HephaGarminGiantElectrobike
Sivu 15 / 29 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 25 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 865

Aihe: Shimano moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset

  1. #421
    Kammet on samoxin. E-tube kertoo vian olevan moottorin tunnistimessa. Todennäköisesti se kuuluisa vääntösensori jonka vuoksi menee vaihtoon koko moottori.

    "A Sensor abnormality was detected in the drive unit.
    Restrictions E01020
    Assist will not be provided when riding .
    Remedy
    Contact your place of purchase or a distributor for assistance"

  2. #422
    Liittynyt
    03/2020
    Paikkakunta
    Kuusamo
    Viestit
    76
    Kuulin tuossa yhdeltä Helkama pyöräkauppiaalta, että tämän vuotisiin Helkamoihin, joissa Shimanon satelliittinappi ja EP8 olisi tehty kettingistä vetäisemällä käynnistys toiminto, estämään pakkasesta johtuvia käynnistymättömyyksiä. Oli kuulemma koulutuksessa kerrottu tuollainen vinkki.

  3. #423
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Pitäisi tehdä sellainen prätkän polkaisukahva käynnistämään

  4. #424
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Kouvostoliitto
    Viestit
    116
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bizline Katso viesti
    Kuulin tuossa yhdeltä Helkama pyöräkauppiaalta, että tämän vuotisiin Helkamoihin, joissa Shimanon satelliittinappi ja EP8 olisi tehty kettingistä vetäisemällä käynnistys toiminto, estämään pakkasesta johtuvia käynnistymättömyyksiä. Oli kuulemma koulutuksessa kerrottu tuollainen vinkki.
    Tuosta tuli mieleen että oma E8000 käynnistyy kun pyörittää ketjuja reippaasti taaksepäin. Olen sitä ihmetellyt välillä kun olen putsanut/rasvannut ketjuja.
    Ja Decoyssa on pakkasessa toimiva käynnistysnappi.
    YT Decoy comp, Salsa Blackborow GX 2016

  5. #425
    Liittynyt
    09/2019
    Viestit
    93
    ei liity shimanoon mutta bosch gen4 käynnistyy myös

  6. #426
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    On varmaan kysytty ja kerrottu moneen kertaan, mutta mitkä on Steps DU Ep8 moottorin risut ja ruusut? Mitä kannattaa huomioida ~1.5v vanhassa ja 1500km ajetussa moottorissa?

  7. #427
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    229
    Eipä oikeastaan mitään. Kovaa ajoa vaan.

  8. #428
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    ^Vieläkös on kylmäkäynnistysongelmia?

    Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla

  9. #429
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.208
    Se kylmäkäynnistys ei edelleenkään liity siihen moottorin malliin millään tavalla, vaan siihen, miten käynnistysnappi on toteutettu.

  10. #430
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    No pommitetaan lisää

    Onko 378 Wh patteri liian pieni Steps E8000 moottorilla varustetussa Plussakumisessa jäykkäperässä? Onko karkealla matematiikka niin, että tuo jaksaa 378w avustuksella tunnin ja 189watilla kaksi? Näin teoriassa siis

  11. #431
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    ^riipppuu täysin tarpeesta mikä on liikaa ja mikä liian vähän. Itsellä on tuollainen 378Wh runkoakku ja toinen mokoma lisäakkuna. Ehkä kerran vuodessa tulee käytettyä lisäakkua, muuten en tarvitse. Ilman lisäakkua pyörä painaa aika paljon vähemmän.

    378Wh tarkoittaa 378 wattia tunnin ajan, kyllä. En oikein ymmärrä mitä tuolla lopulla haetaan. Ajaessa kulutus kuitenkin vaihtelee kokoajan ja riippuu hyvinkin monista asioista (maasto, kuskin polkeminen, kuskin paino, tuuli, lämpötila, rengaspaine, renkaat, sisuri vai litkut, jne.).

  12. #432
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.705
    378w sähkötehoa…

  13. #433
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    ^riipppuu täysin tarpeesta mikä on liikaa ja mikä liian vähän. Itsellä on tuollainen 378Wh runkoakku ja toinen mokoma lisäakkuna. Ehkä kerran vuodessa tulee käytettyä lisäakkua, muuten en tarvitse. Ilman lisäakkua pyörä painaa aika paljon vähemmän.

    378Wh tarkoittaa 378 wattia tunnin ajan, kyllä. En oikein ymmärrä mitä tuolla lopulla haetaan. Ajaessa kulutus kuitenkin vaihtelee kokoajan ja riippuu hyvinkin monista asioista (maasto, kuskin polkeminen, kuskin paino, tuuli, lämpötila, rengaspaine, renkaat, sisuri vai litkut, jne.).
    Sähköpyörä on itselle vielä täysin tuntematon laitos, niin tyhmiä kysymyksiä satelee lisää Onko tuossa E8000 moottorissa ajotilaa mikä tuplaa polkijan antaman tehon? Eli jos vaikka polkija itse tuottaa 100w, niin kone laittaa toisen mokoman lisää? Tietenkin se varmaa vaihtelee ulkoisten tekijöiden takia, mutta noin yksinkertaistettuna.

    Yritän vain saada jonkinmoisen käsityksen paljonko tuollaiset kuluttaa virtaa. Yleisesti tuo 378wh akku taitaa olla aika pieni?

  14. #434
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.705

    Shimano moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset

    ^oliko se niin, että näissä sähköavusteisissa maksimiavustus on 300% ja ”keskiteho” 500w. Maksimitehot sitten selvästi korkeampia 750-1000w tjsp.

    Virrankulutus on sitten niin kuskista kiinni. Itse olen suht vaativassa maastossa päässyt 625wh akulla vajaan 70 km. Ulkoilureittiä pääsee varmaan lähes tuplat.

  15. #435
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

    Shimano moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti

    Yritän vain saada jonkinmoisen käsityksen paljonko tuollaiset kuluttaa virtaa. Yleisesti tuo 378wh akku taitaa olla aika pieni?
    378Wh on pieni siihen nähden että pyöriä tulee kaupasta jollain 720Wh akulla. Näkyy kyllä painossa, akkutekniikka kehittyy mutta ei niin nopeasti.

  16. #436
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Se kylmäkäynnistys ei edelleenkään liity siihen moottorin malliin millään tavalla, vaan siihen, miten käynnistysnappi on toteutettu.
    Esiintyykö ongelmaa minkään muun Shimanon moottorin yhteydessä? Ja tiedän kyllä, että kyse on erillisestä komponentista. Mutta ei se paljon lämmitä talvipakkasessa, kun peli ei käynnisty laavulta lähtiessä.

    Ainakin ostajakandidaattien on syytä tietää ko. ominaisuus ja sen mahdolliset kiertokeinot. Mikäli suunnittelumokaa ei ole vielä korjattu.

    Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla

  17. #437
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    378Wh on pieni siihen nähden että pyöriä tulee kaupasta jollain 720Wh akulla. Näkyy kyllä painossa, akkutekniikka kehittyy mutta ei niin nopeasti.
    Nää on vaikeita. Mulla taas 360Wh akku Risessä (EP8 RS motti siis), eikä ole koskaan loppunut. Tietä pitkin pääsee 100km ja maastossa ajosta rippuen pääsee varmaan 35-60km. Mun ajolla kyllä ei ole koskaan alle 40-45km jäänyt edes maastossa range ennusteen mukaan. En ole koskaan siis tyhjäksi saanut.

    Edellisessä Focus Jam2:ssa oli 378Wh ja sen sain pari kertaa kuivaksi kyllä alle 30km ja siihen pyörään mun ajoille ja pyörän raskaalle setupille (25kg) oli kyllä vähän liian pieni akku.

    Eli riippuu niin monesta asiasta. Ajokaverilla Orbea Wild 625Wh akulla (Bosch) vs. mun 360Wh Orbe Rise ja meillä yhteislenkillä menee akku samaa kyytiä. Viimeksi lauantaina mulla oli yhdessä kohtaa lenkkiä 66% ja kaverilla 60% kun kesken lenkin tsekattiin.

  18. #438
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.208
    Vaikuttaa todella paljon kuskin paino, reitin nousumetrit, keskinopeus, sekä käytetty avustustaso tuohon energianmäärän riittävyyteen.

    Kevyt kuski kevyellä avustuksella ja maltillisella vauhdilla menee ~350Wh akulla kyllä sen 50km parhaimmillaan, mutta sitten jos esim pitää kisaa ajaa tyyliin Himos Epic koko ajan turbo päällä nii ei sitten kyllä riitä enää.

  19. #439
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    Nää on vaikeita. Mulla taas 360Wh akku Risessä (EP8 RS motti siis), eikä ole koskaan loppunut. Tietä pitkin pääsee 100km ja maastossa ajosta rippuen pääsee varmaan 35-60km. Mun ajolla kyllä ei ole koskaan alle 40-45km jäänyt edes maastossa range ennusteen mukaan. En ole koskaan siis tyhjäksi saanut.

    Edellisessä Focus Jam2:ssa oli 378Wh ja sen sain pari kertaa kuivaksi kyllä alle 30km ja siihen pyörään mun ajoille ja pyörän raskaalle setupille (25kg) oli kyllä vähän liian pieni akku.

    Eli riippuu niin monesta asiasta. Ajokaverilla Orbea Wild 625Wh akulla (Bosch) vs. mun 360Wh Orbe Rise ja meillä yhteislenkillä menee akku samaa kyytiä. Viimeksi lauantaina mulla oli yhdessä kohtaa lenkkiä 66% ja kaverilla 60% kun kesken lenkin tsekattiin.
    Kevyellä avustuksella kuvittelisin omien ajojen pääosin olevan. Rospuuttoajan työmatkapyöräksi ja kevyeen single track fiilistelyyn tuo sähkäri itsellä on tulossa. Eli tuskin tuo pieni akku silloin mikään "deal breikkeri" ole

  20. #440
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    61
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Esiintyykö ongelmaa minkään muun Shimanon moottorin yhteydessä? Ja tiedän kyllä, että kyse on erillisestä komponentista. Mutta ei se paljon lämmitä talvipakkasessa, kun peli ei käynnisty laavulta lähtiessä.
    Tuskailen juuri tämän vuotisen Focuksen virtapainikkeen kanssa. Ei ole pakkasiakaan ollut, mutta painike on jo jäykkä, eikä meinaa palautua. EP8 moottorina ja virtapainike varustettu USB-C -ulosotolla.

  21. #441
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.705
    ^tuo ei ole se Shimanon ongelmanappi. Siinä ei ole mitään usb-portteja. Ja sen ongelma on, että napissa oleva akku/kondensaattori kuolee pakkasella, eikä anna herätevirtaa ajoakulle.

  22. #442
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    E8000 moottori ja kohta 4000 km. Ei ongelmia. Oman mokan vuoksi mursin näytöltä moottorille menevän ohjauskaapelin, jonka lähihuolto vaihtoi.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  23. #443
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Oliko se niin, että tämä shimanon moottorien kylmäkäynnistys ongelma johtui virtanapin omasta akusta/patrerista joka hyytyy pakkasella? Ja jatkokysymys on, että voiko sen ratkaista ottamalla pyörä lämpimään hetkeksi ennen ajoa ja miten se nappi saa virtansa?

  24. #444
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.705
    ^Kyllä ja todennäköisesti kyllä. Nappi saa virtansa omasta akusta, joka latautuu pyörän akun kiinni ollessa.

  25. #445
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Kyllä ja todennäköisesti kyllä. Nappi saa virtansa omasta akusta, joka latautuu pyörän akun kiinni ollessa.

    Selkeä homma, kiitos!

    Kauankohan se nappi lautautuu, jos ottaa pakkasesta sisälle ja laittaa ajoakun kiinni?

  26. #446
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    61
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^tuo ei ole se Shimanon ongelmanappi. Siinä ei ole mitään usb-portteja. Ja sen ongelma on, että napissa oleva akku/kondensaattori kuolee pakkasella, eikä anna herätevirtaa ajoakulle.
    Okei. Siinä tapauksessa taidankin kokeilla, josko takuun kautta saisi vaihdatettua kylmällä toimivan painikkeen.

  27. #447
    Olikos tuo Shimanon EP8:ssä ihan myöskin "ominaisuus", että välillä polkiessa pitää sellaista ihmeellistä korkeaa ääntä kuin jarrulevy olisi hieman kiero ja hinkkaisi paloihin? Tämä siis ihan tuoreessa Spectral:ON:ssa. Jotenkin olin vaan siinä käsityksessä, että nuo EP8:sin extra-äänet tulisi vaan silloin kun ei poljeta.

  28. #448
    Liittynyt
    11/2021
    Viestit
    120
    Oliko se shimanon ep8 moottorisa normaalia että spideriä painamalla se antaa aavistuksen verran periksi, ja misä momentisa moottorin pultit kuuluu olla?

  29. #449
    Liittynyt
    09/2017
    Viestit
    249
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tulluska Katso viesti
    Oliko se shimanon ep8 moottorisa normaalia että spideriä painamalla se antaa aavistuksen verran periksi, ja misä momentisa moottorin pultit kuuluu olla?
    Akselissa on tuntuva päittäisvälys, eli normaalia on
    Novus Ordo Mundi

  30. #450
    Hankin huhtikuun lopulla pyörän, jossa on ep8 moottori. Nyt on kilometrejä takana n. 3000 ja hyvin on moottori toiminut. Todella hyvin jaksaa avustaa varsin painavan kuskin menoa.

    Pyörässä on Darfonin e4c0c (504Wh) akku ja olen hiukan ollut pettynyt kantamaan. Maksimissaan olen päässyt pyörällä 85km lenkin ja silloin akku meni aivan tyhjäksi (olin muistaakseni hiukan pienentänyt avustustasoja etube softalla). Sittemmin olen ruuvannut e-tube softalla avustukset aivan minimiin, mutta ei se tunnut auttavan merkittävästi tuon kantaman kanssa. Lisäksi nyt tuntuu siltä, että viimeisen 500km aikana olisi akun kapasiteetissa tapahtunut heikentymistä. Akku tuntuu kuluvan melkein tuplanopeudella. Tuskin kelien (=lämpötilan) muutoksen kuuluisi noin paljon vaikuttaa.

Samanlaisia aiheita

  1. Yamaha moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset
    By Canno in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 35
    Viimeinen viesti: 08.09.2025, 19.13
  2. Moottoreiden (Shimano, Bosch, Steps jne.) luotettavuus ja huollon tarve
    By Speedgoat in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 26
    Viimeinen viesti: 02.08.2023, 11.29
  3. Kokemukset www.motocard.com/en/
    By Odottakaa in forum Kaupat
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 13.07.2019, 14.25
  4. Moottoreiden tehot?
    By Fat Boy in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 19
    Viimeinen viesti: 04.06.2018, 19.39

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •