^Noin se pitkälti menee, hienoilla nimikkeillä vaan myydään!
Flatbar-gravel on vajaasti varusteltu hybridipyörä. Hybridi siksi kun se sopii ajettavaksi melkein missä vaan.
Vajaa varustelu tuo enemmän pro-statusta.
Muinaiseen hybridiin kuului tarpeelisia lisävarusteita; lokasuojat, tarakka, seisontajalka, heijastimet, jopa kiinteä runkolukko jne.
^Niinpä, lähinnä kuskista kiinni missä ajaa. Mitä vajaampi, sitä kevyempi ja kalliimpi.
Mielestäni muinainen hybridi on jatkumo pappa/mammapyörästä ATB:n kautta nykyiseen muotoon, jokaiselle kaikkea täydellä varustuksella.
Periaatteessa voisi mennä niin että jos millä tahansa ajat maastossa niin on maastopyörä jne.. pätien kaiken tyyppiseen ajoon, jopa graveliin?
Kaikki ne pyörät joissa sekoitetaan maastopyörän ja maantiepyörän osia tai geometriaa, ovat hybridejä.
Gravel = sorahybridi
Fitness= asfalttihybridi
Cyclocross = mutahybridi
Flat bar gravel = suoratankosorahybridi
Hybridi = lokasuojahybridi (yleensä)
ATB = jokapaikan hybridi
^Hyvät perustelut ja selkeästi ilmaistu.
^Tai läskipyöräilijöille voi hymyillä...?
Graveli voi aivan hyvin olla kokonaan maantietekniikalla ja geometrialtaan kaikkea muuta, kuin maastopyörämäinen. Eikä krossaria maantierenkailla hölmömpi välttämättä maanteipyörästä edes erota.
Mun graveli (Kinesis) on tosin tavallaan hybridi tällä hetkellä, sillä takana on XT-ratasta.
^Siis tuolla perusteella voidaan kutsua maantiemäisiksi sorapyöräksi/mutapyöriksi? Toisaaltaan omassa "hybridissä" ei ole yhtään maantieosaa niin onkos se sitten lähempänä maastopyörää? Kivaa vääntämistä illanratoksi!
Itellä on onneksi sorapyörä sorapyörän osilla.
Kun perinteisellä hybridillä on tottakai noloa ajaa spandexeissa niin voiko hybridistä flatbar-graveliksi muunnetulla pyörällä ajaa trikoissa?
Siis kun ruuvailee hybridistä lokarit ja tarakat yms pois niin saa hiekkatieuskottavan rävelin.
Vai minkälaisissa kamppeissa sillä pitää ajaa, ettei näytä naurettavalta?
^^Pukeudutaan niin että mukavaa ajella ja mitä sopivaa kaapista löytyy. Itsellä kun lämpötila nousee kympin verran plussalle niin alkaa shortsikausi ja loppuu sitten kun on hieman alle aloitetun syksyllä, ei synny sen kauden aikana valinnan vaikeuksia. Kylmäkausi mennään sitten pitkissä...
^Asenteellinen ajatus, täytyy myös miettiä että monelle ei ole. Tarakka ja kiinteät valot olleet lienee 40v sitten viimeksi ja lokasuojatkin vain työmatkapyörissä, oillaan sitten apukoulujaengiä tai ei.
Adidaksen verkkarit on muuten hyvät kesällä ja talvella, kannattaa "Aeroready" -malli ostaa. Pojalla sama tyyli koulussa ja juhlissa.
https://www.unisportstore.fi/sekalai...BEgLeR_D_BwE#/
^Klassikko!
Eikös klassikoissa kuitenkin ole raidat alas saakka, toisin kuin noissa puolisukkis ja puoliraitaverkkareissa?
^Tai aidot virolaiset Adidas nappiverskat?
^En koskaan omistanut saati ajanut mutta paljon niitä näkyi aikoinaan. Vaikkakin Adidasta löytyi, tuuli/sadepuku sekä perinteiset verskat pyöräilyyn joskus 80luvulla hankin.
Arctic, huomannut vuosien aikana kun ekoja aamuja shortseissa töihin niin jalat lämpiää äärettömän nopeasti, yläkroppa vaatii selkeästi enemmän vaatetta.
Katselin ajankuluksi titaanirunkoa tuon Ibiksen tilalle/seuraajaksi. Nordest Britango sattui silmiin mutta onkos niin että siinä on suora haarukkaputki?
Olemassaoleva haarukka tapered... Jos rebuild niin täytyy saada 90% vanhoista osista sopimaan.
Keula sopii kyllä. Alakupissa sisähalkaisija on 1,5" (vai mikä se tapered-halkaisija onkaan) ja yläkupissa 1 1/8". Ohjainlaakeria ja (ehkä) satulatolppaa lukuunottamatta kaikki osat menee heittämällä.
^Homma tyypilisesti ajatusvaiheessa, tyypillinen talvi-ilmiö tuollainen levottomuus...
Stenu, lupasin itselleni etten enää aja muuta kun huvittaa ja toiseksi jarrut ilmaamatta ja säätämättä.
Tommi, talvikaudella homma menee just niin, kun vuosikymmeniä joka työpäivä säästä riippumatta lähtenyt polkemaan niin ei ole enää pakkomielteistä tarvetta ajaa.
Kirjanmerkit