FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 113 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 63 103 111 112 113 114 115 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.361 - 3.390 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #3361
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    ^joitain renkaita saa ostettua nastoittamattomina. Ainakin läskien renkaita. Mutta ei se ole mikään amerikan homma ottaa nastoja irti ja laittaa liimalla takaisin.

  2. #3362
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    472
    Parin päivän ja puolenkymmenen pumppauskerran jälkeen piikkisika näyttäis pitävän ilmat. Kovin häävisti ei ole nuo tekstit toisessa renkaassa. Ja sivusuunnassa melkoista heittoa, mutta mitäs pienistä... Napsahtaa kyllä napakasti vanteelle, eikä putoa hyllyltä vaikka aluksi tyhjenee, niin sinänsä vaivaton pumppailla aikansa.

    Potentiaalisen oloinen rengas kyllä. Kunhan saavat vielä nuo laatupoikkeamat kuriin.



    Lähetetty minun SM-G781B laitteesta Tapatalkilla

  3. #3363
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Koheltaja Katso viesti
    Myykö valmistaja suoraan yksityiselle renkat ja nastat?
    Ainakin Mcarbonilta saa irtonastoja. Ja liimaa ynnä työkalun.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  4. #3364
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Joo Mcarbonilta kannattaa ostaa, huomattavasti halvemmat kun esim. Bontragerin omat ja samat nastat.

  5. #3365
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.140
    Kahdessa talvessa ehkä kymmenisen nastaa lähtenyt piikkisioista. En oo vielä varanastoja hommannut, kattoo sitten kun alkaa ajossa huomaamaan. Ite asttelen tubelessia nastarenkaassa ehkä lähinnä sepelin puremilta suojaamaan, mutta harva ja korkea kuvio on suojannut ihan tarpeeksi eikä yhtään reikää oo vielä tullut. Pari nastanreikää vuoti hetken litkua viime syksynä, mutta nekään ei sisurin kanssa haittaa.

  6. #3366
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    36
    Onko tuoreita kokemuksia Routa 50-622, toimiiko tubelessina ja miten näin yleensä vaihtelevissa talviolosuhteissa? Ajattelin laittaa tulevaksi talveksi nastat Sutraan, lähinnä työmatkailua ja klv:tä silmälläpitäen, ei mihinkään poluille... Toinen vaihtoehto ois Kahva.

  7. #3367
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Joo Mcarbonilta kannattaa ostaa, huomattavasti halvemmat kun esim. Bontragerin omat ja samat nastat.
    Jep. Ja saa vielä kahta eri pituutta. Läskin nastoitin niin, että edessä pidemmät ja takana normit.

  8. #3368
    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    290
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Jep. Ja saa vielä kahta eri pituutta. Läskin nastoitin niin, että edessä pidemmät ja takana normit.
    Itse nastoitin 2 Spessun Butcheria. Joka 2. nappulaan nastat, reunoihin pitkät ja keskelle lyhyet. On tosin hyvin haastavaa saada dremelin poraussyvyys johdonmukaisesti oikein, ja nastat jäävät täten välillä vähän pintaan.
    Lisäksi ne nappulat, joissa on edes vähän viistoa pöyrimissuunnassa menettävät nopeasti nastoja, samoin myös osa sivunappuiloista.

    Onko kenelläkään vinkata jykevämmästä liimasta kuin se Mcarbonin Loctite 60 sek yleispikaliima?

  9. #3369
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    279
    Jotkut käyttää mp puolella Loctite 480 liimaa

    Etran sivuilta:
    Musta, kumilla sitkostettu pikaliima metalli/metalli ja metalli/kumi liitoksiin, erityisesti kohteisiin joissa vaaditaan suurta repeytymislujuutta ja hyvää iskujen kestoa.
    Sovellukset

  10. #3370
    Loctite 480:llä aikoinaan liimattiin nastat ja sillä aion liimata nytkin, jotkut on käyttänyt 454 geeliä joka on tarkoitettu teräs-kumi liitoksiin mutta siitä ei ole kokemusta. Nastat kannattaa hapottaa miedossa suolahappo liuoksessa jos selllaista on saatavissa, tai vähintään asetonikylpyyn ennen nastotusta.

    Dremelillä kun tekee reiän nastalle niin terään (normi poranterä riittää) kannattaa laittaa syvyyden rajoitin että reikien syvyys pysyy vakiona. Reunimmaisten nastojen asennuskulma määritetään porauksen yhteydessä, omiin laitan reunimmaiset melko pystyyn enkä törröttämään sivulle, joka yleensä repii nappulan ja spoorissa tekee eturenkaasta tempoilevan. Nämä muistikuvat viime vuosituhannelta.

    Parilta jälleenmyyjältä kysyin paljasta Piikkisikaa eikä kumpikaan ollut tietoinen että niitä saisi ilman nastoja, Huntterilta pyysi kysymään. Täytyy katsoa muitakin aihioita kun joka tapauksessa menee liiman kanssa jumppaamiseksi. Onko ehdotuksia 2.6-2.8 leveistä renkaista missä on jykevät ja halkaisemattomat nappulat sekä kylmässä pehmeähkö kumiseos?
    Kylätason pyöräilijä

  11. #3371
    Koskaan en ole talvella pyöräillyt enkä edes nastarenkailla ajanut. Nyt Schwable winter smartguad plussat asennettu. Pieni testilenkki märällä asfaltilla ajettu. Esivaikutelma, ihan järkyttävä kokemus. Ohjattavuus jopa pelottava ja rullaavuus sitä luokkaa että alamäessäkin saa polkea jos haluaa eteen päin päästä. Taitaa tulla pitkä talvi

  12. #3372
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    279
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Goomikko Katso viesti
    Koskaan en ole talvella pyöräillyt enkä edes nastarenkailla ajanut. Nyt Schwable winter smartguad plussat asennettu. Pieni testilenkki märällä asfaltilla ajettu. Esivaikutelma, ihan järkyttävä kokemus. Ohjattavuus jopa pelottava ja rullaavuus sitä luokkaa että alamäessäkin saa polkea jos haluaa eteen päin päästä. Taitaa tulla pitkä talvi
    odota sitä talvee ja jäätä ??

  13. #3373
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tsmo Katso viesti
    Onko tuoreita kokemuksia Routa 50-622, toimiiko tubelessina ja miten näin yleensä vaihtelevissa talviolosuhteissa? Ajattelin laittaa tulevaksi talveksi nastat Sutraan, lähinnä työmatkailua ja klv:tä silmälläpitäen, ei mihinkään poluille... Toinen vaihtoehto ois Kahva.
    Toimii tubelessina ja menee olosuhteessa kuin olosuhteessa. Nyt kolmas talvi niillä tulossa.

  14. #3374
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.096
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Goomikko Katso viesti
    Koskaan en ole talvella pyöräillyt enkä edes nastarenkailla ajanut. Nyt Schwable winter smartguad plussat asennettu. Pieni testilenkki märällä asfaltilla ajettu. Esivaikutelma, ihan järkyttävä kokemus. Ohjattavuus jopa pelottava ja rullaavuus sitä luokkaa että alamäessäkin saa polkea jos haluaa eteen päin päästä. Taitaa tulla pitkä talvi
    Tässä ketjussa on vähintään kymmeniä viestejä, joissa pohditaan vaihtoehtoja noille kumeilla juurikin mainitsemistasi syistä. Onneksi niitä on.

  15. #3375
    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    290
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Koheltaja Katso viesti
    Loctite 480:llä aikoinaan liimattiin nastat ja sillä aion liimata nytkin, jotkut on käyttänyt 454 geeliä joka on tarkoitettu teräs-kumi liitoksiin mutta siitä ei ole kokemusta. Nastat kannattaa hapottaa miedossa suolahappo liuoksessa jos selllaista on saatavissa, tai vähintään asetonikylpyyn ennen nastotusta.

    Dremelillä kun tekee reiän nastalle niin terään (normi poranterä riittää) kannattaa laittaa syvyyden rajoitin että reikien syvyys pysyy vakiona. Reunimmaisten nastojen asennuskulma määritetään porauksen yhteydessä, omiin laitan reunimmaiset melko pystyyn enkä törröttämään sivulle, joka yleensä repii nappulan ja spoorissa tekee eturenkaasta tempoilevan. Nämä muistikuvat viime vuosituhannelta.

    Parilta jälleenmyyjältä kysyin paljasta Piikkisikaa eikä kumpikaan ollut tietoinen että niitä saisi ilman nastoja, Huntterilta pyysi kysymään. Täytyy katsoa muitakin aihioita kun joka tapauksessa menee liiman kanssa jumppaamiseksi. Onko ehdotuksia 2.6-2.8 leveistä renkaista missä on jykevät ja halkaisemattomat nappulat sekä kylmässä pehmeähkö kumiseos?
    Kiitos vinkistä, toi tosin on aika kallista mönjää (~35e). Dremelöidessä on se ongelma, että se nappula vähän joustaa ja elää. Itse asetin terän juuri siihen spesifioituun syvyyteen, jotta kun porasi "loppuun asti" piti reiän olla se tarkka 4,5 mm(tjsp) syvä mutta jälki oli silti epätasaista.

    IPA varmaan ajanee samaa asiaa kuin asetooni eli puhdistaa nastojen pintaa?

  16. #3376
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    Tässä ketjussa on vähintään kymmeniä viestejä, joissa pohditaan vaihtoehtoja noille kumeilla juurikin mainitsemistasi syistä. Onneksi niitä on.
    Voi kun olisi löytänyt ne viestit 3400 viestin joukosta. Myöhäistä se nyt on.

  17. #3377
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.096
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Goomikko Katso viesti
    Voi kun olisi löytänyt ne viestit 3400 viestin joukosta. Myöhäistä se nyt on.
    Conti contact spike 240, Suomi Tyres Routa, Black ice 200, 45NRTH Gravdal, Terrene Griswold...

  18. #3378
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petev Katso viesti
    Jotkut käyttää mp puolella Loctite 480 liimaa
    Me ollaan myyty Wurthin joustavaa pikaliimaa, ja siitä ei ole tullut negatiivistä palautetta. Itse pidän parhaimpana Cascon rubberfixiä, jota saa melkein mistä kaupasta tahansa. Haittapuolena hidas kuivuminen, mutta samalla liimalla saa pysyvän paikan myös renkaaseen tulleen viillon korjaamiseen, joten on melko monikäyttöistä ja suht edullista.

  19. #3379
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    Conti contact spike 240, Suomi Tyres Routa, Black ice 200, 45NRTH Gravdal, Terrene Griswold...
    Kävipäs mulla huono tuuri rengaskaupoilla jos noi kaikki on parempia.

  20. #3380
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uuno1 Katso viesti
    Kiitos vinkistä, toi tosin on aika kallista mönjää (~35e)

    Sitä sentään saa kaupasta ja rahalla, kaikkia hyviä liimoja ja kemikaaleja ei yksisyishenkilö saa. Onhan tuo hinnakas mutta käyttökelpoinen muihinkin liimauksiin ja säilyy pitkää jääkaapin hyllyllä, joka on paras paikka pikaliimoille säilyvyyden osalta.

    IPA sopii myös nastojen puhdistukseen, kuten monet jarrukliinerit.
    Kylätason pyöräilijä

  21. #3381
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Goomikko Katso viesti
    Kävipäs mulla huono tuuri rengaskaupoilla jos noi kaikki on parempia.
    Schwalbet on kaiketi aika järkyttävät. Raskaita ne on muutkin kesärenkaisiin verrattuna, mutta pistä ne nykyiset Fillaritorille ja hae mitkä tahansa noista ylempänä mainituista. Se kirpaisee kerran eikä koko ajan ajaessa..

  22. #3382
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.140
    Muksu ei kyllä viime talvena valittanut marawintterplussista muuten kuin silloin kun jäisillä poluilla ei pystynyt pystyssä

    Harmi ettei ispiä saa 20" koossa

  23. #3383
    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    290
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Situm Katso viesti
    Me ollaan myyty Wurthin joustavaa pikaliimaa, ja siitä ei ole tullut negatiivistä palautetta. Itse pidän parhaimpana Cascon rubberfixiä, jota saa melkein mistä kaupasta tahansa. Haittapuolena hidas kuivuminen, mutta samalla liimalla saa pysyvän paikan myös renkaaseen tulleen viillon korjaamiseen, joten on melko monikäyttöistä ja suht edullista.
    Saisikohan tuolla Cascon Rubberfixilla täytettyä sen poraus- tai viistokohdan tyhjän tilan, mikä välillä syntyy nastan ja nappulan välille? Loctite oli siinä huono, että se ei oikein täytä mitään pieniä koloja tai aukkoja ja jättää täten välillä nappulalle tilaa vähän liikkua.

  24. #3384
    Luulen olevani fiksu ja tilasin Trek Roscoe seiskaan eteen 3.0 fat Freddien ja taakse 2,6 ISP:n. En tiedä olinko, mutta tykkään ainakin omista mielipiteistäni. Freddie tulikin jo ja asensin alle. Kyljessä sanotaan että laita nyt 2 baaria aineskin, mutta kyllä se kuulkaa kahdella baarilla on minun mielestä plussarenkaaksi kivikova.

    Kai nyt hyvänen aika minä pääsen työmatkallani kuin koira veräjästä pelkällä yhdelläkin baarilla? Mitä mieltä?

    Lähetetty minun SM-G781B laitteesta Tapatalkilla

  25. #3385
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti latuman Katso viesti
    Kai nyt hyvänen aika minä pääsen työmatkallani kuin koira veräjästä pelkällä yhdelläkin baarilla? Mitä mieltä?
    Joo.

  26. #3386
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    49
    Mitkä nastarenkaita kooltaan noin 29*2,25 suosittelette sähkömaasturiin, jolla talviajelu on pääosin teillä kuntoilua ja arkiajelua, lisäksi paljaalla asfaltilla varmaan puolet ajeluista?

  27. #3387
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    ^Kitkat, ehkä loppukeväästä nastat.

  28. #3388
    Vastaavaan käyttöön hankkimassa piikkisiat, sillä erolla että välillä irtaudutaan minne milloinkin. En edes voisi kuvitella laittavani kitkoja talveksi vaikka ajan paljon ruuhkasuomen hoidettuja ja hoitamattomia teitä, aina tulee vastaan se liukas kohta missä etunen lipsahtaa eikä siinä vaiheessa hampaita naurata. Talvirenkaissa pito mielummin överi kun vajari, sähköllä sitten paikataan huonoompaa rullaavuutta.
    Kylätason pyöräilijä

  29. #3389
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    ^
    samaa mieltä. Täällä etelässä kun on todella usein mm. sulamisvesiä keskellä talvea siellä täällä.
    Eli uutta, liukasta jäätä tarjolla välillä melko yllättävissäkin paikoissa.

  30. #3390
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Tuossa paras nastarengas sähköpyörään kuvailemaasi käyttöön: https://www.bikeshop.fi/45NRTH-Kahva...auppa/pTR4664/ todella hyvä pito ja ajettavuus kaikissa olosuhteissa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •