ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 1 / 2 1 2 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 34

Aihe: Sram eturattaaseen ketjunsuoja

  1. #1

    Kymysys Sram eturattaaseen ketjunsuoja

    Pojalle tuli hankittua käytetty Cube Analog -maastopyörä vm. 2021, jossa 32 hampainen Sramin eturatas (takana 12 ratasta).

    Eturattaassa on teksti: SRAM 32T EAGLE TECHNOLOGY X-SYNC 2.

    Koska fillarilla poljetaan monenlaisessa vaatetuksessa, olisi eturattaaseen saatava jonkinlainen ketjunsuoja tai keskiösuojan ja ketjunsuojan yhdistelmä - mikä nyt vain estääkin lahkeiden ja kengännauhojen eksymisen ketjujen väliin.

    Löytyykö tällaisia mistä ja miten niiden kiinnitys tapahtuu??? Milläköhän termeillä englanniksi kannattaisi edes hakea (chainring guard?)? Hämmästyttävän vähän löytyy tietoa googlettamalla ja youtubesta etsimällä ja silti luulisi, että jossakin muussakin perheessä olisi samanlaisia tarpeita

    Kyseisessä eturattaassa ei ole mitään valmiita reikiä ketjunsuojalle, mutta luulisi että tähänkin jonlaisen suojan saa kiinni, koska edessä vain tämä yksi ainokainen eturatas eikö siten edes etuvaihtajaa mutkistamassa asioita!!??
    polarbeer muokkasi tätä : 11.09.2022 at 14.10

  2. #2
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.685
    Vähän epäilen ettei sellaista saa valmiina eli askarteluksi menee.

  3. #3
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.685
    Tai saahan tietty. Hommaat sen nykyisen rattaan tilalle spiderin mihin saa rattaan ja ketjusuojan.

    Googlaa ”sram direct mount spider”

  4. #4
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.332
    ^Noin juuri, ei pahemmin ole tullut vastaan DM rattaille sopivia bashringejä, tod.näk. siksi että noiden olennainen tarkoitus on suojata ratasta ja pitää ketju rattaalla.

  5. #5
    Kiitos vastauksista.

    Jos oikein ymmärrän eturatas pitää vaihtaa. Eli nykyisen SRAM-merkkisen eturattaan tilalle pitää vaihtaa spider, johon kiinnitetään varsinainen hammastettu ratas ja lisäksi ketjunsuoja. Tässä uudessa eturattaassa pitää sitten olla kiinnitysreiät joista se kiinnitettään spideriin. Ketjunsuoja laitetaan myös samoilla ruuveilla kiinni - eli spider, ratas ja ketjunsuoja ovat kiinni päällekkäin samoilla ruuveilla eli kaikissa kolmessa kappaleessa pitää reikävälien olla tismalleen samat? Aika metsästämistä aloittelijalle.

    Onkos näillä spidereilla jokin suomalainen nimi?

    Mistä näkee millainen keskiö tässä Cube Analogissa tarkalleen ottaen on, koska ilmeisesti keskiötappi täytyy saada ulos? Eli vasemmanpuoleinen kampi irrotetaan ja sen jälkeen rattaan puolelta vedetään keskiötappi ja kampi pakettina ulos purkuvaiheessa?

    Alkaa olemaan huoltoliikkeen hommia todennäköisesti, koska en omaa moisesta vielä kokemusta.

    Mitä nure tarkoitti edellä DM-rattaalla? Onko tässä Cubessa juuri DM-ratas? Cuben teknisissä tiedoissa jotka netistä löytää ei kovin tarkkoja teknisiä tietoja ole keskiöön liittyen.

  6. #6
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.068
    Keskiötappi mahtaa olla kammen akseli. DM
    Direct mount
    I väntan på ännu dåligare tidet

  7. #7
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Tällaisen spiderin, rattaan ja bashringin tarvitset, näitä vaan ei näytä olevan kovin helposti saatavilla. Lisäksi spiderin pitää olla yhteensopiva kammen muotoilun kanssa. Omani jyrsin dremelillä kuitukampeen sopivaksi

    Lähetetty minun XQ-BT52 laitteesta Tapatalkilla

  8. #8
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.332
    DM = DirectMount, siis malli missä ei ole spideria johon rattaat tulee kiinni. Jos keskiötapilla tarkoitan kampien akselia niin useissa ulosvetäjä rakenteessa, et tarvi mitään erikois työkaluja. Kammen tyyppi voisi auttaa, mallinumero löytyy usein sisäpuolelta.

  9. #9
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.685
    Ja aika hiton paljon halvemmalla pääsee, kun laittaa pyykkihenkilön lahkeeseen. Tietty riippu kuskin iästä muistaako laittaa.

    Itse ajan työmatkaa ihan vastaavalla setupilla ilman lahjesuojaa ja perus retkihousut on kyllä pysyneet ihan ehjänä ja puhtaana.

  10. #10
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.109
    Todennäköisesti kallis ja hankala projekti on muuttaa rattaan kiinnitys, hommata siihen sopiva ratas ja sitten vielä löytää siihen spideriin sopiva "ketjunsuoja" joka todennäköisesti suojaa ratasta, mutta ei estä öljytahrojen ilmestymistä lähkeeseen

    Itse ehkä hommaisin tuollaisen istuinputkeen kiinnitettävän ketjuohjurin ja rakentaisin siitä enemmän suojaavan. Eli jokin lärpäke joka jatkuisi pidemmälle ketjun/rattaan päälle. Ja saattaa tuollainenkin löytyä missä tuo ohjuri osa on pidempi ja voisi suojata lahjetta.

    Tämän tyylinen siis

    Benny muokkasi tätä : 12.09.2022 at 10.00

  11. #11
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Keskiötappi mahtaa olla kammen akseli. DM
    Direct mount
    Kyllä kammen akselia tarkoitan "keskiötapilla".

    Miten tällä foorumilla lisätään kuvia viesteihin, kun pitää palvelimelta kuva lisätä? Omalta koneeltako ei saa valittua jpg-kuvaa viesteihinsä?

  12. #12
    Liittynyt
    03/2019
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Itse ehkä hommaisin tuollaisen istuinputkeen kiinnitettävän ketjuohjurin ja rakentaisin siitä enemmän suojaavan. Eli jokin lärpäke joka jatkuisi pidemmälle ketjun/rattaan päälle. Ja saattaa tuollainenkin löytyä missä tuo ohjuri osa on pidempi ja voisi suojata lahjetta.
    Tai juomapullon lisäteline tms. sopivalla mitoituksella oleva putken ympärille kiristyvä panta jossa kierteet suojan kiinnitykseen. Sitten biltsun ketjusuojaa dremelöimään sopivaksi. Niinkun joku jo mainitsi, bashring suojaa lähinnä rarasta osumilta, ei kuskin housunlahjetta. Ensimmäiseksi kannattaa kuitenkin ajella jonkin aikaa ja seurata lahkeiden osumia, yllättävän vähän tulee sotkua jos ketju on jotakuin siisti, käytännössä ei itelläkään oo tainnut tula mitään juuri koskaan, vaikkei mitään suojaa ole.



    Lähetetty minun GM1903 laitteesta Tapatalkilla

  13. #13
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.442
    Viimeksi vaihdepyörässä oli 70-luvulla perinteinen ketjusuoja 1x5 -vaihteisissa.
    Sitten ne katosivat kun 2x ja 3x kampisarjat eivät niitä mahdollistaneet, tilalle tuli pyöreä huonommin suojaava malli.
    Askartelemalla voisi saada asennettua niin, että toimii. Voi vaatia kiinnikkeiden virittelyä ja muodon muokkaamista.
    Tuolla on malleja,
    https://www.hebie.de/en/protection/chainguards/
    mutta aika vähän tuolle rataskoolle
    https://www.hebie.de/en/protection/c...hainguard-340/

  14. #14
    Luulen, että tuohon menisi aivan Sramin perus spideri. Tuolta SRAM Spider Force 22 | Force 1 Crank BCD 110, 28,66 € (r2-bike.com) löytyy sopuhintaan. Tuohon taitaa 34T pienin mikä menee, mutta ei tuo 32T -> 34T kovin iso muutos ole. Luulisin, että myös vanha ketjun pituus on ok. Sen ketjusuojan löytyminen onkin vaikeampaa. Sehän on vain alumiinista prässätty lätty ja alilta ainakin löytyy 110 BCD 34T kokoisena: Truyou 110 Bcd Aluminum Alloy Chain Cover 34t 36t 38t 39t 42t Protect Cover Chainring Bike Part Bicycles Chain Wheel Guard - Bicycle Crank & Chainwheel - AliExpress Pultit voisi hakea kivijalasta, kunhan on koko paketin osat kasassa ja tietää mitat. Sramin pultit on usein kuusiokolomutterilla eikä pultti mene läpi. Sen mitoitus on paljon tarkempi, kuin hahlomutterilla olevat joissa pultti menee läpi. Ne ovat standardi mitoilla ja kaikkien valmistajien pultit käyvät. Itse suosin teräs pultteja.

  15. #15
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.332
    Kannatan pyykkipoikaa tai velcroa käyttämään lahkeen ympärillä myös kuten kuten kollega Maalinni mainitsi. Tuo Bennyn mainitsema ei suojaa lahkeita ja kokemuksien mukaan pitkäpiikkinen rataskaan pahemmin tarvi...

  16. #16
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.109
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti polarbeer Katso viesti
    Kyllä kammen akselia tarkoitan "keskiötapilla".

    Miten tällä foorumilla lisätään kuvia viesteihin, kun pitää palvelimelta kuva lisätä? Omalta koneeltako ei saa valittua jpg-kuvaa viesteihinsä?

  17. #17
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    742
    Itse leikkaan aina vanhasta sukasta yläosan mikä on helppo vetää lahkeen ympärille ajamaan lähtiessä.

  18. #18
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    12.518
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hubba Katso viesti
    Itse leikkaan aina vanhasta sukasta yläosan mikä on helppo vetää lahkeen ympärille ajamaan lähtiessä.

    Tää on hyvä. Yhtä hyvä kuin kumilenkki, mitä itse tarvittaessa käytän
    Toiseksi eniten ketuttaa kaikki

  19. #19
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti polarbeer Katso viesti
    Kiitos vastauksista.

    Jos oikein ymmärrän eturatas pitää vaihtaa. Eli nykyisen SRAM-merkkisen eturattaan tilalle pitää vaihtaa spider, johon kiinnitetään varsinainen hammastettu ratas ja lisäksi ketjunsuoja. Tässä uudessa eturattaassa pitää sitten olla kiinnitysreiät joista se kiinnitettään spideriin. Ketjunsuoja laitetaan myös samoilla ruuveilla kiinni - eli spider, ratas ja ketjunsuoja ovat kiinni päällekkäin samoilla ruuveilla eli kaikissa kolmessa kappaleessa pitää reikävälien olla tismalleen samat? Aika metsästämistä aloittelijalle.

    Onkos näillä spidereilla jokin suomalainen nimi?

    Mistä näkee millainen keskiö tässä Cube Analogissa tarkalleen ottaen on, koska ilmeisesti keskiötappi täytyy saada ulos? Eli vasemmanpuoleinen kampi irrotetaan ja sen jälkeen rattaan puolelta vedetään keskiötappi ja kampi pakettina ulos purkuvaiheessa?

    Alkaa olemaan huoltoliikkeen hommia todennäköisesti, koska en omaa moisesta vielä kokemusta.

    Mitä nure tarkoitti edellä DM-rattaalla? Onko tässä Cubessa juuri DM-ratas? Cuben teknisissä tiedoissa jotka netistä löytää ei kovin tarkkoja teknisiä tietoja ole keskiöön liittyen.
    Tähän voisi toimia tuo spider: https://www.bike24.com/p2461009.html?sku=1571333 ja siihen kiinnitettävä ratas: https://www.bike24.com/p2206022.html.

    Ei siis kovin halvaksi tule tuo ratkaisu.
    Aakoo muokkasi tätä : 12.09.2022 at 20.44

  20. #20
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.109
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Todennäköisesti kallis ja hankala projekti on muuttaa rattaan kiinnitys, hommata siihen sopiva ratas ja sitten vielä löytää siihen spideriin sopiva "ketjunsuoja" joka todennäköisesti suojaa ratasta, mutta ei estä öljytahrojen ilmestymistä lähkeeseen

    Itse ehkä hommaisin tuollaisen istuinputkeen kiinnitettävän ketjuohjurin ja rakentaisin siitä enemmän suojaavan. Eli jokin lärpäke joka jatkuisi pidemmälle ketjun/rattaan päälle. Ja saattaa tuollainenkin löytyä missä tuo ohjuri osa on pidempi ja voisi suojata lahjetta.

    Tämän tyylinen siis

    Tossa onvähän pidemmällä ohjurilla...voisi suojata pikkasen paremmin.

    https://www.amazon.com/Fouriers-CT-F.../dp/B075N1HP86

  21. #21
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.099
    Kävisköhän toi? https://shop.fullspeedahead.com/en/p...ith-chainguard Ei, sori. Vastaavia luulis kuitenkin löytyvän.

  22. #22
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.332
    Tuo Aakoon ehdottama toimii kun normaali bash mutta tuolla hinnalla saa paljon pyykkipoikia ja kuminauhoja!

  23. #23
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Tähän voisi toimia tuo spider: https://www.bike24.com/p2461009.html?sku=1571333 ja siihen kiinnitettävä ratas: https://www.bike24.com/p2206022.html.

    Ei siis kovin halvaksi tule tuo ratkaisu.
    Joo hintaa tulee, mutta harrastukset maksaa. Kiitokset vinkeistä. Katselin lisätietoja

    https://www.wolftoothcomponents.com/

    Lisäksi osalistauksen mukaan Cube Analog -maastopyörässä (2021) on:
    - Kammet Sram SX Eagle™ Powerspline, 32T, 175 mm
    - Keskiö:
    Sramin SX-kammissa on käytössä 118mm Powerspline-keskiö ja 73mm BSA-keskiömuhvi. (Huom! Rtech.fi -liike ilmoitti ensin että kyseessä oli BB92-keskiöstandardin keskiö, mutta tämä siis VÄÄRÄ TIETO, jonka liike korjasi itse!)
    - Kampien irroitukseen tarvitsee 8mm kuusioloavaimen lisäksi kammenulosvetäjän (esim Park tool CWP-7)
    - Vakio ketju on Sram SX-sarjan CN-EAGL-SX-A1 ja ketjulinja 49mm.- Vakio eturattaan offset on 6mm sisäänpäin.


    Onko nyt niin että jos tuollaisen setin ostaisi niin:

    https://www.wolftoothcomponents.com/...pider-for-sram

    - Wolf Tooth CAMO BashSpider --> SRAM-kiinnityksellä kiinnitetään suoraan oikeanpuoleiseen kampeen, keskiön puolelle nykyisen eturattaan tilalle? Tarvitseeko kyseisessä projektissa tehdä muuta kuin irrottaa Cuben maastopyörän oikeanpuoleinen kampi keskiöakselista? Onnistuuko oikeankokoisella kuusiokoloavaimella VAI tarvitaanko erikoistyökaluja? (Joissain youtube-videoissa vedetään jostain syystä koko keskiöakseli pois, mutta tässä tapauksessa riittänee oikean kammen irrottaminen?)

    https://www.wolftoothcomponents.com/...ound-chainring
    - Wolf Tooth CAMO Single Chainring for Camo Spider (Huom! Use Drop-Stop A for all 9, 10, and 11spd chains or 12spd SRAM Eagle, KMC, Connex or Wippermann chains) kiinnitetään mukana tuleville 5 ruuvilla edellä mainittuun bashpideriin --> Miksi bashspiderissa ei näy selkeästi 5 ruuvinreikää kuten chainringissä on?? Chainring kiinnittyy silti ilmeisesti erittäin tukevasti Bashspideriin?
    polarbeer muokkasi tätä : 13.09.2022 at 18.35 Syy: Korjattu väärä keskiötieto ja lisätty eturattaan offset- ja ketjutiiedot

  24. #24
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.332
    https://www.wolftoothcomponents.com/...mount-for-sram Tuo laittamasi linkin ratas EI ole mallia DM vaan tarvit tuollaisen spiderin.
    Jos nykyiset kammet ovat tuollaista SX luokkaa niin saattaa tulla halvemmaksi ostaa vastaavat kahdella rattaalla ja muuttaa bash isomman paikalle. Tulee varmaan halvemmaksikin kuin tuo virittely. https://www.bike24.com/mtb-cranksets...sort=price_asc Tuolta löytyy esimerkkejä, keskiön mukaan tietenkin valittava. Cuben sivujen mukaan 2022 mallissa on BSA:n keskiö ja veikkaan vahvasti että niin tuossakin on, harvemmin halvoissa alupyörissä noita prässättyjä on (IMO), se kyllä onnesi.

  25. #25
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti polarbeer Katso viesti


    Onko nyt niin että jos tuollaisen setin ostaisi niin:

    https://www.wolftoothcomponents.com/...pider-for-sram

    - Wolf Tooth CAMO BashSpider --> SRAM-kiinnityksellä kiinnitetään suoraan oikeanpuoleiseen kampeen, keskiön puolelle nykyisen eturattaan tilalle? Tarvitseeko kyseisessä projektissa tehdä muuta kuin irrottaa Cuben maastopyörän oikeanpuoleinen kampi keskiöakselista? Onnistuuko oikeankokoisella kuusiokoloavaimella VAI tarvitaanko erikoistyökaluja? (Joissain youtube-videoissa vedetään jostain syystä koko keskiöakseli pois, mutta tässä tapauksessa riittänee oikean kammen irrottaminen?)
    Kammen irroittamiseen tarvitset ulosvetäjän, esim: https://www.motonet.fi/fi/tuote/4501...men-ulosvetaja. Ratas lähtee irti sopivalla Torxilla (T25 kuvien perusteella...).

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti polarbeer Katso viesti
    https://www.wolftoothcomponents.com/...ound-chainring
    - Wolf Tooth CAMO Single Chainring for Camo Spider (Huom! Use Drop-Stop A for all 9, 10, and 11spd chains or 12spd SRAM Eagle, KMC, Connex or Wippermann chains) kiinnitetään mukana tuleville 5 ruuvilla edellä mainittuun bashpideriin --> Miksi bashspiderissa ei näy selkeästi 5 ruuvinreikää kuten chainringissä on?? Chainring kiinnittyy silti ilmeisesti erittäin tukevasti Bashspideriin?
    Ratas tulee kiinni bashiin sieltä rungon puolelta, näkyy tuon linkin viimeisessä kuvassa.

  26. #26
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.099
    Tämä koko operaatio tuntuu täysin turhalta, josta syystä tarjontaakaan ei ole. Tollasella pienehköllä eturattaalla lahje ei käytännössä hakeudu tuonne ketjuihin. Ainakaan itselläni ei ole suojattomassa arkipyörässä niin käynyt ikinä, en kyllä suosi hippilahkeita.

  27. #27
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.215
    Joo ei itelläkään oo likaantunut lahkeet yhtää työmatka-ajossa, edessä siis 1x40T ratas. Mäkään en toki mitään leveitä lahkeita pidä, mutta en erityisen tiukkojakaan.

  28. #28
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.685
    Tuollaisia suojia ei ole, kun maasto-osat on tarkoitettu maastoon. Ja kommutointi on tarkoitus hoitaa erilaisella pyörällä?

  29. #29
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.332
    Aakoo, jos kammet ovat SX niin irroittamiseen ei tarvita mitään muuta kuin 8mm kuuskolo avain...

    Toisaaltaan operaatio melkoinen kun reilun 50€ kampiin sijoittaa noin paljon kuminauhoja! Toisaaltaan mikä mä olen arvostelemaan kun itsekin kaikkeen turhaan rahaa laittanut.

  30. #30
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    https://www.wolftoothcomponents.com/...mount-for-sram Tuo laittamasi linkin ratas EI ole mallia DM vaan tarvit tuollaisen spiderin.
    Jos nykyiset kammet ovat tuollaista SX luokkaa niin saattaa tulla halvemmaksi ostaa vastaavat kahdella rattaalla ja muuttaa bash isomman paikalle. Tulee varmaan halvemmaksikin kuin tuo virittely. https://www.bike24.com/mtb-cranksets...sort=price_asc Tuolta löytyy esimerkkejä, keskiön mukaan tietenkin valittava. Cuben sivujen mukaan 2022 mallissa on BSA:n keskiö ja veikkaan vahvasti että niin tuossakin on, harvemmin halvoissa alupyörissä noita prässättyjä on (IMO), se kyllä onnesi.
    Olet nure oikeassa että että kyseisessä vm. 2021 Cube Analog -maastopyörässä on Rtechin mukaan 73 mm BSA-keskiömuhvi. Korjasin Rtech.fi yrityksestä tulleen korjatun tiedon aikaisempaan viestiini.

    Olen kyllä Wolf Toothin sivuilta ymmärtänyt että edellä mainitsemani CAMO BashSpider ja CAMO Single Chainring for Camo Spider -yhdistelmä yhdessä olisi toimiva. Mihin väitteesi perustuu? Ymmärrykseni mukaan BashSpideri kiinnitetään SRAMin kampeen kolmella ruuvilla jolloin toteutuu Direct Mount liitos. Tämän BashSpiderin sisäpuolelle (eli keskiön puolelle) kiinnitetään edelleen Chainring kiinni viidellä ruuvilla, mitä Aakoo tarkoittaa mielestäni viestissä #25.

Samanlaisia aiheita

  1. 90-luvun maastopyörään ketjunsuoja?
    By polarbeer in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 10
    Viimeinen viesti: 05.10.2021, 12.09
  2. Sram T3
    By jormakalevi in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 30.07.2021, 16.36
  3. Sram Apex1 1x11 takavaihtajan vaihto Sram Rival 1 Type 2.1:een?
    By PellePelle in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 12.06.2021, 15.31
  4. Sram
    By tuntuma in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 10.01.2020, 11.11
  5. Sram xx1
    By Xizor in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 838
    Viimeinen viesti: 23.10.2016, 22.48

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •