoo ettei se riitä graveliin niin onkos RED suunniteltu maastokäyttöön, kysyn vaan! Eiköhän kuitenkin ole pyörän määritelmä se mihin sitä käytetään eikä pikkumaisesti jotain hampaiden määrää lasketa?

  27. #777
    K.Kuronen Guest
    ^Sram on ainoana valmistajana ottanut huomioon myös heikkojalkaisen, mutta rahakkaan kuluttajan.

  28. #778
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.621
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Sram XPLR Rival, Force 40T/46T.
    Forcea ja Rivalia saa myös 38 ja 50-piikkisenä.

    Itellä kyl lisäisi GRX:n houkuttelevuutta pienemmät rattaat ja saahan sellaisia ylihintaisena varmaan joltain putiikilta.

  29. #779
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.692
    Mulla oli Canyon Inflitessä Apexin 40 piikkinen, ja se oli minulle liian iso. Vai oliko se 42? Mutta jotain kolmosella alkavaa siihen kaipailin.

  30. #780
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.621
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Mulla oli Canyon Inflitessä Apexin 40 piikkinen, ja se oli minulle liian iso. Vai oliko se 42? Mutta jotain kolmosella alkavaa siihen kaipailin.
    Eikös Apexissa ollut eri pulttijako ja siihen ei sitten pienempiä saakaan, ainakaan Sramin valmistamana?

Samanlaisia aiheita

  1. Gravel Grinding ja Gravel Racing
    By stenu in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 1353
    Viimeinen viesti: 22.10.2025, 22.02
  2. Gravel vs Cyclocross
    By narg142 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 28.03.2020, 11.03
  3. White gravel gx lite 18 vs white gravel gx pro 18
    By Jmh in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 21
    Viimeinen viesti: 11.12.2019, 22.01
  4. Cyclocross vai Gravel
    By Kristo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 38
    Viimeinen viesti: 19.06.2019, 10.42
  5. SUP X-Mud Gravel Disc
    By teejhoo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 07.05.2019, 17.43

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •