AjopyoraElectrobikeCanyonVelosportContinentalVelobe
Sivu 58 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 48 56 57 58 59 60 68 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.711 - 1.740 / 2214

Aihe: Avautumista vaikeast elämästä liikenteessä

  1. #1711
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    6.659
    Mä jäin miettimään, että olisiko tämä uusi lisäkilpi, missä on kahden pyöräilijän kuva, hämmentänyt autoilijaa. Siis lisäkilpeä ei tuossa kohden ole ja kuski taisi huudella jotain sen puutteesta. Mutta kilpihän, tai sen puute, ei muuta väistämisvelvollisuutta, vaan on lähinnä sellainen heads-up autoilijalle, että tässä saattaa kulkea pyöräilijöitäkin.

    Vai?

  2. #1712
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    325
    Tänään sähköskuuttajaa huuteli, että oikealta ohitetaan, kun ohitin vasemmalta. Ajoi viellä rinnalle, kun jouduin pysähtymään valoihin. Skuuttaaja tarkensi, että olisin voinut jäädä alle, koska ohitin vasemmalta ja kertoi vielä kerran, että oikealta tulee ohittaa. Totesin vain, että vasemmalta ohitetaan ja jatkoin matkaa. ; Takaa kuului perinteiset vit...idi..

  3. #1713
    tempokisu Guest
    ..kun mulle on joskus vaikeeta hahmottaa vasen/oikea, piti hetken miettiä mutta oikealla laidalla ajetaan ja vasemmalta ohitetaan.
    Ilmeisesti nämä sähkövempaimilla ajavat ( ja bemarikuskit) aattelee että mistä tahansa saa mennä. Oikeelta ohiteltiin tänä(kin) päivänä, sähköpyöräilijät, ja tämänhetkisellä voinnilla ei ollu mitään mahkua pysyä edes peesissä.

  4. #1714
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.092
    Jokainen armeijan käynyt tietää, miten osalle on vaikea erottaa oikea ja vasen.

  5. #1715
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    20.596
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Mä jäin miettimään, että olisiko tämä uusi lisäkilpi, missä on kahden pyöräilijän kuva, hämmentänyt autoilijaa. Siis lisäkilpeä ei tuossa kohden ole ja kuski taisi huudella jotain sen puutteesta. Mutta kilpihän, tai sen puute, ei muuta väistämisvelvollisuutta, vaan on lähinnä sellainen heads-up autoilijalle, että tässä saattaa kulkea pyöräilijöitäkin.

    Vai?
    Eikös se ole niin, että sitä kilpeä ei tarvita. Jos kolmio on ennen klv-jatketta ajorataa kulkeva ajoneuvo väistää

  6. #1716
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Eikös se ole niin, että sitä kilpeä ei tarvita. Jos kolmio on ennen klv-jatketta ajorataa kulkeva ajoneuvo väistää

    Ei tarvita. Kyseessä on lisäkilpi.

    Liikennemerkki H23.1: Kaksisuuntainen pyörätie
    Liikennemerkin alapuolella voidaan käyttää suorakaiteen muotoista lisäkilpeä, jolla selvennetään liikennemerkin tarkoitusta tai kohdetta. Lisäkilpeä voidaan käyttää myös merkin vaikutusalueen tai voimassaoloajan määrittelemiseksi taikka vaikutuksen rajoittamisessa.

    Lisäkilvellä H23.1 voidaan osoittaa risteävä kaksisuuntainen pyörätie. Lisäkilpeä käytetään merkin B5 tai B6 yhteydessä.

  7. #1717
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Eikös se ole niin, että sitä kilpeä ei tarvita. Jos kolmio on ennen klv-jatketta ajorataa kulkeva ajoneuvo väistää
    Tuo kolmon sijoituskin on kait vähän spekuloitavissa oleva aihe koskeeko se koko risteystä vaikka olisikin klv:n jälkeen .. onneksi tuollaisia miinoja ei kovin paljoa taida enää olla

  8. #1718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Jokainen armeijan käynyt tietää, miten osalle on vaikea erottaa oikea ja vasen.
    "Katse oikeaan päin" ei välttämättä tarkoita sitä että pään pitää kääntyä oikealle... oletteko koskaan kuullut käskyä, "katse vasempaan päin"?
    Kylätason pyöräilijä

  9. #1719
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.092
    Mutta käännös oikeaan tarkoittaa käännöstä oikeaan. Silti on alokkailla naurussa pitelemistä, kun joku kääntyy vasempaan ja tuijottaa kaverin silmiin.

  10. #1720
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    6.659
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Jokainen armeijan käynyt tietää, miten osalle on vaikea erottaa oikea ja vasen.
    Sen vuoksi autokoulu-/inssiajoautoksi kannattaa valita volvo, kun ratissa lukee Volvo

  11. #1721
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    6.659
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Ei tarvita. Kyseessä on lisäkilpi.

    Liikennemerkki H23.1: Kaksisuuntainen pyörätie
    Liikennemerkin alapuolella voidaan käyttää suorakaiteen muotoista lisäkilpeä, jolla selvennetään liikennemerkin tarkoitusta tai kohdetta. Lisäkilpeä voidaan käyttää myös merkin vaikutusalueen tai voimassaoloajan määrittelemiseksi taikka vaikutuksen rajoittamisessa.

    Lisäkilvellä H23.1 voidaan osoittaa risteävä kaksisuuntainen pyörätie. Lisäkilpeä käytetään merkin B5 tai B6 yhteydessä.
    Joo, itsekin tuon tarkistin ja lisäkilven tehtävänä on kolmion yhteydessä selventää, että pyöräilijöitä saattaa tulla kummasta vain suunnasta. Eli kolmion ja kaksisuuntaisen pyörätien yhteydessä. Mutta nämä on sellaisia, mitkä jää sitten jollekin päähän, että tuo on se määräävä lisäkilpi ja jos sitä ei ole, ei ole väistöoikeuttakaan. Aiheellisesti voidaan silloin kysyä, että mikä sen kolmion tarkoitus silloin olisi.

    En nyt jäänyt keskustelemaan liikenteenohjauksen nyansseista ko. kuskin kanssa. Ehkä olisi pitänyt.

  12. #1722
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti

    En nyt jäänyt keskustelemaan liikenteenohjauksen nyansseista ko. kuskin kanssa. Ehkä olisi pitänyt.
    Teidän olisi pitänyt antaa puhelinnumeronne, jotta olisitte voineet palata asiaan paremmalla ajalla

    Mutta vakavammin: luulen että aiemmin esittämäsi veikkaus osui oikeaan, sillä se ainakin selittää tapahtuneen niin sanotusti psykologisesti. Autoilija oli mielestään hyvin perillä uuden tieliikennelain säännöksistä ja tunsi siksi tarvetta valistaa pyöräilijää, joka ei selvästikään ollut ajan tasalla.

    Tässähän meillä on varsin tyypillinen juttu: on opittu joku sääntö tajuamatta ettei se ole mikään yleispätevä sääntö eikä koske läheskään kaikkia tapauksia ja sitten toimitaan sen mukaisesti siellä missä se nimenomaan ei päde.

  13. #1723
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    6.659
    ^Niin ja siis lisäkilpi H23.1 on autoilijaa velvoittava, ei pyöräilijälle tiedoksi tai toimenpiteitä varten. Mikä onkin hyvä, koska se ei juuri näy sille pyöräilijälle. Kolmion tunnistaa takaakin päin.

  14. #1724
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Niin ja siis lisäkilpi H23.1 on autoilijaa velvoittava, ei pyöräilijälle tiedoksi tai toimenpiteitä varten. Mikä onkin hyvä, koska se ei juuri näy sille pyöräilijälle. Kolmion tunnistaa takaakin päin.

    Tarkennuksena, lisäkilpi ei ole velvoittava vaan selventävä kuten tuossa aiemminkin kirjoitit. Se kolmio on velvoittava.

  15. #1725
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    6.659
    ^Juu, huono sananvalinta.

  16. #1726
    Liittynyt
    03/2011
    Viestit
    62
    Tunnelmia muutoksesta ennen koronaa vs. koronan jälkeen. Välisssä noin 2v 3kk totaalista taukoa työmatkapolkemisesta. Kertyy pari satkua viikkoon sis. 10 x vko ajoa Hgin ytimen läpi.

    Potkulaudat. Oma tilannenopeus pidettävä sellaisena, että pimeän kulman takaa voi tulla "väärää" kaistaa vastaan mitä vaan. Kolme päällä huojuvasti ajavat teinit. Todellakin pidettävä silmät auki vaikka ajat tyhjän näköistä kelviä, näitä lautoja voi olla makaamassa väylällä poikittain. Esimerkkinä länsiväylän pohjoispuolen klv.

    Liikeenteen perussääntöjä vaihtelevasti tuntevat (ei-suomalaisen näköiset) kevyen liikenteen wolt-kuskit. Pitääkö vastaantulijaa väistää oikealle vai vasemmalle?

    Liikenteen perussääntöjä vaihtelevasti tuntevat (ei-suomalaisen näköiset) taksikuskit. Joku viikko sitten katselin kun yksi ylitti Hämeentien autolla suojatietä pitkin. Pitääkö kääntyvän ajoneuvon väistää samaan suuntaan etenevää polkupyörää?

    Parannetut kevyen liikenteen järjestelyt aiheuttavat loukkuja/vaaroja kulkijoille jotka eivät tunne tai välitä liikennesäänöistä. Nähty esim. Hakaniemen kauppahallin edessä läheltä piti -tilanne kun potkulaudoilla ajettiin punaista väylää väärää puolta kohti sörnäistä, eihän siinä risteyksessä ole väärään suuntaan ajajille punaisia valoja kertomaan että nyt ei olisi turvallista edetä. Joillakin yksilöillä Sörnäisten rantatielle liittyvien katujen kulmista ajamisen vauhti on kasvanut vaikka näkyvyys onkin ennnallaan.

    Yhteenveto: Selkeästi vähemmän voi luottaa siihen, että kanssakulkijat liikkuvat ennakoitavasti. Tunnistettuihin vaaroihin sovitetun oman tilannenopeuden hallinta korostunut. Oman tutkan pitää vielä pre-koronaakin paremmassa kunnossa ja aina tsekattava liittymissä ettei kukaan (esim takaviistosta oikealle kääntyvä) ole ajamassa päälle.

  17. #1727
    tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Jokainen armeijan käynyt tietää, miten osalle on vaikea erottaa oikea ja vasen.
    No sepä se. Teen vasemmalla kädellä osan asioista jotka oikeakätinen tekee vain oikealla. Lanka neulaan - vai neula lankaan? kirjoittaessa ja pianonsoitossa se vasen käsi on yhtä tärkeä tekijä kuin oikeakin.
    Parempi kun pitää kääntyä tänne ( oikealle ) ja tonne ( vasemmalle). Toinen missä jään usein sekunniksi miettimään, kun pitää mennä vatsalleen tai selälleen, niin että vatsa alas vai ylös?

  18. #1728
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Pietarsaari
    Viestit
    2.529
    Kiva huomata, että poliisit on yhtä avuliaita kun ennenkin, mikäli fillari hajoaa yöllä ja jostain syystä ei saa korjattua sitä itse.
    Kaverilla ei riittänyt ketju kotiin ja vallesmanni ei edes pysähtynyt kysymään, ajoi vaan kauniisti ohi. Seuraavalla kerralla sillä on pätkäketjua ja ketjunkatkaisin mukana...
    "Stop being a little baby and get up. Life is pain. Get used to it!"

  19. #1729
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    On kerta kaikkiaan taas avauduttava yhdestä kestoaiheesta:

    Mikä #$@&%*! siinä on että jotkut autoilijat eivät millään näytä uskovan, että pyöräilijä joka on tulossa T-risteykseen kärjellään seisovan kolmion suunnasta todella aikoo noudattaa väistämisvelvollisuuttaan?

    Vaikka olisi lopettanut polkemisen, ojentunut pystympään asentoon tai noussut seisomaan ja pudottanut nollavauhtiin ja vielä nostanut käsivartensakin merkiksi että ajoi silmät auki, niin nämä eivät millään suostu jatkamaan normaalilla ajonopeudellaan vaan hidastavat ensin pikkaisen ja sitten enemmän ja siiten jopa pysähtyvät.

    Ikään kuin ajattelisivat että sehän on pyöräilijä, se voi ajaa miten vaan, eihän se tunne liikennesääntöjäkään. Ja sitten että näyttäähän tuo pysähtyneen, mutta ihan varmana se saa päähänsä työntää eteen juuri kun olen kohdalla ja sitten oikeudessa minustakin tehdään osasyyllinen.

    Tai jotain yhtä älytöntä.

    En osaa kuvitella enkä jaksa uskoa että nämä samat autoilijat ajavat samalla lailla silloin kun maantiepyöräilijän paikalla on auto.

    Enkä suostu hyväksymään sitä että ainoa fiksu ajotapa olisi sellainen että joka kerta kun tulee kolmiomerkin takaa ja näkee päätiellä lähestyvän auton, pysähtyy niin että laittaa jalan maahan.




    Eilisellä lenkillä näitä tilanteita, joista sujuvuus oli kaukana, oli kolme. Paras niistä oli sellainen missä tämä autoilija seisotti samalla oikealta tullutta, vasemmalle kääntymään pyrkinyttä ja tämän takana ollutta autoa.

  20. #1730
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.471
    ^ Kyllä.
    Tämä tuntuu vain pahenevan kaiken aikaa kaikissa mahdollisissa paikoissa. Noudattaisivat reippaasti liikennesääntöjä niin jäisi turhat pysähtelyt pois.

  21. #1731
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    6.659
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti

    En osaa kuvitella enkä jaksa uskoa että nämä samat autoilijat ajavat samalla lailla silloin kun maantiepyöräilijän paikalla on auto.

    Enkä suostu hyväksymään sitä että ainoa fiksu ajotapa olisi sellainen että joka kerta kun tulee kolmiomerkin takaa ja näkee päätiellä lähestyvän auton, pysähtyy niin että laittaa jalan maahan.
    Yleensä se kolmion takaa tuleva auto pysähtyy antamaan tietä. Harvoin se autoilija hissukseen valuttaa autoaan sinne risteykseen.

    Mutta pääsyy lienee se, että osa autoilijoista on peloteltu pyöräilijöillä niin, että antavat aina tietä. Loput ei anna koskaan, paitsi ne kolme, jotka osaavat myös pyöräilijöiden säännöt.

  22. #1732
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.375
    ^ Tai sitten liikenteessä olijat ovat täysin kujalla säännöistä. Äidinmaidosta alkaen opitaan väärät tavat. Tämän huomaa hyvin koulujen läheisyydessä, kun pienestä pitäen kohelletaan vanhempien kanssa pitkin teitä miten sattuu.

    Mun top5-kädetyksiin pääsevät mm. autoilijat, jotka pysähtyvät vihreillä suojatien eteen ja viittoilevat jalankulkijoille, että menkää yli punaisia päin. Miksi? Siinä tolpassa on se nappi, jota painaa, jotta jalankulkija saa vihreän...

  23. #1733
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    ^^ Taas valmiit mielikuvat vievät miestä.

    Jos tapanani olisi hissukseen valuttaa fillariani sinne risteykseen, niin kai #$@&%*! olisin vähitellen osannut hoksata että sillä saattaa olla vaikutusta siihen miltä autoilijasta tilanne saattaa näyttää ja siihen mitä hän kenties päättelee siitä mitä mahdollisesti seuraavaksi teen!

    Nollavauhdilla tarkoitin juuri sitä mitä se tarkoittaa.

    Voin lisätä vielä senkin etten kuvatunlaisissa tilanteissa aja aivan päätiehen kiinni - eli pysähdyn kuta kuinkin siihen mihin kolmion takaa tulevat autotkin pysähtyvät.

    Ja jo ennen sitä olen tehnyt edellä kertomani liikkeet - nimenomaan siksi että viestisin mahdollisimman selvästi autoilijalle mitä en aio tehdä. Toisin sanoen niin että jos ne #$@&%*! autoilijat eivät rupeaisi temppuilemaan, minun ei tarvitsi pysähtyä vaan pääsisin tuon lyhyen hidastuksen jälkeen kiihdyttämään ja jatkamaan matkaani.

    Nyt meille molemmille - ja parhaassa tapauksessa vielä kolmannellekin - tulee #$@&%*! tarpeeton epäsujuvuustilanne!

    Kieltämättä pieni asia maailmassa - ja henkisesti kypsempi ihminen varmasti kykenisi unohtamaan sen heti samassa - mutta toistuessaan ärsyttävä ja pientä mieltä ihmetyttävä...

  24. #1734
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    239
    Toi sama ilmiö koskee näitä pyörätien risteyksiä, joiden yhteydesäs ei ole ajoradan risteystä.
    Jos jostain syystä erehdyn ajamaan hml-väylän vartta työmatkalla, niin siinä on ne kolme risteystä (kaarelantie, kanneltie ja vaskivuorentie), joissa on osassa pyöräilijälle jopa STOP -merkki, mutta ne on just ne risteykset, missä autoilijat varmasti pysähtyvät antamaan tietä.
    Sit vaikka martinlaakson- vantaanlaaksontien liikenneympyrässä se on vähän tuurissaan kuinka käy.

  25. #1735
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti

    Mun top5-kädetyksiin pääsevät mm. autoilijat, jotka pysähtyvät vihreillä suojatien eteen ja viittoilevat jalankulkijoille, että menkää yli punaisia päin. Miksi? Siinä tolpassa on se nappi, jota painaa, jotta jalankulkija saa vihreän...
    Noin "hienoa" tapausta ei ole omalle kohdalle sattunut. Jännityksellä jään odottamaan tulevaa kohokohtaa.

    Ainoastaan noita kolmio tapauksia ja useamman auton letkoja missä viimeinen pysähtyy suojatien eteen viittoilemaan että mene nyt vaikka kaikki olisi päässyt nopeammin jos olisi vaan itse mennyt. Ei auta vaikka pysähtyy useamman metrin päähän ja laittaa jalan maahan. Osa on niin sitkeitä että joutuu tervehtimään ystävällisesti ennenkuin jatkavat matkaa.

    Olisi tosiaan mielenkiintoista tietää mitä niiden päässä liikkuu vai liikkuuko mitään.

  26. #1736
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.375
    ^ Liekö sitten risteyksessä vika, kun moinen on tapahtunut tässä pari kertaa:

    1 Sidekuja – Google Maps

    Jaahas, googlemapsissa ei olekaan liikennevaloja kuvassaan... Mutta kyllä se nappi tuossa toimii, kun joskus on tuosta tie ylitetty.

    EDIT: Oliskohan mulla tuo viimeinen hetki vielä autokamerassa, kun sattui parisen (?) vkoa sitten... Kaikkein tyhmintähän tuossa on jalankulkijan lähteä ylittämään tietä punaista päin.

  27. #1737
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    ^ Liekö sitten risteyksessä vika, kun moinen on tapahtunut tässä pari kertaa:

    1 Sidekuja – Google Maps
    Onhan tuo valojen sijoittaminen hiukan erikoinen ratkaisu. Vastaava oli/on Tikkurilantiellä Tuusulantien länsipuolella. Jotain muutoksia siihen vuosien varrella on tehty.
    Sidekujalta vasemmalle käännyttäessä liikennevaloihin autoilija kokee olevansa väistämisvelvollinen mutta jos vähänkin viitsii seurata ympäristöään niin pitää huomata että jalankulkuvalot ovat punaiset. Lisäksi Sidekuja tulee omakotialueelta eikä ole mikään läpiajokatu joten suurin osa sieltä tulevista on ajanut tuosta ennenkin.

  28. #1738
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.327
    Aika monissa tilanteissa näissä on tietynlainen perspektiivivirhe, jonka huomasin ohjaavani omaa käyttäytymistäni ja kun siitä pääsin pois, helpottui oma elämäni huomattavasti.

    Niin pyöräilijälle kuin autoilijallekin se toinen siinä (väärin)kommunikoinnin tai kommunikoimattomuuden päässä on vai 'autoilija', 'pyöräilijä' tai 'jalankulkija'. Se näyttäytyy niin, että 'autoilija' jää antamaan tietä. Ei havaita, että se olikin autoileva yksilö. Entäpä kun juuri se kyseinen yksilö tajusikin mokansa eikä enää mokaile? Seuraavalle saattaa käydä samoin, mutta 'pyöräilijä' ei tätä muutosta havainnut enää vaan seuraava 'autoilija' taas antaa tietä väärässä kohdassa.

    Aivan sama voi olla haahuilevien 'jalankulkijoiden' kanssa. Entäpä jos se yksi tietty yksilö, jolle jouduit soittamaan kelloa, tajusi mokansa kävellä keskellä kelviä ja korjasi käyttäytymistään. 'Pyöräilijä' ei sitä enää havainnut myöhemmin, koska tilanne ja 'pyöräilijäkin' meni jo.

    Kun tiedostaa, että siellä vastapäätä on aina yksilö, joka saattoi ottaa opikseen tilanteesta, selvenee oman pään sisäinen sapetus huomattavasti.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  29. #1739
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.375
    ^^Minun keisseissä on ajettu Tapaninkyläntietä jompaan kumpaan suuntaan.

    Mutta joo, onhan toi muutenkin suunnittelun kukkanen. Sidekujalta tullessa kumpaankaan suuntaan ei näe esteettä. Oikealla on aitaa edessä, olkoonkin vain verkkosellainen. Vasemmalla kelvi on puskan takana ja autotie toisen puskan. Ja vasemmalle kääntyessä odottaa suojatien liikennevalot, jotka elävät omaa elämäänsä. Ja kun muutenkin autoilijoiden niska kääntyy herkemmin vasempaan niin tuota pyörällä itään päin ajettaessa saa olla tarkkana jos/kun Sidekujalta tulee autoja.

  30. #1740
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Kun tiedostaa, että siellä vastapäätä on aina yksilö, joka saattoi ottaa opikseen tilanteesta, selvenee oman pään sisäinen sapetus huomattavasti.
    Tuo on hyvä ja kypsyyttä osoittava ajatustapa, mutta vaatii vähintään tietyn määrän optimistista elämänasennetta. Jos on kokenut etteivät ihmiset muuta käsityksiään eivätkä tapojaan, vaikka heitä valistaisi ja kuinka selittäisi, ei jaksa uskoa että yksikään noin toimiva autoilija ikinä oppisi mitään.

    Ja vaikka onnistuisiki muuttamaan omaa ajatteluaan, on vaarana että kun sama tilanne seuraavan kerran toistuu, ei voi olla tuskastuneena kysymättä itseltään että mistä näitä typeryksiä oikein riittää...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •