GiantGarminHephaElectrobike
Sivu 33 / 46 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 31 32 33 34 35 43 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 961 - 990 / 1354

Aihe: Gravel Grinding ja Gravel Racing

  1. #961
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.033
    Ensimmäinen vastaava kisa, formaatti erilainen ja varmaan lähempänä mitä suurin osa ymmärtää, kokee tai ainakin ajaa gravelina. Ihan hyvä juttu minusta, vaikka parantamisen varaa jäikin.
    Varmaan UCI kisat tulee olemaan erilaisia jatkossa, ja vähän erilaisia eri vuosina kun järjestäjäpaikkakunnat ja radat muuttuvat.

    Jos tätä verrataan esim. Unboundiin, niin molemmille on jatkossa tilaa. Selvää kait on se että UCI pitää kisat noin 5 h +- ja vie "katsojaystävällisempään" suuntaan ehkä kierretään samaa lenkkiä useammin jolloin näkyvyys parempi.

    Nämä on vaan erilaisia ja molemmille on tilaa, ei siinä minusta sen kummempaa, hyvää viihdettä ja kisailua

  2. #962
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.282
    Niin, ehkä Poel otti tuon gravel-MM kisan just niinkuin gravelli pitääkin ottaa. Eihän stenukaan laittanut tätä aihetta tuonne ammattilaispyöräily osioon.

    Hauskanpitoa kavereiden kanssa kovan ja jäykän maantiekauden jälkeen. Poel oli oikeasti onnellinen tiimikaverinsa voitosta. Ei siinä oikein gravelpuristit voi syyttää UCIa kisan pilaamisesta. Tuolla tasolla niitä tosikkomaisia kisoja on varmasti ajettu jo tässä kohtaa kautta riittävän paljon.

  3. #963
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Ajamaan vaan, pidetään vaikka joku fillarifoorumi-treenileiri ennen näitä kisoja on tässä hyvin kuitenkin aikaa talvi treenailla. Mä olisin halunnut tuonne sellaisen 250-300 km matkan, mutta kyllä tuohon 177 kilometriinkin riittää ajamista...
    Joo tässä oltiin mietitty ehkä liikaakin tätä parisuhdegraveloinniksi miksikä toki voi vieläkin kehkeytyä Ja tosiaan itsekkin olen pitkien matkojen kannalla varsinkin jos kunto kohillaan

  4. #964
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    Onko vip-alueet ja tähtienpalvonta oikeaa gravelia?

  5. #965
    Ei tietenkään. Lasken kaiken sen varaan, että pidät meidän muiden puolesta oikean gravelin lipun korkealla. Kiitos jo näin etukäteen!

  6. #966
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    Ei kestä. Mä kyllä olen huono gravelpyöräilijä kun en yhtään pane pahakseni asfaltilla ajoa, joten epäilen olenko luottamuksen arvoinen.

    Mut kun tässä nyt on puitu UCIn roolia, niin tuli vaan mieleen onko tämä nyt se puhdas, aito gravel jonka UCI ahneilla käpälillään tahrii?

  7. #967
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.687
    Kuuluuko tai tarvitaanko graveliin virallinen UCI:n MM kisa? Mitä lisäarvoa se tuo koko lajille?
    Vähän kuin suunnistajat olympia-statuksen kanssa. Eivät halua olympialiikettä määräämään millaisia kisojen pitää olla, että sponsorit pidetään tyytyväisenä.

    Tämä siis ihan avoin maallikon kysymys, itse en ole ajanut yhtään gravel-kisaa ja tuskin tulen ajamaankaan.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  8. #968
    Road MM ohjelmaa mukaillen: alkuun grävel TT noin tunnin tai parin mittaisena (a la Dirty Sipoo TT) ja sitten kokopitkä 200-300km self supported yhteislähtö toiselle päivälle

    ja nyt kun on grävel MM toteutettu niin koska on grävel SM?


    pari kalustopoimintaa kisasta:

    - voittajalla 33mm kumi edessä ja 35mm takana (C36 kiekoilla eli 28mm ulkoleveä ja 36mm profiili), Vittoria Terreno Dry TNT

    - Cort Nielsenillä (6.) sama 35mm Vittoria dry TNT ja paineet 3.4bar / 3.7bar (68kg), pyörän paino Cannondalen mukaan 6.9kg - kuvaa katsomalla hieman hankala uskoa... ilmeisesti 33mm ulkoleveät aerokiekot

  9. #969
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.282
    Niin, juuri tuo. Gravel mm:ssä on ongelma kansallisten sarjojen ja kansallisten mestaruuskisojen puuttuminen. Se uci sarjakin on aivan vaiheessa vielä.

    Nythän tuonne pääsi se ketä sattui kiinnostelemaan. Avoin Mm.

  10. #970
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    Mitä te muuten tarkoitatte self supportedilla näissä kuvioissa? Unboundissahan on järkkärin vesipisteitä ja kaikilla nimenomaan on oma (itse hankittu tai järkkärin kautta palkattu) support crew, mutta ne ei vaan saa liikkua reitin varrella vapaasti.

  11. #971
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Privileged Katso viesti
    https://www.fnldgrvl.com/the-ride-awards nyt on Bottas-gravelin päivämääräkin selvillä eli lauantai 10 kesäkuuta. Nyt innolla odottaen jotta käykö liikuntaedut jne tapahtuman maksuun...
    Jos tapahtuman maksut hoidetaan Bikeregin kautta niin tarjolla lienee niinkin edistyneitä amerikkalaisia maksutapoja kuin pankkisiirto ja shekki.
    The older I get the faster I was

  12. #972
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti navajokoira Katso viesti
    Mitä te muuten tarkoitatte self supportedilla näissä kuvioissa? Unboundissahan on järkkärin vesipisteitä ja kaikilla nimenomaan on oma (itse hankittu tai järkkärin kautta palkattu) support crew, mutta ne ei vaan saa liikkua reitin varrella vapaasti.
    Mun mielestä järkevin toteutus olisi järjestäjän huoltopisteet noin 40-60 km välein ja muu huolto kielletty. Reitin varrelta ei saisi ottaa pulloja eikä muuta apua. Amerikan murtomaapyöräilyn MM-kisoissa (Garmin Gravel Worlds) näin käytännössä on tehtykin.

  13. #973
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.277
    MM:stä vähän toisenlaisiin tunnelmiin: Suomi-gravelia tuutataan nyt maailmankartalle useammastakin tuutista. (Julkaistu tänään mm. Radavistissa eli jos Lappi on ensi kesänä täynnä jenkkigravelisteja, niin voitte syyttää siitä Hennaa ja Samia.. )

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  14. #974
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    ^
    Hieno filmi.
    Asiantuntemattomana kyselen, onnistuuko tuollainen reissu noin vähillä pakkauksilla vai onko tuossa ollut mukana kuvaajan tai jonkun huoltoauto?

  15. #975
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Mun mielestä järkevin toteutus olisi järjestäjän huoltopisteet noin 40-60 km välein ja muu huolto kielletty. Reitin varrelta ei saisi ottaa pulloja eikä muuta apua. Amerikan murtomaapyöräilyn MM-kisoissa (Garmin Gravel Worlds) näin käytännössä on tehtykin.
    Just näin esimerkiksi. Ja jos haluaa vähän taktiikkaa mukaan, niin huoltopisteet voisi olla vielä vähän reitistä sivussa. Näin ajajat voisivat puntaroida kannattaako lähteä mahdollisimman kevyellä varustuksella ja poiketa jokaisella huoltopisteellä ottaen samalla muutaman minuutin "sakon" vai kannattaako lastata pyörä täyteen ja vetää koko kisa ilman huoltoja.

  16. #976
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.687
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    MM:stä vähän toisenlaisiin tunnelmiin: Suomi-gravelia tuutataan nyt maailmankartalle…
    Olipas hieno video. Kiitokset tästä.

  17. #977
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViP Katso viesti
    Just näin esimerkiksi. Ja jos haluaa vähän taktiikkaa mukaan, niin huoltopisteet voisi olla vielä vähän reitistä sivussa. Näin ajajat voisivat puntaroida kannattaako lähteä mahdollisimman kevyellä varustuksella ja poiketa jokaisella huoltopisteellä ottaen samalla muutaman minuutin "sakon" vai kannattaako lastata pyörä täyteen ja vetää koko kisa ilman huoltoja.
    Ja että omia juomia ja eväitä ei ole lupa tarjota toisille. Tavallaan muutaman tunnin kisaan sovitettu versio ilman tukea tapahtuvasta pidemmästä kisasta.

    Mulle gravelin ihanne on, että ajetaan auringonlaskuun, pyörä ja kuski harmaan pölyn peitossa: mies, pyörä ja horisonttiin jatkuva soratie.

  18. #978
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.429
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    ^
    Hieno filmi.
    Asiantuntemattomana kyselen, onnistuuko tuollainen reissu noin vähillä pakkauksilla vai onko tuossa ollut mukana kuvaajan tai jonkun huoltoauto?
    Onhan noilla aika isot laukut pyörissä, ja luultavasti yhteinen (kevyt) teltta. Kuvaaja kulki sähköpyörällä ja meniköhän jonkin pätkän autolla, mutta en usko että mitään huoltoa oli mukana. Periaatteessa tuon reitin voi kulkea ilman majoitettakin kun tupia ja laavuja on matkalla.

  19. #979
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.687
    Olisko MSR Hubba ollut telttana?

  20. #980
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.277
    ^ Kyllä se siltä näytti.

    MM-kisojen starttijärjestyksen ratkaisi UCI-pisteet maantie-, CX- ja MTB-kisoista, mutta UCI:n oman gravelsarjan pisteitä ei huomioitu.

    When the allocation of start grid places for the elite races was first revealed, it emerged that the UCI had taken points earned from road, cyclo-cross and mountain bike events into consideration, but not those from its own Gravel Series – a remarkable oversight in a gravel race. There was understandable consternation among the gravel specialists on Friday evening and Saturday morning, even if an imperfect compromise was brokered after talks with the UCI.
    "Normally, start grid wouldn’t matter but when there’s a bottleneck up a climb and then a technical downhill at the start, we’ve got to call bullshit as bullshit, because this is Gravel Worlds," Haas said. "Tom Pidcock had to start at the back of the Mountain Bike Worlds, even though he was Olympic champion, and he did that without complaining because he knew the rules. The rules here aren’t as defined and that’s what we need to work towards."

    There were some more symbolic issues, too. It was one thing for the late influx of road talent to the field – from Van der Poel and Van Avermaet to Peter Sagan and Miguel Ángel López – to garner the media headlines before the event, but quite another for the UCI’s own marketing of the event to all but ignore the gravel specialists during the build-up.
    "A small part of me was a bit hurt when I saw just road pros on the front row of the start line, while we were on the second row after some discussion," Haas said. "A lot of people argue that it’s a mix of this and that, but it’s really its own sport."
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  21. #981
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.282
    Niin ei nuo maantiemiehet niin nuhaisia ole, että kovakaan jenkkigravellisti ajaisi enää kiinni, jos letka katkeaa siellä ensimmäisissä nousuissa.

    Ymmärrän kyllä täysin kovat nousut alkuun, mutta ehkä ne kuitenkin pitäisi olla vähän kauempana... No, sitten se alun helpompi pätkä olisi täyttä romurallia.

    Ison tien nousu alkuun? Tuo pätkisi porukan ilman mitään karsintoja.

  22. #982
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.277
    Ymmärrän kyllä närkästyksen, kun pari kaveria on tosissaan panostanut UCI:n gravelsarjaan ja sitten maantietähdet laitetaan MM:ssä eturiviin, koska ne myy. Unohtui laittaa lainauksen linkki.

    Siinä oli myös Haasin ja MVP:n keskustelua lainattu

    The pursuit wasn’t helped by the pre-race favourite Van der Poel’s natural reluctance to chase down his Alpecin-Deceuninck stablemate Vermeersch. The clear-eyed reality of professional life was always going to trump the vague ideal of the ‘spirit of gravel.’ Or as Haas put it: "I spoke to Mathieu to chase, and he said, ‘My teammate is up there.’ I said, ‘He’s Belgian,’ and he said, ‘No: my teammate.’ That’s shit, but it is what it is."
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  23. #983
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.033
    Poel on viime aikoina tehnyt huonoja päätöksiä muutenkin. Kait se prokuskienkin normiajattelu on että arvokisoissa ajetaan omalle maalle kun sitä edustetaan ja sen verkkaritkin on päällä.

  24. #984
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Nathan Haas on mieltä MM-kisoista:

    The older I get the faster I was

  25. #985
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    Mielenkiintoisia ajatuksia suuntaan ja toiseen.

    Nostetaas esille se se ettei mm. Badlands 2021 voittaja Mattia de Marchi mahtunut Italian joukkueeseen vaikka on "Euroopan paras gravel-kuski kysy vaikka keltä". Hän ajoi nyt maaliin M19-34 sarjassa sijalla 24. kymmenen minuuttia ikäryhmänsä kärjestä. Reilut 40 minuuttia Vermeerschiä hitaammin, yli vartin hitaammin kuin hitainkaan maaliin asti päässyt Italian elite-joukkueen jäsen. En toki yhtään tiedä oliko hänellä jotain haaveria tms. matkalla.

    Valintaperusteet voi aina kyseenalaistaa, mutta oliko valinta tulosten valossa väärä? Tämä haastattelu on siis nauhoitettu ennen kisaa, joten tulee mieleen että ymmärsiköhän Haas miten iso se tasoero oikeasti on? Ja onko edelleen sitä mieltä että de Marchin paikka olisi ollut elite-sarjassa? Itse miellän MM-kisat nimenomaan kilpailutapahtumaksi, että sinne pääsee urheilullisin perustein ne jotka todennäköisimmin menestyvät.

  26. #986
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti navajokoira Katso viesti
    Mielenkiintoisia ajatuksia suuntaan ja toiseen.

    Nostetaas esille se se ettei mm. Badlands 2021 voittaja Mattia de Marchi mahtunut Italian joukkueeseen vaikka on "Euroopan paras gravel-kuski kysy vaikka keltä". Hän ajoi nyt maaliin M19-34 sarjassa sijalla 24. kymmenen minuuttia ikäryhmänsä kärjestä. Reilut 40 minuuttia Vermeerschiä hitaammin, yli vartin hitaammin kuin hitainkaan maaliin asti päässyt Italian elite-joukkueen jäsen. En toki yhtään tiedä oliko hänellä jotain haaveria tms. matkalla.

    Valintaperusteet voi aina kyseenalaistaa, mutta oliko valinta tulosten valossa väärä? Tämä haastattelu on siis nauhoitettu ennen kisaa, joten tulee mieleen että ymmärsiköhän Haas miten iso se tasoero oikeasti on? Ja onko edelleen sitä mieltä että de Marchin paikka olisi ollut elite-sarjassa? Itse miellän MM-kisat nimenomaan kilpailutapahtumaksi, että sinne pääsee urheilullisin perustein ne jotka todennäköisimmin menestyvät.
    Vaikeaa sanoa. De Marchi oli ajamassa Silk Roadia loppukesästä ja keskeytti sen. The Riftissä oli kai podiumilla, joten sinänsä aivan ok sorakuski. Ehkä tuo Keski-Aasian reissu painaa vielä jaloissa.

  27. #987
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.277
    Vosista Hollannin gravelmestari. Onkohan gravel SM:stä olemassa minkäänlaisia suunnitelmia tai aikeita?

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  28. #988
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.277
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Lifetimen osallistujat ainakin sitoutuneet testaamiseen, jos sellaisia järjestetään Lifetimen tai järjestäjien toimesta.
    Todistettavasti myös oikeasti testataan: https://www.instagram.com/reel/CkCpT...d=YmMyMTA2M2Y=
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  29. #989
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    https://www.instagram.com/reel/CkDs2...d=YmMyMTA2M2Y= Dirty Sipoo on julkaissut ensi vuoden tapahtuman päivän eli lauantaina 17.6.2023.

  30. #990
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.687
    Kokeillaan onko tämä parempi ketju mun horinoille, kuin se bike packing. Koska eihän mun reppu-höpinät retkeilyä olleet.
    Mutta kävin siis vajaa kolme tuntia graveloimassa Deuterin filoreppu selässä, ja kuormaa ei ollut kuin vajaa 2 kg. Niin eipä sekään hääviltä tuntunut.

    Onko se vaan niin että teitä pitkin hinkatessa parasta on saada tavarat kiinni pyörään, eikä kuskiin. Kevyt vyölaukku ei tosin haittaa, mutta raskas alkaa sekin painaa ikävästi mahaa.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •