ElectrobikeHephaGarminGiant
Sivu 30 / 46 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 28 29 30 31 32 40 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 871 - 900 / 1352

Aihe: Gravel Grinding ja Gravel Racing

  1. #871
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    GCN:n selostuksessakin kyseenalaistettiin sitä, että miksi UCI laittaa miehet ja naiset eri asemaan.

    https://www.cyclingnews.com/features...qual-coverage/
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #872
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Prevot taisi ajaa Kaiuksella suunnilleen sellaisena kuin se tulee kaupasta, mutta oli vaihtanut originaali-Firecrestit matalampiin kiekkoihin. Kiinnostaisi, että miksi.
    Pitääkö tässä alkaa epäillä foorumin kaikkitietävien paasaajien paasauksesta huolimatta aeron tärkeyttä gravelissa.

  3. #873
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Prevot taisi ajaa Kaiuksella suunnilleen sellaisena kuin se tulee kaupasta, mutta oli vaihtanut originaali-Firecrestit matalampiin kiekkoihin. Kiinnostaisi, että miksi
    Oiskohan keveyden takia? Mukavuus tuskin vaikuttimena, silloin kai kannattaisi laittaa alle vaan muhkumpaa kumia (jos mahdollista).

  4. #874
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.031
    Kiekkosponsori: duke racing wheels ?

    tai sitten vaan tykkäs noista enemmän

  5. #875
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    Mitkä renkaat sillä oli? Jos ei olleet hookless-yhteensopivat.

  6. #876
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    Petri Kytö oli 16. M50-54 ikäryhmässä ajalla 4:20:28.

  7. #877
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti navajokoira Katso viesti
    Petri Kytö oli 16. M50-54 ikäryhmässä ajalla 4:20:28.
    Wau! Torille!

  8. #878
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Wau! Torille!
    Joo voi olla että raikas ulkoilma tekisi hyvää.

  9. #879
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    GCN:n selostuksessakin kyseenalaistettiin sitä, että miksi UCI laittaa miehet ja naiset eri asemaan.

    https://www.cyclingnews.com/features...qual-coverage/
    Joo eiku samalle viivalle kaikki vaan. Sama matka ja palkinto niin loppuu toi #€&€#@## rutina.

    Ja tulee samalla korjattua se epäkohta että naisten suosiminen sortaa kaikkia muita kymmeniä sukupuolia. Kaikki vaan samalle viivalle. Tasa-arvoista ja oikeudenmukaista.

  10. #880
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kh74 Katso viesti
    Joo eiku samalle viivalle kaikki vaan. Sama matka ja palkinto niin loppuu toi #€&€#@## rutina.

    Ja tulee samalla korjattua se epäkohta että naisten suosiminen sortaa kaikkia muita kymmeniä sukupuolia. Kaikki vaan samalle viivalle. Tasa-arvoista ja oikeudenmukaista.
    Ei samalle viivalle laittamisesta ollut mitään puhetta vaan siitä, että miksi UCI laittaa naiset ajamaan lyhyemmän matkan ja toki naisten palkintorahat on myös pienempiä, mutta sehän nyt on selviö - vai….?

    Minusta ihan oikeutettua rutinaa, koska se perustuu siihen, että gg-kisoissa perinteisesti matkat on olleet kaikiile samat ja Jenkkien gg-skene on jo jonkin vuoden tehnyt aktiivisesti töitä tasa-arvoasioiden puolesta (ja se kyllä koskee ei-binäärisiäkin sekä värillisiä ja ylipainoisia jne.).

    https://peterabraham.medium.com/the-...d-cad7b9ec0b0a

    https://www.bicycling.com/culture/a37596694/rebeccas-private-idaho-gravel-race-non-binary-category/


    https://www.velonews.com/events/monu...gory-finisher/
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  11. #881
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Kiekkosponsori: duke racing wheels ?
    Ehkäpä juuri näin. Eikä siis tarvittu aerokiekkoja voittoon edes tollasella maantiepyöräilyreitillä. 35 mm Terreno Dryt oli renkaina ja BRR:n mukaan ne ei todellakaan ole nopeat. Terra Speediin, Getawayhin ym. nähden ero n. 15 W/pari. Hämmentäviä on pro-ihmisten kalustosvalinnat.



    https://www.bikeradar.com/features/p...lery&gallery=1
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  12. #882
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069
    ^Jälleen ne sponssit taisi sanella myös renkaiden valinnan. Mutta ihmeesti ne noilla heikommin rullaavillakin sitkuttaa menemään. Olen jo jonkin aikaa suhtautunut epäillen tuohon miten rumputulokset siirtyy käytäntöön. Varsinkin, jos pinta jossa ajetaan ei ole täysin sileä.

    Ja missä on etuvaihtaja tuosta bemarista!?

  13. #883
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Muokkaus: FNLD GRVL:n osallistumismaksut ovat tulleet julki. Ei ole kuin 200 dollaria!
    Mitenköhän se menee alvien kanssa, kun ulkomainen firma järjestää Suomessa tapahtuman? Mutta ilmeisesti hinta on kaikille sama. Jännä nähdä kyllä, että a) onnistuuko ulkomaisten houkuttelu Suomeen b) maksaako suomalaiset kahtasataa dollaria. Kuriositeettinä mainittakoon 1000 dollarin vip-lippu, johon sisältyy aamukahvit Valtterin ja Tiffanyn kanssa. Toivottavasti Euron kurssi vähän vahvistuu ennen ensi kesää

    https://www.fnldgrvl.com/the-ride-awards
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  14. #884
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Frendi teki tuossa diagnosin naisten kisasta. 140km vuorovetoa reippaalla porukkalenkkivauhdilla ja lopussa kiritään. Ei yhtään iskua koko kisassa.

    Naisissa on tasoerot niin julmia, ettei ole mitään tolkkua jatkaa matkaa yhtään enempää. Nytkin siis porukka vaan tippui siihen tasaiseen matkavauhtiin. Ei tuollainen ole mitään kisaamista.

  15. #885
    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    231
    1x, maastopolkimia, maastopakkoja, 2. tason osia (Force-kammet)… Hyvä että erilaisia toimivia vaihtoehtoja löytyy.

  16. #886
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Frendi teki tuossa diagnosin naisten kisasta. 140km vuorovetoa reippaalla porukkalenkkivauhdilla ja lopussa kiritään. Ei yhtään iskua koko kisassa.

    Naisissa on tasoerot niin julmia, ettei ole mitään tolkkua jatkaa matkaa yhtään enempää. Nytkin siis porukka vaan tippui siihen tasaiseen matkavauhtiin. Ei tuollainen ole mitään kisaamista.
    Mä analysoisin just toisin päin. Neljän tunnin kisa ei ole mikään gravel-MM-kisa ammattilaisille. Se meni tommoseksi, kun matka oli niin lyhyt. Kisan pituudeksi 200 mailia, niin luonne muuttuu ihan toisenlaiseksi, kun pelkästään matkan pituus voi aiheuttaa bonkkeja ja self supported -ajatuksellakin alkaa olla joku merkitys.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  17. #887
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Mä analysoisin just toisin päin. Neljän tunnin kisa ei ole mikään gravel-MM-kisa ammattilaisille. Se meni tommoseksi, kun matka oli niin lyhyt. Kisan pituudeksi 200 mailia, niin luonne muuttuu ihan toisenlaiseksi, kun pelkästään matkan pituus voi aiheuttaa bonkkeja ja self supported -ajatuksellakin alkaa olla joku merkitys.
    Joo, sama voittaja, joka ajaa viimeiset 50km yksin.

  18. #888
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    No se olis ollut kiinnostavaa tietää. Nyt noi pedattiin niin, että sinne saadaan euro-maantieammattilaiset podiumille. Mutta mikäpä siinä, jos UCI haluaa gravelkisoista tylsiä maantiekisoja gravelpyörillä - tai ei välttämättä edes niillä.. Reitti oli sellainen, että suurimmalla osalla ei ollut edes minkäänlaisia paikkausvehkeitä mukana ja huoltopisteitä oli niin tiheään, että eipä se kovin self supported ollut senkään puolesta. Niin ja mikä self supported on sellainen, että huoltopisteillä on avustajat ojentamassa pulloja..

    Toivottavasti Euro-prot kiinnostuu gravelista sen verran, että lähtisivät ajamaan edes jonkun ison kisan Jenkkeihin tai muualle. Mutta tuskinpa niillä aikataulut antaa myöten.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  19. #889
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.999
    ^^Eli naisten gravel alkaa muistuttamaan miesten maantien maailmanmestaruuskisaa?
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  20. #890
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.031
    Kiekkojen osuus tuosta aerodynamiikasta on pieni. Jos uskotaan sitä swissiden tutkimusta, niin voittaja menetti ehkä 2 wattia niillä osuuksilla jossa hän oli kärjessä. Tällä ei merkitystä kisassa, vaikka toki laskennallisesti sellainen voidaan varmaan osoittaa. Lisäys: nämä yksittäiset marginal gainssit eivät ratkaise yksittäisiä kisoja ja voittajia, paitsi jossain aivan poikkeustapauksissa. Ehkä sitä voi ajatella hyötynä jolla nostat hieman todennäköisyyksiä. Jokin money ball tai sky/ineos efekti.
    Muutenhan paketti oli aero; pyörä, kapea ohjaustanko, aerosukat, ajokenkien päällä suojat, ilmeisesti aeromaantiekypärä.

    RR:n testin wattierot eivät mutuna voi siirtyä oikeaan elämään. Voi olla että renkaiden järjestys rullaavuuden osalta säilyy, mutta erojen on oltava pienempiä ainakin gravelajossa?


    Nopeasti gravel pääsi siihen pisteeseen, että aerot ja rr:t jne. on kuvioissa mukana ja myös se että keskustelullaan siitä mitä on gravel ja kuka sen määrittelee.

    Itsellä sellainen mielleyhtymä hiihtolajeihin eli Vasaloppet, Marcialonga ja muut klassikot versus 30/50 km hiihto. Pituudet ei ihan vastaa, mutta kuitenkin jotain samaa tilanteessa

  21. #891
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    No, miesten kisalla on vielä mahdollisuus näyttää ja kaikesta huolimatta kiva, että on jotain katsottavaa, kun iski flunssakin. Ja illalla vielä krossia.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  22. #892
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.031
    Bikeradarissa on naisten kärkikolmikon pyörät esittelyssä

    https://www.bikeradar.com/features/p...-podium-bikes/

  23. #893
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    No se olis ollut kiinnostavaa tietää. Nyt noi pedattiin niin, että sinne saadaan euro-maantieammattilaiset podiumille. Mutta mikäpä siinä, jos UCI haluaa gravelkisoista tylsiä maantiekisoja gravelpyörillä - tai ei välttämättä edes niillä..
    Aika huonosti pedattu kun kaikki sijat meni maastokuskeille.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Niin ja mikä self supported on sellainen, että huoltopisteillä on avustajat ojentamassa pulloja..
    Mikä self supported on sellainen, että on huoltopisteitä?

  24. #894
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Miesten kisassa on oikeeta kisaamista. Iritiotto ja takana mietitään mitä tehdään.

    Mä veikkaan, ettei tule kiinni. Ainakin Poelin täytyy alkaa tekemään töitä kunnolla. Äsken näytti jo assupätkällä, ettei vetohaluja ole ja iskutus alkaa. Eli todnäk peloton paloitellaan ennen oikeaa takaa-ajoa.

    Mutta reitti on kyllä tosiaan aika penaalista. Ihan tekemällä tehtyä nurtsipyöritystä. Tuollainen nurmikkopujottelu vielä kilsaa ennen maalia. Ei mitään järkeä.

  25. #895
    Juomareppu bongattu.

  26. #896
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuplaO Katso viesti
    Juomareppu bongattu.
    Varmaan entisiä maastojuoksijoita...

  27. #897
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    kokkola
    Viestit
    252
    Mistä tuota voi seurata?

  28. #898
    Kas, kierroksella ohitettavia…

  29. #899
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti klemola Katso viesti
    Mistä tuota voi seurata?
    Esplayer ja gcn

  30. #900
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    Jos maksaisi esim. 200 dollaria gpx-jäljestä ja reitti olisi tämä niin voisi harmittaa aika paljon.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •