GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 85 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35 75 83 84 85 86 87 95 135 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.521 - 2.550 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #2521
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Contin sivuilla tarjotaan, en tiedä onko missään myynnissä.
    Onkohan tuossa virhe?
    45 - 622 700 X 40C

  2. #2522
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.106
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Onkohan tuossa virhe?
    45 - 622 700 X 40C
    Kappas joo. Kumpikohan on virhe.


  3. #2523
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    42 ja 45 kokoja on kyllä contilta odoteltu. Tosi hämärää, kun noin iso yritys ei saa edes uusia kokoja markkinoille. Kuviosta nyt puhumattakaan.

  4. #2524
    Kiitos keskustelusta! Illalla Google sauhuaa vaihtoehtoja selaten.

    Tohon koko asiaan kaipaisin vielä varmistusta. Mittasin nyt niin tarkkaan kuin pystyy ja nykyisten 47mm levyisten renkaiden ja haarukan kapeimman kohdan väliin jää sellainen reilu neljä milliä molemmin puolin. Eli tollainen 2.1 leveä rengas mahtuis justiinsa. Onko tosta tiukasta tilasta siis muuta kuin maalien lähdön aiheuttamaa esteettistä haittaa?

  5. #2525
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Ei tuohon noin leveää voi laittaa. 2-4mm on kyllä aika minimi. Kehä ja runko antaa periksi runtatessa.

  6. #2526
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427

    Paksut GG renkaat

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Hurricanen huono puoli on se, että sen nappulat on vähän tarpeettoman isot. Steilacoomissa on yhtä monta (5) riviä ja siinä ne on sopivamman kokoiset. 48 mm Herseissä on 7(?) riviä, joten niissä nappulat on oletettavasti lähempänä Steilacoomeja ellei jopa pienemmät.
    Kuvien perusteella on vaikea verrata nappuloiden kokoa, mutta Steilacoomissa ja Juniper Ridgessä ne näyttäisivät olevan yhtä tiheässä. Hurricanessa taas hieman harvemmassa, ja Oracle Ridgessä (48mm) taas tiheämmässä.

    Nyt kun noita kuvia tuijottaa, niin Juniper Ridgessä (48mm 650b) on 7 riviä nappuloita ja Oraclessa (48mm 700c) 8 riviä. Jälkimmäinen rullaa varmaan kovalla alustalla paremmin, mutta nappulat alkavat olla sen verran tiheässä että ei varmaan mudassa toimi ihan yhtä hyvin.

    Edit: Kuvassa Oracle, Hurricane, Steilacoom ja Juniper. Nuo pitäisi nähdä livenä vierekkäin että voisi vertailla järkevästi.


  7. #2527
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Jännä että keskirivi on toteutettu Juniperissa eri tavalla. Se tavallaan kulkee kovalla alustalla kolmen rivin varassa, kun Steila ja Hurricane kulkee puolentoista rivin varassa. Steilan ja Hurricanen asfalttirullaus heikkenee sen verran, että sen huomaa, kun keskirivi kuluu ja reunanappulat alkaa myös kantamaan. Soralla en ole huomannut eroa. Ehkä Juniper on immuunimpi sille, mutta rullaisiko sitten uutena kovalla alustalla huonommin?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #2528
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Eipä ne valtavasti vie tehoja ja ovat osoittautuneet käytössä hyviksi. Tubolight on ollut erinomainen.

    Ketjun aiheeseen vielä, nyt kun on Tufon renkaisiin tullut kuusi reikää viikon sisään, taidan vaihtaa merkkiä ja jättää nämä kumit treenirenkaiksi. Pathfinder Pro lienee edelleen kovaan ajoon luotettavimmasta päästä oleva rengas, joka ei ole mikään kivireki ajaessa. Gravelking eri muodoissaan plussaversiona on myös kestävä, mutta se on niin hidas rengas, etten halua käyttää sitä treenilenkkien ulkopuolella.

  9. #2529
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Tuo tuleva 45mm Terra Speed voisi olla kokeilemisen arvoinen.

    Noita 40mm Terroja on ollut tosi monella kaverilla, enkä ole kuullut yhdestäkään kylkirikosta.

  10. #2530
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Jännä että keskirivi on toteutettu Juniperissa eri tavalla. Se tavallaan kulkee kovalla alustalla kolmen rivin varassa, kun Steila ja Hurricane kulkee puolentoista rivin varassa. Steilan ja Hurricanen asfalttirullaus heikkenee sen verran, että sen huomaa, kun keskirivi kuluu ja reunanappulat alkaa myös kantamaan. Soralla en ole huomannut eroa. Ehkä Juniper on immuunimpi sille, mutta rullaisiko sitten uutena kovalla alustalla huonommin?
    Ei ole vertailukohtaa, mutta voi olla näin. Ei tuota asfaltilla sliksiksi erehdy luulemaan, mutta hämmästyttävän hyvin rullaa kuitenkin. Omaan käyttöön tuo Oraclen tiheämpi kuvio näyttäisi paremmalta. Juniperissa on enemmän pitoa kuin omassa ajossa tarvitsenkaan. Jännä että kuvio on erilainen kun renkaan leveys on kuitenkin sama.

  11. #2531
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Eipä ne valtavasti vie tehoja ja ovat osoittautuneet käytössä hyviksi. Tubolight on ollut erinomainen.

    Ketjun aiheeseen vielä, nyt kun on Tufon renkaisiin tullut kuusi reikää viikon sisään, taidan vaihtaa merkkiä ja jättää nämä kumit treenirenkaiksi. Pathfinder Pro lienee edelleen kovaan ajoon luotettavimmasta päästä oleva rengas, joka ei ole mikään kivireki ajaessa. Gravelking eri muodoissaan plussaversiona on myös kestävä, mutta se on niin hidas rengas, etten halua käyttää sitä treenilenkkien ulkopuolella.
    Tufon renkaat vaikuttaa mielenkiintoisilta ja nopeilta, mutta kestävyys ei kai mitään hyvää luokkaa.

    Pathfinder Pro erityisesti S-works-versiona voisi olla seuraava nopeampi rengas kun noi Pirellin Gravel H:t on ajettu loppuun. Toinen vaihtoehto voisi olla RH Snoqualmie pass Endurance-versiona. BRR-testeissä aika identtisiä lukemia tulee oikeastaan joka osa-alueelta. Noista jos lähtee nopeampaa kumia hakemaan, niin kestävyys heikkenee selkeästi.

  12. #2532
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    Tufon renkaat vaikuttaa mielenkiintoisilta ja nopeilta, mutta kestävyys ei kai mitään hyvää luokkaa.

    Pathfinder Pro erityisesti S-works-versiona voisi olla seuraava nopeampi rengas kun noi Pirellin Gravel H:t on ajettu loppuun. Toinen vaihtoehto voisi olla RH Snoqualmie pass Endurance-versiona. BRR-testeissä aika identtisiä lukemia tulee oikeastaan joka osa-alueelta. Noista jos lähtee nopeampaa kumia hakemaan, niin kestävyys heikkenee selkeästi.
    Terra Speed on kyljistä vahvempi, eli kestää pohjausta paremmin. Keskeltä vähän heikompi.

  13. #2533
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Terra Speed on kyljistä vahvempi, eli kestää pohjausta paremmin. Keskeltä vähän heikompi.
    Juu, jos se 45mm versio tosiaan tulee, niin sitten tuokin olisi vaihtoehto, mutta jäi vähän epäselväksi onko sellaista oikeasti olemassa tai tulossa. Toi kestävyys kilometreissä mitattuna vähän toki myös epäilyttää, jonkun 5000km oletan renkailla ajettavan. Vähän vaihtelevaa viestiä muutenkin kuullut, paitsi kulutuskestävyydestä, niin myös kylkien pitävyydestä. Kollegalla vaan kyljet vaahtosi läpi eikä niillä voinut ajaa.

  14. #2534
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.629
    Miulla on kyllä tufon thunderot 44mm. kestäny melkoista louhikkoakin ajella ongelmitta.

  15. #2535
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.106
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    ...Toi kestävyys kilometreissä mitattuna vähän toki myös epäilyttää, jonkun 5000km oletan renkailla ajettavan...
    Ei onnistu Terra Speedeilla millään.

    Pathfinderilla kyllä, 5-6 tonnia tuli tällä kaudella ajettua ja kumit on kuin pakasta otetut. Tosin huonosti jonkun nanomillin kulumisen slikseistä huomaakaan.

  16. #2536
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370
    Sain viimein tuhottua Schwalben x-onet kivikkojuurakkohelvetissä. Kylki repesi ja kaupan päälle yksi nappula lähti kokonaan irti siten, että kankaat paistaa Suht. hyvin pääsi linerin varassa kitkuttamaan himaan vajaan tunnin matkan.

    Millaset fiilikset noista spessun pathfindereista on jäänyt? Nyt olisi hakusessa joku gravelirengas sekalaiseen hiekkatie/kelviralliin syksyksi ja talveksi, niin noi voisi olla ihan potentiaaliset. Ei tarvii olla nopeimmat ja kevyimmät, eikä tarvii olla kummoista nappulaakaan. Pistosuojausta olisi hyvä olla, että kestää sapelisepeliä. Muitakin ehdotuksia otetaan vastaan.

  17. #2537
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViP Katso viesti
    Sain viimein tuhottua Schwalben x-onet kivikkojuurakkohelvetissä. Kylki repesi ja kaupan päälle yksi nappula lähti kokonaan irti siten, että kankaat paistaa Suht. hyvin pääsi linerin varassa kitkuttamaan himaan vajaan tunnin matkan.

    Millaset fiilikset noista spessun pathfindereista on jäänyt? Nyt olisi hakusessa joku gravelirengas sekalaiseen hiekkatie/kelviralliin syksyksi ja talveksi, niin noi voisi olla ihan potentiaaliset. Ei tarvii olla nopeimmat ja kevyimmät, eikä tarvii olla kummoista nappulaakaan. Pistosuojausta olisi hyvä olla, että kestää sapelisepeliä. Muitakin ehdotuksia otetaan vastaan.
    Mitkä x-onet olivat? Mietin olisko semmoisista (x-one allround) loppukauden renkaiksi, jos niillä selviäisi jotenkin kelvisepelin kanssa. Ja itse aattelin just jotain nappulaversiota, jotta renkaan rungon saisi irti sepelistä...

    Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla

  18. #2538
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370
    ^ Bite-versiot olivat ja ilmeisesti sillä vanhemmalla ohuella kyljellä.

  19. #2539
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    70
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViP Katso viesti

    Millaset fiilikset noista spessun pathfindereista on jäänyt? Nyt olisi hakusessa joku gravelirengas sekalaiseen hiekkatie/kelviralliin syksyksi ja talveksi, niin noi voisi olla ihan potentiaaliset. Ei tarvii olla nopeimmat ja kevyimmät, eikä tarvii olla kummoista nappulaakaan. Pistosuojausta olisi hyvä olla, että kestää sapelisepeliä
    Itellä nyt vajaa 3000 km takana 38 mm versiolla. Toiminut hyvin viime viikkoihin asti, mutta viime viikolla eturengas tyhjeni jostain syystä pyörän ollessa säilytyksessä. Ilmeni, että renkaassa oli parissa kohtaa kyljessä punoksen suuntainen viilto, joista toisen litku paikkasi mutta toista ei. Nyt mennään sisurilla, kun kaikki paikat myy ei-oota. Oletan, että kyljen "hapertumisen" aiheutti parvekkeella säilytys ja uv-valo, koska molemmat reiät olivat juurikin sillä puolella, johon aurinko on paistanut koko kesän. Mielestäni mitään osumaa rengas ei ole ottanut.

    Muuten rengas on suoritunut hyvin Uudenmaan sorateistä, mutta syksyn mutaiset single trackit on sille kyllä liikaa. Sepelinkestävyydestä ei tietoa.

  20. #2540
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Soiski Katso viesti
    Itellä nyt vajaa 3000 km takana 38 mm versiolla. Toiminut hyvin viime viikkoihin asti, mutta viime viikolla eturengas tyhjeni jostain syystä pyörän ollessa säilytyksessä. Ilmeni, että renkaassa oli parissa kohtaa kyljessä punoksen suuntainen viilto, joista toisen litku paikkasi mutta toista ei. Nyt mennään sisurilla, kun kaikki paikat myy ei-oota. Oletan, että kyljen "hapertumisen" aiheutti parvekkeella säilytys ja uv-valo, koska molemmat reiät olivat juurikin sillä puolella, johon aurinko on paistanut koko kesän. Mielestäni mitään osumaa rengas ei ole ottanut.

    Muuten rengas on suoritunut hyvin Uudenmaan sorateistä, mutta syksyn mutaiset single trackit on sille kyllä liikaa. Sepelinkestävyydestä ei tietoa.
    Joo Pathfinder on ihan ok rengas ja rullaa aika hyvin. Kesti sepeliäkin ihan ok, kunnes laskin yhden mäen vähän turhan kovaa ja kylki repesi kokonaan auki. Mutaisissa olosuhteissa se on tosin aika arvaamaton rengas.

  21. #2541
    K.Kuronen Guest
    Kesän olen ajellut Pathfindereilla, eikä niistä oikein mitään voi sanoa, ei erityisiä kehuja, eikä pettymyksiäkään. Mutta gravelikumifetissistin ei kannata edes ajatella hankintaa.

  22. #2542
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.917
    Mua alkaa pikkuhiljaa harmittaa niiden Pathfindereiden hankinta. Kolmas kesä jo menty, kilsoja yli 10k ja näyttää siltä että keväällä vaan lisää litkua sisään ja eteenpäin. Pääseekö näistä ajamalla eroon lainkaan? Rullaus on ok, pito on hyvä ja kestävyys huippuluokkaa.

  23. #2543
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.106
    Ei taida Pathfinder olla rengasspekuloijan unelma. Niillä voi vain ajaa.

  24. #2544
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370
    ^ Eli just hyvä! Päätin, että haluan sittenkin edes vähän nappulaa alle. Näinpä pistin Vredsteinin aventurat tilaukseen Saksasta. Ei ollut pahan hintaiset ja kuvio näyttää aika hyvältä meikäläisen herrasmiesgravelointiin. Kiitokset vielä vastanneille.

  25. #2545
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    ...

    Ketjun aiheeseen vielä, nyt kun on Tufon renkaisiin tullut kuusi reikää viikon sisään, taidan vaihtaa merkkiä ja jättää nämä kumit treenirenkaiksi. ...
    Katkesiko siis näihin reikiin matka tai vaati toimenpiteitä lenkin aikana? Vai olivatko samoja mistä Terra Speed tunnetaan eli kulutuspinta täynnä pieniä reikiä ja siten litkun läikkiä jotka eivät kuitenkaan menoon juuri vaikuta?

    Kiitos foorumin suositusten tuli nimittäin juuri vaihdettua toisilta kiekoilta kuluneet Terra Speed 40c pois ja Thundero 44c tilalle. Välillä ehdin ajaa hieman toisillakin kiekoilla olleilla Rambler 45c:llä. Thundero turposi nopeasti Ramblerin leveyteen, mutta on kyllä tuntumaltaan huomattavasti kovempi / epämukavampi samoilla paineilla. Toisaalta pitäisi ja tuntuukin kyllä rullaavan paremmin, tosin näillä ajoilla ei vielä osaa sanoa miten lähellä on Terra Speedia. Pito tuntuu olevan yllättävänkin ok, tosin jalan kuntoutuksen takia en ole rajoja uskaltanut kunnolla kolkutella.

  26. #2546
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MAS Katso viesti
    Katkesiko siis näihin reikiin matka tai vaati toimenpiteitä lenkin aikana? Vai olivatko samoja mistä Terra Speed tunnetaan eli kulutuspinta täynnä pieniä reikiä ja siten litkun läikkiä jotka eivät kuitenkaan menoon juuri vaikuta?

    Kiitos foorumin suositusten tuli nimittäin juuri vaihdettua toisilta kiekoilta kuluneet Terra Speed 40c pois ja Thundero 44c tilalle. Välillä ehdin ajaa hieman toisillakin kiekoilla olleilla Rambler 45c:llä. Thundero turposi nopeasti Ramblerin leveyteen, mutta on kyllä tuntumaltaan huomattavasti kovempi / epämukavampi samoilla paineilla. Toisaalta pitäisi ja tuntuukin kyllä rullaavan paremmin, tosin näillä ajoilla ei vielä osaa sanoa miten lähellä on Terra Speedia. Pito tuntuu olevan yllättävänkin ok, tosin jalan kuntoutuksen takia en ole rajoja uskaltanut kunnolla kolkutella.
    Sai paikattua dynaplugeilla, mutta litku ei paikannut vaan suihkusi ulos. Neljä reikää näistä olivat ns. käärmeenpuraisuja omasta ajovirheestä johtuen. Laitoin nyt vielä tiptop-paikat päälle, niin kyllä näitä treenirenkaina käyttää. 44 mm Thunderoissa ei olekaan juuri ongelmia ollut, nämä oli 40 mm.

  27. #2547
    ^Ok, no tuo kuulostaa lupaavalta sitten omien ajojen osalta. Näihin 44c Thunderoihin suhde sen kuin paranee joka lenkillä. Vaikka ei mitkään mutakelin renkaat varsinaisesti ole, niin tänään tuli muutamaan otteeseen mutaränneissä liu'uttua ja on tuo ainakin Terra Speed 40c verrattuna kertaluokkaa vakaampi siinä huvissa.

  28. #2548
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    70
    Voin kyllä yhtyä tuohon, että Pathfinderit kestää kulutusta todella hyvin. Kolme tonnia ajetut ja kulutuspinnasta ei ole kadonnut mitään.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    ...Laitoin nyt vielä tiptop-paikat päälle, niin kyllä näitä treenirenkaina käyttää.
    Siis millä paikkasit? Mietin että jos itsekin paikkaisin sisäpuolelta noit Pathfinderit kun kulutuspintaa on vielä reilusti jäljellä.

  29. #2549
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Soiski Katso viesti
    Voin kyllä yhtyä tuohon, että Pathfinderit kestää kulutusta todella hyvin. Kolme tonnia ajetut ja kulutuspinnasta ei ole kadonnut mitään.


    Siis millä paikkasit? Mietin että jos itsekin paikkaisin sisäpuolelta noit Pathfinderit kun kulutuspintaa on vielä reilusti jäljellä.
    Sellaiset sisärengaspaikat, jotka laitetaan rengasliimalla kiinni. Laitoin nuo renkaan sisäpuolelte ja ulkopuolelta tukin reiän pikaliimalla. Toivottavasti kestää vielä monta tuhatta kilometriä.

  30. #2550
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Strada Bianca 40 mm BRR:n testissä, nopea ja kohtalaisen hyvin pistosuojattu hiekkatierengas. https://www.bicyclerollingresistance...ca-pro-htlr-40

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •