Alkujaan tämän lähetti
Firlefanz
Mä olen ihmetellyt samaa asiaa, mutta tullut siihen tulokseen ettei varsinaisesta seurustelutapahtumasta ole aina kyse, koska usein parijonosta ei kuulu edes satunnaisia repliikkejä - ja toisaalta vastaan voi tulla jono, jonka lähestymisen olisi voinut puheenporinasta havaita vaikka olisi ajanut silmät kiinni.
Mä siirryn vastaantulijoiden pukeutumisesta riippumatta. Samoin väistän jos yksi vastaantulija on ohittamassa toista, hitaampaa.
Tosin sellaista tilannetta ei vielä ole kohdalle osunut, jossa vastaantulijat olisivat täyttänee fillariväylän koko sen leveydeltä.
Mä näköjään ajan miltei yksinomaan niin vanhoilla kelviväylillä ettei niillä ole kuin yhtenäinen maalattu viiva. Mutta olen minä ajanut uudella Viilarintien kelvillä, jolla pyöräkaistan ja jalankulkijoiden välillä on semmoinen korotus - joka näyttää juuri sen korkuiselta että siihen sitä tajuamatta sivusuunnassa osuessaan voi löytää itsensä kyljeltään.
Nyt puhuu järjen ja yleisen kokemuksen ääni! Ongalmatilanteet ovat kuitenkin poikkeuksia - ja ehkä nimenomaan sen takia ne sitten aiheuttavat tarvetta avautua?
Kirjanmerkit