HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 36 / 42 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 34 35 36 37 38 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.051 - 1.080 / 1231

Aihe: Eurosport ihastuttaa ja vihastuttaa

Täytyy sanoa että olipahan uskomattoman monimutkaista saada uusittua tänne unohtuneen salasanan. Tietysti jos tarkoitus onkin pitää maantiepyöräily pienen sisäpiirin juttuna niin ymmärrän. Toki itsekin olen maantiepyöräilyä intohimoisesti seuraava juoksumies.

Se marinoista mennään asiaan. Heikkisessä pidän siitä että hän tekee työnsä eli selostaa meneillään olevaa kilpailua. Jos pyöräilyn pariin halutaan enemmän ns. satunnaisia katsojia Peterin jutut voi mennä vähän yli hilseen.

Peter on aivan loistava jossain Rondessa tai vuorietapilla mutta jossain Vueltan tasamaaetapilla höpinät ovat välillä niitä näitä

Roposesta voi olla montaa mieltä ja mies totisesti tietää osaamisensa mikä on vaan hyvä asia tässä tekovaatimattomuuden maassa.

Ja ei tosiaan millään pahalla tosta kirjautumisesta mutta mä en halua Facebookia tai tapatalkkia vaan kaipaan pöytäkonetta, exploreria ja kansioita.

Mulla on Player, Discovery ja Viaplay eli ihan liikaa maksan maantiepyöräilyn, snookerin ja kainalopallon seuraamisesta.

Mutta nyt Gent-Wewelgemin pariin.

Lähetetty minun M2103K19G laitteesta Tapatalkilla

Joo mulla oli kans tuo Playerin vuositilaus mutta sitten se muuttui kuukausiveloitukseksi. En vaan jaksa piitata enkä sano että mitenkään rypisin rahassa.
    Discoveryn hommasin Pekingin kisoihin kun Tokiosta tuli Playeriltä useimmiten pelkkää OBC:n kuvaa.
    Tätä on häpeä tunnustaa mutta Pekingistä katoin hiihdon ohella lähinnä kendoa koska urheilupsykologin ja entisen pelaajan Tuomas Grönmanin kommentteja mm. ylilatautumisesta oli ilo kuunnella.
    Tulihan sieltä Peteriltä jo toisessa lauseessa ne ensimmäiset maailmansodat. Antas ny niiden olla varsinkin tässä tilanteessa!

Taas katosi Eurosportti telkusta kun oli tarkoitus alkaa katsomaan. Äkkiäkös tuon Playerin tilauksen olis uusinut mutta kiukuspäissäni lähdin urheilemaan itse.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti KariHi Katso viesti
    Joo mulla oli kans tuo Playerin vuositilaus mutta sitten se muuttui kuukausiveloitukseksi. En vaan jaksa piitata enkä sano että mitenkään rypisin rahassa.
    Discoveryn hommasin Pekingin kisoihin kun Tokiosta tuli Playeriltä useimmiten pelkkää OBC:n kuvaa.
    Tätä on häpeä tunnustaa mutta Pekingistä katoin hiihdon ohella lähinnä kendoa koska urheilupsykologin ja entisen pelaajan Tuomas Grönmanin kommentteja mm. ylilatautumisesta oli ilo kuunnella.
    Tulihan sieltä Peteriltä jo toisessa lauseessa ne ensimmäiset maailmansodat. Antas ny niiden olla varsinkin tässä tilanteessa!

Ja ne sotajutut jatkuu ja jatkuu. Voisko Christian mainoskatkolla vähän vihjata että nyt ei oo oikein niiden aika.
    Osa porukasta on jo muutenkin ymmärrettävästi tämän Putinin rikosretken jatkuvasta uutispuurosta.
    Ei kuulu mitenkään asiaan mutta sikäli nämä Peterin sotajutut korostaa sitä tosiasiaa että urheilu ja politiikka ovat aina kuuluneet yhteen toisin kuin tekopyhästi joskus väitetään.
    Oliko nyt tosiaan niin että Amstel Gold Race ajetaan viikkoa ennen "Pohjoista Helvettiä" kuten Heikkinen eilen sanoi.

Urheilu ja politiikka kuuluvat sikäli yhteen etteivät Pariisi-Roubaix ja Ranskan presidentinvaalit sovi samaan viikonloppuun, joten Pohjoinen helvetti ja Amstel Gold Race vaihtoivat paikkaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Taas katosi Eurosportti telkusta kun oli tarkoitus alkaa katsomaan. Äkkiäkös tuon Playerin tilauksen olis uusinut mutta kiukuspäissäni lähdin urheilemaan itse.
    Mulla oli tammikuussa helkkarinmoinen show tuon Chromecastin kanssa. Erittäin ystävällinen ja palvelualtis myyjä viritti DNA:n liikkeessä sitten tukiaseman vanhan särönäyttöisen puhelimen kautta ihan ilmaiseksi.
    Menkää sinne liikkeeseen ja vaatikaa vastetta rahoillenne älkääkä yrittäkökään turvautua Chromecastin ns. "ohjeisiin".
    PS. Jos home ei ala kuvaa pyörittään ainakin mulla on auttanu puhelimen uudelleenkäynnistys.
    Onko joku viisaampi niin saanko mitään lisäarvoa kun on sekä Playerin että Discoveryn tilaus?
    Viime kesänä Tokion kisoissa yleisurheilun muutama alkupäivä tuli Hoopin ja Roposen selostamana mutta sen jälkeen tuli pelkkää kuvaa ja oli pakko turvautua "sehän meitä suomalaisia kiinnostaa" YLE:een jonka urheilutuotanto on laadukasta. Ärsyttää vain nuo talvistudioihin ym. ängetyt myötähäpeää aiheuttavat pelleilyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti KariHi Katso viesti
    Mulla oli tammikuussa helkkarinmoinen show tuon Chromecastin kanssa. Erittäin ystävällinen ja palvelualtis myyjä viritti DNA:n liikkeessä sitten tukiaseman vanhan särönäyttöisen puhelimen kautta ihan ilmaiseksi.
    Menkää sinne liikkeeseen ja vaatikaa vastetta rahoillenne älkääkä yrittäkökään turvautua Chromecastin ns. "ohjeisiin".
    PS. Jos home ei ala kuvaa pyörittään ainakin mulla on auttanu puhelimen uudelleenkäynnistys.
    Onko joku viisaampi niin saanko mitään lisäarvoa kun on sekä Playerin että Discoveryn tilaus?
    Viime kesänä Tokion kisoissa yleisurheilun muutama alkupäivä tuli Hoopin ja Roposen selostamana mutta sen jälkeen tuli pelkkää kuvaa ja oli pakko turvautua "sehän meitä suomalaisia kiinnostaa" YLE:een jonka urheilutuotanto on laadukasta. Ärsyttää vain nuo talvistudioihin ym. ängetyt myötähäpeää aiheuttavat pelleilyt.

Tänään kilpajuoksuista tultua kolmen maissa ajattelin oikein hekumoida ja katsoa koko Ronden alusta saakka. Sekä Player että Discovery sitkeästi heitti livekuvaan vaikka Discoverykin oikein kysyy että katsotaanko alusta.
    No ehkä hyvä. Töihinkin pitää huomenna mennä.
    Vai onko ongelma mulle pakkomyydyssä Xiaomi luurissa ja "5 G" liittymässä?

Mulla on myös tuota ongelmaa ollut, että livenä ei saa kelattua taaksepäin.

Selinillä mukavasti seuraa selostuskopissa näin alkukaudesta. Taisi yhdessä lähetyksessä muutama ensimmäinen Christianin lause mennä mikki kiinni, kun kuului papan mikin kautta vaimeana. Joku tuottaja tuolla on näköjään kuitenkin paikalla, kun korjasivat muutaman repliikin jälkeen.

Katselen Baskimaan ympäriajoa ja en tiedä kuvittelenko vaan mutta ei oikein teräväpiirtoiselta näytä lähetys vai onko silmäni tottunut UHD ja 4K kuvaan jo niin paljon ettei Eurosportin lähetykset tunnu enää missään.

GCN+ lähetysten kuvanlaatu ainakin on kovin vaatimaton, kauniisti sanottuna. Mutta positiivisena se, että englanninkielisiä lähetyksiä on ilo kuunnella silloin kun Stephens tai Lloyd ovat studiossa.
    The older I get the faster I was

Ehkä on ajateltu että lähetetään sellaisella resoluutiolla että toimii laitteella kuin laitteella ilman ongelmia ja puskurointeja. Saisi kyllä olla sellainen systeemi että tunnistaa nettinopeuden yms. ja sen perusteella automaattisesti tulisi se paras laatu. No hyvä että edes noinkin.

Joo, voi olla noin. Tai ehkä bit rate on rajattu jo kamerayhteyden päässä jotta kaista riittää ja toimii mahdollisimman luotettavasti. Mulla ei ole kyllä hajuakaan miten kuva siirtyy skootterin päältä jakeluverkkoon, kunhan ihmettelen.
    The older I get the faster I was

Peter Selin hajotti näköjään äänensä kun Tourin aikaan yritti selostaa armottomassa flunssassa. Tässä muutamassa eri kisassa ihmetelly wifen kanssa kun kuulostaa aina vaan kuin ois kuoleman kielissä koko mies ja nyt ku rata-mm:ää alettiin kattoo niin taas, Peterin ääni kuin haudantakaa. Pakko oli kääntää englanninkieliseksi lähetys. Onko muut huomannu samaa? Peterin kantsis nyt pitää puhelakkoa muutama kk ja kattoo että paraneeko ääni ja jos ei, niin huono juttu. Kanasen Kimmo pääselostajaksi?

En tuota ole kuulut, mutta kuuntelin juuri Lombardian ajon uusinan selostusta. Entinen rämisevä ääni alkaa olla käheää pihinää. Selostamon äänentarkailukaan ei tunu ihan olevan kohdillan, ajoitain Selinin mikki unohtuu kauaksi. Pitkään kun on homma tehnyt ei hänen omakaan tarkailu tietysti enää parasta. Kuitenkin toivon Selinin jatkavan, ei vielä muut ole lähelläkään.
    Englanti tai ruotsi joita joskus otan tilalle jäävät kovin huteroiksi, kun nuo ovat niin heikkoja osaamiseltaan etenkin puhutuna minulle.

Kanasen Kimmo olisi kyllä pätevä. Hänellä on miellyttävä selostusääni, ja löytyy myös asiantuntemusta. Saattaisi kyllä muutamat pitkän linjan ketjunpyörittäjät ja kestävyysurheilun kuninkaat jäädä kertomatta. Seliniltä tuntuu välillä loppuvan ajatus kesken lauseen, ja sitten loppuu puhekin. On hänellä kyllä pitkälti kokemusta, ja ihan hyvää selostusta sieltä on tullut. Mutta ääni taitaa tosiaan olla lujilla.

Ilmoitus tuli s-postiin että Eurosport Player -sovelluksen tuki loppuu 13.1.2023 ja jatkossa katselua varten pitää ladata Eurosport -sovellus. Selvä.

Voisin suositella GCN:n tilausta mikäli vain pyöräily on syy olla Eurosportin asiakas. Pyöräilykisojen lisäksi GCN:n puolelta löytyy muutakin katsottavaa sisältöä.

Jostain syystä GCN:n appi toimi todella huonosti viime kesänä ja samaan aikaan Eurosport toimi mainiosti. Ehkä jo korjaantunut ja vaikka pääsyy Eurosport-tilaukseen onkin pyöräily niin muutkin lajit välillä kiinnostaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Ilmoitus tuli s-postiin että Eurosport Player -sovelluksen tuki loppuu 13.1.2023 ja jatkossa katselua varten pitää ladata Eurosport -sovellus. Selvä.
    Katsoin pikaisesti tuota eurosport.comia. Oli ainakin paljon selkeämpi mitä player.com sivusto. Eli toivottavasti mennään eteenpäin.

Talven ajokisoja seuraillut, kone kertoo suomeksikin selostuksen tulevan, kovin enklannilta kuulostaa, ruotsiksi kun pyytää, kuulostaa ruotsilta.
    Onko Selinin mukavan rämisevä selostus sitten loppu ja hänkin siirtynyt meidän kuuntelijoiden joukkoon?
    Monta pienempää kisaa jo tullut.

^ Mikä kone? Jos televisio, niin sehän kertoo aina että äänikanavaksi voi valita suomen tai ruotsin. Silloin kun suomenkielistä selostusta ei (arvatenkin kustannussyistä) ole, saadaan kuulla englantia erilaisilla korostuksilla. (Ruotsinkielinen selostus tulee jokseenkin poikkeuksetta, mutta ei sielläkään aina ole äänessä ykkösselostaja tai siis tutkapari Vacchi ja Adamsson.)

PS Hiukan harmittaa että Magnus Bäckstedt rupesi Canyon - SRAMin (eli sen naisten WT-joukkueen) Sport Directoriksi; minusta hän oli ehdotonta huippuluokkaa kommentaattorina etenkin kevään klassikoissa ja muissa yhden päivän kisoissa.

Onkos Selin jäänyt eläkkeelle ja Suomenkieliset pyöräilyselostukset jo vallan lopetettu Eurosportilta.?. Vai onko Suomenkielinen selostus olemassa ainoastaan Eurosport Playerilla?.

Muistiini en voi tässä asiassa luottaa tippaakaan, mutta eikö suomenkielisten selostusten kausi ole alkanut aina vasta Pariisi-Nizzasta? Eli siihen saakka tarjolla on ollut vain ruotsi tai englanti?

Toisin sanoen, Selin on palannut ääneen samaan aikaan kuin ruotsalaiset pääselostajat? Korjatkaa jos olen väärässä!

(Ruotsi on ilmeisesti juuri sen verran isompi ja parempi markkina, että mainoskruunuilla kannattaa pitää kakkosselostajaa, joka selostaa näitä pienempiä kisoja kauden alusta lähtien.)

^ juu, näin taitaa muuten ollakin. Sen verran on tullut jo pyöräilylähetyksiä että on tullut odotettua Seliniä selostamoon asiantuntijoiden kanssa. Ilmeisesti originaalia GCN materiaalia pääasiassa tähän asti ollut kun on Englanniksi.

Ei vaan Peter Selin on ollut äänessä jo näissä mm. UAE ajoissa, jotain on tapahtunut!
    Ohjelman mukaan suomenkielinen selostus on saatavissa?
    ES ei saa rahaa, kun meiltä ei tule mainostilauksia, varmaankin ehkä näin.

Ps. Selin on täyttänyt 70 viimekuussa, tarkistin Wikipediasta, selitys voisi olla se.

Muistanko väärin vai eikös Eurosportin kanssa ennenkin ole ollut mainosten kanssa jotain kädenvääntöä jos näin on. Olisiko aikoinaan ollut jotain tekemistä Ruotsalaisten vedonlyönti mainosten kanssa ja varmaan jotain muutakin vuosien saatossa.

Jotakin kähinää oli noista pelimainoksista, jonkin maan jossain olivat joidenkin rajotteiden vastaisia. Suomalaisia mainoksia ei ole vuosien mittaan paljoa ollut, maksaneeko kaapeliyhtiötkään liioin mitään. Selostukset suomeksi siis voivat jäädä historiaan. Monia vuosikymmeniä sitten, kun aloin seurata ammattilaisten ajoja sai vain englannin kielisen selostuksen putkiruutuun.
    Joskus kyllä kypsyttänyt Selini-parin hörötykset, mutta jään kaipaamaan kotimaista selostusta, jos jää kokonaan pois, vaikka rämisevällä äänellä se ei soisikaan.

Selin on selostanut pyöräilyä Eurosportille vuodesta 1999 lähtien.
    Ehtihän Eurosport näkyä Suomessakin kai koko 1990-luvun, joten voi tosiaan puhua monista vuosikymmenistä.

Itse aloitin kanavan katselun vasta paljon myöhemmin, kun maantiepyöräilykärpäsen purema oli osoittautunut todella pahaksi, mutta muistan kun ainakin kahtena keväänä saatiin jännittää, jatkuuko pyöräilyn katselu.. En muista missä järjestyksessä, mutta ensin taisi Eurosport kadota ja sitten saimme lukea kaapeliyhtiön tiedotteen siitä miten Eurosport ei näy, koska sopimus on päättynyt eikä neuvotteluissa Eurosportin kanssa ole päästy yhteisymmärrykseen.

Keskeinen kysymys taisi olla nimenomaan hinnasta, jonka kaapeliyhtiön tulisi maksaa. Jos en ole ihan väärässä. se nousikin jossain välissä sen verran että Eurosportia ei enää saanut peruspakettiin vaan siitä tuli erikseen tilattava kanava.

(Varoitus! Seuraavaksi muistellaan menneitä.)

Anyway, ensimmäinen katsomiskokemus oli jokin Pyrenneillä ajettu Ranskan ympäriajon osuus ja intohimoisten baskikannattajien oranssi meri osaltaan teki minusta Euskaltel-Euskadin innokkaan fanin. Vuoden täytyy olla 2009, koska Jussi Veikkanen ajoi neljä osuutta pallopaidassa. Sen muistan myös että kuuntelin kovasti kiinnostuneena Seliniä, koska olin hänestä ja hänen silloin jo legendaarisista selostuksistaan lukenut.

Seuraavan vuoden Vueltaan mennessä olin kuitenkin vaihtanut Vacchiin ja Adamssoniin. Sen muistan hyvin, koska oranssipaitojen kannattajan tunteet menivät upp som en sol och ner som en pannkaka, kun Igor Antón ensin voitti kaksi osuutta ja ajoi johtajanpaidassa, mutta joutui sitten keskeyttämään ja nousemaan tiimiauton kyytiin kaaduttuaan keskellä pääjoukkoa suoralla tiellä.

Eurosportin katselua aloittaessa ei tietenkään voinut välttyä yllättymästä siitä että mainokset olivat enimmäkseen norjalaisia ja että samat mainokset pyörivät miltei jokaisellla katkolla. Mieleen ovat jääneet lähtemättömästi Tyler Farrar ja Transitions-linssit:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    Ehtihän Eurosport näkyä Suomessakin kai koko 1990-luvun, joten voi tosiaan puhua monista vuosikymmenistä.
    Itselläni kovin innostus oli joskus vuosituhannen vaihteessa, ja vieläkin muistan ne 90-luvun loppuvuosien huippukuskit nimeltä paljon paremmin kuin nämä 2010-2020 luvun huiput. Onko sillä jotain tekemistä vanhuuden kanssa, en sitten tiedä.

Kevätklassikot kun alkaa, niin jostain nousee into ja player pitää tilata. Mutta valitettavasti se into lopahtaa jo Giroon mennessä. Jotenkin ei vaan jaksa ja ehdi tuijottaa kesällä telkkaria monta päivää.

Itselleni tuli aikoinaan Eurosportin pyöräilylähetykset tutuiksi legendaarisen David Duffieldin selostamana.

Joo, tosi on että jää paljon hyviä pyörälenkkejä tekemättä jos jää liiaksi television ääreen ja muutenkin saattaa mennä vähän kesä hukkaan.

Sent from my iPad using Tapatalk

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •