HephaGiantElectrobikeGarmin
Sivu 412 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 312 362 402 410 411 412 413 414 422 462 512 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 12.331 - 12.360 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #12331
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Takuuseen tuollainen pitäisi mennä. Jos firma on eri mieltä, hankala tuota kuitenkaan todistaa toisin päin siitä huolimatta, että on selvä valmistusvirhe. Voisiko joltain asiantuntijalta saada lausunnon, jonka lähettää myyjälle? Vituksella on vissiin viiden vuoden takuu. Mä sain sieltä maantiepyörän rungon takuuseen viime vuonna, kun kuitu petti keskiön kohdalta.
    Niinhän mäkin luulin, että olisi itsestäänselvyys.
    Voihan sitä olla vaikka sadan vuoden takuu, jos vain päättää, että se ei kuitenkaan korvaa mitään. Kuten kirjoitin, niin jo ensimmäisen vastauksen jälkeen oli selvää, että korvaus ei kiinnosta. Ei se auta vaikka Paavi soittaisi sinne, asia on päätetty.
    Sometimes the same is different.
    But mostly it's the same
    .

  2. #12332
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Haarukan rakenne näyttää olevan ihan roskaa, ja hajoaminen lienee alkanut tuosta jarruletkun reijästä. Noilla spekseillä en ehkä itse haluaisi samanlaista tilalle. Onneksi ei käynyt mitään pahempaa! Uusi erimerkkinen haarukka vaan tilalle.
    Joo, tanko kääntyi siis jarruttaessa oikealle, eli vasen jalka petti ensin. Enkä olisi samanlaista keulaa ottanutkaan kyllä tilalle. Ihan hyvä keula tuokin on, jos ei vaan tarvi pysähtyä nopeasti.
    Sometimes the same is different.
    But mostly it's the same
    .

  3. #12333
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    ^Hyi h.lvetti mikä asenne CRCWigglellä. Minä olisin äkkiä laittanut uuden keulan tilalle. Ihan PR-syistä.

    Nyt vaan lujasti palautetta tuotteesta ja palvelusta CRC:n sivuille.

    Joskus noita Vituksia miettinyt mutta ei enää tarvii tuolla jälkimarkkinointiasenteella. Saa Vitukset mennä sinne itseensä.

  4. #12334
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuokka Katso viesti
    Niinhän mäkin luulin, että olisi itsestäänselvyys.
    Voihan sitä olla vaikka sadan vuoden takuu, jos vain päättää, että se ei kuitenkaan korvaa mitään. Kuten kirjoitin, niin jo ensimmäisen vastauksen jälkeen oli selvää, että korvaus ei kiinnosta. Ei se auta vaikka Paavi soittaisi sinne, asia on päätetty.
    Joo, eipä siinä varmaan mielipide muuttuisi vaikka kuinka vääntäisi. Korvaava haarukka olisi kuitenkin samaa mallia eikä sillä enää uskaltaisi ajaa.

  5. #12335
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Onko toi haarukka varmasti Carbonadan? Jos on, niin voihan sinne laittaa kuvat kommentoitavaksi.

  6. #12336
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.300
    Jos takuutoiveet unohdettu niin nyt olisi hyvä haarukka sahata halki että näkisi miten se on oikeasti tehty.

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  7. #12337
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Kuokan viestiä lukiessa tuli jo itsellekkin epätoivoinen olo. Voin kuvitella millanen Vitutus ollu vääntää ja kuluttaa aikaa itsestään selvään asiaan, kun vastapuoli haluaa tarkoituksella ymmärtää asian väärin. Ylipäätään erikoista, että Wigglen kokoinen 500M £ kokoinen pulju jaksaa vääntää tälläisestä muutaman satasen reklamaatiosta tekemällä johtopäätökset valokuvista.

    Luultavasti jos tapahtuma olisi tapahtunut Jenkeissä niin mutisematta lähettäisivät uuden ja huokaisivat ettei vakavampaa tapahtunut. (vrt. alkuperäisen AX-lightnessin konkurssi Jenkeissä ajossa pettäneen haarukan toimesta ja siitä johtuva vakava loukkaantuminen)

    Itse varmaankin olisin vielä valmis näkemään sen verran vaivaa, että kiusallani aiheuttaisin keskustelua suuremmilla foorumeilla.

  8. #12338
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Onko toi haarukka varmasti Carbonadan? Jos on, niin voihan sinne laittaa kuvat kommentoitavaksi.
    Tuo alurunkoinen on ihan eri pyörä.

  9. #12339
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    426
    Kysy Hambinilta ottaisiko haarukan tutkittavaksi. Mielellään katsoisin sen videon. Saattaisi tulla vipua takuuasiankin hoitoon... ????

  10. #12340
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markkut Katso viesti
    Kysy Hambinilta ottaisiko haarukan tutkittavaksi. Mielellään katsoisin sen videon. Saattaisi tulla vipua takuuasiankin hoitoon... ????
    Jos olisi jokin merkkirunko niin joo. Tuskinpa alibaban tusinapyörät kiinnostelee.

  11. #12341
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    426
    No juu, voihan se olla. Hambinin kiinnostus halvempiin pyöriin taitaa rajautua tasan yhteen merkkiin.

  12. #12342
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markkut Katso viesti
    No juu, voihan se olla. Hambinin kiinnostus halvempiin pyöriin taitaa rajautua tasan yhteen merkkiin.
    Mihin tuolla viittaat? Canyon ei ole mikään halvempi pyörä. Näitä open mold runkoja voi kuka tahansa tilata ja lyödä sellaisen merkin kylkeen kuin haluaa. Noissa ei paljoa suunnittelua tai laadunvalvontaa tunneta sen ostajan toimesta.

    Canyon kuitenkin suunnittelee, valvoo ja vastaa kaikesta tekemisestään.

    Edit: Enkä siis tarkoita, että open mold rungot olisivat välttämättä millään tapaa huonoja. Esimerkiksi tuo kuituinen carbonada on toiminut yllättävänkin varmasti. Se siis olisi ollut tuo täyskuituinen vitus.

  13. #12343
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markkut Katso viesti
    No juu, voihan se olla. Hambinin kiinnostus halvempiin pyöriin taitaa rajautua tasan yhteen merkkiin.
    Ai Winspace? On sillä mun mielestä ollut Dengfun ja Seraphin joku runko pöydällä joskus.

  14. #12344
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Ai Winspace? On sillä mun mielestä ollut Dengfun ja Seraphin joku runko pöydällä joskus.
    Itse en ole jaksanut näitä hambineja seurata. Mitä näistä open moldeista on todettu? Onko runkojen valmistusta analysoitu tarkemmin, vai pelkästään keskiön linjauksia?

  15. #12345
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    Luescher on se, joka näitä runkoja ja haarukoita leikkailee auki ja ihmettelee kuinka surkeaa laatua jotkut ns. merkkirungotkin ovat.

  16. #12346
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Joo, ei ne merkkipyörät sen laadukkaampia aina ole. Itse tiedän parikin Lookin uutta kallista runkoa, joissa on kuitu jäänyt pehmeäksi.

  17. #12347
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mihin tuolla viittaat? Canyon ei ole mikään halvempi pyörä. Näitä open mold runkoja voi kuka tahansa tilata ja lyödä sellaisen merkin kylkeen kuin haluaa. Noissa ei paljoa suunnittelua tai laadunvalvontaa tunneta sen ostajan toimesta.

    Canyon kuitenkin suunnittelee, valvoo ja vastaa kaikesta tekemisestään.

    Edit: Enkä siis tarkoita, että open mold rungot olisivat välttämättä millään tapaa huonoja. Esimerkiksi tuo kuituinen carbonada on toiminut yllättävänkin varmasti. Se siis olisi ollut tuo täyskuituinen vitus.
    Onhan Canyon nyt aika tuulipukupyörä. Aikalailla kuten Cube, iso merkki ja romppeet on oman tehtaan tuotoksia mutta sllti bulkkia.

  18. #12348
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Voisi taas toistaa itseään ja todeta, että Time ADHX ruksittaisi monta laatuun liittyvää kohtaa. Harmi vain, kun menivät sen jostakin syystä suunnittelemaan max 38 mm renkaille. Jenkki gg-scenessä mukana olevilta omistajilta olisi voinut odottaa nykyaikaisempaa rengasleveyttä. 42 mm riittäisi kaikkeen omaan tekemiseen.

    Tosin rungon hinta alkaa jo tökkimään vaikka sinällään kilpailijoihin nähden ihan linjassa ja jopa edullinen ei-kiinalaiseksi.

  19. #12349
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Jatketaan siis samaa. Itsellä pyörinyt uusi runkosetti aina silloin tällöin mielessä, ja siitä nuo runkojen painot ja hinnat postaukset on olleet peräisin.
    Time on oikein hieno runko, ja se tuli taas esille gravelcyclistin youtubevideossa pari viikkoa sitten. Rengasleveys omaan makuun/ostopäätökseen suurin negatiivinen asia, ei se 38 myöskään ihan heittämällä mene, ainakaan kaikki merkit.
    videossa kohta noin 54 sek

    https://www.youtube.com/watch?v=y1Wq7y4ufc4&t=175s


    Lisätään canyonista sen verran, että minusta mielenkiintoinen tarina tähän mennessä, tuotteista voi olla eri mieltä mutta ainakaan maantie ja gravelpuolta en nyt ihan bulkkituotteeksi sanoisi mm. aeroad, grail ohjaamoineen, inflite, omaa suunnittelua ja rajojen rikkomista sekä hyvässä että pahassa

  20. #12350
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Jatketaan siis samaa. Itsellä pyörinyt uusi runkosetti aina silloin tällöin mielessä, ja siitä nuo runkojen painot ja hinnat postaukset on olleet peräisin.
    Time on oikein hieno runko, ja se tuli taas esille gravelcyclistin youtubevideossa pari viikkoa sitten. Rengasleveys omaan makuun/ostopäätökseen suurin negatiivinen asia, ei se 38 myöskään ihan heittämällä mene, ainakaan kaikki merkit.
    videossa kohta noin 54 sek

    https://www.youtube.com/watch?v=y1Wq7y4ufc4&t=175s


    Lisätään canyonista sen verran, että minusta mielenkiintoinen tarina tähän mennessä, tuotteista voi olla eri mieltä mutta ainakaan maantie ja gravelpuolta en nyt ihan bulkkituotteeksi sanoisi mm. aeroad, grail ohjaamoineen, inflite, omaa suunnittelua ja rajojen rikkomista sekä hyvässä että pahassa
    Niin, hirveän kaukana bulkista canyon on. Aivan omanlaisiaan ratkaisuja ja vaativaa suunnittelua, vaikka just se ei näytä ihan aina onnistuvankaan.

    Tuota timeä en vaan oikeasti ymmärrä. Pakko kai tuon suunnittelu on ollut aloittaa joskus 2010 puolella, mikään muu ei oikein selitä noin pientä rengastilaa enää. Tuo Challangen 38 näyttää olevan komeasti kiinni satulaputkessa...

    Niin ja johannekselle, itsekkin luulin sen 42mm riittävän, mutta eipä enää resolutet mene leveiden kehien kanssa alle. Terra speed siis maksimi.

  21. #12351
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tuota timeä en vaan oikeasti ymmärrä. Pakko kai tuon suunnittelu on ollut aloittaa joskus 2010 puolella, mikään muu ei oikein selitä noin pientä rengastilaa enää. Tuo Challangen 38 näyttää olevan komeasti kiinni satulaputkessa...
    Taitaa olla ihan 2021 suunnittelua, kun Rossignol myi Timen Alliedin cycle worksin perustajan yhtiölle. Ehkä rengastila tuli ranskalaisten suunnittelijoiden toimesta tai joku muu vastaava aivopieru...

    Toivottavasti tosta tulisi joku joku päivitetty malli, jota voisi ihan vakavissaan harkita. Harvoin tulee uusia pyöriä hankittua ja silloin kun tulee niin olen pyrkinyt kokeilemaan eri merkkejä. Nykyisin jo Timen maantiepyörällä ajavana voisin tehdä tässä mielessä poikkeuksen. Ei noi Hambininkaan meuhkaamiset Timen laadusta ole täysin tuulesta temmattuja vaikka suunnittelun puolesta olisikin kehitettävää. Mielummin ostan sellaista minkä ominaisuudet tiedostan kuin mahdollisesti kakkoslaadun tavaraa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niin ja johannekselle, itsekkin luulin sen 42mm riittävän, mutta eipä enää resolutet mene leveiden kehien kanssa alle. Terra speed siis maksimi.
    Nojoo näinhän se taitaa olla. Lisätila tuostakaan ei tekisi pahaa, mutta voisi sanoa 42 mm olevan minimi millä pärjää.

  22. #12352
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Juu, 42 todellista mahtuu omaan ja sillä tosiaan pärjää. Kaikki alle tuon menee jo hurjaksi. Ei saa oikein edes nastarenkaita, varsinkaan lokareiden kanssa.

  23. #12353
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Dr.J:llä hieno pyörä, ja varmasti aika harkittu kokonaisuus.
    Ihan mielenkiinnosta ja uteliaisuutta;
    millä perusteella Beast Componentsin ohjaamoa, kun tuo ei yleisesti niin tunnettu merkki ainakaan täällä ja paljonko Enven G23:t DT 180:llä navoilla painavat.

  24. #12354
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    426
    Joo siis Winspacea tarkoitin. On mielestäni aika usein ollut Hambinin jutuissa. Canyonia en edes muista miehen videoista. Ei nyt ihan kaikkia pätkiä tule katsottua kuitenkaan, niin voin toki olla väärässäkin. Tuota Timeähän herra kehuu ja Winspace hänen mukaansa laadullisesti heti kakkosena, jos olen oikein ymmärtänyt.

  25. #12355
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Naantali
    Viestit
    63
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Dr.J:llä hieno pyörä, ja varmasti aika harkittu kokonaisuus.
    Ihan mielenkiinnosta ja uteliaisuutta;
    millä perusteella Beast Componentsin ohjaamoa, kun tuo ei yleisesti niin tunnettu merkki ainakaan täällä ja paljonko Enven G23:t DT 180:llä navoilla painavat.
    Kiekot ovat n. 1280g. Preferenssi on ollut luotettavuudessa ja mukavuudessa, absoluuttiseen keveyteen tai aerodynamiikkaan en ole niinkään panostanut.

    Ohjaamon suhteen minulla on ollut hyvin selvä valintaperuste: kahvoilta 40cm (c-to-c), ja ~20' flare. Tämän yhdistelmän olen aiempien gravel-projektien myötä todennut itselleni sopivimmaksi. Kovin moni tanko ei kriteereitä täytä. Enve AR:n ja Roval Terran flare on pienempi, ja Enve Gravel bar on dropeilta jo liian leveä. Zipp XPLR olisi muodoltaan sopiva mutta tähän pyörään ei oikein alumiinista komponenttia viitsi laittaa. Beast on spot-on sopiva. Siinä flare alkaa varsin maltillisesti dropin keskivaiheilta ja lisääntyy tangon päätä kohden, toisin kuin Enve gravelissa joka leviää jo aikaisemmin. Lisäksi Beast on esteettisesti parhaan näköinen, ja minulle silläkin on merkitystä, turhamainen kun olen.

  26. #12356
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dr.J Katso viesti
    Kiekot ovat n. 1280g. Preferenssi on ollut luotettavuudessa ja mukavuudessa, absoluuttiseen keveyteen tai aerodynamiikkaan en ole niinkään panostanut.

    Ohjaamon suhteen minulla on ollut hyvin selvä valintaperuste: kahvoilta 40cm (c-to-c), ja ~20' flare. Tämän yhdistelmän olen aiempien gravel-projektien myötä todennut itselleni sopivimmaksi. Kovin moni tanko ei kriteereitä täytä. Enve AR:n ja Roval Terran flare on pienempi, ja Enve Gravel bar on dropeilta jo liian leveä. Zipp XPLR olisi muodoltaan sopiva mutta tähän pyörään ei oikein alumiinista komponenttia viitsi laittaa. Beast on spot-on sopiva. Siinä flare alkaa varsin maltillisesti dropin keskivaiheilta ja lisääntyy tangon päätä kohden, toisin kuin Enve gravelissa joka leviää jo aikaisemmin. Lisäksi Beast on esteettisesti parhaan näköinen, ja minulle silläkin on merkitystä, turhamainen kun olen.
    Hurja on flare tuossakin. 24deg, dropit ovat 51cm leveydellä.

    Mitä tuo terran 12geg tekee senteissä 40/44? En äkkiä löydä tuosta dataa.

  27. #12357
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.096
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dr.J Katso viesti
    turhamainen kun olen.
    Näistä tohtorin pyöristä tulee aina joku ihan muu adjektiivi mieleen, täydellistä.

  28. #12358
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    ^^^ Pyörä näyttikin harkitulta ja ajajalle tarkoituksenmukaiselta kokonaisuudelta, mikä siis tuli todistettua

    ^^ 1 aste flarea tekee noin 2 mm leveyttä per puoli, pientä heittoa riippuen dropin määrästä (2,1 mm jos droppi 12 cm)

  29. #12359
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Eli 4-5cm?

  30. #12360
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Juu, Terrassa se taitaa olla aika tarkkaan tuo mainitsemasi 4 cm kun sen droppi on 10 cm.


    lisätään tähän vähän varmistuksenkin osalta, että nämä luvut laskin ympyrän kehän avulla jolloin se sivuttaispoikkeama ei ole ihan 1:1:een "kehällä kuljetun matkan kanssa" mutta varmaankin riittävän lähellä

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •