HephaElectrobikeGiantGarmin
Sivu 32 / 46 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 30 31 32 33 34 42 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 931 - 960 / 1352

Aihe: Gravel Grinding ja Gravel Racing

  1. #931
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    Niin, ketkä kaikki? Toistaiseksi se ei ole perinteisten lajien ammattilaisia kauheasti kiinnostanut, paitsi eläkepäivien rattona. Ja jos siellä jatkossa (tosissaan voitosta) kisaa vain tyypit jotka joko käy UCIn kisoissa ottamassa pataan tai ei käy UCI kisoissa, niin voihan sen voiton arvostuksen kanssa myös käydä hassusti.

    Hieno tapahtuma se varmasti on ja olisi kiva höntsäillä se maaliin.

  2. #932
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Niin, eiköhän maantiepyöräily käy esimerkkilajista, missä kaikki arvostus ei ihan seuraa MM statuksia.

  3. #933
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti navajokoira Katso viesti
    Niin, ketkä kaikki? Toistaiseksi se ei ole perinteisten lajien ammattilaisia kauheasti kiinnostanut, paitsi eläkepäivien rattona. Ja jos siellä jatkossa (tosissaan voitosta) kisaa vain tyypit jotka joko käy UCIn kisoissa ottamassa pataan tai ei käy UCI kisoissa, niin voihan sen voiton arvostuksen kanssa myös käydä hassusti.

    Hieno tapahtuma se varmasti on ja olisi kiva höntsäillä se maaliin.
    Niin. Tunnetustihan se pitkän tasaisen vääntäminen syö ne eväät vastata koviin iskuihin. Ja nämä kovat iskut ovat ainakin mun mielestä kuitenkin se suola ja kisan idea. Ei kukaan jaksaisi katsella kisoja, jos ne olisivat vastaavia, mitä taas kerran tuo naisten gravelli.

    Itse pidän kuitenkin näitä pitkiä klassikoita pyöräilyn kovimpina tapahtumina. Joku unbound jää kaus noista. Vaikka roubaix, tai viime vuoden MM flanders. Veikkaan, että roubaixin kympin kärki ajaisi kaikki jenkkien uber gravell kuskit suohon, jos niin haluaisivat. Käsittämättömiä äijiä.

    Niin ja vielä tuohon eiliseen kisaan. Poel kuulemma ei tosiaan ajanut Vermeerschiä kiinni, koska tiimikaveri. Kisa käytännössä ratkesi jo tuohon. Kärkiporukassa iso kasa italian ja belgian kuskeja. Kaikki muut odottivat Poelin ajavan hatkan kiinni.

    Vähän hönöä. Niin vähän oikeasti voitosta ajavia kuskeja ja sitten on maiden mukaan tiimit, mutta oikeasti kuskit kunnioittavat myös omia tiimikavereitaan.

  4. #934
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Niin, eiköhän maantiepyöräily käy esimerkkilajista, missä kaikki arvostus ei ihan seuraa MM statuksia.
    No en mä tiedä. MM on kyllä yleensä se kovin kisa. Pitkät tourit ovat vähän eri lajeja. Tuossa tulee mukaan mäet, eli kuskin keveys ja energian käyttö viikosta toiseen. Sitten taas pitkissä klassikoissa ja MM-kisoissa katsotaan kuka on se oikeasti kovin. Kummasti vaan ne samat äijät on aina siellä lopussa tappelemassa voitosta.

  5. #935
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti navajokoira Katso viesti
    Niin, ketkä kaikki?
    Joo, vähän turhan laveasti laitoin. Niitä tarkoitin joille gravel on päälaji.

  6. #936
    Nousumetrejä ei kovin paljon ollut mutta kaksi tiukkaa nyppylää heti alussa. Reilu kilometri melkein 10% nousua kahteen kertaan. Unboundissa taisi tänä vuonna olla pahin mäki 500m vastaavaa jyrkkyyttä.

    Voittajalla keskiteho 4,5W/kg 5h10min ja NP oliko 317W (65kg)

    MVDP tehot ekaan mäkeen 551W 3min20sek.

  7. #937
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ei kukaan jaksaisi katsella kisoja, jos ne olisivat vastaavia, mitä taas kerran tuo naisten gravelli.
    Tätä en ihan ymmärrä. Jos sitä alun lyhyttä irtiottoa ei laske mukaan, niin ei se miesten kisa ollut sen kummoisempi: pitkässä hatkassa olleet ajaa maaliin asti ja perässä tulevat ei saa ajettua tai kenties ei edes yritä tosissaan ajaa hatkaa kiinni. Hatkan järkestys ratkotaan vähän ennen maalia. Ainoa oleellinen ero oli siinä, että miehissä ei mennyt kaikki podiumpaikat hatkalaisille.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #938
    Näissä kippuratankokisoissahan on lähinnä kyse jaloista, hapenottokyvystä ja onnistuneesta mikrodouppausohjelmasta. Suosittelen katsomaan dh:n maailmancuppia jos _ajotaito_ on se juttu B)

  9. #939
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Tätä en ihan ymmärrä. Jos sitä alun lyhyttä irtiottoa ei laske mukaan, niin ei se miesten kisa ollut sen kummoisempi: pitkässä hatkassa olleet ajaa maaliin asti ja perässä tulevat ei saa ajettua tai kenties ei edes yritä tosissaan ajaa hatkaa kiinni. Hatkan järkestys ratkotaan vähän ennen maalia. Ainoa oleellinen ero oli siinä, että miehissä ei mennyt kaikki podiumpaikat hatkalaisille.
    Juu, tylsä oli tuo miestenkin kisa, varsinkin kun kaikki mahdolliset tapahtumatkin jäi näyttämättä.

    En tiedä mitä pitäisi keksiä. Ehkä ajaa suosiolla omissa tiimeissä ja jakaa tiimipisteitä, jotka vaikuttavat sitten wt-rankingiin...

  10. #940
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Toivottavasti MVP:n saamattomuus johtui oikeasti edes siitä, että hän tiesi vetävänsä suurimman osan kärkiporukkaa mukanaan, jos vetäisi hatkan kiinni ja että hän epäili, että olisiko itsellään enää jalkaa taistella voitosta sen jälkeen. Jos tiimikaverin olo kärjessä on oikea syy epäaktiivisuudelle, niin kaikki jenkkien rutinat siitä, että UCI-hommat pilaa gravelin, on ihan oikeutettuja.

    Mun mielestä graveliin kuuluisi ennemmin, että kisataan yksilöinä ja nopein voittaa ilman mitään tiimitaktiikoita tai apukuskeja.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  11. #941
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Oli kuulemma haastattelussa puhunut kirjoittamattomista säännöistä. Tiimikaveria ei ajeta kiinni.

  12. #942
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Tuossahan tuosta taitaa olla juttua.

    https://www.cyclingnews.com/news/van...championships/

  13. #943
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti

    Mun mielestä graveliin kuuluisi ennemmin, että kisataan yksilöinä ja nopein voittaa ilman mitään tiimitaktiikoita tai apukuskeja.
    Pakko olla tästä vähän samaa mieltä. Nyt ei Belgien ja italiaanojen lisäksi oikein ollut takaa-ajajia.

  14. #944
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Joo kaikkea sitä voi tietty puhua. Olisikohan toiminut samoin, jos tilanne olisi siirretty maantie-MM:iin..? Jättänyt tietoisesti MM-kullan ottamatta, jotta ei tarvitse ajaa toisen maan lipun alla ajavaa tiimikaveria kiinni.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  15. #945
    F. Kotlerburg Guest
    On se perkele kun edes ammattilaiset ei osaa kisata oikein.

  16. #946
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Joo kaikkea sitä voi tietty puhua. Olisikohan toiminut samoin, jos tilanne olisi siirretty maantie-MM:iin..? Jättänyt tietoisesti MM-kullan ottamatta, jotta ei tarvitse ajaa toisen maan lipun alla ajavaa tiimikaveria kiinni.
    Ei. Silloin olisi muualtakin isommat tiimit, jotka ajaisi eron kiinni. Poel ei tietystikkään olisi vetänyt metriäkään. Kirinhän Poel voitti nytkin.

    Edit: ehditin korjata. Joo, ei varmasti olisi mennyt toisen maan kanssa noin, oman maan kuskia ei ajaisi kiinni. Tuo vähän kertoo siitä, ettei edes poel arvosts gravellin Mm tarpeeksi korkealle.

  17. #947
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Peesikielto olisi ehkä se, millä UCI-gravelin saisi jotenkin toimimaan, vaikka gravelpuristit taas rutisivat, kun tulisi lisää sääntöjä, mutta se tekisi siitä selkeästi erilaisen lajin joukkuemaantiepyöräilyyn verrattuna. Jos tiimi-intressit ja maantiepyöräilyn kirjoittamattomat säännöt ajaa MM-kisoissa yksilösuoritusten edelle, niin muuta keinoa mä en keksi.

    Jännä nähdä miten UCI itsereflektoi näitä kisoja ja mikä muuttuu ensi vuoteen, jos muuttuu.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  18. #948
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    ^ En kyllä usko, että ketään kiinnostaisi katsoa telkkarista 200 mailin mittaista gravel aika-ajoa

  19. #949
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Ajattelin enemmän kilpailullisessa mielessä kuin penkkiurheilijan kannalta katsottuna. Varsinaisesti hyvää telkkarilajia gravelista ei taida saada millään, kun televisiointia varten reitti on pakko pitää teknisesti helppona, jotta moottoripyörän päältä pystyy kuvaamaan. Nyt jo tolla reitillä näytti olevan hankalaa ajoittain.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  20. #950
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.031
    ^^Eikös se Unbound vähän sellainen ole.
    Toki kärkiporukka ajaa ryhmässä ja vuorovedolla, kuitenkin muna-asennossa kädet aerotikuilla 34 kmh keskarilla erittäin teknistä ja haastavaa gravelreittiä 9 h ja 20 min, ja parissa kohdassa voidaan vähän yrittää irti.
    Ja kun sääntöjä ei ole, niin keskenään sitten riitelevät esim. saako aerotikkuja käyttää, feedzoneilla hyökätä, naiset peesata miehiä, naiset peesata oman teamin miehiä, miehet antaa juoma-apua saman teamin naisille, kuinka tosissaan saa kilpailla, kuuluuko Life Time kutsukilpailu gravelin henkeen. Isona asiana sitten vielä dopingasiat joita ei kait vieläkään valvo kukaan ?

  21. #951
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    Siinä mielessä nuo self-support kisat olisi kyllä hienoja, että kaikki kuskit olisivat aika lailla samalla viivalla. Nyt isot tiimit kuten Belgia ja Italia saa kaverit jokaiselle kymmenelle huoltopisteelle antamaan pulloja, mutta esim. Suomi vaan yhdelle. Eihän siinä juomat riitä millään 200km kisaan.

  22. #952
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Isona asiana sitten vielä dopingasiat joita ei kait vieläkään valvo kukaan ?
    voikohan muuten tämäkin olla jollakin jenkillä syynä olla ajamatta UCI:n alaisuudessa?

  23. #953
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.031


    Lifetimen osallistujat ainakin sitoutuneet testaamiseen, jos sellaisia järjestetään Lifetimen tai järjestäjien toimesta.

    Velonewsin mukaan tuollaiset oli Swensonin tehot Unboundissa.


    In this year’s edition, this is what it took for Keegan Swenson to make the front group at Unbound Gravel, and sprint to second place behind Ivan Slik.

    Hour 1: Average Power: 264w (4w/kg) Normalized Power: 299w
    Hour 2: Average Power: 262w (4w/kg) Normalized Power: 299w
    Hour 3: Average Power: 287w (4.4w/kg) Normalized Power: 331w
    Hour 4: Average Power: 263w (4w/kg) Normalized Power: 290w
    Hour 5: Average Power: 301w (4.6w/kg) Normalized Power: 326w
    Hour 6: Average Power: 280w (4.3w/kg) Normalized Power: 294w
    Hour 7: Average Power: 291w (4.4w/kg) Normalized Power: 318w
    Hour 8: Average Power: 268w (4.1w/kg) Normalized Power: 288w
    Hour 9 (and 24 minutes): Average Power: 248w (3.8w/kg) Normalized Power: 281w

    Kilometers: 321
    Time: 9:21:26
    Average Power: 272w (4.1w/kg)
    Normalized Power: 303w (4.6w/kg)
    Max Power: 1163w (17.6w/kg)
    Energy Burned: 9179kJs
    Elevation Gain: 2408m (7900ft.)


  24. #954
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    https://www.fnldgrvl.com/the-ride-awards nyt on Bottas-gravelin päivämääräkin selvillä eli lauantai 10 kesäkuuta. Nyt innolla odottaen jotta käykö liikuntaedut jne tapahtuman maksuun...

  25. #955
    ^Itse tässä mietin, että irtoaako meikäläisestä kesäkuun alussa 177km omaa kovaa. Jotenkin toi huutaa pitkän ja keskimatkan väliin jotain vaihtoehtoa. Hinnan osalta haluaisin, että näkisin samaan rahaan muutaman oikean gravelstaran ihan livenä. Kyllä sinne pakosti jokunen sponssikuski pakotetaan.

  26. #956
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069
    ^Samaa mietin itsekin. Nyt sellainen matalapaine treenaamisen suhteen päällä, ettei koskaan. Kiinnostaisi tuo ajaa, mutta mielelläni olisin tuolla elämäni kunnossa ja pitäisi ruveta tekemään hommia jo kovasti tuota silmällä pitäen. No, jospa se motivaatio pyöräilyyn tässä "pikku" tauon jälkeen vielä palaa...

  27. #957
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    No juu vähän sama. Maaliin pääsee, mutta onko se enää tosiaan edes omaa kovaa Jotain tuon 77 km ja 177 km väliin oli toiveissa täälläkin... muksuille on jo hoitajat varattuna, että molemmat olisi päässyt ajaan. Nyt vähän puoliso hannailee korkean hinnan ja pitkän matkan takia Mutta katsotaan katsotaan..

  28. #958
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Privileged Katso viesti
    No juu vähän sama. Maaliin pääsee, mutta onko se enää tosiaan edes omaa kovaa Jotain tuon 77 km ja 177 km väliin oli toiveissa täälläkin... muksuille on jo hoitajat varattuna, että molemmat olisi päässyt ajaan. Nyt vähän puoliso hannailee korkean hinnan ja pitkän matkan takia Mutta katsotaan katsotaan..
    Ajamaan vaan, pidetään vaikka joku fillarifoorumi-treenileiri ennen näitä kisoja on tässä hyvin kuitenkin aikaa talvi treenailla. Mä olisin halunnut tuonne sellaisen 250-300 km matkan, mutta kyllä tuohon 177 kilometriinkin riittää ajamista. Toivottavasti tosiaan tulee nimekkäitä kuskeja, jotta saadaan hyvä kisa. On vähän sellainen tunne myös, että rapakon takaa tulee paljon pyöräilijöitä ihan elämysmielessä ajamaan.

    Tosiaan tuosta viikonlopun kisasta vielä, televisiosta sai vähän väärän kuvan kisasta. Näytti siltä koostetta katsellessa, että olisi ajeltu melkein pelkkää asfalttia. Aika paljon oli sellaisia sorapintaisia ulkoilureittejä, patoteitä, peltoteitä ja hiekkapintaisia polkuja. Ei kuitenkaan samanlaista torpparinasfalttia kun täällä tai metsäautoteiden kiuaskivisoraa.

    Tuloslistaa katsellessa näyttää kyllä siltä, että kovat maantiemiehet ovat sorakisoissakin kovia. Pyörä kulkee oli se millä pinnalla tahansa ja kunto ratkaisee. Gravelin erikoismiehet, ne siis jotka osallistuivat, olivat tuloslistassa pääasiassa sijoilla ynnä muut. Maantiekuskit varmaan ajaisivat sen 9-10 tuntia myös tosi kovaa, jos Unboundit ym. sopisivat heidän kalentereihinsa. Tuo jenkkien sora-MM olisi sinänsä ihan hauska tapahtuma, vaikuttaa olevan aika rento ilmapiiri. Hyvä, että nyt on Euroopassakin hiljalleen herätty näihin sorakisoihin ettei tarvitse Amerikkaan asti lähteä ajamaan. Loppujen lopuksi laji hakee täällä muotoaan ja tärkeintä on, että ajetaan

  29. #959
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370
    Kieltämättä toi sunnuntain mm-kisa jätti vähän toivomisen varaa. Yksittäisenä kilpailuna ihan jees, mutta ei välttämättä palvellut tarkoitustaan parhaalla mahdollisella tavalla, jos ajatellaan gravel-kisaamista kokonaisuutena isommassa kuvassa.

    Kun ratapyöräily, cyclocrossi, aika-ajo ja perinteinen maantiepyöräily kattaa ajallisesti kaiken minuutista aina sinne n. kuuteen tuntiin asti, niin mielestäni gravel sopisi hyvin siihen jatkoksi ultramatkan kisamittaan. Sellaiset ultrapitkät matkat, mielellään vielä self-support järjestelyllä, toisi sopivaa eroa maantiepyöräilyyn ja samalla kenties sopisi "gravel-henkeen" paremmin kuin tuo sunnuntainen kilpailu. Nyt tosta kisasta jäi vähän sellainen fiilis, että ajettiin maantiekisaa vähän keskimääräistä pölyisemmillä teillä. Ja tätä fiilistä tukee myös kärkikolmikon kalustovalinta - maantiepyörät 32mm nakeilla.

    Juoksupuolella polku-ultrat ovat ottaneet aika vahvaa jalansijaa, niin luulisi, että pyöräilypuolellakin olisi kysyntää vastaavalle kisailulle. Siinä on vaan jotain alkukantaisesti kiehtovaa, että ihminen kykenee etenemään omatoimisesti käsittämättömän pitkän matkan kohtuullisen lyhyessä ajassa.

    Eli pitkä kisa, sopivan haastavaa maastoa ja omatoiminen huolto, niin avot.

  30. #960
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Tosiaan tuosta viikonlopun kisasta vielä, televisiosta sai vähän väärän kuvan kisasta. Näytti siltä koostetta katsellessa, että olisi ajeltu melkein pelkkää asfalttia. Aika paljon oli sellaisia sorapintaisia ulkoilureittejä, patoteitä, peltoteitä ja hiekkapintaisia polkuja. Ei kuitenkaan samanlaista torpparinasfalttia kun täällä tai metsäautoteiden kiuaskivisoraa.
    Tämä ei yhtään helpottanut siihen, että katsojilla saattoi olla odotukset valmiiksi korkealla teknisestä reitistä. Itse jopa toivoin vähän entisaikojen kevätklassikkofiilistä, kun pyörissä oli toteutettu vaikka mitä erikoisempia ratkaisuja. Siihen vielä oltaisiin yhdistetty gravel hengessä oikea itsehuolto.

    Edit: yllä ViP sanoikin hyvin se mitä itsekkin olisin toivonut UCI:lta kisan suhteen. Ja taisi Stenukin tästä jo puhua.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •