GiantElectrobikeGarmin
Sivu 6 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 222

Aihe: Maunulan, Vantaankosken, Hakunilan ja Kuninkaanmäen vapaat ja riippumattomat yhteisle

Konstantinille erityiskiitokset erinomaisesta reitistä, joka oli minulle entuudestaan tuntematon 86,7 %. Tuo Långvikin kioski oli cerise sur un gâteau. Tämä oli senkin takia hauska reissu, että en ole tajunnut tuollaisia paikkoja olevan noin lähellä kodistani ja elämänpiiristäni. Pidimme aika hyvää vauhtia yllä ja kieltämättä ilma oli yllättävän raaka. Mutta nämähän kuuluu lajiin. Lisää tällaista!

Oliko Espoonlahden ylityksen jälkeen Malmen nimisellä alueella joitain kieltomerkkejä?

Maunulan, Vantaankosken, Hakunilan ja Kuninkaanmäen vapaat ja riippumattomat yhteisle

Nyt on erityisen huono omatunto (sen lisäksi mitä sain syntymisen yhteydessä). Malmenista en osaa sanoa, mutta yhdessä kohdassa näin "kielletty ajosuunta"-merkin. Löysin seuraavan tiedon https://liikennemerkkeja.fi/liikenne...etty-ajosuunta. Ja eihän siinä ollut tuota lisäkilpeä H12.10 eli "ei koske polkupyörää". Kyseisellä pätkällä meitä tuli vastaan hevoskuskit rattailla ja hevosen päällä ja toinen sanoi, että varokaa hevosia. Minä ajattelin mielessäni, että varon ja että varokaa tekin polkupyöriä. Ja taivaalta mahdollisesti tippuvia meteoriitteja...

Tämä on nyt vähän semmoinen juttu, että kun haluaa noudattaa liikennesääntöjä, mutta ei silti ihan ymmärrä että mikä tässä on ongelma jos ajaa pyörällä? Pyörähän on tietysti ajoneuvo. Löysin juuri esimerkiksi tosi hyvän reitin kiertää Immersbyntien asfalttiosuus, ja eikös siellä ollut sama liikennemerkki. Voi himpskatin himpskatti. Tässäkö tämä(kin) oli?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tassu Katso viesti
    Oliko Espoonlahden ylityksen jälkeen Malmen nimisellä alueella joitain kieltomerkkejä?
    Muistaakseni kieltomerkit on tuolta poistettu ja korvattu jollain vähemmän ankaralla merkillä. En laita tästäkään kättä raamatulle vaan sysään vastuun lukijalle.
    The older I get the faster I was

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Nyt on huono omatunto (sen lisäksi mitä sain syntymisen yhteydessä). Malmenista en osaa sanoa, mutta yhdessä kohdassa näin "kielletty ajosuunta"-merkin. Löysin seuraavan tiedon https://liikennemerkkeja.fi/liikenne...etty-ajosuunta. Ja eihän siinä ollut tuota lisäkilpeä H12.10 eli "ei koske polkupyörää". Kyseisellä pätkällä meitä tuli vastaan hevoskuskit rattailla ja hevosen päällä ja toinen sanoi, että varokaa hevosia. Minä ajattelin mielessäni, että varon ja että varokaa tekin polkupyöriä. Ja taivaalta mahdollisesti tippuvia meteoriitteja...

Tämä on nyt vähän semmoinen juttu, että kun haluaa noudattaa liikennesääntöjä, mutta ei silti ihan ymmärrä että mikä tässä on ongelma jos ajaa pyörällä? Pyörähän on tietysti ajoneuvo. Löysin juuri esimerkiksi tosi hyvän reitin kiertää Immersbyntien asfalttiosuus, ja eikös siellä ollut sama liikennemerkki. Voi himpskatin himpskatti. Tässäkö tämä(kin) oli?
    Tuolla reitillä on yksi pätkä missä on kielletty ajosuunta molempiin suuntiin ja eipä tuolla ole kukaan koskaan tullut valittamaan vaikka vastaan on tullut ajoneuvoja ja hevosia. Tilan omistaja on ymmärtääkseni ihan myötämielinen pyöräilijöitä kohtaan.
    The older I get the faster I was

Hyvä kuulla, Huotah! Olen itse myös maa- ja metsätilan omistaja ja ajattelen että niin kauan kun ajavat pelto- tai metsätielläni hevosella, polkupyörällä mopolla jne. niin ei haittaa. Jos tulee järeämpää kalustoa, niin kuin kävi kuukausi sitten (moto), niin tuovat sitten mursketta korvaukseksi. Pyöräilijältä en ole ajatellut koskaan sellaista edellyttää.

Tämänpäiväisen mainitun pätkän varrella ei ollut muuten yhtään rakennusta muistini mukaan. Ymmärrän myös, jos joku ei halua stadi-hipstereitä tai minun kaltaisiani karvanaamoja ikkunansa alle. Rohkenen väittää, että Uusimaa on täynnä sorapätkiä, joissa on haluttu kieltää aikanaan erityisesti autolla tai traktorilla ajo. Nyt on tullut meidän kaltaisia kevyempiä käyttäjiä ja ajat ovat muutenkin muuttuneet. Tuokin mainitsemani liikennemerkki oli Bobrikovin aikainen haalistuneisuudesta päätelleen. Tällä en yritä puolustella rikollista tekoani.

NImimerkillä "laki ja oikeus (kohtuus?) on kaksi eri asiaa"

Joo, se pätkä Abramsbystä (oletan, että tämä kohta) kohti Långvikia on ollu hevosihmisten suosiossa, ja kun siinä ei mitään muuta kulkua ole niin mikäs siinä. Eikä siellä tosiaan ole asutustakaan sen tien varressa.

Kannattaa muistaa se, että se on yksityistie. Polkupyörällä ajoa ei voi kieltää yksityistiellä, kun katsotaan, että pyöräily ei tietä kuluta niin paljoa. Ja kun puhutaan yksityistiestä niin se kielletty ajosuunta -liikennemerkki on laiton merkki ykstyistiellä. Juuri edellä mainitusta syystä, eli sallittu merkki olis moottoriajoneuvoilla kielletty -merkki. Piha-alueet on sitten toinen juttu.

En ole tuolla pitkään aikaan itse ajellut, juuri sen takia halusin kysyä kun oletin, että vois saada vastauksen.

t. Abramsbyssä asunut

Luonnonsuojelulain mukaan maa- ja merialueelle ei saa pystyttää sellaista lakiin perustamatonta merkkiä, joka estää jokamiehenoikeuden toteutumisen. Pyöräilijä kuuluu ko. oikeuden piiriin, eikä tuollaiselle kyltille liene lakiin perustuvaa syytä, joten se on laiton.

Elämä on kuolemista
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Katselin kartasta, että mainittu tieosuus olisi Bondarbyntie, mutta voin toki olla totaalisen väärässä kun minulla ei ole paikallistuntemusta. Kyseessä oli hiekkatie, jonka toisessa päässä (mikäli olen oikealla tiellä niin länsipäässä) oli napilla toimiva portti. Kanssamatkustajan mukaan ei ollut edelliskerralla.

Mitä tulee noihin kylttien asettamiseen niin jaan Fuugan ja Tassun näkemyksen luonnonsuojelulaista ja jokamiehenoikeudesta. Herääkin kysymys, että mikäli kyseistä lakia ja oikeutta (heh heh) loukataan asettamalla turhia esteitä tahi kieltomerkkejä kansalaisten vapaan liikkumisen estämiseksi että sehän on aika paha juttu. Jossain vaiheessa Sipoon suunnalla oli yksityisteillä paljon itsekyhättyjä kylttejä, jotka edustivat lähinnä uusnaivistista ite-taidetta. Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että asian ei pitäisi ylipäätään olla näin monimutkainen ja että maassa, jossa vallitsee jokamiehenoikeus ei tarvitsisi pohtia maanomistaja suhtautumista pyöräilyyn tai pohtia mahdollisen asehyllyn sisältöä.

Voin kyllä hyvin kuvitella erilaisia tilanteita, jossa noita virallisia kylttejä on aikanaan jaettu. Yksi sellainen voisi olla vaikka rotarien tai metsästyskerhon kosteahko illallinen, jossa maanomistaja vinkkaa vallesmannille että "pyydätkös jotakin nuorta konstaapelia että käypi laittamassa sellaisen merkin että pysyvät hipit ja muut hihhulit pois mailtani".

Mitä tulee noihin kylttien asettamiseen niin jaan Fuugan ja Tassun näkemyksen luonnonsuojelulaista ja jokamiehenoikeudesta. Herääkin kysymys, että mikäli kyseistä lakia ja oikeutta (heh heh) loukataan asettamalla turhia esteitä tahi kieltomerkkejä kansalaisten vapaan liikkumisen estämiseksi että sehän on aika paha juttu. Jossain vaiheessa Sipoon suunnalla oli yksityisteillä paljon itsekyhättyjä kylttejä, jotka edustivat lähinnä uusnaivistista ite-taidetta. Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että asian ei pitäisi ylipäätään olla näin monimutkainen ja että maassa, jossa vallitsee jokamiehenoikeus ei tarvitsisi pohtia maanomistaja suhtautumista pyöräilyyn tai pohtia mahdollisen asehyllyn sisältöä.".
    Mulla on sisällä Espoon kaupungin katuosastolla tiedustelu parista paikasta täältä läheltä, jossa on viljelty ajoneuvolla ajo kielletty -merkkejä, jolloin ei edes asukkaat saisi ajaa tonteillensa. Kysymyksenäni on miten Espoo valvoo näitä laittomia merkkejä ja mihin toimiin aikovat ryhtyä näiden suhteen.

Tiedustelu on ollut nyt matkalla kuukauden verran.

Eihän tämä kovin tärkeää ole loppujen lopuksi, mutta mulla on aika matala ärsytyskynnys näiden nimbyjen suhteen.

Elämä on kuolemista
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Mainiota Fuuga! Ajattelin ihan samaa kansalaisvaikuttamista, mutta taitaa loppua into kesken. Voidaan tietysti kerätä porukalla kolehti ja toteuttaa kansalaistottelemattomuutta ostamalla reissulle mukaan kiinnitettäväksi lisäkilpiä "ei koske polkupyöriä".

mielestäni toi portti on hyvin toteutettu. ei rajoita eikä ole tarkoituskaan rajoittaa kävelyä ja fillarointia - vaan autoilu. useamman kerran työmatkalla sieltä ajaneena. fillaristien on syytä oppia hiljentämään ratsukoiden kohdalla ja puhua hevoselle tai kelle vaan. se rauhoittaa hevosen. mahdutaan samoille mestoille kaikki kunhan ymmärretään toisiamme.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Mulla on sisällä Espoon kaupungin katuosastolla tiedustelu parista paikasta täältä läheltä, jossa on viljelty ajoneuvolla ajo kielletty -merkkejä, jolloin ei edes asukkaat saisi ajaa tonteillensa. Kysymyksenäni on miten Espoo valvoo näitä laittomia merkkejä ja mihin toimiin aikovat ryhtyä näiden suhteen.

Tiedustelu on ollut nyt matkalla kuukauden verran.

Eihän tämä kovin tärkeää ole loppujen lopuksi, mutta mulla on aika matala ärsytyskynnys näiden nimbyjen suhteen.

Elämä on kuolemista
    Tuossa Junkarsin tien molemmissa päissä on nykyään ajokieltomerkit, joissa mainitaan alla erikseen pyörily kielletty...

https://www.google.com/maps/@60.0587...!7i7680!8i3840

Katselin kartasta, että mainittu tieosuus olisi Bondarbyntie...

Onkohan? Ettei vaan olisi tuo herlevin tila. Tässä näkymässä on nykyään iso portti, joka tosiaan aukeaa nätisti napista.

https://www.google.com/maps/@60.1119...!7i7680!8i3840

Ja samaa mieltä, että tuolla on syytä ajaa nätisti ja varautua vastaantuleviin hevosiin. Juttelin ohjastajien kanssa ja tuolla tosiaan koulutetaan kokemattomia hevosia. Eli kaviosta voi tulla ja käydä huonosti kaikille. Pelkkä pieni hiljentäminen ei riitä kohdatessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kp63 Katso viesti
    mielestäni toi portti on hyvin toteutettu. ei rajoita eikä ole tarkoituskaan rajoittaa kävelyä ja fillarointia - vaan autoilu. useamman kerran työmatkalla sieltä ajaneena. fillaristien on syytä oppia hiljentämään ratsukoiden kohdalla ja puhua hevoselle tai kelle vaan. se rauhoittaa hevosen. mahdutaan samoille mestoille kaikki kunhan ymmärretään toisiamme.
    Juuri näin. Sieltä Herlinin maiden ja Abramsbyn läpi on nyt viisi-kuusi vuotta pyöräilty ihan hyvässä yhteisymmärryksessä (aina ei ole näin ollut). Niillä molemmilla pätkillä, missä on riski törmätä ravureihin, ei välttämättä tarvi yrittää strava-komeja ja hevosen sattuessa kohdalle on reilua väistää kunnolla ja puhua ääneen. Pöllöjen liikennemerkkienkään takia en siellä lähtisi turhaan keikuttamaan venettä.

Junkarsin suhteen ei sitten todellakaan voi puhua yhteisymmärryksestä. Olen suosiolla jättänyt ajamatta sitä kautta sen jälkeen, kun tilan renki kävi avolavamaasturin kanssa hätistelemässä pois sieltä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Junkarsin suhteen ei sitten todellakaan voi puhua yhteisymmärryksestä. Olen suosiolla jättänyt ajamatta sitä kautta sen jälkeen, kun tilan renki kävi avolavamaasturin kanssa hätistelemässä pois sieltä.
    Oikeasti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Onkohan? Ettei vaan olisi tuo herlevin tila. Tässä näkymässä on nykyään iso portti, joka tosiaan aukeaa nätisti napista. *
    Ai se aukeaa siitä? En oo uskaltanut painaa vaan kiertänyt aina portin puron / ojan reunaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Ai se aukeaa siitä? En oo uskaltanut painaa vaan kiertänyt aina portin puron / ojan reunaa
    Juu, kaveri kiersi sieltä kaukaa pellon kautta. Oli kuulemma paljon pskaa. Katsoi hölmönä kun painoin vaan nappia

Olen samaa mieltä siitä, että hevosten kohdalla pitää olla "ihmisiksi". Eiköhän tuo nyt ole jo evoluution myötäkin kirjattu käyttöjärjestelmäämme olla ison eläimen kohdalla tekemättä turhia liikkeitä ja aiheuttamatta turhaa mökää. Joidenkin kohdalla voi tietysti olla havaittavissa vastakkaista muutosta. Pointtini oli se, että ymmärtääkseni kaikkien tienkäyttäjien tulee toimia toisiaan kunnioittavasti. Koskee siis myös hevosen tai mun eläimen ohjastajaa tai kävelyttäjää.

Taisi olla tuo Kone-Herlinien tila tosiaan tuolla ajamallamme pätkällä. Kuvia olen ranchista nähnyt, mutta en osaa edelleenkään sijoittaa porttia vakuuttavasti lauantaina ajetulle reitille (joka löytyy muutama puheenvuoro sitten). Se portti ei estä autolla ajamista olettaen että autoilija osaa painaa nappia. Niin ja sen napin löysi yksi meistä siinä vaiheessa kun kaksi meistä oli keikkunyt pyörän kanssa portin ohi tulosuuntaan nähden oikealta.

Mutta hyvä kuulla, jos tuolla pätkällä siis onnistuu pyöräily jatkossakin yhteistyössä muiden tienkäyttäjien kanssa. Pitäisi perustaa ehkä uusi ketju, tai ehkä sellainen löytyykin jo, jossa voi keskustella näistä tulkintaa vaativista pätkistä ja joissa voi osoittaa paikallistuntemusta paikallisia käytänteitä kohtaan.

...Pitäisi perustaa ehkä uusi ketju, tai ehkä sellainen löytyykin jo, jossa voi keskustella näistä tulkintaa vaativista pätkistä ja joissa voi osoittaa paikallistuntemusta paikallisia käytänteitä kohtaan.
    Sellaisia taisi ollakin... ainakin "Gravelreitit". Tätä nimenomaista portti -gatea on keskusteltu monessa muussakin topsussa.

Taisi olla tuo Kone-Herlinien tila tosiaan tuolla ajamallamme pätkällä. Kuvia olen ranchista nähnyt, mutta en osaa edelleenkään sijoittaa porttia vakuuttavasti lauantaina ajetulle reitille (joka löytyy muutama puheenvuoro sitten). Se portti ei estä autolla ajamista olettaen että autoilija osaa painaa nappia. Niin ja sen napin löysi yksi meistä siinä vaiheessa kun kaksi meistä oli keikkunyt pyörän kanssa portin ohi tulosuuntaan nähden oikealta.
    Tuo on joo eri portti varmasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Juu, kaveri kiersi sieltä kaukaa pellon kautta. Oli kuulemma paljon pskaa. Katsoi hölmönä kun painoin vaan nappia
    Sen pääsi kyllä siitä ihan portin vierestä penkkaa pitkin eteläpuolelta, ei pikku akrobatiaa isompi operaatio

Se portti ei estä autolla ajamista olettaen että autoilija osaa painaa nappia. Niin ja sen napin löysi yksi meistä siinä vaiheessa kun kaksi meistä oli keikkunyt pyörän kanssa portin ohi tulosuuntaan nähden oikealta.
    Nappulasta se portti aukeaa vain noin metrin verran ja sitten sulkeutuu eli ei siitä autolla pääse normaalisti. Jos se on teidän siitä kulkiessa auennut enemmän, niin siellä on voinut olla tilapäisesti toisenlainen asetus. Peuran- ja hirvenmetsästyksen vuoksi siellä voi liikkua paikallisten autoja tavallista enemmän tähän aikaan vuodesta.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Mukava huomata, että kiinnostusta näiden lenkkien toteutukseen tuntuu olevan - ja kiinnostus riittää myös polveilevaan keskusteluun. Oma aiheen sivusta seurailuni jatkuu, mutta jo joulukuun alussa näyttäisi olevan kalenterissa sopiva lauantai. Toivottavasti näitä kelpo kelejä riittää.

Olen samaa mieltä siitä, että hevosten kohdalla pitää olla "ihmisiksi". Eiköhän tuo nyt ole jo evoluution myötäkin kirjattu käyttöjärjestelmäämme olla ison eläimen kohdalla tekemättä turhia liikkeitä ja aiheuttamatta turhaa mökää. Joidenkin kohdalla voi tietysti olla havaittavissa vastakkaista muutosta. Pointtini oli se, että ymmärtääkseni kaikkien tienkäyttäjien tulee toimia toisiaan kunnioittavasti. Koskee siis myös hevosen tai mun eläimen ohjastajaa tai kävelyttäjää. .
    Ehkä käsitän väärin tuon mutta hevosen kohdalla nimenomaan pitää pitää ääntä. Tai mieluummin jo hyvissä ajoin l. 50-100 ennen kohtaamista jos mahdollista. Ja kohdattaessa mennä ohittaa ilman ylimääräisiä kouhkaamisia.

Elämä on kuolemista

Ash, menee turhan hankalaksi. Eipä nuo ole vauhkoontuneet (edes tammat) vaikka olen ohi ajanut milloin mistäkin suunnasta.

Kun se heppa ei välttämättä tiedä että mikä sieltä tulee kun pyöräilijän kohtaa, ei etene kuten ihmisen kuuluisi kahdella jalalla. Pitää hidastaa ja ruveta jutustelemaan hyvissä ajoin, vaikka ihan itsekseen. Näin heppa ymmärtää että sieltähän tulee ihmeinen eikä tässä nyt kai mitään hätää ole. Tämä on hevosnaisten tietotoimiston juttuja, pitänee kuitenkin paikkansa.

juuri noin kuin kepsu sanoo. hepoista näkee kun ne aluksi jäykistyy, puheen kun tunnistavat, niin näkee kanssa kuinka ne rentoutuu.

Käynnistän keskustelun tulevan viikonlopun mahdollisesta lenkistä. Lauantaille 12.11. luvataan peräti 12-13 astetta celsiusta ja ilmeisesti pitkästä aikaa täysin sateetonta päivää. Valitettavasti minulla on sosiaalisista syistä niin 50-50 tilanne kuin vain voi olla, ja siksi en rohkene itse laittaa kutsua. Saatan silti hyvinkin päästä paikalle, jos joku ehdottaa reittiä.

Vaikka en lauantaina lenkille olekaan pääsemässä, vinkkaan länsisuunnan taukopaikkamahdollisuuksista: Halmeen leipomo Kauklahdessa on lauantaina auki klo 10-15. Leipomon myymäläkahvila on normaalisti avoinna vain ma-pe, mutta aiemmin syksyllä kysyin mahdollisista viikonloppuaukioloista, ja tuolloin seuraavaksi kerraksi kerrottiin juuri tämä lauantai 12.11.2022. Soittamalla saanee varmistuksen, jos ei näillä tiedoin halua lähteä kokeilemaan.

Samanlaisia aiheita

1. [Happy-Ride] Helsinki 21st of June 19:00. Maunulan maja. MTB
    By eirisch in forum Yhteislenkit ja ajoporukat
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 21.06.2016, 16.35

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •