GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 359 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 259 309 349 357 358 359 360 361 369 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 10.741 - 10.770 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #10741
    Milläs paineilla syyskelit on menneet ilman burppailuja? Lou&Bud nyt tubelessina 80mm kiekoilla ja 4-6psi tienoilla pitäneet aika hyvin, mutta nyt vakiolenkin märimmät juurakko- ja kivikkospotit alkaneet aiheuttamaan lipsuntaa. Ei oikein paljon alemmaksi viitsisi päästää kun lenkkiin kuuluu ~5km asfalttisiirtymää.
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

  2. #10742

    Kymysys Fatbike etuhaarukka 100 mm navalle

    Ajattelin että kysymykseni kuuluu tähän ketjuun.

    Onko sellaisia fatbike renkaille sopivia jäykkiä etuhaarukoita, joihin sopii tavallinen 100 mm QR etunapa?
    Nikolas Ojala muokkasi tätä : 09.11.2022 at 16.42 Syy: otsikko
    "Simplify, then add lightness”
    – Colin Chapman

  3. #10743
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SuccessFactor Katso viesti
    Milläs paineilla syyskelit on menneet ilman burppailuja? Lou&Bud nyt tubelessina 80mm kiekoilla ja 4-6psi tienoilla pitäneet aika hyvin, mutta nyt vakiolenkin märimmät juurakko- ja kivikkospotit alkaneet aiheuttamaan lipsuntaa. Ei oikein paljon alemmaksi viitsisi päästää kun lenkkiin kuuluu ~5km asfalttisiirtymää.
    Pumppu mukaan lenkille?

  4. #10744
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.626
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SuccessFactor Katso viesti
    Milläs paineilla syyskelit on menneet ilman burppailuja? Lou&Bud nyt tubelessina 80mm kiekoilla ja 4-6psi tienoilla pitäneet aika hyvin, mutta nyt vakiolenkin märimmät juurakko- ja kivikkospotit alkaneet aiheuttamaan lipsuntaa. Ei oikein paljon alemmaksi viitsisi päästää kun lenkkiin kuuluu ~5km asfalttisiirtymää.
    Tämän innoittamana mittasin oman täysjäykän paineet. 5 ja 6 PSI ja alla -beistit. Vähän noi pompottaa, mutta metsässä ok.

  5. #10745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nikolas Ojala Katso viesti
    Ajattelin että kysymykseni kuuluu tähän ketjuun.

    Onko sellaisia fatbike renkaille sopivia jäykkiä etuhaarukoita, joihin sopii tavallinen 100 mm QR etunapa?
    Eipä taida olla, kapeimmat taitaa olla 135mm navalle. Toki jos reilulla tilalla varustetun keulan jostain löytää, niin miksipä sitä ei voisi siihen keulalle laittaa... Mullakin on yksi Silverback boostikeulalla varustettuna

  6. #10746
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kepsukainen Katso viesti
    Pumppu mukaan lenkille?
    Tää vois olla ratkaisu joo, mutta lenkit sen verran lyhyitä ja omalle kunnolle intensiivisiä ettei malta pysähdellä tiputtamaan + nostamaan paineita kesken lenkin

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Tämän innoittamana mittasin oman täysjäykän paineet. 5 ja 6 PSI ja alla -beistit. Vähän noi pompottaa, mutta metsässä ok.
    Nyt kun muutama lenkura tullut vielä lisää, tulin siihen tulokseen että en ala enää tiputtelemaan nykyisestä paineita, siirtymät alkaa tuntumaan koomisilta kaiken pomputtelun takia. Ehkä jos tulee kunnon hanget voi katella asiaa uudestaan. Superhauskaa tuo fättisköröttely kyllä maastossa on, poislukien ne teknisimmät paikat.
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

  7. #10747
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SuccessFactor Katso viesti
    Tää vois olla ratkaisu joo, mutta lenkit sen verran lyhyitä ja omalle kunnolle intensiivisiä ettei malta pysähdellä tiputtamaan + nostamaan paineita kesken lenkin



    Nyt kun muutama lenkura tullut vielä lisää, tulin siihen tulokseen että en ala enää tiputtelemaan nykyisestä paineita, siirtymät alkaa tuntumaan koomisilta kaiken pomputtelun takia. Ehkä jos tulee kunnon hanget voi katella asiaa uudestaan. Superhauskaa tuo fättisköröttely kyllä maastossa on, poislukien ne teknisimmät paikat.
    Ja kun ei ajele ihan tussukumipaineilla niin ei läheskään niin pahasti kumien kyljet hieroonnu kivikoissa. Erityisesti jos vanne on vähän kapeampi niin että reunanappulat suojaa kylkeä. Ei varmaan joissain Snakeskineissä ja vastaavissa tunnu niinkään, mutta ohutkylkisemmissä kyllä huomaa eron.

  8. #10748
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Aika vähän noi surlyn renkaat pompottaa verrattuna JJ snakeskiniin.
    Lou on kyllä helvetinmoinen ankkuri siirtymillä.

    Tän kesän ajellu osaksi normaali jäykkäperällä. Ja kyllä ne kivikko/juurakot tuntuu ihan tuskalta ku tottunu läskiin. Pakko ajaa putkelta.
    Kaikenlisäksi ei uskalla ku renkaat ei pidä.

  9. #10749
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Juu, Surlyn rungossa on hyvä vaimennus. Eivät ole myöskään niin herkkiä paineen vaihteluille kuten JJ joka joko pomppaa tai sitten on liian pehmeä.

    Olen kuullut että Lou on ankkuri, harmi ettei kätösiini ole sellaista ilmestynyt. Olen käyttänyt edessä Budia, ja takana isoKnardia tai jos on pitoa Johnny 5. Tuo Johnny 5 on sekä kooltaan ja rungon ominaisuuksiltaan kuten Surlyn renkaat mutta ne isot nappulat kantavat yllättävän hyvin kovalla alustalla ja pyörä "rullaa" kohtuu hyvin.

  10. #10750
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti

    Olen kuullut että Lou on ankkuri, harmi ettei kätösiini ole sellaista ilmestynyt.
    Vakiolenkillä on semmoset 5km asfalttia ja ihan tämän innoittamana kattelin että viimeiset 20 lenkkiä on toi asfalttipätkä mennyt sellaista 22km/h keskaria ilman että liiemmin tarvisee repiä. Eilen tuli vedettyä ~17km asfaltilla ja keskari näytti olleen about sama. Tylsää hommaa kyllä. Mutta ottaen huomioon minkänäköinen se Loun keskinappula-lapio on ja paineet ovat olleet aika matalalla, on toi musta ihan ok vauhti, eikä mun mielestä mitenkään kamalan paljon huonompi kuin Jumbo Jim. Jimeillä tosin ajelin sisureiden kanssa ja nyt tubelessina. Onneksi suurin osa ajoista tapahtuu metsässä ja poluilla, ja olen kyllä ollut tosi tyytyväinen Lou&Bud komboon. Toi Johnny 5 kiinnosteli kanssa, jos olisi Louta selkeästi parempi hanki/lumiajossa.
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

  11. #10751
    Kannattaa ottaa sekin huomioon, että minkä kokoisilla renkailla ajellaan. Aika moni vain kevyesti kulkevaa rengasta hamuava ajelee 4" jumbolla ja siinä kokoluokassa ei taida olla haastajia. Mukavuutta hakeville pitää olla muhkumpaa. Kokoluokissa 4.8 jne, niin jumbo on myös hyvä keveytensä vuoksi, kun moni muu painaa helposti 100-200g enemmän. Maastossa taas erot tasottuu ja varsinkin talvella. Jumbo on hemmetin tarkka oikeasta paineesta ja talvipaineilla kulkee aika kehnosti. Esim bud ei tuntuvasti kärsi tästä. Minusta barbegazi on pidon ja keveyden ja rullauksen suhteen paras kompromissi, jos ei tykkää vaihdella kumeja. Joskus kyllä tuntuu, että barbin todella pehmeä runko tarvii kovemmat paineet, kuin 4.8 jumbo jäykemmän runkonsa takia pysyy kasassa ja "tuntuu" paremmalta. Riippuu niin paljon alustasta.

  12. #10752
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    87
    https://youtu.be/h5NluFl6q3s Tubelessvinkki q4/2022 edition


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  13. #10753
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.712
    Onko tuo JJ (4.0”) aivan surkeatalvikumina?
    Ajoin puolitoista vuotta pyörän alkuperäisillä kumeilla (VeeTire Snow Avalanche) ja en saanut niitä toimimaan oikeastaan millään alustalla enkä kelillä (en kesällä enkä talvella).
    keväällä kumit (ja sisurit Revoloop:iin) vaihtuivat JJ:n (painoa putosi yhteensä mitattuna melkein 1.4kg) ja ne kevään/kesän/syksyn ajelut mitä tuolla rengastuksella on vähäisesti tullut ajettua on ollut ihan positiiviset vanhaan renkaaseen nähden.
    Mutta talveksi pyörä lähtee taas mukaan Lappiin yli 2kk. työkeikalle ja sillä pitäisi käydä sitten vapailla ajolenkkejä maastopoluilla ajamassa, niin toimiiko tuo talvella tarpeeksi hyvin, vai pitääkö vielä alkaa uutta rengasta talveksi miettimään… (tuo 4.0” koko aiheuttaa omat ongelmansa, kaikkea ei kyseisessä koossa ole saatavilla ja taakse ei leveämpää mahdu).

  14. #10754
    Miksei JJ:llä talvea pärjäisi? Ainakin jäljistä päätellen valtaosa porukasta ajelee ko. renkailla, JJ:t ovat itselläkin pyörässä, 4,4” versiona. Eivät ne kovin pehmeässä lumessa kummoisesti pärjää, mutta rengas kuin rengas antautuu puuterissa aika ripeästi. Pienemmässä koossa Surly Natesta hyviä kokemuksia.

  15. #10755
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Onko tuo JJ (4.0”) aivan surkeatalvikumina?
    Ajoin puolitoista vuotta pyörän alkuperäisillä kumeilla (VeeTire Snow Avalanche) ja en saanut niitä toimimaan oikeastaan millään alustalla enkä kelillä (en kesällä enkä talvella).
    keväällä kumit (ja sisurit Revoloop:iin) vaihtuivat JJ:n (painoa putosi yhteensä mitattuna melkein 1.4kg) ja ne kevään/kesän/syksyn ajelut mitä tuolla rengastuksella on vähäisesti tullut ajettua on ollut ihan positiiviset vanhaan renkaaseen nähden.
    Mutta talveksi pyörä lähtee taas mukaan Lappiin yli 2kk. työkeikalle ja sillä pitäisi käydä sitten vapailla ajolenkkejä maastopoluilla ajamassa, niin toimiiko tuo talvella tarpeeksi hyvin, vai pitääkö vielä alkaa uutta rengasta talveksi miettimään… (tuo 4.0” koko aiheuttaa omat ongelmansa, kaikkea ei kyseisessä koossa ole saatavilla ja taakse ei leveämpää mahdu).
    Jos tuoreella fatbike reitillä ajaa niin se on surkea. Ei se pidä pehmeässä lumessa. Joka nyppylä pitää tunkata
    Tampatuilla baanoille menee.

    Itellä on kyllä 4.8" takana ympärivuoden.

  16. #10756
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.626
    Jäällä JJ ei pidä lainkaan. Varsinkin jos on yhtään ajettu rengas. Lapissa varmaan riittää hankikelejä, mutta täällä etelässä voi tammikuussa sataa vettä.

  17. #10757
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Lapissa on enemmän pakkasta ja lunta, kai. JJ toimii ihan kohtuullisen hyvin kovaksi tampatulla lumella. Suurin osa ihmisistä läskeilee lapissa tyytyväisenä JJ:llä (vuokrapyörät). Kyllä sillä pärjää, paitsi juuri tuoreessa lumessa missä on ihan fifty-sixty auttaisiko edes renkaan vaihto sen verran että pystyy pyöräilemään.

  18. #10758
    Nastoja suunnittelen alle. Mustan perjantain kulutuskarnevaalien kunniaksi verkkiksestä saisi Vee Tire Snow avalanche tai Snowshoe XL kohtuuhintaan, mutta en sitten niin millään löydä intternetistä mitään missä kirjoitettaisiin näiden ero auki. Erilaiset nappulat noissa näyttäisi olevan, mutta noin niinkuin käytännössä. Snow avalanchea tälläkin foorumilla on moitittu hitaaksi, mutta snowshoesta löytyy heikommin mitään tietoa. Kolmantena villinä hevosena kisassa voisi olla Chaoyang Snow storm Kärkkäiseltä. Pienemmät nappulat varmaan rullaa paremmin, mutta vähemmän on nastojakin. Tosiasiallinen tarve on saada muksu hengissä päikkyyn, eli pystyssä pysyminen ennen kaikkea, mutta kyllähän sitä samalla tykkäisi minimoida omaa kärsimystään. Parempiin renkaisiin ei varmaan budjetti valitettavasti veny.

  19. #10759
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    4.8" JJ on oikein hyvä taka talvirengas mäkisiin ja lumisiinkin maastoihin. Itse auon polutkin tuolla paineita vaan alemmas tarvittaessa. Rouheampiakin olen kokeillut, mutta aika samoissa paikoissa alkaa tunkkaus. Sähkärillä ehkä vois ruovitella pitoa rouheammalla kumilla, mutta luomulla pito loppuu yleensä, kun lumikerroksen pitomurtuu ja rouheampinappulakaan ei löydä irronneen lumenläpi pitoa ja reisillä ei jaksa sudittaa pitoa vaikka olisi rouheampikin kumi.

    Nastarenkaana 4.5"/27.5" Cake Eater ja samanlailla vaatii paineen laskun tuodakseen pitoa vaikka nappulaa on reilusti enemmän, jos rengas ei muotoudu ei ole pitoakaan. Tuolla en viitsi ajaa ellei ole jääkelit.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  20. #10760
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskitimppa Katso viesti
    Nastoja suunnittelen alle. Mustan perjantain kulutuskarnevaalien kunniaksi verkkiksestä saisi Vee Tire Snow avalanche tai Snowshoe XL kohtuuhintaan, mutta en sitten niin millään löydä intternetistä mitään missä kirjoitettaisiin näiden ero auki. Erilaiset nappulat noissa näyttäisi olevan, mutta noin niinkuin käytännössä. Snow avalanchea tälläkin foorumilla on moitittu hitaaksi, mutta snowshoesta löytyy heikommin mitään tietoa. Kolmantena villinä hevosena kisassa voisi olla Chaoyang Snow storm Kärkkäiseltä. Pienemmät nappulat varmaan rullaa paremmin, mutta vähemmän on nastojakin. Tosiasiallinen tarve on saada muksu hengissä päikkyyn, eli pystyssä pysyminen ennen kaikkea, mutta kyllähän sitä samalla tykkäisi minimoida omaa kärsimystään. Parempiin renkaisiin ei varmaan budjetti valitettavasti veny.
    Snow Avalanche ainakin valkoisena oli pitävä rengas, ja hyvin lähellä esimerkiksi hyväksi kompromissiksi kehuttua Dillinger 5:sta. Vähän painavampi, ja nastat ei pysy tuossa valkoisessa kumissa vähääkään ilman liimaa. Snowshoetkin oli joskus, mutta en ajanut niillä juuri ollenkaan. Musta kumiseos on kovempi ja kovettuu enemmän esimerkiksi pakkasessa. Kannattaa myös huomata, että renkaista on erilaisia versioita ja esimerkiksi jäykkäreunaiset OEM versiot kumeista on ihan eri renkaita kuin nuo 120TPI rungolla olevat. Samaten renkaiden paineilla voit vaikuttaa erittäin paljon niiden käyttäytymiseen. Mutta yleisesti sanottuna onhan tuollaiset VeeTiret hitaammat renkaat kuin vaikka ne JumboJimit. Paitsi jäällä.

  21. #10761
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    Snow Avalanche ainakin valkoisena oli pitävä rengas, ... Musta kumiseos on kovempi ja kovettuu enemmän esimerkiksi pakkasessa.
    Verkkiksessä ei näytä tällä hetkellä olevan kuin tuota mustaa seosta molemmista nastoitettuna. Ei jotenkaan jaksaisi itse alkaa nastoja väkertämään.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    Kannattaa myös huomata, että renkaista on erilaisia versioita ja esimerkiksi jäykkäreunaiset OEM versiot kumeista on ihan eri renkaita kuin nuo 120TPI rungolla olevat. Samaten renkaiden paineilla voit vaikuttaa erittäin paljon niiden käyttäytymiseen. Mutta yleisesti sanottuna onhan tuollaiset VeeTiret hitaammat renkaat kuin vaikka ne JumboJimit. Paitsi jäällä.
    Kaikki mainitut renkaat on 120TPI. Vee Tiret 26x4.8" ja Chaoyang 26x4.9", todellisuus varmasti vaihtelee. Tällä hetkellä alla Chaoyangin Big Daddyt, jotka on 4.9", joten toivonmukaan mahtumisessa ei ole ongelmaa. Muista renkaista ei oikein kokemusta.

  22. #10762
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Suurin osa ihmisistä läskeilee lapissa tyytyväisenä JJ:llä (vuokrapyörät).
    Tulipa tuosta mieleen, kuinkahan paljon Lapissa on noita vuokraläskejä (toki vuokraläskejä löytyy runsaasti myös muualta maasta) ja mistä pyörien vuokraajat hankkivat uudet kumit, kun niiden saatavuus tuntuu olevan varsin hankalaa? Vuositasolla kumeja joutuu varmasti uusimaan aika lailla.

  23. #10763
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskitimppa Katso viesti
    Verkkiksessä ei näytä tällä hetkellä olevan kuin tuota mustaa seosta molemmista nastoitettuna. Ei jotenkaan jaksaisi itse alkaa nastoja väkertämään.
    Kaikki mainitut renkaat on 120TPI. Vee Tiret 26x4.8" ja Chaoyang 26x4.9", todellisuus varmasti vaihtelee. Tällä hetkellä alla Chaoyangin Big Daddyt, jotka on 4.9", joten toivonmukaan mahtumisessa ei ole ongelmaa. Muista renkaista ei oikein kokemusta.
    Lähinnä tuo kommenttini eri versioista viittasi siihen, että tuokin asia saattaa vaikuttaa renkaiden intternet-hyväksyntään . Jos vaikka White FAT5 vakiokumeista tekee Snowshoen osalta johtopäätökset, ei se kumi ehkä vastaa tuollaista parempaa versiota. Toki eipä noista kaikista ole kellään omia kokemuksia, ja varmaan kaikista mielipiteistä löytyy joku totuuden siemen. Silti ei se aivan mustavalkoista aina ole. Ainakin valkoiset versiot voisin ottaa talvirenkaiksi molemmista, omien kokemuksien perusteella. Nyt on päätynyt omaan pyörään 3" Fat Freddie tai 3.8" Gnarwhal eteen ja Dillinger 5 taakse.

  24. #10764
    Liittynyt
    02/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    6
    varaston pohjalta löysin vanhat Surly rolling darryl vanteet, kuinkas leveitä 26" renkaita tollasissa voi käyttää , jos jotain vinkkiä olis kun on vuosia vierähtänyt pyöräily hommista

  25. #10765
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JoV Katso viesti
    varaston pohjalta löysin vanhat Surly rolling darryl vanteet, kuinkas leveitä 26" renkaita tollasissa voi käyttää , jos jotain vinkkiä olis kun on vuosia vierähtänyt pyöräily hommista
    82mm? ihan mitä vaan läskikumia. 3.8"-5.05"

  26. #10766
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    Lähinnä tuo kommenttini eri versioista viittasi siihen, että tuokin asia saattaa vaikuttaa renkaiden intternet-hyväksyntään . Jos vaikka White FAT5 vakiokumeista tekee Snowshoen osalta johtopäätökset, ei se kumi ehkä vastaa tuollaista parempaa versiota.
    Totta. Kai noi täytyy ostaa testiin. Ensi talvena on sitten vähän viisaampi ainakin, jollei muuta. Kona on näköjään jossain malleissaan päätynyt tarjoamaan komboa avalanche edessä ja snowshoe takana, joten vailla parempaa tietoa päätynen samaan.

  27. #10767
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Tuolta aiemmasta keskustelusta tuli mieleen, että Hüsker Du on aika paska rengas. Nappuloissa ei mitään pitoa muulla kuin rutikuivalla (ei kuitenkaan kuivilla juurilla). Jos pitoa koittaa hankkia paineita laskemalla, niin alkaa itseohjaamaan aivan törkyisesti. Eikä se pito siitä juuri parane.

    Hidaskin on vielä. Kun vaihdoin nuo aikoinaan bud / lou komboon, niin ei niissä hirveää eroa ollut nopeudessa.

    JJ on oikeasti tosi hyvä yleiskumi. Vaikka aiemmin oli budlou, niin ei noiden JJ:n kanssa oikein osaa toivoa mitään extraa. Sen verran nopeat ja sallivat niin matalia paineita, että toimivat itselle täydellisesti. Siirtymätkin menevät 6,5/6psi paineilla. Ja laskuvaraakin olisi.

  28. #10768
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Itselläni on Dudessa orkkis-renkaat, eli 4.8” JJ:t. Ja paljon on puhetta, että ne ovat tarkat siitä oikeasta paineesta.

    Itselläni kun on aika heikko osaaminen läskirenkaista, niin pitää kysyä mikäs teillä muilla on edessä se 4.8” Jumbon optimipaine? Olen testaillut monenlaista 0.4-0.7 bar välillä, mutta en voi sanoa löytäneeni sitä täydellistä painetta. Joko se alkaa pomppia, tai sitten se itseohjaaminen menee ihan överiksi.

  29. #10769
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Mulla on edessä ollut alimmillaan kai 5psi eli 0,34bar eikä se mun mielestä ole aiheuttanut juurikaan itseohjaamista. Tai sitten en vaan huomaa sitä hüsker duiden jälkeen. Takana on yleensä matalimmillaan 6,5psi eli 0,44bar.

    Semmonen 7psi takana ja 6,5psi edessä on jo paineet, joita kovemmaksi ei viittis päästää maastossa. Menee turhan hakkaavaksi muuten.

    Toki nyt on huomioitava, että mä mukautan polkemistyyliäni/kadenssiani noihin renkaisiin ja se on hitaampaa, kuin jos antaisi palaa vaan. Jos ei mukauta, niin pomppii kyllä.

    Tässä vertailussa on se ongelma, että painojakauma vaikuttaa tuntumaan, eli yhden itseohjaava voi olla toisen täydellisesti kurvaava paine. Lisäksi painemittareissa on eroja. Mä käytän Meiserin 0-15psi Accu-Gage mittaria ja sen pitäisi tuolle alueelle olla tarkka. Joku toinen mittari voi antaa hiukan eri arvoja ja näillä paineilla yhdenkin psi:n heitto tuntuu paljon tuntumassa.

    Käyttäisin pascaleja, mutta tuossa meiserissä on vain PSI:t

  30. #10770
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Piti käydä tarkistusmittaus tekemässä. Edessä oli painetta 4.2 psi eli 0.28 bar. Ja se oli kyllä karmea ajettava. Renkaalla oli oma tahto kuin jossain Amityville leffassa. Ja mittarina on Pro.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •