GiantElectrobikeGarminHepha
Sivu 28 / 46 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 26 27 28 29 30 38 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 811 - 840 / 1354

Aihe: Gravel Grinding ja Gravel Racing

  1. #811
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Taitaa on se runko ja sen geometria vaikuttaa eniten alamäen vakauteen. Moni nykyaikainen gravell on tosi paljon vakaampi kovassa vauhdissa kivikkoisessa alamäessä, mitä vaikkapa crossari.

  2. #812
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    On kyllä aikamoista, jos haarukan katkeaminen pitää paikkansa ja jos siis kaatuminen on johtunut katkeamisesta eikä päin vastoin. Toivottavasti tuostaa tulee tarkempaa faktaa julkisuuteen, jos sellaista on saatavilla. Onhan sekin mahdollista, että hän on ajanut yksin tapahtumahetkellä ja silloin tuskin koskaan selviää.

    Viime viikolla kävin ajelemassa ylämäkeä Maltsussa ja sitä vähän sadevesiuraista Speedy Gonzalesia alas parhaimmillaan kuutta kymppiä lasketellessa Stigmatan runko tai takahaarukka tai joku kyllä jousteli yllättävän paljon, mutta ehkä se teki laskettelusta vakaampaa, kun ei pompotellut joka suuntaan niin paljoa, mutta tuntui vähän erikoiselta kyllä ja mietiskelin siinä myös, että en ainakaan yhtään kapeampaa tankoa sillä hetkellä kaipaisi.

    Sillä kokemuksella, mikä mulla on numerolapun kanssa gravelin ajamisesta (1 kpl), ei alamäissä ole paljoa varaa himmailla, koska se, että joutuu joka alamäen jälkeen vetämään edellä ajavat kiinni, syö kyllä voimat aika tehokkaasti. Fiskarsissa tuo vielä korostui, kun siellä mentiin ylös ja alas lähes koko ajan. Aika vähän on kaiken aerojutustelun keskellä kuitenkaan ollut puhetta siitä, että miten gravelpyörästä viritetään alamäkeen nopea (ja turvallinen). Lahden ensi kesän reitillä kyllä tulee varmaan olemaan enemmän sellaista aeropätkääkin.
    Carbonda menee kuin juna alamäkeen. Noissa vauhdikkaissa alamäissä toimii sama kuin ylämäissä, keulilla alkuun ja sitten saa pudotella muutamia sijoituksia alas päin. Ei sieltä moni kuitenkaan halua lähteä yrittämään ohitusta.

    FNLD GRVL:ia odotellessa. Toivottavasti sinne saisi paikan.

  3. #813
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.286
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Taitaa on se runko ja sen geometria vaikuttaa eniten alamäen vakauteen. Moni nykyaikainen gravell on tosi paljon vakaampi kovassa vauhdissa kivikkoisessa alamäessä, mitä vaikkapa crossari.
    Joo niin ne on nykyaikaiset maasturitkin vakaita, mutta silti kenellekään ei tule mieleen kyseenalaistaa leveän tangon ja lyhyen tai lyhyehkön stemmin hyötyjä edes XCO:ssa. Mutta ehkä näissä preferenssiasioissa korostuu se, että tuleeko graveliin maasturin vai maantiepyörän päältä. Mä olen aina ollut sekä marakisoissa että krossikisoissa alamäissä nuorempia kavereita vähemmän reikäpäinen, joten yhtään enempää ei ole varaa antaa tasoitusta niissä. Reitti toki vaikuttaa paljon ja se, että ajaako kärjessä vai jonkun porukan peesissä. Sen vaan krossikisoissakin huomaa, että lenkeillä ihan parhaalta tuntunut setup yhtäkkiä voikin alkaa tuntua huterolta, kun joutuu vetämään taitojensa ja kuntonsa äärirajoilla.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    FNLD GRVL:ia odotellessa. Toivottavasti sinne saisi paikan.
    Jos sinne on tulossa se 1500 paikkaa niin kuin jossain jutussa mainittiin, niin jotenkin tämänhetkisessä maailmantilanteessa olisi vaikea uskoa, että ne myytäisiin minuuteissa. Mutta voin toki olla väärässäkin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  4. #814
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.303
    Muistan jostain lukeneeni että hiilikuituisten kaulaputkien myötä vanhan kansan crossarikikka, eli sopiva pätkä puista harjanvartta ahdettuna sinne putken sisään olisi ottamassa tuulta.

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  5. #815
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Muistan jostain lukeneeni että hiilikuituisten kaulaputkien myötä vanhan kansan crossarikikka, eli sopiva pätkä puista harjanvartta ahdettuna sinne putken sisään olisi ottamassa tuulta.

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
    Niin siis tämä on toinen juttu mistä olen posmittanut kauan. Sen expanderin pitää olla pitkä. Yltää koko stemmin matkalle ja mielellään ylälaakerin alle asti.

    Kaulaputken katkeaminen tuosta stemmin saumasta on tosiaan paljon todennäköisempää, mitä haarukan katkeaminen.

    Ei ole pakko uskoa. Voi myös opetella tekemään ukemin sillai tosi nopeasti.

  6. #816
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.412
    Hajosiko ko tapauksessa haarukka vai keulaputki tai joku muu?

  7. #817
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Varmaan selviää vasta onnetomuustutkinnassa. Jenkeissähän tämä tapahtui. Voi tulla iso juttu.

    Spessuhan lisäsi vikkelään ne 10cm kävyt keulaansa. Jos keulan katkeaminen ja giant on totta, niin tuosta tulee varmasti aika äkkiä tiedotetta.

  8. #818
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.303
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    . Voi myös opetella tekemään ukemin sillai tosi nopeasti.
    Joskus menneisyydessä laskin messilässä rinteessä polkua alas kun näin pari lautaa pitkittäin siinä polulla.

    Sitten näkyikin nurmikkoa ja taivasta nopeaan tahtiin.
    Silloin vielä oli judotaistelijan refleksit niin tuli kolme-neljä peräkkäistä ukemia ennenkö vauhti pysähtyi.
    Naarmu sykemittarin lasiin ja silmälasien sankaan mutka sentin matkalle...

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  9. #819
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Sule tapaus on todella ikävä. Toivottavasti tällaisia ei tarvitse lukea enää ikinä.

    Redditin puolella spekuloidaan että tapahtuman reitillä on ollut paljon nopeita alamäkiä pahalla nimismiehenkiharalla. Tuollaiset ovat mielestäni ehkä pahimpia alustoja ajaa gravel-pyörällä koska pyörän ohjaus on silloin erittäin vaikeaa ja näkökenttäkin voi sumentua tärinästä johtuen. Ja kuten jokainen P-Amerikassa liikkunut tietää niin sikäläisillä teillä on paljon 90° mutkia, sellaisen kun yhdistää nimismiehenkiharaan ja kovaan vauhtiin niin ulosajo on herkässä. Huom. tämä on yleistä pohdintaa eikä välttämättä liity Sulen tapaukseen.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Jos sinne on tulossa se 1500 paikkaa niin kuin jossain jutussa mainittiin, niin jotenkin tämänhetkisessä maailmantilanteessa olisi vaikea uskoa, että ne myytäisiin minuuteissa. Mutta voin toki olla väärässäkin.
    NGS Falling Leaves on lähes loppuunmyyty (450 osallistujaa). En ylläty jos FNLD GRVL loppuunmyydään (päinvastoin), mutta tuskin kuitenkaan minuuteissa. Jos 1500 paikasta vaikka parisataa(?) menee kumppaneille, vapaaehtoisille jne. niin maksaville asiakkaille jäisi noin 2,5 kertaa yhden NGS-tapahtuman verran lippuja. Eiköhän ne mene aika hyvin kaupaksi.
    The older I get the faster I was

  10. #820
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.958
    Gravel Cyclistin video 177km FNLD GRVL reitistä:



    Tykkäsin itse tuosta reitistä enemmän kuin esim. Falling Leaves Lahden reitistä, mutta ei sekään huono ollut.



  11. #821
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.286
    Hyvältä Suomi-gravelilta näyttää. Osaatko sanoa paljonko oli asfalttia noin suunnilleen ja tiedätkö, että saavatko autotiet rauhoitettua kisan ajaksi vai miten on ajalteltu?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  12. #822
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    321
    Nopealla katsomisella Stravan routes antoi kestopäällysteen osuudeksi 16%, soraa 68% ja not specified 16%
    Sprintterin jalat, mäkimiehen nopeus

    www.rex.fi/bike

  13. #823
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.286
    Kuulostaa erittäin hyvältä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  14. #824
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    321
    Tuolla vielä hienoja kuvia tapahtumasta: https://mollycameron.pic-time.com/-fnldgrvl/gallery
    Sprintterin jalat, mäkimiehen nopeus

    www.rex.fi/bike

  15. #825
    Toivottavasti FNLD GRVL tapahtuman sisäänpääsymaksu ei tule olemaan yhtä naurettava kuin esim saman järjestäjän SBT GRVL. Musta reitti on 250$ (€ nykyään sama arvo).

  16. #826
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.286
    Ensi viikonloppuna olisi sitten maailman ensimmäiset viralliset Gravel-MM:t. Kahdeksan ja puoli vuotta siitä, kun tämän ketjun perustin

    Starttilistoja ei ole osunut silmiin, mutta ainakin Poel ja Sagan osallistuu ja Ferrand-Prevot naisissa. Miesten elite ajaa 194 km, naiset ja M50 140 km ja loput 166 km. Reitistä on vajaa kolmannes asfalttia, loput jotain muuta.

    https://gravelworldchampionship2022.com/en/
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  17. #827
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Ensi viikonloppuna olisi sitten maailman ensimmäiset viralliset Gravel-MM:t. Kahdeksan ja puoli vuotta siitä, kun tämän ketjun perustin

    Starttilistoja ei ole osunut silmiin, mutta ainakin Poel ja Sagan osallistuu ja Ferrand-Prevot naisissa. Miesten elite ajaa 194 km, naiset ja M50 140 km ja loput 166 km. Reitistä on vajaa kolmannes asfalttia, loput jotain muuta.

    https://gravelworldchampionship2022.com/en/
    Korvanappiin saamani tiedon mukaan myös (vähintään) yksi foorumilainen lähtee kisaan. Onnea ja tsemppiä!
    The older I get the faster I was

  18. #828
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.286
    ^ Onpa hienoa, toivottavasti saadaan joku kisaraportti tänne.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  19. #829
    Liittynyt
    05/2010
    Viestit
    1.040
    https://twitter.com/StatsOnCycling/s...61375899099136
    Twiitissä lisää kisoihin osallistuvia proffia.

  20. #830
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.286
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  21. #831
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    On kyllä penaalista. Onko kukaan löytänyt striimiä mistään? Olisin vielä onnellisesti tietämätön voittajasta.

  22. #832
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    On kyllä penaalista. Onko kukaan löytänyt striimiä mistään? Olisin vielä onnellisesti tietämätön voittajasta.
    Jos GCN+/ES ei lähetä kisoja Suomessa niin luulisi että UCIn YT-kanavalta näkyy. https://www.youtube.com/user/ucichannel
    The older I get the faster I was

  23. #833
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Korvanappiin saamani tiedon mukaan myös (vähintään) yksi foorumilainen lähtee kisaan. Onnea ja tsemppiä!
    Kiitos, tänään päästiin perille ja tässä palellaan paikallisessa airbnb:ssä. Ainakin minä voin vahvistaa olevani mukana, muista suomalaisista en tiedä lurkkaavatko täällä. Omat tulokset löytyvät ns. kuolevaisten 19-34 ikäryhmästä sitten sunnuntaina. Kunto on hyvä ja fillarifoorumi-hyväksytysti ajellaan milläpä muulla Carbondalla ja Tufo Thunderoilla. Mielenkiintoista nähdä mikä taso maailmalla on. Ei nyt mitään mitaleita ole tavoitteena, kun lastenhoidon ja paperinpyörittelyn ohessa ajelen ja treenaan, mutta tosi hienoa päästä tällaiseen koitokseen ajamaan jalat tyhjiksi. Omalle entisen voimalajin urheilijan tehoprofiilille sopii tuo reitti ihan ok, kunhan ei kahdessa ekassa mäessä nukahda. Olikohan 10 % keskijyrkkyys, joten meikäläisen massalla saa antaa tasoitusta, mutta onhan siinä loput 150 kilometriä aikaa ajella tempojunaa.

  24. #834
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Haha, tsemppiä Moukari sunnuntaille

    Jotenkin sain päähäni kisan olleen jo eilen.

  25. #835
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.286
    Joo ihan vielä ei oo tulokset tiedossa kenelläkään.. Tsemppiä täältäkin!

    Bottaksen Tiffany on mukana, mutta jenkkistaroja ilmeisesti ei, mikä on harmi.

    Ymmärsinköhän tämän oikein, että Suomellakin olisi ollut 20 maapaikkaa eliteen, jos olisi lähtijöitä? Itseasiassa tulikin mieleen, että jossain vaiheessa aiemmin syksyllä Suomen pyöräily olisikin facessa kysellyt, että onko kiinnostuneita. Jos tuo pitää paikkansa edelleen ensi vuonna, niin enpä hämmästyisi, jos meidän perheestä olisi yksi neiti lähtemässä.

    E: Vai olikohan se niin, että niitä maapaikkoja on WT-kuskeille varattu 20 per maa, mutta jos ei ole WT-kuskeja ei ole maapaikkojakaan.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  26. #836
    National federations can enter 20 riders in total across all categories and genders


  27. #837
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.286
    Tänks.

    Starttilistat julki. Elite-miehissä kaksi suomalaista. Naisia ei ole.

    https://www.velonews.com/news/gravel...list-revealed/
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  28. #838
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Jännä nähdä kalustoa. Osa lähtee saletisti endurance maantiepyörillä ja alle 35mm renkailla.

    Tässä jo ihmeteltiin, ettei kalustosta ole paljoakaan jaettu kuvia.

  29. #839
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Poel bongattu treenaamassa Ultimatella ja leveillä slikseillä.

  30. #840
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.286
    Taitaakin olla niin, että vaan Norja ja Tanska on blokattu. GCN:llä näkyy jo tulevissa lähetyksissä: naiset la klo 15 ja miehet su klo 15 (Lisäksi vielä CX World Cup -aloitus, niin meneekin viikonlopun illat ruudun ääressä.)

    https://cyclingtips.com/2022/10/prev...gravel-worlds/
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •